Mindre uheld - hvor meget er min gamle bil~
Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-04-06 10:23

Øv - jeg havde et mindre uheld her til morgen - Bimmeren foran
bremsede lidt bedre

Skaden er begrænset, men motorhjælmen er trykket lidt op mv.

Spørgsmålet er nu hvor stor en rep den kan bære økonomisk.

Det er en Honda Accord 2.0 (115hk) fra 1994, 323000km og forholdsvis
pæn i kabinen. Lidt rust i skærmkanter, men jeg er overbevist om at
den kl 8 i dag kunne have gået igennem et syn uden bemærkninger. Hvor
meget står sådan en i?

Hvor meget giver det i øvrigt at en gammel bil er nysynet?

Hvis en reparation kan klares for op til 5000 er det sikkert ok, men
jeg ved ikke hvor meget mere. Bilen er både behagelig og pålidelig.

på forhånd tak,

Martin

Fra : Møller

Dato : 27-04-06 10:37

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote in message
[...]

Prøv her:

http://bilpriser.dk/
http://www.biltorvet.dk/byttepris/byttepris.asp

Møller

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-04-06 11:21

Møller skrev:

> Prøv her:
>
> http://bilpriser.dk/

"...høj usikkerhed..."

Salg til forhandler - 1800-5900,-
Køb hos forhandler ca 23000,-

Privat handel? Tilstand er jo alt med sådan en kasse.

> http://www.biltorvet.dk/byttepris/byttepris.asp

"...tilbage til årgang 1998"

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-04-06 12:32

Martin Sørensen wrote:
> [...]
>
> Hvis en reparation kan klares for op til 5000 er det sikkert ok, men
> jeg ved ikke hvor meget mere. Bilen er både behagelig og pålidelig.

Der findes noget som kaldes en bagatel grænse (mener at den er omkring
12-15000) og hvis skaden ikke overstiger dette beløb, så kan bilen som regel
laves igen uden problemer.
Vær dog opmærksom på, at hvis bilen f.eks. har rust i de dele som nu er
skadet, så betaler forsikringen som regel ikke det fulde beløb til rep, da
bilen kun skal bringes i samme stand som før uheldet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-04-06 12:51

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> skadet, så betaler forsikringen som regel ikke det fulde beløb til rep, da
> bilen kun skal bringes i samme stand som før uheldet.

Det er ikke noget forsikringsproblem - jeg har ikke kasko på så
billig en bil.

Jeg er ret afslappet over hvor mange farver den har bagefter - men jeg
betragter det som praktisk at motorhjælmen kan både åbnes og lukkes.

mvh

Martin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-04-06 12:54

Martin Sørensen wrote:

> Det er ikke noget forsikringsproblem - jeg har ikke kasko på så
> billig en bil.

OK, så er det jo reelt ikke noget problem, så er det bare dig selv (din
pengepung) der sætter grænsen.

> Jeg er ret afslappet over hvor mange farver den har bagefter - men jeg
> betragter det som praktisk at motorhjælmen kan både åbnes og lukkes.

Er du ikke lidt krævende

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-04-06 12:59

Martin Sørensen wrote:

> [...]
>
> Jeg er ret afslappet over hvor mange farver den har bagefter - men jeg
> betragter det som praktisk at motorhjælmen kan både åbnes og lukkes.

Jamen det kommer jo helt an på hvor meget skade der er sket på forbro,
paneler og lign. Hvis det blot er et spørgsmål om at skifte køler,
motorhjælm og lign. så kan det jo gøres til fornuftige priser hvis du
selv gør det. Find ud af om der er sket skader på de kritiske områder på
bilen (et værksted vil sikkert kunne vurdere dette for dig hvis ikke du
har kendskabet) og køb de nødvendige dele hos en hugger, der får du
delene til fornuftige priser og som regel virker de også fint.

Ang. prisen så er det jo svært at sige hvornår det kan svarer sig. Hvis
bilen fungere som den skal så kan det jo godt være fornuftigt at poste
lidt flere penge i den, da du jo så ved hvad du har. En ældre brugt bil
kan have så ufattelig mange fejl som kan koste en formue hvis man ikke
opdager dem inden købet.

Men hvis det kun er kosmetiske skader mener jeg du sagtens kan gøre det
for under 5kkr hvis pladedelene ikke skal males professionelt (du kan jo
selv gøre et forsøg med en spraydåse i den rigtige farve).

Thomas

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-04-06 13:05

Per Beer Hansen skrev:

> OK, så er det jo reelt ikke noget problem, så er det bare dig selv (din
> pengepung) der sætter grænsen.

Præcis, men min pengepung sætter altså nogle lidt hårde grænser
for hvor meget jeg vil bruge på en bil til under 20000 som jeg havde
tænkt at sælge senere på året.

Og derfor ville jeg geren vide hvad den slags stod i hvis jeg skulle
sælge privat, altså en velfungerende men velbrugt bil i
mellemstørrelsen.

mvh

Martin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-04-06 13:15

Martin Sørensen wrote:

> [...]
>
> Og derfor ville jeg geren vide hvad den slags stod i hvis jeg skulle
> sælge privat, altså en velfungerende men velbrugt bil i

Alt afhængigt af standen, så vil jeg skyde på et sted mellem 5-10000 kroner
(uden skade).
Med den nye skade, så vil jeg tro at du skal være heldig for at få mere end
skrotpræmien for bilen, desværre

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-04-06 13:06

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
Præcis, men min pengepung sætter altså nogle lidt hårde grænser
for hvor meget jeg vil bruge på en bil til under 20000 som jeg havde

Og derfor ville jeg gerne vide hvad den slags stod i hvis jeg skulle