hahaha peugoet værksted
Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 16:27

En kollega fortalte lige at hans ven havde sin 206 til reparation for 3.
gang på aut. pug værksted fordi ABS lampen blev ved med at lyse. De 2 første
gange har det kostet 21.000 Kr sammenlagt og fejlen er der stadig.
Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke må køre
bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger ABS
stikkene. ))))

Hold k*******ft mand 21.000 kr og ingen vaskehal....ROFL !!!

--
Tom

Fra : Kent Glerup

Dato : 28-04-06 16:52

On Fri, 28 Apr 2006 17:26:30 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger ABS

Det vil sige at han har brugt 21K på IKKE at få tøsetransporteren
lavet!!!

Og mekaniker/værkfører er sluppet uden fysiske/psykiske mén?

/Kent Glerup

Fra : Cyber.

Dato : 28-04-06 17:06

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke må
> køre bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger

HE HE det er åbenbart for svært for et værksted idag at lave andet end at
skifte olie og olie filter,-jeg fatter ikke at noglet så basalt som et ABS
system kan være så svært at finde ud af, der sidder en tandkrands og en
magnetkontakt ved hvert hjul,-det må da være nemt at teste,-desuden kan
forbindelsen ud til sensoren jo være defekt (vand, afbrudt) etc men så
checker man vel den?, man kan vel hurtigt se hvilken sensor der ikke sender
ordentligt signal... Jeg er ikke mekaniker,-så jeg går da ud fra at en
sådanne ved mere end hvad jeg kan læse i et formiddags blad, eller finde på
nettet om den slags banale systemer...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-04-06 17:22

"Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> skrev i en meddelelse

eller finde på
> nettet om den slags banale systemer...

Uha, sådant bruges kun i fritiden, man skal jo nødigt vise/indrømme man ved
for lidt, og/eller miste chancen for at "platte" kunden for penge ;). Det er
ikke kun ikke kun Pegøj, som tænker sådan :(.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-04-06 17:37

Cyber. wrote:
> [...]

> (vand, afbrudt) etc men så checker man vel den?, man kan vel hurtigt
> se hvilken sensor der ikke sender ordentligt signal...

Man kan lave en fejludlæsning, så er den klaret.

Hvert fald hvis det er en VW - den fortæller også hvilket hjul det er galt
med.

--
Per, Esbjerg

Fra : Cyber.

Dato : 28-04-06 17:41

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Man kan lave en fejludlæsning, så er den klaret.
>
> Hvert fald hvis det er en VW - den fortæller også hvilket hjul det er galt
> med.

Sure...men hvis fejlen kommer igen,-så må de være selve forbindelsen,-
erfaring fra arbejdet vil jo gøre at man ved om feks ledningen eller stikket
er svage...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-04-06 23:01

Cyber. skrev:

> [...]
> sådanne ved mere end hvad jeg kan læse i et formiddags blad, eller finde på

Det er nemt at spille klog. Den kører ikke med tandkrans, men med en
magnetkrans. Men princippet er det samme.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Cyber.

Dato : 29-04-06 08:37

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message

> Det er nemt at spille klog. Den kører ikke med tandkrans, men med en
> magnetkrans. Men princippet er det samme.

well nu ville jeg jo ikke spille klog og nævne flere typer, der stod
jo....'Jeg er ikke mekaniker'

Fra : Møller

Dato : 29-04-06 10:10

ABS

> Det er nemt at spille klog. Den kører ikke med tandkrans, men med en
> magnetkrans. Men princippet er det samme.

Det er er en tandkrans!

Møller

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-04-06 20:59

Møller skrev:

> Det er er en tandkrans!

Det er da godt nok underligt. Jeg skiftede på en 206'er for et par
måneder siden. Der sad ingen tandkrans på. Der sad en rund ring der var
dækket af spåner. Sensorerne kunne kun fås som sæt og kostede den
latterlige sum af ca kr.400.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Møller

Dato : 29-04-06 10:11

"Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> wrote in message

> [...]
> system kan være så svært at finde ud af, der sidder en tandkrands og en

Spole

Problemet er ofte, at der:

Manglende signal fra spolen.

Kan skyldes:
1. Mangler forbindelse ved stikket: rens det kom silikone i saml det.
2, vindingerne er sprængt, da der er kommet vand ind i spolen, kærnen er af
jern, og kommer der vand ind, vil den udvide sig, og sprænge de tynde
kobbertråde spolen er vundet med. føleren skal skiftes ud, den kan vikles
om, det kræver lidt fingerfærdighed, jeg har gjort det og det fungerer.'

Men allerførst (det er derfor jeg tager det til sidst)
Tom C: Som ansat på Danfoss kan man vel hjælpe manden med at få målt alle 4
ABS følere igennem.

Møller

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-04-06 11:09

"Møller" <WM@g2m.dk> skrev

> [...]
>
> Men allerførst (det er derfor jeg tager det til sidst)
> Tom C: Som ansat på Danfoss kan man vel hjælpe manden med at få målt alle

Du der ved så meget, må da også kunne bekræfte at der er kommet et nul for
meget på den regning?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Møller

Dato : 29-04-06 11:44

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> 4

> Du der ved så meget, må da også kunne bekræfte at der er kommet et nul for

Det kan jeg ikke bekræfte, da jeg kun kender historien herfra gruppen, kan
jeg kun udtale mig om det der er skrevet her: ja det virker alt for dyrt.

Og værkstedet skal tage alt de nymonterede komponenter retur, og godskrive
bilejeren det.
Det har jeg også været ude for på en ældre 205. Værkstedet brugte også
metoden: vi skifter ud og ser om det hjælper: værkstedet tog, efter en
mindre snak, alle de komponenter retur, der ikke havde indflydelse på
fejlen.

Så ja der må være en skrive fejl et sted, kommaet flyttes en plads til
venstre, hvis sagsfremstillingen er korrekt.

Møller

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-04-06 12:30

> [...]
>
> Så ja der må være en skrive fejl et sted, kommaet flyttes en plads til
> venstre, hvis sagsfremstillingen er korrekt.

Hvorfor skal værkstedet tage komponenterne retur?
De har repareret systemet og det har jo virket hver gang bilen har forladt
værkstedet.
Det kan da godt tænkes, at der er opstået fejl andre steder i systemet, så
det er noget nyt de laver hver gang.
Hvis det er samme komponent der er skiftet flere gange kan der nok aftales
noget, men det fremgår ingen steder.

Niels

Fra : Møller

Dato : 29-04-06 13:58

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> det er noget nyt de laver hver gang.
> Hvis det er samme komponent der er skiftet flere gange kan der nok aftales

Du kan i teorien have ret, men som historien er fremlagt af TOM så ligner
det mere en "prøv og håb" reparation.
Men der skal flere facts på bordet, for at historien kan afgøres entydigt.

Tænkt eksempel:

Batteri er fladt.
Værkstedet prøver sig frem:
1, skifter drivrem til generator
2. skifter generator
3. skifter alle sikringer
4 skifter batteri

Alt fungerer nu fint, men vil du ikke mene at punkt 1-3 er komplet
overflødigt, i dette tilfælde, bør der kun betale for et nyt batteri og alle
andre dele, inkl. arbejdsløn skal retur til kunden!

Eller

Motor går dårligt:
1. alle temperaturfølere skiftes
2. MAP'en skiftes
3. Motorstyring genindlæses.
4. Det var så en vakuumslange til MAP'en der var revnet.

Skal der betales for andet en vacuunslange, + nogen fejlfindingstid, de
udskiftede dele, vil jeg betragte som "fejlfindingsudstyr" og dem skal der
betales en generel værkstedspris for, ikke en individuel omkostning for den
enkelte kunde.

Møller

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-04-06 16:00

Hvad får dig i denne sag til at tro at værkstedet har skiftet noget der var
unødvendigt?
At en reparation er dyr behøver jo ikke at være ensbetydende med at
værkstedet har skiftet noget der ikke var defekt.

Hvordan skal personen der har har bilen, kunnet foretage en vurdering af om
de er skiftet noget unødvendigt, ala de tænkte eksempler du har opstillet?
Hvis han havde den tro, så var han da ikke kørt retur til samme værksted og
have betalt for fejlfinding igen.

Niels

Fra : John Sahl

Dato : 29-04-06 16:05

Niels Bengaard wrote:
> Hvad får dig i denne sag til at tro at værkstedet har skiftet noget
> der var unødvendigt?

De har ikke fundet fejlen?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-04-06 16:11

> De har ikke fundet fejlen?

Bilen har så vidt jeg læser været fejlfri hver gang den er kommet fra
værkstedet.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 16:19

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Bilen har så vidt jeg læser været fejlfri hver gang den er kommet fra
> værkstedet.

Nej, lad dig ikke snyde af at en periodisk fejl er det samme som at
værkstedet har fundet fejlen.
Peugeot har dags dato stadig ikke fundet fejlen og min kollegas ven skulle
for 3. gang hen med bilen......ikke at jeg forstår hvorfor han stadig bruger
samme værksted.
Men jeg synes da det er en sjov "historie" .....jeg tror ikke jeg kunne
finde på at købe pug. selv om de har gode olie-motorer, så er det elektrisk
vist ikke deres stærke side (i hvert fald ved dette værksted)

Tom

Fra : John Sahl

Dato : 29-04-06 16:21

Tom wrote:
> [...]
> kunne finde på at købe pug. selv om de har gode olie-motorer, så er
> det elektrisk vist ikke deres stærke side (i hvert fald ved dette

Tror lige du skal trække vejret og undlade at lade et værksteds uduelighed
gå ud over et helt mærke

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-04-06 16:27

> [...]
> finde på at købe pug. selv om de har gode olie-motorer, så er det
> elektrisk vist ikke deres stærke side (i hvert fald ved dette værksted)

Jeg synes bare det er umuligt at vurdere om det er en periodisk fejl eller
noget nyt der er galt hver gang, ud fra de oplysninger du har givet.
Siger Peugeot det er en ny fejl hver gang eller ej?

Hvis det er en periodisk fejl, så er det da noget af et sammentræf, at den
er der når bilen køres på værksted og er væk når bilen forlader værkstedet.
Sådan har jeg i hvert fald forstået problembeskrivelsen.

Niels

Fra : Cyber.

Dato : 29-04-06 16:22

> [...]
> det er noget nyt de laver hver gang.
> Hvis det er samme komponent der er skiftet flere gange kan der nok aftales

Well det er nok en perodisk fejl, dvs. de evner ikke at lave det, de burde
da kune måle signalet nede ved sensoren, og signalet oppe ved boksen, det er
jo en puls så på med et skop..(well en mekaniker bruger nok ikke et sådanne
advancert apparat han skal BETJENE og TOLKE resultatet!!!, det siger nemlig
ikke hvad han pinedød skal skifte!!)

http://www.picotech.com/auto/waveforms/abs.html <- pulsen fra en ABS
sensor...

måske der var en forskel når man målte gennem lednings nettet?,-han kan jo
bare spørge værkstedet om de kan (finde ud af at) gøre dette istedet for at
skifte på mistanke.

en udemærket tysk beskrivelse af en ABS sensor.
http://www.physik.uni-kassel.de/did1/material/ABS.pdf

Fra : Møller

Dato : 29-04-06 20:18

> [...]
at
> skifte på mistanke.
>

> en udemærket tysk beskrivelse af en ABS sensor.

Du har da en underlig måde at klippe i indlæg på.

Møller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-06 17:15

Tom skriver:

> En kollega fortalte lige at hans ven havde sin 206 til reparation for 3.
> gang på aut. pug værksted fordi ABS lampen blev ved med at lyse. De 2 første
> gange har det kostet 21.000 Kr sammenlagt og fejlen er der stadig.

Holdaforsatanihelvede det værksted er sku dygtige, hvis de får manden
til at æde en regning på 21kkr uden at have repareret dyret.....

> Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke må køre
> bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger ABS
> stikkene. ))))

Avah ?

Pug og el...... eller rettere elendigt pugværksted !

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-04-06 17:40

> [...]
> Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke må
> køre bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger

21.000 lyder helt i skoven, hvad har de lavet for de penge?

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 17:59

> 21.000 lyder helt i skoven, hvad har de lavet for de penge?

Han sagde de havde skiftet ABS computeren, ABS bremsemodulet, tandkrans,
stik og sensor. Så det er vel sådan ca. alt hvad der har med ABS at gøre,
der er vist kun selve ledningsnettet tilbage. Min kollega sagde at nu ville
hans ven også tage en alvorlig snak med værkstedet......oj, det tror jeg nok
jeg havde gjort allerede da regningerne kom ind af døren

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-04-06 18:10

> [...]
> ville hans ven også tage en alvorlig snak med værkstedet......oj, det tror
> jeg nok jeg havde gjort allerede da regningerne kom ind af døren

Men det er nu nok lidt sent, man skal altid lave aftalen før de går igang.

Niels

Fra : Thomas

Dato : 28-04-06 18:35

> [...]
> ville hans ven også tage en alvorlig snak med værkstedet......oj, det tror
> jeg nok jeg havde gjort allerede da regningerne kom ind af døren

Hej

Da jeg havde min første bil, en gammel Fiat 128 sport coupe, havde jeg den
også på værksted for at få lavet bremser. Den var lidt slatten.....
Da jeg afhentede den , var mekanikerens kommentar at den stadigvæk var
svampet. Jeg kan ikke huske hvor mange tusinde det besøg kostede, men jeg
var kun 19 år, og var vel lidt konfus og tænkte ikke nærmere over
det......... det skulle da lige have været i dag at man blev afkrævet
penge uden der var sket en forskel

Jeg synes han skal kræve valuta for de 21000.......! han har vel bedt om
at få den lampe til at stoppe med at lyse, og det skal de så sørge
for............. det viser sig vel det bare er en løs forbindelse de
aber ikke har kunne finde! Det virker som et værksted man heller ikke skal
besøge ;)

Mvh

Thomas

Fra : Broegger

Dato : 29-04-06 08:14

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev

> Jeg synes han skal kræve valuta for de 21000.......! han har vel
> bedt om at få den lampe til at stoppe med at lyse, og det skal de så
> sørge for............. <snip>

Det kan vel klares med en skævbidder

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Thomas

Dato : 29-04-06 16:22

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> wrote in message
> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev

> Det kan vel klares med en skævbidder

Yup, men ikke engang det kunne de finde ud af!!! ;) Jeg havde gerne
gjort det for 10500,-

Mvh

Thomas

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-04-06 18:44

> [...]
køre
> bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det ødelægger ABS

Jeg mente ellers at de KUN må hensættes i vaskehaller, af hensyn til
brandfaren.
Regningen på de 21 kkr. var jeg gået lige op på politistationen med.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 28-04-06 18:50

Helt forståelig holdning!

Men, jeg forstår ikke, at der kan eksistere en regning?
Man kan vel ikke tilsende kunden enregning FØR man har fået skidtet til at
virke?

Og når kunden kommer igen anden gang - hvad så med garanti på den første
operation (iflg. loven!)!

Næh - kunden er ikke forpligtet til at betale for en vare/ydelse, der ikke
er blevet leveret/ydet ...

mvh

JV

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 18:57

"Jens Vejmand & Holger Danske" <holger@danske.dk> skrev i en meddelelse
> Helt forståelig holdning!
>
> Men, jeg forstår ikke, at der kan eksistere en regning?
> Man kan vel ikke tilsende kunden enregning FØR man har fået skidtet til at
> virke?

Problemet har været at det har virket i en kortere periode for så pludselig
at fejle igen

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-04-06 19:03

> Problemet har været at det har virket i en kortere periode for så
> pludselig at fejle igen

Der er 5 års garanti på en reparation iflg. dk. lov.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-04-06 19:09

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :

>Der er 5 års garanti på en reparation iflg. dk. lov.

Det kan du vel dokumentere ?

Du tager vist fejl af ordet reklamationsret og garanti

--
jan@stevns.net

Snart jubilæum på Århusianerfærgen : 400.000 Km !

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-04-06 19:17

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Det kan du vel dokumentere ?

Sorry, jeg hænger ud i dk.jura.

> Du tager vist fejl af ordet reklamationsret og garanti

Og du tager fejl af reparation og en ny vare ;). Der er 5 år på den
specifikke fejl, reparation, men nu hele ABSsystemet er skifte, omfatter det
alt ;)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-04-06 19:23

> Og du tager fejl af reparation og en ny vare ;). Der er 5 år på den
> specifikke fejl, reparation, men nu hele ABSsystemet er skifte, omfatter
> det alt ;)
Du har self, ret mht. slitage, misbrug, vedligehold etc.. Men det gælder
ikke i dette tilfælde, med mindre Pegøj forsøger at gøre vaskehallen til
"misbrug"/ "dårligt vedligehold" ;)).

Fra : Brian

Dato : 28-04-06 19:30

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Du har self, ret mht. slitage, misbrug, vedligehold etc.. Men det
> gælder ikke i dette tilfælde, med mindre Pegøj forsøger at gøre
> vaskehallen til "misbrug"/ "dårligt vedligehold" ;)).

Hvis de skriver et par linier i manualen omkring at man skal være
opmærksom på vaskehal med undervognsskyl, eller direkte
advarer imod det, har Peugeot vel så retten på deres side.

Jeg ved ikke om det er nævnt i manualen, men det er da ikke
første gang man hører fra Peugeot at deres biler ikke bryder sig
om undervognsskyl - samme melding fik en af mine kammerater
da han købte en gammel 406.

/Brian

Fra : Martin Christiansen

Dato : 28-04-06 20:33

> [...]
> første gang man hører fra Peugeot at deres biler ikke bryder sig
> om undervognsskyl - samme melding fik en af mine kammerater

I manualen til min spritnye Pg 307 st.car står der en sætning specielt om
undervognsskyl. Jeg kan ikke huske den præcise formulering, men efter
hukommelsen skriver de, at det bør/skal undgås.

Hos min lokale Shell station er der halv pris på bilvask imellem kl. 21 og
22, men det viste sig, at det kun gjaldt de to *dyreste* vaske, som begge
indeholdt undervognsskyl. Jeg købte alligevel den dyreste vask (til halv
pris, altså), fordi jeg havde set, at automaten havde en knap, hvor man
kunne vælge undervognsskyl *fra*. Jeg startede maskinen og trykkede på
knappen, som også havde en lille kontrollampe til højre for sig (der var
andre knapper også, som kunne udkoble andre dele af processen). Men selv om
jeg trykkede, forblev lampen slukket, og bilen fik alligevel kraftig
undervognsspuling.

Efter vasken var der dog intet unormalt (f.eks. kontrollamper, som lyste
eller lign.), og der var heller ikke noget at mærke på kørsel, motorgang
eller lign. Jeg vil dog ikke gøre det igen.

Har andre erfaringer med at udkoble bestemte dele af et vaskeprogram?

--Martin.

Fra : Brian

Dato : 28-04-06 21:21

Martin Christiansen wrote:

> I manualen til min spritnye Pg 307 st.car står der en sætning
> specielt om undervognsskyl. Jeg kan ikke huske den præcise
> formulering, men efter hukommelsen skriver de, at det bør/skal undgås.

Så var det ikke helt galt, hvad min kammerat fik at vide.

> Har andre erfaringer med at udkoble bestemte dele af et vaskeprogram?

Ved Metax kan man også fravælge undervognsskyl, det virker fint.

Desuden er de altid billige, sålænge man har et kort fra dem.

/Brian

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-04-06 21:56

"Brian" <nej@tak.du> skrev
> Hvis de skriver et par linier i manualen omkring at man skal være
> opmærksom på vaskehal med undervognsskyl, eller direkte
> advarer imod det, har Peugeot vel så retten på deres side.

Eller hvad med: 'Denne bil er fortrinsvis konstrueret til indendørs
brug'.......

Kan den ikke tåle undervognsskyl, kan den heller ikke tåle at køre i
regnvejr, eller gennem pytter.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-04-06 10:17

> [...]
> brug'.......
>
> Kan den ikke tåle undervognsskyl, kan den heller ikke tåle at køre i

Er din bil våd under motorklappen efter en tur i regnvejr?

- Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-06 10:21

Martin Petersen skriver:

> Er din bil våd under motorklappen efter en tur i regnvejr?

Det var nogle af mine tidligere - så ja.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Møller

Dato : 29-04-06 10:27

> [...]
> brug'.......
>
> Kan den ikke tåle undervognsskyl, kan den heller ikke tåle at køre i

Det kunne man jo tydelig se ved visse VW og AUDI'er for et par år siden
Bremsesvigt i regnvejr ;-(
Møller

Fra : Møller

Dato : 29-04-06 10:25

"Brian" <nej@tak.du> wrote in message

> [...]
> første gang man hører fra Peugeot at deres biler ikke bryder sig
> om undervognsskyl - samme melding fik en af mine kammerater

Jeg må bryde sammen og tilstå, at jeg har en gøj, jeg bruger højtryksspuler
til at rense undervogn

Jeg har dog på bilen, som på alle andre jeg har haft, kommet silikonefedt
ind i alle stik.

På den gamle maskot, måtte man sætte et plastskjold foran strømfordeleren,
da den ellers gik død i regnvejr, en gennemskåret eddikedunk var udmærket,
senere fandt BLMC selv ud af at sætte et skjold foran.

Men det er desværre et problem med flere og flere biler, at el-anlægget er
blevet mere sart, stikkene er ikke så tætte som før, og så er der mange
flere af dem, så alle fabrikanter har haft problemer med det i Danmark og
Sydsverige, som på grund af de mærkelige vintre og megen salt er meget
usunde for al elektronik og el-ledninger/stik.

Så generelt vil jeg mene, at det er den moderne masseproduktion der til dels
er skyld i problemerne.
En fejl bliver masseproduceret før den bliver opdaget og udbedret, og derfor
vil biler med store salgstal jo også have flest fejl, da mange regner med
absolutte tal og ikke %.

Men det er helt uacceptabelt, at det pågældende peugetværksted ikke har
klaret problemet, men hvor er Peugeot Danmark Service henne i denne sag, de
plejer at være ret hurtig til at tage sig af det når man henvender sig til
dem med en konkret sag, og lige husker, at man ikke skal starte med at
skændes, men fremlægge sig sag på en saglig måde, måske lidt undrende i sine
spørgsmål

Møller

Fra : Møller

Dato : 29-04-06 20:34

<jan@stevns.net> wrote in message

> Det kan du vel dokumentere ?
>
> Du tager vist fejl af ordet reklamationsret og garanti

Og dog:

http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/reparationer/garanti/

Reklamationsret
Når det gælder reparationer, er der ikke, som ved køb af en vare, en særlig
lov, der fastsætter regler for forbrugerens ret til at klage.
Reparationer er omfattet af forældelsesloven, der i princippet giver dig
mulighed for at klage i op til 5 år, efter du har opdaget fejlen eller burde
have opdaget den.

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 20:36

"Møller" <WM@g2m.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Reparationer er omfattet af forældelsesloven, der i princippet giver dig
> mulighed for at klage i op til 5 år, efter du har opdaget fejlen eller

Man kan vel klage lige så længe man selv synes (og får intet ud af det).
Jeg har et par gange brokket mig til ford over deres rustbehandling selv om
bilen er over 5 år (

--
Tom

Fra : Møller

Dato : 29-04-06 23:03

> [...]
>>
> Man kan vel klage lige så længe man selv synes (og får intet ud af det).
> Jeg har et par gange brokket mig til ford over deres rustbehandling selv

Så skulle du med en rustbeskyttelse.

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 09:29

> om
>
> Så skulle du med en rustbeskyttelse.

På lakken?

--
Tom

Fra : Møller

Dato : 30-04-06 12:25

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> "Møller" <WM@g2m.dk> skrev i en meddelelse

> På lakken?

Hør nu her Tom, der er da ingen normale bilproducenter der vil rustbehandle
deres biler heller ikke inde under lakken, bortset fra Ford måske, jeg tror
og håber på, at de antirustbehandler.
Skal du en tur i havnen igen for at tænke klart

God weekend.
Der er DTM i eftermiddag
Tom Starter vist som nr. 3, det var stillingen da jeg slukkede i går.

Møller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-06 19:14

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Der er 5 års garanti på en reparation iflg. dk. lov.

Nej

Men reklamationsrettens varighed kommer an på, hvad der er sket og
hvordan reparationen tolkes i den enkelte sammenhæng.

De nye dele er der 2 års reklamationsret på. En reparation er der 5 års
reklamationsret på.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-04-06 21:17

> Der er 5 års garanti på en reparation iflg. dk. lov.

Deri har du fuldstændig uret Jørgen, Dansk lovgivning kender overhovedet
ikke begrebet "Garanti" kun reklamationsret, som alene relaterer sig til
produktets holdbarhed med hensyn til normal brug..

MVH Hans

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-04-06 01:31

"Hans L. Jørgensen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Deri har du fuldstændig uret Jørgen,

Læs hvad jeg har skrevet videre, FUT dk.jura.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-04-06 08:17

> Læs hvad jeg har skrevet videre,

Undskyld kan ikke se du har skrevet "videre" - hvor?

> FUT dk.jura.
Du har sku da ikke futtet noget jammerlap ,-=/

MVH Hans

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-04-06 19:03

Tom wrote:
> "Jens Vejmand & Holger Danske" <holger@danske.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet har været at det har virket i en kortere periode for så pludselig
> at fejle igen

Så er han stadig beskyttet af garantien for den første reperation! Dvs.
hvis værkstedet har udbedret fejlen men den opstår indenfor kort tid, så
skal de udbedre den igen uden beregning... Jeg tror den ramte mand kan
få meget hjælp ved at kontakte FDM's juridiske afdeling på dette område
(hvis han ikke er medlem, så kan han jo blive det... hvis han kan spare
21kkr i ekstraregninger så er de 575kr godt givet ud

Thomas

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-04-06 00:08

Tom wrote:

> Men den bedste er snart at værkstedet har fortalt manden at han ikke
> må køre bilen i vaskehallen (især ikke undervognsskyl) fordi det
> ødelægger ABS stikkene. ))))

Spør ham om han har læst håndbogen til bilen? I den til min 306 står der
at man bør undgå højtryksspulling af undervognen. ( hvorefter jeg tænkte
det skal de fande ikke bestemme.)

mvh
Henning