Ny bil til fruen
Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-04-06 15:46

Halløj

Så ventes der utålmodigt på vores nye "kone"-bil som vi efter lidt
palavren frem og tilbage med forhandleren blev enige om hvad skulle
koste. En fin gul (ja, det var hendes farvevalg) Peugeot 406 Coupé 3.0
fra 1999 med 106.000 km bag sig. Forhanderen laver service og skifter
tandrem på den inden vi får den. Derudover fik vi noget modstræbende
hakket 5.000 af prisen - det holdt nu hårdt da han mente at han
nærmest jo så ikke tjente noget da service + tandrem jo også koster en
del.

Men vi endte på 95.000 sek for den. Og så følger der 12 mdrs garanti
med og kaskoforsikring til 55 sek/md de første 3 måneder, herefter
skal jeg lige have overvejet om der skal være fuld kasko til 4.200
sek/år eller om vi hopper på budget-løsningen med ansvar til 1.900
sek/år. Det bliver nu nok den fulde indtil videre.

Og bilen.. Ja vi får den senest 5.maj 06 har han lovet os! Økonomisk
er den nok næppe at køre i, men vældig underholdende.

Fruen.. Ja hun glæder sig! Og det gør jeg vist egentlig også...

God weekend!

** Lars

Fra : Thomas J.

Dato : 28-04-06 15:58

Den Fri, 28 Apr 2006 16:45:50 +0200 sendte Lars Knudsen
<larsdelete@deletelandligt.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>sek/år eller om vi hopper på budget-løsningen med ansvar til 1.900
>sek/år. Det bliver nu nok den fulde indtil videre.

Øv, skam dig, din heldige rad.

Komme med den slags priser....

Men hvis jeg vandt i lotto, så flyttede jeg også hinsidan...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-04-06 16:04

On Fri, 28 Apr 2006 16:57:55 +0200, Thomas J.
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

>Øv, skam dig, din heldige rad.

Heh... Stiller mig straks i skammekrogen.

>Men hvis jeg vandt i lotto, så flyttede jeg også hinsidan...

Hvis jeg spillede -og vandt - i lotto var det nok andre gule biler man
kunne overveje. Heh.. Vi var i Bauhaus sidste weekend - og guess what
- der holdt en Lamborghini uden for. Hvem pokker kører dog i lige
netop BAUHAUS i sådan en? Der er vel ikke plads til meget mere end
en pakke skruer eller to i den..... Men go' humor...

** Lars

Fra : Møller

Dato : 28-04-06 16:37

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> wrote in message

> [...]
> netop BAUHAUS i sådan en? Der er vel ikke plads til meget mere end
> en pakke skruer eller to i den..... Men go' humor...

Hvad må den trække på krogen?

Møller

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-04-06 20:23

On Fri, 28 Apr 2006 17:36:30 +0200, "Møller" <WM@g2m.dk> wrote:

>Hvad må den trække på krogen?

Mm.. 1450 kg med B-kort..

--

Regnr: GZM630   Färg: BRUN
Fabrikat: LAMBORGHINI ESPADA 400GT

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1997-01-29)
Antal ägare: 10
Datum för första reg.: 1977-03-31   Producentansvarig:
I trafik första gång: 1985-05-29   Yrkesmässig trafik:
Fordonet tillverkat:    Direktimport: Nej
Utredning: Nej   Tillfällig registrering: Nej

Tekniska data
Effekt kW: 257   Antal passagerare: 3
Max släpvagnsvikt:
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1450
Max lastvikt: 310
Kopplingsanordning 1:    Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram:    Däckdimension bak: 205HR15
Kaross: Täckt
Drivmedel: BENSIN   Alternativt drivmedel:
---

Det var så nok ikke den der holdt der... Men den eneste jeg lige kunne
finde et reg.nr. på

** Lars

Fra : MK

Dato : 28-04-06 18:30

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvordan hænger det sammen?

> [...]
> netop BAUHAUS i sådan en? Der er vel ikke plads til meget mere end
> en pakke skruer eller to i den..... Men go' humor...

Det holder een i vor garage

Herovre er den slags jo langt mere overkommelig, når prisen er
en trediedel. F355 ville være oplagt, men jeg ved skutte rigtigt,
om jeg tør...
(rep. udgift)

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 18:55

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Herovre er den slags jo langt mere overkommelig, når prisen er
> en trediedel. F355 ville være oplagt, men jeg ved skutte rigtigt,
> om jeg tør...
> (rep. udgift)

Man har ikke "levet" før man har ejet en Ferrari, bare én gang i sit liv.
Ferrari er ikke bare en bil men en livsstil

Vi har en ingeniør i firmaet som ejer 2 stk ferrari'. Han siger at det er i
stedet for en pensionsopsparing....noget med at han kun lever én gang og
ikke VED om han nogensinde når at bruge en opsparing, så pengene bliver
brugt NU.
Han bor i tyskland og arbejder i dk.

--
Tom

Fra : MK

Dato : 28-04-06 19:03

> Man har ikke "levet" før man har ejet en Ferrari, bare én gang i sit liv.
> Ferrari er ikke bare en bil men en livsstil

Mener jeg også - startede med en Fiat, dernæst en del Alfa'er.
Maserati ville være det oplagte valg (hold kæft dét er bil), men
springer den gerne over til fordel for en Ferrari

> Vi har en ingeniør i firmaet som ejer 2 stk ferrari'. Han siger at det er
> i stedet for en pensionsopsparing....

LOL - der er skutte ikke møj opsparing i den bil

> noget med at han kun lever én gang

Præcis !

> og ikke VED om han nogensinde når at bruge en opsparing, så pengene bliver
> brugt NU.

Sådan !

Fra : MK

Dato : 29-04-06 20:16

> Mener jeg også - startede med en Fiat, dernæst en del Alfa'er.
> Maserati ville være det oplagte valg (hold kæft dét er bil), men
> springer den gerne over til fordel for en Ferrari

Damm, nu er der 5 pladser henne i garagen een, der har fået sig en
Lamborghini Gallardo V10. Så nu skal man hverdag gå og se på det
Han havde en Porsche Cayenne Turbo inden Lambo'en...

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 20:34

> [...]
> Lamborghini Gallardo V10. Så nu skal man hverdag gå og se på det
> Han havde en Porsche Cayenne Turbo inden Lambo'en...

Huh, sådan en kunne jeg godt holde ud at køre lidt i.
Men så blegner din bmw godt nok lidt ved siden af

--
Tom

Fra : Thomas J.

Dato : 29-04-06 09:34

Den Fri, 28 Apr 2006 17:30:09 GMT sendte "MK"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> følgende røgsignaler:

>Hvordan hænger det sammen?

Hvis det er mig du spørger, så er svaret at jeg pt. står til rådighed
for arbejdsmarkedet, og så kan man ikke bo i det forjættede land, hvis
man stadig vil have sine dagpenge udbetalt.

Desuden sparer jeg en hel del i husleje ved det nuværende arrangement.

Men hvis jeg vandt i lotto (>10 Mkr.) så ville jeg have råd til at
skide på de "basører"....

Det koster penge at spare penge.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Henning

Dato : 29-04-06 09:59

On Sat, 29 Apr 2006 10:34:25 +0200, Thomas J.
> [...]

>for arbejdsmarkedet, og så kan man ikke bo i det forjættede land, hvis
>man stadig vil have sine dagpenge udbetalt.

Sverige er medlem af EU - hvorfor kan du så ikke flytte derover? Det
er vel bedøvende ligegyldigt hvor man bor, bare man stadig er til
rådighed for det danske arbejdsmarkede? Om du bor i Malmø eller Det
Sydfynske Øhav er vel et fedt - der er lige langt til fastlandet...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-04-06 14:33

On Sat, 29 Apr 2006 10:59:07 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>rådighed for det danske arbejdsmarkede? Om du bor i Malmø eller Det
>Sydfynske Øhav er vel et fedt - der er lige langt til fastlandet...

Nix - det er absolut ikke ligegyldigt. Hvis du har bopæl i Sverige og
er uden job er det den svenske a-kasse hjælp du kan få som er en del
lavere end den danske ditto. Er du ikke i a-kasse er det endnu mere
bøvlet at modtage kontanthjælp og som de første beder de dig sælge bil
mm før du kan modtage kontanthjælp.

Der kan søges dispensation ved a-kassen hvis man kan godtgøre at man
er arbejdssøgende i Danmark - og derfor bør modtage ydelsen fra
Danmark, men det er ikke reglen.

Som udgangspunkt er det vel også logisk at man modtage sociale ydelser
i det land man bor i.

Med hensyn til a-kassen kan det dog forekomme skævt, da man skal være
medlem og betale den (højere) ydelse til en dansk a-kasse hvis man
arbejder i Danmark med altså som udgangspunkt får den svenske (lavere)
ydelse hvis man mister jobbet.

** Lars

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 28-04-06 17:04

> [...]
>
> Og bilen.. Ja vi får den senest 5.maj 06 har han lovet os! Økonomisk
> er den nok næppe at køre i, men vældig underholdende.

Flot bil imo!

Aut eller man???????!? :)

VH Esben

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-04-06 17:21

On Fri, 28 Apr 2006 16:04:07 GMT, "Esben Juul Sørensen"
<crap@hellhole.com> wrote:

>Flot bil imo!

Yeah-man.. Den ligner nærmest en million uden at være det

>Aut eller man???????!? :)

Vi prøvede både-og... Og endte faktisk med en aut. Den er lidt
langsommere i acceleration end man, men syntes faktisk at aut-boksen
virker ganske godt. Den manuelle vi var ud og køre i var derimod lidt
knoklet og med lange (læs: altså man skulle flytte gearstangen ret
langt for at skifte) skift. Plus at med aut slipper man for at brænde
benzin af fordi man lige skal vippe lidt med speederen mens man holder
for rødt...

** Lars

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 01-05-06 11:27

> [...]
> langt for at skifte) skift. Plus at med aut slipper man for at brænde
> benzin af fordi man lige skal vippe lidt med speederen mens man holder

Ok :) det var godt i prøvede begge og fandt den rigtige. Jeg synes bestemt
også om aut. og har det selv - men jeg irriteres altid over skiftemønstret.
Den fejler ingenting men den kan jo ikke "se frem" i trafikken. Så selv om
jeg har glæde af det til dagligt køber jeg uden tvivl man. næste gang.

Det med benzinafbrænding klarer aut'en skam udmærket når den lader motoren
rive i momentomformeren ved stilstand :) - her kan N anvendes ved længere
køtid så man undgår for høje temperaturer i aut'en.

Held og lykke med den dejlige bil!

VH Esben

Fra : Lars Knudsen

Dato : 01-05-06 16:40

On Mon, 01 May 2006 10:26:53 GMT, "Esben Juul Sørensen"
<crap@hellhole.com> wrote:

> [...]
>Den fejler ingenting men den kan jo ikke "se frem" i trafikken. Så selv om
>jeg har glæde af det til dagligt køber jeg uden tvivl man. næste gang.

Ja efter 4 dage med lånebil med man. og køkørsel i København - usj -
så er man glad når man er tilbage i sin aut....

> [...]
>rive i momentomformeren ved stilstand :) - her kan N anvendes ved længere
>køtid så man undgår for høje temperaturer i aut'en.

Tak-tak... Nu er der... Få dage til - senest fredag har de lovet

** Lars

Fra : Broegger

Dato : 28-04-06 21:10

> Fruen.. Ja hun glæder sig! Og det gør jeg vist egentlig også...

Dumme svin

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk