VW Polo påkørt :(
Fra : RObert

Dato : 27-04-06 17:06

Ja så blev min Polo 1.4 16V 2001 desværre påkørt af en stor Land Rover.
Sidespejl smadret + små synlige ridser på dør under/nær ved spejl.

Ridserne kunne man ik lige umiddelbart se efter påkørslen da bilen var
beskidt men efter en valkehal kunne jeg desværre se dem...
Nu har jeg mailet til fjolset og forklaret skaderne og tror i så ik at han
stiller jeg på tværs og siger at han ik kunne se nogle ridser efter
ulykken!!! han skriver at han vil ringe til hans forsikringsselskab og høre
hva de synes om sagen og hva han skal gøre...

Er lidt i tvivl om hva jeg skal gøre, har nemlig ik rigtig oplevet lign.
før!
Hva skal jeg præcis gøre?

Fra : MK

Dato : 27-04-06 17:16

"RObert" <xxx@xxx.xx> skrev i en meddelelse

> Er lidt i tvivl om hva jeg skal gøre, har nemlig ik rigtig oplevet lign.
> før! - Hva skal jeg præcis gøre?

Meld det til din forsikring og lad dem håndtere sagen.
Det er det eneste rigtige at gøre...

Fra : RObert

Dato : 27-04-06 17:29

> Meld det til din forsikring og lad dem håndtere sagen.
> Det er det eneste rigtige at gøre...

Hva så med at komme frem og tilbage mellem arbejde? skal jeg betale af egen
lomme for at få en kundebil/lånebil?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-04-06 17:44

RObert pretended :

> Hva så med at komme frem og tilbage mellem arbejde? skal jeg betale af egen
> lomme for at få en kundebil/lånebil?

Det kommer an på om du har valgt lånebil i din kaskoforsikring - har du
ikke det kan du ikke regne med at få den betalt af forsikringen.

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Bjørn

Dato : 28-04-06 10:51

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> RObert pretended :

> Det kommer an på om du har valgt lånebil i din kaskoforsikring - har du
> ikke det kan du ikke regne med at få den betalt af forsikringen.

Jeg har tidligere haft lånebil fra aut. værksted - det er en politik de har
når kunder kommer og får lavet forsikringsskader...

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra 24v - Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-04-06 15:00

Bjørn submitted this idea :

> Jeg har tidligere haft lånebil fra aut. værksted - det er en politik de har
> når kunder kommer og får lavet forsikringsskader...

Det er jo så værkstedet der vælger at gøre det sådan. Det har som sådan
intet med din forsikring at gøre - og regningen vil aldrig kunne ende
hos modparten.

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-04-06 17:45

> Hva så med at komme frem og tilbage mellem arbejde? skal jeg betale af
> egen lomme for at få en kundebil/lånebil?

Ja - hvis ikke din kasko dækker "lånebil", det kan aldrig pålæges modpartens
ansvarsforsikring

MVH Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-04-06 17:53

Hans L. Jørgensen wrote:

> Ja - hvis ikke din kasko dækker "lånebil", det kan aldrig pålæges
> modpartens ansvarsforsikring

Jo i særlige tilfælde kan det godt, hvis f.eks. skadelidte er meget afhængig
af sin bil i hverdagen.
Det dækker dog normalt ikke til/fra arbejde og lignende.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-04-06 17:55

RObert wrote:

> Hva så med at komme frem og tilbage mellem arbejde? skal jeg betale
> af egen lomme for at få en kundebil/lånebil?

Mange værksteder har gratis lånebil i reparations perioden, men du skal dog
så ikke forvente at bilen bliver taget ind med det samme, da lånebilerne er
meget populære og derfor oftest er med ventetid.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-04-06 21:48

Per Beer Hansen submitted this idea :
> Mange værksteder har gratis lånebil i reparations perioden, men du skal dog
> så ikke forvente at bilen bliver taget ind med det samme, da lånebilerne er
> meget populære og derfor oftest er med ventetid.

Gratis er kun hvis du får dem overbevist om at du ikke skal betale for
det - bilerne er som regel lejebiler på linie med alle andre lejebiler
og har derfor en pris for udlejning.

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-04-06 13:59

Henrik Stidsen wrote:

> Gratis er kun hvis du får dem overbevist om at du ikke skal betale for
> det - bilerne er som regel lejebiler på linie med alle andre lejebiler
> og har derfor en pris for udlejning.

Der findes nu flere steder hvor det er helt gratis (eller meget tæt på), men
det er jo så desværre ikke altid det er de bedste steder, som yder den
service.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-04-06 15:01

Per Beer Hansen brought next idea :

> Der findes nu flere steder hvor det er helt gratis (eller meget tæt på), men
> det er jo så desværre ikke altid det er de bedste steder, som yder den
> service.

Mange af stederne hvor det er gratis er det sandsynligvis et spørgsmål
om at de giver dig den gratis og betaler den af "egen lomme". Det er
der så også mange der gør og hvis man er en god kunde og/eller skal
have lavet en dyr omgang så kan der jo være god økonomi i det for
værkstedet - de sikrer sig en god kunde men tjener så lidt mindre på
det.

"Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
the roof and gets stuck." - George Carlin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-04-06 18:00

RObert wrote:
> [...]
> gøre...
> Er lidt i tvivl om hva jeg skal gøre, har nemlig ik rigtig oplevet

Som Mogens skriver, så meld det til din forsikring.
At skadevolder ikke har set ridserne har intet at sige, da taksatoren
skønner om det er muligt at de stammer fra skaden eller ej.
Iøvrigt bør du insistere på, overfor skadevolder, at det skal ordnes over
forsikringen, selvom han måske siger at han selv vil betale af egen lomme,
det kan han sagtens få lov til alligevel.
Men hvis du lader forsikringen ordne det, så er der ikke noget bøvl
bagefter.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-04-06 10:57

Hans L. Jørgensen wrote:
> "RObert" <xxx@xxx.xx> skrev i en meddelelse

> Ja - hvis ikke din kasko dækker "lånebil", det kan aldrig pålæges modpartens
> ansvarsforsikring

Det kan det i det tilfælde at man ikke kan tage offentlige
transportmidler uden uforholdsmæssigt besvær.
citat fra forsikringsoplysningen.dk:
Erstatningsbil - Bilen på værksted efter uheld!

skal din bil på værksted efter uheld, kan der være mulighed for en
erstatningsbil

Denne pjece fortæller om muligheden for at få betalt lejen af en
erstatningsbil, når andre har været skyld i dit uheld.

Har du selv en forsikring med ret til at leje en bil efter uheld, skal
du dog altid kontakte dit eget forsikringsselskab.

Man har krav på at få betalt en erstatningsbil, når følgende to
punkter begge er opfyldt:

1) der skal være en helt eller delvis skyldig modpart

og

2) bilen skal bruges erhvervsmæssigt

- eller -

man kan ikke undvære bilen, f.eks. fordi man ikke har mulighed for at
bruge offentlige transportmidler på arbejde uden meget store
tidsmæssige gener.

Det er den ansvarlige modparts forsikringsselskab, der skal betale for
leje af erstatningsbilen. Men man må selv lægge beløbet ud.

Hvis du er i tvivl, kan du kontakte modpartens forsikringsselskab,
inden bilen lejes.

Modpartens forsikringsselskab skal betale billejen for den tid, det vil
tage at reparere skaden ifølge taksatorrapporten.

Man får dog kun betalt lejen i "netto" reparationstiden. Det betyder,
at du f.eks. ikke kan få betaling for den fulde periode, hvis
værkstedet skal vente på reservedele eller af andre grunde må lade
arbejdet ligge stille.

Du kan evt. spørge taksator, hvor mange dage der er afsat til
reparationen.

Er bilen totalskadet, kan man normalt kun få betalt billejen i maks.
to uger fra skadedato.

Man kan normalt ikke få betalt billejen i weekender og på helligdage.

Modpartens forsikringsselskab skal betale dokumenterede udgifter til
leje af en tilsvarende bil som den beskadigede - med fradrag for
sparet slitage m.m. på egen bil.
Fradraget er i 2003 kr. 0,90 pr. kørt kilometer. Beløbet reguleres
med prisstigningerne.

Hvis der er selvrisiko på den lejede bils forsikring, kan man tegne en
forsikring mod denne risiko. Udgiften bliver dog ikke betalt, hvis man
i forvejen har selvrisiko på sin egen bil.

Man kan også tegne en afsavns- og ulykkesforsikring ved leje af
erstatningsbilen. Men udgiften hertil kan man ikke forvente at få
betalt.

Hvis du selv er delvis skyld i uheldet, bliver den betalte leje af
erstatningsbilen reduceret med lige så meget, som din skyld udgør.
Har du f.eks. 1/3 af skylden, reduceres den endelige erstatning for
billejen med 1/3

Forsikringsoplysningen, juni 2003
citat slut.

Jeg har selv fået 680 kr retur til dækning af hverdagene, weekenderne
skal man selv betale.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-04-06 12:01

RObert wrote:

> Er lidt i tvivl om hva jeg skal gøre, har nemlig ik rigtig oplevet
> lign. før!
> Hva skal jeg præcis gøre?

Som et par andre siger - over forsikringen. Hvis skadevolder lige pludselig
stiller sig på bagbenene og siger at det har han overhovedet ikke gjort, så
er det dit problem hvis du ikke har meldt det - og forsikringens problem,
hvis du har meldt det.

--
Per, Esbjerg