Golf eller Xantia
Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 21:15

For 50.000kr kan man få en ret fed Golf II (tysk import) der kan holde 10 år
hvis man passer godt på den og husker Pava bahnadling med mere...

For tilsvarende beløb kan man også få en Xantia, der jo er noget nyere, og
nok overlegen på næsten alle områder, men...

Hvilken model vil være billigst i reservedele og billigst i service på
værksted ???

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-04-06 22:06

> [...]
> nok overlegen på næsten alle områder, men...
>
> Hvilken model vil være billigst i reservedele og billigst i service på

Mange vil nok sige Golfen - men ifølge denne Svenske rapport ligger Xantiaen
placeret som en af de billigste biler at holde kørende overhovedet (side
10):
http://www3.lansforsakringar.se/Info/Press/Rapporter_undersokningar/Maskinskaderapport.htm
Desuden får du en helt anden komfort i Xantiaen. Jeg har selv haft en årg.
'99 og den kørte bare som en drøm.
Det er to helt vidt forskellige biler. Nogen kan lide "Tysk kvalitet" andre
"Fransk charme" - personligt hælder jeg til det sidste. Men en Golf 2 er jo
efterhånden en aldrende sag - den har næsten 20 år på bagen. Hvis du har
tænkt dig at køre yderligere 10 år i den, har du jo næsten en veteranbil.
Har du prøvet dem begge?

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 22:13

> [...]
> 2 er jo efterhånden en aldrende sag - den har næsten 20 år på bagen. Hvis
> du har tænkt dig at køre yderligere 10 år i den, har du jo næsten en

En tysk importeret Golf fra 90 der har kørt under 100.000 kan godt holde 10
år, veteranbil eller ej !!

Eneste minus er at den ikke er den mest sikre når den bliver involveret i
sammenstød, at den mangler ABS og airbacks, og at der ikke e så mange HK

> Har du prøvet dem begge?

Har aldrig prøvet at køre en Xantia selv...

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-04-06 22:18

> En tysk importeret Golf fra 90 der har kørt under 100.000 kan godt holde
> 10
> år, veteranbil eller ej !!

Jeg sagde ikke noget om at den ikke kunne holde. Blot at det var en gammel
svend. Personligt ville jeg aldrig kunne holde sådan noget ud, med mindre
den havde charme - og det har en GII altså ikke i mine øjne. Men smag er jo
individuelt.

> Eneste minus er at den ikke er den mest sikre når den bliver involveret i
> sammenstød, at den mangler ABS og airbacks, og at der ikke e så mange HK

Det er i mine øjne også en rimelige vigtig faktor - abs bremser f.eks. er
rare at have. HK er jo bare et spørgsmål om at købe den rigtige model - du
kan vel også få en GTI til de penge.

> Har aldrig prøvet at køre en Xantia selv...

Prøv da en - der holder en million af dem ved autoforhandlerne. Enten kan du
li' den, eller også kan du ikke. Hvis ikke, kan du jo købe dig en golf.

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 22:39

> [...]
> den havde charme - og det har en GII altså ikke i mine øjne. Men smag er

Ja, jeg tror nu heller ikke at jeg ville købe en Golf med hjertet, men jeg
ville gøre det med hjernen... Det er sgu kram der kan holde... Kvaliteten er
ikke så let at overgå for en bil under 50.000 kr !!

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 29-04-06 08:10

> Ja, jeg tror nu heller ikke at jeg ville købe en Golf med hjertet, men jeg
> ville gøre det med hjernen... Det er sgu kram der kan holde... Kvaliteten
> er ikke så let at overgå for en bil under 50.000 kr !!

Det kan jeg jo ikke modbevise - men jeg har personligt aldrig været
overbevist om Golfens kvalitet.
Jeg købte min Xantia uden at kende noget som helst til biler, og blev helt
nervøs da jeg hørte folks mening om Citroen. Heldigvis blev jeg hurtigt
rolig igen, for der var ingen problemer overhovedet.
Nogen køber bil med hjernen, andre med hjertet.

/Kasper Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-06 09:28

"Kasper Hansen [8270]" skriver:

> Nogen køber bil med hjernen, andre med hjertet.

Jeg brugte begge dele og endte ud med en Golf.....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 29-04-06 09:57

Ja, jeg må indrømme at jeg også elskede vores gamle Golf...

Man i bund og grund "elske sin il fordi den er"

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 29-04-06 11:06

> Jeg brugte begge dele og endte ud med en Golf.....

Jammen det er da også muligt... Men Morten skriver jo netop at hvis han
skulle købe Golfen, ville det være med hjernen.

/Kasper Hansen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-04-06 01:18

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse

> En tysk importeret Golf fra 90 der har kørt under 100.000 kan godt holde
> 10 år, veteranbil eller ej !!

PAS PÅ, det meste dernede fra er "skruet tilbage". En 16 år gl bil som har
kørt < 100.000, er det sandsynligt?, det STINKER. Selv jeg som ikke dagligt
køre i min, har kørt mere på < 10 år. Desuden er tiden lige så hård ved en
bil som km.: En bil har kun godt af at blive brugt, bare ikke misbrugt.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-04-06 07:14

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en
> meddelelse

> PAS PÅ, det meste dernede fra er "skruet tilbage".

Det kan være svært for en gennemsnitsdansker at se i øjnene, at man i
Sydtyskland har råd til 3 biler og at en af dem nødvendigvis må stå
inderst - bag BMW´ere og Mercedes´er :)

> En 16 år gl bil
> som har kørt < 100.000, er det sandsynligt?, det STINKER. Selv jeg
> som ikke dagligt køre i min, har kørt mere på < 10 år.

Du har kun en bil, ikke? :)

> Desuden er
> tiden lige så hård ved en bil som km.:

Sludder med dig, den står fint og tørt inderst i den opvarmede garage, der
er en del af huset og kommer kun sjældent ud i den salt der trods alt bliver
brugt dernede ...

> En bil har kun godt af at
> blive brugt, bare ikke misbrugt.

Personligt ville jeg foretrække at undgå at køre i salt uanset ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-04-06 09:22

> Det kan være svært for en gennemsnitsdansker at se i øjnene, at man i
> Sydtyskland har råd til 3 biler og at en af dem nødvendigvis må stå
> inderst - bag BMW´ere og Mercedes´er :)

Du drømmer om det forjættede land, hvor gaderne er belagt med guld. Hvis
sådanne mennesker vil nedværdige sig til at eje en Gålf, er det i det
mindste en cabrio. Og den bliver skiftet langt inden den bliver 16- ;).
Derefter kan den megetvel få et dårligere liv end i DK., for som du er inde
på, har flertallet et andet forhold til deres bil. Og den skal nok blive
solgt alligevel - til enelleranden dum dansker ;)).

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-04-06 09:50

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse
>>
> Du drømmer om det forjættede land, hvor gaderne er belagt med guld.

Måske. Men jeg har da tit set hvad det er de ligger og kører rundt i og man
skal da være blind hvis man ikke kan se hvordan de bor ;)

> [...]
> som du er inde på, har flertallet et andet forhold til deres bil. Og
> den skal nok blive solgt alligevel - til enelleranden dum dansker ;)).

Du fornægter fakta? :)

Hvis du engang kommer på den anden side af München, så prøv at køre ind
forbi Schliersee og Tegernsee. Så finder du ud af at Mercedes og BMW er en
underdrivelse, men at det er italienske biler de kører i - mange af dem er
røde!

Og så køber de en Golf for at hæve niveauet lidt :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-04-06 10:01

> Du fornægter fakta? :)

.. Så finder du ud af at Mercedes og BMW er en
> underdrivelse, men at det er italienske biler de kører i - mange af dem er
> røde!

Det er ihvertfald ulogisk at sådanne beholder en GålfII i 16 år ;). En G.I
måske ifbm. et retro-flip, og stadig tror jeg, det vil være en cabrio.... .

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-06 10:00

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Det er ihvertfald ulogisk at sådanne beholder en GålfII i 16 år ;). En G.I
> måske ifbm. et retro-flip, og stadig tror jeg, det vil være en cabrio.... .

Hey, Pavens G II har næsten lige været til salg...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-04-06 10:22

> Hey, Pavens G II har næsten lige været til salg...

Men der have vist været en ejer mere, siden den var "pave-mobil", og hvor
længe har han ejet? - og hvor langt har den kørt ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-06 10:23

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Men der have vist været en ejer mere, siden den var "pave-mobil", og hvor
> længe har han ejet? - og hvor langt har den kørt ;).

Hov, G IV
http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=250854

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-04-06 10:40

> Hov, G IV
> http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=250854

Der ser du 7- og 75 kKm, hvor sandsynligt er det så at finde en 16-, med
ægte < 100kKm. på klokken ;).

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-04-06 12:37

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Der ser du 7- og 75 kKm, hvor sandsynligt er det så at finde en 16-,
> med ægte < 100kKm. på klokken ;).

Ret stor hvis man kikker på den lokakle importør ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-04-06 16:49

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Ret stor hvis man kikker på den lokakle importør ;)

Stavespaser :(

--
Per, Esbjerg

Fra : JS

Dato : 01-05-06 15:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Hey, Pavens G II har næsten lige været til salg...

var det ikke en GIII?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-05-06 17:11

JS skriver:

> var det ikke en GIII?

IV.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-04-06 10:14

> Det kan være svært for en gennemsnitsdansker at se i øjnene, at man i
> Sydtyskland har råd til 3 biler og at en af dem nødvendigvis må stå
> inderst - bag BMW´ere og Mercedes´er :)

Sludder med dig, golfen er den som bruges til at køre ungerne i børnehave,
haveaffald og skrammel på lodseren osv. osv. - den bliver kun nødtørftigt
serviceret, kort sagt er det et køb-og-smid-væk produkt i Tyskland.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-04-06 10:24

> Sludder med dig, golfen er den som bruges til at køre ungerne i børnehave,
> haveaffald og skrammel på lodseren osv. osv. - den bliver kun nødtørftigt
> serviceret, kort sagt er det et køb-og-smid-væk produkt i Tyskland.

Enig... .

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 28-04-06 22:14

> Hvilken model vil være billigst i reservedele og billigst i service på
> værksted ???

Der er vel ikke nogen bil, der er billigere at sende på værkstedet end en
Golf? Men du har da ret i, at du ikke får ret meget "ekstraudstyr" med i
prisen... så som el-ruder, air-con, eller varme i bagruden Men igen...
hvis du tænker i pris pr. km. tror jeg ikke at du kommer udenom Golfen. Der
er altid køberere til sådan en fyr. Men penge er jo ikke alt, og du sidder /
kører sikkert bedre i en Xantia.

--
Mvh Jasper

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 22:18

Og det er fordi det er den mest solgte bil, og at der har været rigtig mange
af dem gennem tiden, ikke sandt ???

> Der er vel ikke nogen bil, der er billigere at sende på værkstedet end en
> Golf? Men du har da ret i, at du ikke får ret meget "ekstraudstyr" med i
> prisen... så som el-ruder, air-con, eller varme i bagruden

Jeg snakker om en 5 dårs Golf GL 1,6 med servo, centrallås og el. spejle

> Men igen... hvis du tænker i pris pr. km. tror jeg ikke at du kommer
> udenom Golfen. Der er altid køberere til sådan en fyr. Men penge er jo
> ikke alt, og du sidder / kører sikkert bedre i en Xantia.

Ja, det tror jeg også... Og så har Golf II et lidt gammeldags morfar design

Fra : Basil

Dato : 28-04-06 22:17

Den 28-04-2006, skrev Morten Bo Jensen:

> Ja, det tror jeg også... Og så har Golf II et lidt gammeldags morfar design

Det har alle Golfer da, ikke kun den.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 22:39

> Golf II et lidt gammeldags morfar design

> Det har alle Golfer da, ikke kun den.

Smiler... Synes der er stor forskel på Golf II og Golf III

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-06 06:17

Morten Bo Jensen skriver:

> Jeg snakker om en 5 dårs Golf GL 1,6 med servo, centrallås og el. spejle

Mit råd: Find en 1,8'er.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 29-04-06 08:50

> Mit råd: Find en 1,8'er.

Jamen,så går man jo en klasse op mht. afgift...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-06 09:27

Morten Bo Jensen skriver:

> Jamen,så går man jo en klasse op mht. afgift...

Jeps.

Den motor er meget anderledes....

Har kørt en del i en 1,6'er og har selv ejet en 1,8'er i både G II og G
III.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 29-04-06 09:52

> Jeps.

Men ud mener det er det værd ???

> Den motor er meget anderledes....

Hvordan er den anderledes - fortæl fortæl...

> Har kørt en del i en 1,6'er og har selv ejet en 1,8'er i både G II og G
> III.

Og hvad mener du præcist der gør 1.8´eren vær dat overveje ???

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-06 09:55

Morten Bo Jensen skriver:

> Men ud mener det er det værd ???

Ja

> Hvordan er den anderledes - fortæl fortæl...

Godt nok "kun" 90 hk, men den har et godt moment helt fra lidt over
tomgang og så lige 20% ekstra HK at gøre med.

> Og hvad mener du præcist der gør 1.8´eren vær dat overveje ???

Jeg finder den mere harmonisk til bilens vægt.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 29-04-06 10:12

> Godt nok "kun" 90 hk, men den har et godt moment helt fra lidt over
> tomgang og så lige 20% ekstra HK at gøre med.

Hvad så hvis den har automat gear...

Mange Golf II GL fra tyskland er nemlig således udstyret... Det plejer at
ta´ lidt af hestekræfterne og sluge mere benzin, men er der andet man skal
tænke på... f.eks. mht. holdbarhed/levetid ???

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-06 10:25

Morten Bo Jensen skriver:

> Hvad så hvis den har automat gear...

Kig forbi den...

> Mange Golf II GL fra tyskland er nemlig således udstyret... '

Ja også 1,6'erne. Så er den da først død.

> Det plejer at
> ta´ lidt af hestekræfterne og sluge mere benzin, men er der andet man skal
> tænke på... f.eks. mht. holdbarhed/levetid ???

Rust. Revnede slanger til indsugningen (billigt og let at skifte).
Ellers volder den ikek mange problemer. Jeg tror det dyreste jeg havde
på min G II var bremser.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-04-06 10:55

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Bo Jensen skriver:
>
> Kig forbi den...

> Ja også 1,6'erne. Så er den da først død.

Jeps, jeg har lige solgt min G2'er med 1.6L motor og automatgear, selvom
jeg savner automatgearet til dagligt så var det ikke en hurtigløber. Et
andet og ikke helt uvæsentlig punkt er: 1.6'eren er IIRC KUN lavet med
karburator, hvad enten det er Pierburg 2E2 eller endnu værre 2EE
(elektronisk karb pga. kat'en), så er det noget *skrammel*. Når de
bliver slidte (og det gør de også pga. alder) så er de et helvede at
holde kørende (brugte selv sammenlagt 15-20 timer på min 2E2'er).

Hvis man står med 50kkr og kigger efter bil og vil vælge en Golf2 mener
jeg man burde få hovedet undersøgt. Den er usikker som ind i h***** (så
en crashtest af den, fuck kabinen var krøllet sammen, føreren var helt
sikker omkommet), og så er det _stadig_ en gammel bil på gammel teknik.
Den er billig at rep'e på da der findes et hav af dele (både orig og
uorig i god kvali til lav pris).

Hvis man endelig vil kigge Golf2, så gå efter 1.8'eren med indsprøjtning.

Men for 50kkr kommer man altså ufattelig langt i dagens bildanmark. Har
selv lige købt (privat) en Primera 2.0 med alt i el for 48kkr, der var
selvfølgelig lidt småting med den, men samlet set har den kostet mig
53kkr, og det var et ufattelig stort skridt både i komfort og lign.

Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-04-06 10:35

> [...]

> Mange Golf II GL fra tyskland er nemlig således udstyret... Det plejer at
> ta´ lidt af hestekræfterne og sluge mere benzin,

Sikkert fordi det er by-biler el. brugt til småture, med hvad der af følger.
Ikke optimale betingelser for et langt liv.

Fra : TDN

Dato : 29-04-06 10:23

> [...]
> nok overlegen på næsten alle områder, men...
>
> Hvilken model vil være billigst i reservedele og billigst i service på

Golfen er klart den billigste at holde kørende, men en 90'er golf er faktisk
dårligere rustbeskyttet end den tidligere GII (den model med delt forrude).

Men HVORFOR i alverden skal den koste 50.000 kr ????? prøv at se på bilbasen
hvad en GII fra 89-90 koster selv dem med godt 100.000 på speedometeret og
hentet i tyskland koster altså ikke mere end 25-30 tkr. Og hvis den mangler
en enkelt udstyrsdetalje i forhold til en GL, så kan du sku købe meget
udstyr for 25 tkr. Det ser ud somom du vil tages i r.... og betale for
meget. For 50 tkr kan du altså få en GIII helt op til årgang 1997 i privat
køb, med ABS og Airbag. se f.eks denne:

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=894964&page=1

Mvh
Thomas

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 29-04-06 11:45

> Golfen er klart den billigste at holde kørende, men en 90'er golf er
> faktisk dårligere rustbeskyttet end den tidligere GII (den model med delt
> forrude).

Golf II blev lavet frem til år 92 mener jeg... Det er også den jeg er mest
til, da Golf III har flere fejl end 2´eren...

> Men HVORFOR i alverden skal den koste 50.000 kr ?????

Fordi man får hvad man betaler for !!

> prøv at se på bilbasen hvad en GII fra 89-90 koster selv dem med godt
> 100.000 på speedometeret og hentet i tyskland koster altså ikke mere end
> 25-30 tkr.

Men de der kan holde 10 år til koster altså mere !!

> Og hvis den mangler en enkelt udstyrsdetalje i forhold til en GL, så kan
> du sku købe meget udstyr for 25 tkr.

Ja, det har du ret i - Men vi giver ikke ha´ en 3 dårs uden Servo og central
lås...

> Det ser ud somom du vil tages i r.... og betale for meget.

Jeg vil helst lave et godt køb - Det er jo derfor jeg bl.a.a spørger herinde
!!

> For 50 tkr kan du altså få en GIII helt op til årgang 1997 i privat køb,
> med ABS og Airbag. se f.eks denne:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=894964&page=1

Er det ikke en Golf 3

Den er helt sikkert bedre end en Golf II mht udstyr og teknik, selvom
motoren muligvis er den samme som en 88 model ???

Men kan de holde 10 år her i DK ???

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-06 13:12

Morten Bo Jensen skriver:

> Golf II blev lavet frem til år 92 mener jeg...

91 svjh, men ja.

> Det er også den jeg er mest
> til, da Golf III har flere fejl end 2´eren...

Arrrh....
En abs føler i ny og næ, samt en lyskontakt.

> Den er helt sikkert bedre end en Golf II mht udstyr og teknik, selvom
> motoren muligvis er den samme som en 88 model ???
>
> Men kan de holde 10 år her i DK ???

Ja. Jeg afleverede en 8 år gammel Golf III i april sidste år til en
forhandler. Der var ikke synlig rust nogle steder, til trods for at den
ikke var blevet efterbehandlet en eneste gang.
Til gengæld var jeg nødt til at skifte en ABS føler.
Jeg havde haft den i 7 år.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : TDN

Dato : 29-04-06 13:20

> Fordi man får hvad man betaler for !!
>

> Den er helt sikkert bedre end en Golf II mht udstyr og teknik, selvom
> motoren muligvis er den samme som en 88 model ???
>
> Men kan de holde 10 år her i DK ???

Uanset hvad du siger vil en GII fra 1990 ALDRIG være 50 tkr. værd. Det er en
konstruktion fra starten af 1980'erne, dårlig sikkerhed, ikke særlig
benzinøkonomisk, vil ruste herhjemme uanset du får den en rustfri og får den
beskyttet. Hvis du fortryder og vil sælge får du altså ikke mere en ca.
25-30 tkr. dagen efter du har fået danske plader på uanset udstyrsversion
(du får ikke ekstra for de par ekstra udstyrsdetaljer en GL'er har).

Jeg har lige købt en Toyota Carina E 1.6, fra 1996, med ABS, servo, Airbag,
elsoltag, velour, centrallås m.m. Den kostede tkr. 37. Den er større, kører
længere på literen (15 km/l blandet kørsel), rustfri, driftsikker, billig i
reservedele (GII er dog billigere) o.s.v. Det er masser af muligheder for en
under 10 år gammel bil for 50 tkr. Som kan slå en GII på alle punkter.

Jeg fatter ikke når du siger du vil købe med forstanden og ikke med hjertet
at du vil bruge så mange penge på en gammel GII uanset stand. Uanset en GII
er en stabil bil er det altså ikke liebhaveri vi er ude i

Mvh
Thomas

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 29-04-06 14:25

Ja ja, din pointe er du ikke ene om, og du har ret i at det er en 80
kontruktion

Jamen, så er jeg bare på bar bund desværre...

Vil checke ud hvad jeg kan få af Toyota til 50.000

Fra : TDN

Dato : 29-04-06 14:40

> Ja ja, din pointe er du ikke ene om, og du har ret i at det er en 80
> kontruktion
>
> Jamen, så er jeg bare på bar bund desværre...
>
> Vil checke ud hvad jeg kan få af Toyota til 50.000

Hvis du kan lide Golf, hvorfor så ikke en GIII. Toyota er driftsikker, men
kig efter rust under dørene og check køleren om den er rusten. En Mazda 626
er også driftsikker og kan sagtens fåes for tkr. 50, men skal også checkes
for rust (hvilken nok gælder de fleste mærker)

Mvh.
Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-04-06 18:01

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 626 er også driftsikker og kan sagtens fåes for tkr. 50, men skal også
> checkes for rust (hvilken nok gælder de fleste mærker)

Trumfen over dem alle er en Octavia, den er mere ruststærk end nogen af de
nævnte, og deler mekanik med G.IV = billige reservedele. Som der forøvrigt
ikke er særligt brug for ;).

Fra : TDN

Dato : 29-04-06 19:07

> Trumfen over dem alle er en Octavia, den er mere ruststærk end nogen af de
> nævnte, og deler mekanik med G.IV = billige reservedele. Som der forøvrigt
> ikke er særligt brug for ;).

Til 50 tkr. ???? ellers enig

Mvh
Thomas

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 29-04-06 19:54

Vil lige sige at det kan godt være man er undelig, hvis man giver mange
penge for en G II, men kan man bare skrue lidt selv så koster den nada i
udgifter. Jeg har i de sidste 6 år kørt 89'er G II 1,6 TD og kører nu i en
91'er som kun havde kørt 95.000 da den blev impoteret, jovist nu kommer der
sikkert en masse der siger at det ikke kan passe men 2 uvildige mekkere
siger at den ihvertfald ikke har kørt meget mere, om det passer, tja... det
kan jeg ikke sige 100 % da der ikke er service bog på den men i min kontrakt
med forhandleren står der KM garenti. og den virker / ser ikke ud til at
have kørt meget mere. samt den er 100 % rustfri.
Jeg gav 40.000 kr. for den og har nu haft den 3 måneder, og har ihvertfald
ikke fortrudt.
Men nu kører jeg også kun ca. 15.000 km i den om året, skulle jeg køre
meget mere og var det komfort og ikke økonomi jeg tænkte på, så blev det
helt sikkert en anden bil. men trods alderen kørere sådan en GII nu ikke så
ringe, der er vel også en grund til at der stadig kører så mange af dem.
Er man ellers intreseret i at vide mere om Golf II så er der en glimrende
side der hedder
www.golf2.dk

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 20:00

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse
> Vil lige sige at det kan godt være man er undelig, hvis man giver mange
> penge for en G II, men kan man bare skrue lidt selv så koster den nada i
> udgifter.

Har den egentlig skivebremser på?
Husker en goller I som havde tromler på foran....temmelig usædvanvilg

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-06 21:23

Tom skriver:

> Har den egentlig skivebremser på?
> Husker en goller I som havde tromler på foran....temmelig usædvanvilg

Det er _meget_ usædvanligt, min 78-79'er G I havde skiver foran.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 29-04-06 21:34

> Det er _meget_ usædvanligt, min 78-79'er G I havde skiver foran.
>

> Klaus

Jeg husker ikke at have set en G I med tromler i for, men måske de første
modeller, men ihvertfald er der ikke lavet G II'er med det.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Brian

Dato : 29-04-06 19:51

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Trumfen over dem alle er en Octavia, den er mere ruststærk end nogen
> af de nævnte, og deler mekanik med G.IV = billige reservedele. Som
> der forøvrigt ikke er særligt brug for ;).

Jamen sig da endelig til, når du finder en i fornuftig stand til 50K

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-04-06 06:27

> Jamen sig da endelig til, når du finder en i fornuftig stand til 50K

En 97-, 1,6,1.8 må være dernede omkring. Ved den sidst før du
dasganzemollevitten, el.tag.el.ruder,sædevarme. Jeg får ihvertfald så lidt
for min, ved byt til nyt, at det omtrent er som at starte fra scratch.

Fra : Jan H Larsen

Dato : 30-04-06 12:01

On Sat, 29 Apr 2006 14:19:43 +0200, "TDN"
<tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>25-30 tkr. dagen efter du har fået danske plader på uanset udstyrsversion
>(du får ikke ekstra for de par ekstra udstyrsdetaljer en GL'er har).

Hvilken en gang vrøvl, er du på stoffer, en GolfII impoteret fra
Tyskland er i meget bedre stand end dem der har kørt i Danmark hele
deres levetid, jeg kan pege på de danske når jeg ser dem, ang. benzin
kører de som gennemsnittet af den danske bilpark, og at komme med en
udtagelse at det ikke er et plus at få en bil der ingen rust er i og
efterfølgende få den undervognsbehandling ikke hjælper noget, beviser
hvor lidt du kender til det, og komme med en påstand at man ikke kan
få mere end 25-30 tkr. dagen efter du har fået plader på, NU er du på
stoffer.

Jeg har en kammerat der lige har solgt en GolfII 1991 170.000 Km. 1.6
CL købt for 40.000 tkr. haft den i 3 år solgt den for 25.000 tkr. IKKE
nysynet, har ikke brugt penge på den, der er ingen rust.

>Jeg fatter ikke når du siger du vil købe med forstanden og ikke med hjertet
>at du vil bruge så mange penge på en gammel GII uanset stand. Uanset en GII
>er en stabil bil er det altså ikke liebhaveri vi er ude i

Det næste du skriver er vel at en Fiat også er en bedre bil end en
Golf.

Citron er noget jeg kommer i te.

>Mvh
>Thomas

NB.

Næste gang du skriver bedes du være stoffri.

Venlig Hilsen

Jan H Larsen

Fra : TDN

Dato : 30-04-06 12:31

"Jan H Larsen" <larsen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Citron er noget jeg kommer i te.

> NB.
>
> Næste gang du skriver bedes du være stoffri.

Ævl, det er alt for dyrt. check bilbasen, DBA osv. og se hvad du kan købe
for 50 tkr. Du kan uden problemer få en bil fra 1996-1997 med ca. 100 tkm.
på klokken uden rust, med airbag, ABS og bedre sikkerhed for de penge.

Jeg har forøvrigt lige haft en GII, dvs. en Jetta 1.3 fra 1985, så jeg
kender den udemærket både styrker og svagheder. Den kørte forøvrigt 1,5 km/l
kortere end min Carina E 1.6 fra 1996.

Manden ønsker at handle med fornuften og hvad fornuft er der i at købe en
6-7 år ældre bil, med dårligere sikkerhed, usikkerhed om kilometer tallet
osv. At Golfen er velholdt er da ligemeget da du også kan finde en DK bil
som er velholdt til de penge fra 1996-97.

Hvis du kigger på bilbasen vil du se at en GolfII importeret uden rust fra
89-90 koster i privat salg mellem 25-30 tkr. Så hvis han skulle sælge den
igen til 50 tkr. må køberen være dummere end loven tillader.

Jeg synes forøvrigt at en GII er en fin bil, men ikke til 50 tkr., så er der
alt for mange bedre, og nyere biler.

Mvh
Thomas

Fra : Jan H Larsen

Dato : 01-05-06 13:55

> [...]
>for 50 tkr. Du kan uden problemer få en bil fra 1996-1997 med ca. 100 tkm.
>på klokken uden rust, med airbag, ABS og bedre sikkerhed for de penge.

Jeg har set mange biler i den klasse og dyrer, man tror det er løgn
hvordan de kan se ud, og jo lavere du går ned i pris, jo værrer bliver
bilerne. En ting er at se dem på billeder, når man først ser dem,
åbner døre og mere så er det man ser manglerne og fejlene.

>Jeg har forøvrigt lige haft en GII, dvs. en Jetta 1.3 fra 1985, så jeg
>kender den udemærket både styrker og svagheder. Den kørte forøvrigt 1,5 km/l
>kortere end min Carina E 1.6 fra 1996.

Nu går jeg ikke op i om en bil kører 1-3 km længere på literen, ved
bykørsel kører de fleste biler ikke meget i disse prisklasser.

> [...]
>osv. At Golfen er velholdt er da ligemeget da du også kan finde en DK bil
>som er velholdt til de penge fra 1996-97.

Der er da ingen usikkerhed ang. km, hvis bogen er iorden på bilen, og
det er den da når man køber i Tyskland, ikke. Jeg vil til enhver tid
fortrække en bil fra Tyskland end en fra Danmark, der er så mange + i
forhold til de danske biler

>Hvis du kigger på bilbasen vil du se at en GolfII importeret uden rust fra
>89-90 koster i privat salg mellem 25-30 tkr. Så hvis han skulle sælge den
>igen til 50 tkr. må køberen være dummere end loven tillader.

Dem jeg kigger på der er iorden og ikke fejler noget ligger oppe
omkring 43.000 tkr.

>Jeg synes forøvrigt at en GII er en fin bil, men ikke til 50 tkr., så er der
>alt for mange bedre, og nyere biler.

Tyske biler har altid været dyre at købe, de gode mærker, der er
kommet så mange nye biler der starter ved de 100.000 kr. og op, men
jeg vil hellere købe en tysk bil fra 98-99 til 100.000 kr. end de
modeller der bliver lavet idag, der er for mange ? ved dem,
brugtvognsværdi, reservedele, holdbarhed, driftsikkerhed, ruster de,
fejlberegninger, børnesygedomme.

>Mvh
>Thomas

Venlig Hilsen

Jan H Larsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-04-06 22:15

> Hvilken model vil være billigst i reservedele og billigst i service på
> værksted ???

Mon ikke Golf er en smule billigere.

Men den gamle Golf er en blanding af en veteranbil og et hundehus i
sammenligning med en Xantia.

--
/Jan W Nielsen
Vectra 2,0 T '06