|
| Hvad er der med volvo 440? Fra : Martin Nielsen |
Dato : 28-04-06 13:07 |
|
Har kig på den i markedgruppen til 7000,- umiddelbart en pæn bil.
Men min mekanikerved siger: HOLD DIG VÆK.
Han havde ikke tid til at forklare yderligere da han var på arbejde.
Måske nogen her ved hvorfor den ville være en katastrofe at købe?
| |
Peter Frost (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Peter Frost |
Dato : 28-04-06 13:53 |
|
"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44520577$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Har kig på den i markedgruppen til 7000,- umiddelbart en pæn bil.
>
> Men min mekanikerved siger: HOLD DIG VÆK.
>
> Han havde ikke tid til at forklare yderligere da han var på arbejde.
>
> Måske nogen her ved hvorfor den ville være en katastrofe at købe?
Det er såkaldte uægte modeller... Produceret i Holland, nogle med Renult
motor, andre på noget Mitzubiti noget... Ikke kendt Volvo kvalitet, noget af
det... Nææ du, gå efter en 850, det bil der holder ! :)
--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Volvo 850 GLT
| |
Martin Nielsen (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Martin Nielsen |
Dato : 28-04-06 14:03 |
|
> Det er såkaldte uægte modeller... Produceret i Holland, nogle med Renult
> motor, andre på noget Mitzubiti noget... Ikke kendt Volvo kvalitet, noget
af
> det... Nææ du, gå efter en 850, det bil der holder ! :)
Ja til en lidt anden pris ;)
| |
Ukendt (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-04-06 17:13 |
|
"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4452128e$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Det er såkaldte uægte modeller... Produceret i Holland, nogle med Renult
>> motor, andre på noget Mitzubiti noget... Ikke kendt Volvo kvalitet, noget
> af
>> det... Nææ du, gå efter en 850, det bil der holder ! :)
>
> Ja til en lidt anden pris ;)
Gearkassen ?
Taxivognmand ??
| |
Per Beer Hansen (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 28-04-06 14:02 |
|
Martin Nielsen wrote:
> Har kig på den i markedgruppen til 7000,- umiddelbart en pæn bil.
>
> Men min mekanikerved siger: HOLD DIG VÆK.
>
> Han havde ikke tid til at forklare yderligere da han var på arbejde.
>
> Måske nogen her ved hvorfor den ville være en katastrofe at købe?
Det kan være en rigtig fæl rustfælde.
Volvo havde rigtig store problemer med 440/460 serien, hvad rust angår.
Jeg har set temmeligt mange hvor der er skiftet døre, tag, bund, bagskærme
osv på rustgarantien, så hvis du skal have sådan en, så tjek den grundigt
efter overalt.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Niels Bengaard (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 28-04-06 15:27 |
|
>> Har kig på den i markedgruppen til 7000,- umiddelbart en pæn bil.
>>
>> Men min mekanikerved siger: HOLD DIG VÆK.
>>
>> Han havde ikke tid til at forklare yderligere da han var på arbejde.
>>
>> Måske nogen her ved hvorfor den ville være en katastrofe at købe?
>
> Det kan være en rigtig fæl rustfælde.
> Volvo havde rigtig store problemer med 440/460 serien, hvad rust angår.
> Jeg har set temmeligt mange hvor der er skiftet døre, tag, bund, bagskærme
> osv på rustgarantien, så hvis du skal have sådan en, så tjek den grundigt
> efter overalt.
Rust kan være slemt, så vidt jeg kan se er det specielt biler, der ikke er
med metallak.
Til gengæld er jo rust så nemt at kontrollere.
Niels
| |
MK (28-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 28-04-06 17:24 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44522636$0$124$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Rust kan være slemt, så vidt jeg kan se er det specielt biler, der ikke er
> med metallak. Til gengæld er jo rust så nemt at kontrollere.
Jeg har jo ejet en '95 Volvo 460 Turbo Sport - købt fra ny.
Det er sgu en fin bil - særlig når man som jeg besøger en aner-
kendt tuner og får de 120 hk blæst op til 160 hk.
RUST er et kæmpeproblem - det var det også på min !
| |
Peter Frost (28-04-2006)
| Kommentar Fra : Peter Frost |
Dato : 28-04-06 17:50 |
|
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:Ekr4g.54773$d5.209278@newsb.telia.net...
>
> "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:44522636$0$124$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Rust kan være slemt, så vidt jeg kan se er det specielt biler, der ikke
>> er med metallak. Til gengæld er jo rust så nemt at kontrollere.
>
> Jeg har jo ejet en '95 Volvo 460 Turbo Sport - købt fra ny.
> Det er sgu en fin bil - særlig når man som jeg besøger en aner-
> kendt tuner og får de 120 hk blæst op til 160 hk.
>
> RUST er et kæmpeproblem - det var det også på min !
Mølle modellen af min motor har 193 hk/270 hm, kan skruges op til 245 hk/390
nm. Og R modellen med en 2.3 T kan gå fra de 250 hk/320 nm til 320 hk/430 nm
udelukkende med chip, og større udstødning. Volvo har altid været tunnings
villig... Min egen kan gå fra 170 hk/220 nm til 190 hk/240 nm med ny chip,
og ny udstødning.
Og min næste bil, en V70R AWD kan gå fra 265 hk/350 nm til 330 hk/450 nm,
med ny chip og udstødning.
Man kan jo også gøre som ham her :
http://www.pbase.com/dkauer744/1995_volvo_850_t5r
Men nok OT...
--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Volvo 850 GLT
| |
MK (28-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 28-04-06 18:24 |
|
"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:445247a3$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
>> RUST er et kæmpeproblem - det var det også på min !
Men fabrikken betalte dog al reparationsarbejdet !
> Mølle modellen af min motor har 193 hk/270 hm, kan skruges op til 245
> hk/390 nm. Og R modellen med en 2.3 T kan gå fra de 250 hk/320 nm til 320
> hk/430 nm
Uinteressant for manden her, som han skriver...
> Og min næste bil, en V70R AWD kan gå fra 265 hk/350 nm til 330 hk/450 nm,
> med ny chip og udstødning.
Jég ville da til enhver tid vælge en S60R - med anlæg !
> Men nok OT...
Fuldkommen :)
| |
Simon Walther-Larsen (29-04-2006)
| Kommentar Fra : Simon Walther-Larsen |
Dato : 29-04-06 18:12 |
|
> Har kig på den i markedgruppen til 7000,- umiddelbart en pæn bil.
Ja - og vi to aftalte da egentlig også i telefonen at du skulle komme
og kigge på den igår, men du dukkede aldrig op?
> Men min mekanikerved siger: HOLD DIG VÆK.
Som andre også har svaret dig, så kan rust være et problem på Volvo
440/460.
Jeg har 10 tommelfingre, så jeg har haft en mekaniker til at gøre
arbejdet på min Volvo i den tid jeg har haft den.
Denne Volvo er gået igennem syn i 2001, 2003, og 2005 - alle gange
uden anmærkninger..
Som jeg fortalte dig i telefonen, så er der rust ved de bagerste
skærmkanter og ved bagdørene. Ikke alvorligt, men vi kan hurtigt blive
enige om at rust ikke er kønt.
Jeg har fået at vide at brugte jeg 3 timer på at lave rusten, så ville
jeg kunne tage 10.000 for bilen - altså 3.000 mere end jeg vil have
for den nu. Det er da en udemærket timeløn, men jeg har bare ikke
forholdene til det (tid/sted).
> Måske nogen her ved hvorfor den ville være en katastrofe at købe?
Ikke mig, men jeg er jo heller ikke helt upartisk. Jeg synes det er en
skøn bil, og den sælges kun af 2 grunde:
1: Hvis jeg skal have bare lidt for den, så må det være nu hvor der er
15 måneder til næste syn.
2: En Renault Laguna 1,8 16V, som jeg forelskede mig i.
--
Regards
Simon Walther-Larsen
Copenhagen, Denmark
( remove _ & _ for reply )
| |
Martin Nielsen (01-05-2006)
| Kommentar Fra : Martin Nielsen |
Dato : 01-05-06 01:02 |
|
Nej jeg kom ikke undskyld for det, men jeg blev den så meget frarådet så jeg
droppede det igen. Du har en reanault motor i som ikke er god, og den er
hele vejen igennem ikke en rigtig volvo lissom 360 ikke var det og escort
brazil og ja ;) mange biler. Fik mig en passat nysynet i stedet. Sorry fordi
jeg brændte dig af.
| |
|
|