Skævt dækslid
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-04-06 18:56

Jeg har lige opdaget at mit højre fordæk er slidt temmelig skævt - de
yderste to centimeter på højre side af dækket er slidt ned så mønsteret
stort set er væk.

Hvad kan problemet være ud over forkert dæktryk ? Dækket triller
temmelig ustabilt ind i mellem, det virker som om hastigheden har
betydning for om og/eller hvor meget det ryster.

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers

Fra : Peter Juul

Dato : 26-04-06 19:04

"Henrik Stidsen" skrev
> [...]
> ustabilt ind i mellem, det virker som om hastigheden har betydning for om

Prøv at få sporet bilen. Det lyder som om den spidser på det højre forhjul.
Mødt en kantsten fornylig ???

VenHils
Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-04-06 19:15

Peter Juul submitted this idea :

> Prøv at få sporet bilen. Det lyder som om den spidser på det højre forhjul.

Det lyder som noget dyrt der tager rigtig lang tid...

> Mødt en kantsten fornylig ???

Ikke med forhjulet, baghjulet har haft nogen uheldige episoder i
forbindelse med paralelparkeringer hvor der kun lige var plads...

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : John Sahl

Dato : 26-04-06 19:28

Henrik Stidsen wrote:
> Peter Juul submitted this idea :
>
> Det lyder som noget dyrt der tager rigtig lang tid...

Mellem 400 og 800 vil jeg mene.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

..

Fra : Thomas H.

Dato : 26-04-06 20:08

> Mellem 400 og 800 vil jeg mene.

375,- ved quickpot.. og det tager ikke ret lang tid.

MVH
Thomas H.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-04-06 20:16

After serious thinking Thomas H. wrote :

> 375,- ved quickpot.. og det tager ikke ret lang tid.

Nogen der ved hvad Center Dæk & Fælge tager for det ? har nemlig
bestilt nye dæk og fælge hos dem, skal have dem monteret på tirsdag.

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Fra : Brian

Dato : 26-04-06 21:18

Thomas H. wrote:

> 375,- ved quickpot.. og det tager ikke ret lang tid.

Bare sådan lidt undren - er det en kvalitet i sig selv, at de kan
gøre det hurtigt ?

/Brian

Fra : OZ7PUS

Dato : 27-04-06 01:20

"Thomas H." <condor-9@mail.xx> skrev i en meddelelse
> "John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> 375,- ved quickpot.. og det tager ikke ret lang tid.
>
> MVH
> Thomas H.

250.- ved nissan i sdr.omme .. Det der tog længst tid var at pille de gamle
dæk af fælgen og sætte nye på
total måtte jeg bøde 980.-kr incl 2 nye fordæk samt en H4 forlygte pære

OZ3BTO

Fra : ks

Dato : 26-04-06 19:42

havde samme problem på toyotaen og ville ha den sporet - der var flere
mekanikere for at se på den og alle var enige om, at jeg kørte for friskt
til i svingene - og jeg blev opmærksom på det og vupti var der ikke mere
skævt dækslid

mvh
kenneth

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-04-06 20:14

After serious thinking ks wrote :
> [...]
> i svingene - og jeg blev opmærksom på det og vupti var der ikke mere skævt

hmmm, burde det så ikke være i begge sider ? Venstre dæk har det nemlig
fint hvilket bagdækkene også har

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Lars [6710]

Dato : 26-04-06 20:57

Henrik Stidsen skrev:

> hmmm, burde det så ikke være i begge sider ? Venstre dæk har det nemlig
> fint hvilket bagdækkene også har

Hvis du kører meget i rundkørsler med klampen i bund vil det jo være
højre hjul der er hårdest belastet, men ellers svinger man jo nok noget
nær lige meget til højre og venstre

Lars

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-04-06 21:15

It happens that Lars [6710] formulated :

> Hvis du kører meget i rundkørsler med klampen i bund vil det jo være højre
> hjul der er hårdest belastet, men ellers svinger man jo nok noget nær lige
> meget til højre og venstre

Hmm, syns ikke jeg kører voldsomt stærkt i rundkørslerne så jeg tror
ikke det er det der er problemet.

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : hawk

Dato : 29-04-06 19:49

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan problemet være ud over forkert dæktryk ?

Det kan være en defekt bærekugle

Steen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-04-06 14:59

hawk presented the following explanation :

> Det kan være en defekt bærekugle

Hmm, træls - lyder som om jeg skal lokke ham der skal skifte hjul på
den til at kigge lidt på hvad der kan være årsagen til det

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Armand

Dato : 02-05-06 17:41

Henrik Stidsen skrev:
> hawk presented the following explanation :

> Hmm, træls - lyder som om jeg skal lokke ham der skal skifte hjul på den
> til at kigge lidt på hvad der kan være årsagen til det

Det lyder unægteligt som et sporingsproblem - Som igen kan skyldes en
slidt (=løs) styrekugle, eller (alt efter konstruktionen)
udskiftningsfærdige gummibøsninger til krængnings-stabilisatoren (især)
i den ene side.

Trækker bilen ikke til én side hvis du slipper rattet? Dét er en solid
indikation på et sporings-problem!

Uanset hvad der er grunden, så skal fejlen vel rettes før du har slidt
det næste dæk ned før tid, så hvorfor ikke få en tid ved nærmeste
dæk/undervogns værksted, der både kan finde årsagen og rette den
hvadenten det skyldes en misjustering eller en defekt :-|

--
Armand.