Dødannonce
Fra : Martin Nielsen

Dato : 26-04-06 05:23

Ja så blev den erklæret død. Jeg svejsede jo lystigt på den men måtte opgive
paneler og bund med min fine svejser fra haraldskrald. Ud til "prof"
orange-mand. Han ville sgu ikke engang røre den, og heller ikke den anden.
Den er mildest talt mør i paneler, og et stykke under pedalerne foran, og
bremserne jaaaa... de trænger ;)

Endvidere er den begyndt at bruge lige lovlig meget vand som også sætter sig
i olien efterhånden. Det er synd for bortset fra ovennævnte er det sgu en
nogenlunde pæn bil men sådan er det jo. Jeg leder derfor efter en person som
enten har en tilsvarende (Suzuki Swift 92 Sedan 1,6 glxi) som kan bruge
stumper eller har en nysynet så jeg selv kan bruge stumper fra den, for over
det sidste års tid har jeg puttet stumper for omkring 4500 kr i den så jeg
vil nødigt forære den væk til skrot.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-04-06 06:28

Martin Nielsen wrote:
> [...]
> så jeg selv kan bruge stumper fra den, for over det sidste års tid
> har jeg puttet stumper for omkring 4500 kr i den så jeg vil nødigt

Var det ikke bedre at sige at nu har du prøvet det og så finde en bil der
holder bedre?

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Nielsen

Dato : 26-04-06 08:33

> Var det ikke bedre at sige at nu har du prøvet det og så finde en bil der
> holder bedre?

Tjohhh... måske.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 26-04-06 09:27

Vi er meget afhængige af bil så i nær fremtid skal vi have noget andet. Hvis
en her kender en som har en STC på hvide plader og gerne rimeligt nysynet i
den helt billige ende så hører jeg gerne om det ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-04-06 10:19

Martin Nielsen skrev:

> det sidste års tid har jeg puttet stumper for omkring 4500 kr i den så jeg
> vil nødigt forære den væk til skrot.

Ikke mere?? Det var dælme ikke meget :) Jeg har puttet snart 30000,- i
min siden Juli sidste år så kom ikke her )

MVH

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-04-06 11:05

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.com> skrev :

>Ikke mere?? Det var dælme ikke meget :) Jeg har puttet snart 30000,- i
>min siden Juli sidste år så kom ikke her )

Har du da været hele kataloget fra Skrald-Hansen gennem ?

<<< gd&rvvf >>>>

--
jan@stevns.net

Snart jubilæum på Århusianerfærgen : 400.000 Km !

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-04-06 11:37

jan@stevns.net skrev:

> Har du da været hele kataloget fra Skrald-Hansen gennem ?

De har ikke så meget til min model )

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 16:40

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.com> skrev i en meddelelse

> De har ikke så meget til min model )

truckernosser og ufo-lys under bilen passer på alle biler

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-04-06 21:22

Tom skrev:

> truckernosser og ufo-lys under bilen passer på alle biler

Det kommer aldrig i nærheden af min :))

Måske hvis det var en Kadett?

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 21:44

> Det kommer aldrig i nærheden af min :))
>
> Måske hvis det var en Kadett?

Hmm, hva så med en turbofløjte eller et kvalitets dvd anlæg ? )

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-04-06 23:02

Tom skrev:

> Hmm, hva så med en turbofløjte eller et kvalitets dvd anlæg ? )

Som tidligere sælger af det stads ved jeg at det aldrig bliver
kvalitetsanlæg derfra...

Turbo har jeg jo i forvejen så hvorfor fornærme den?? :))

MVH

Fra : Brian

Dato : 26-04-06 15:51

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ikke mere?? Det var dælme ikke meget :) Jeg har puttet snart 30000,- i
> min siden Juli sidste år så kom ikke her )

For 30.000 kroner cirkus-gøgl fra din gamle arbejdsgiver ?

Det kan umuligt være stumper, for sådan en Saab går da ikke i stykker

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-04-06 21:22

Brian skrev:

> For 30.000 kroner cirkus-gøgl fra din gamle arbejdsgiver ?
>
> Det kan umuligt være stumper, for sådan en Saab går da ikke i stykker

Alt slides jo :)

MVH

Fra : Basse

Dato : 27-04-06 11:34

On 26-Apr-2006, "Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote:

> Ja så blev den erklæret død.

Må jeg kondolere.

> for over
> det sidste års tid har jeg puttet stumper for omkring 4500 kr i den så jeg
> vil nødigt forære den væk til skrot.

Husk nu at du ikke må skrotte bilen selv, med mindre du har en
miljøgodkendelse. At have en reservedelsbil stående er at skrotte....

Jeg selv kunne naturligvis aldrig finde på sådan noget, i hvertfald
ikke hvis kommunen spørger

Hygge,
Basse

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-04-06 11:47

Basse skrev:

> Husk nu at du ikke må skrotte bilen selv, med mindre du har en
> miljøgodkendelse. At have en reservedelsbil stående er at skrotte....

Seriøst??

Jeg har godt nok været kriminel så...

MVH

Fra : Basse

Dato : 27-04-06 12:18

Ok jeg gav ikke hele historien, så her er lidt mere:

Du kan have en skrotbil stående indendørs hvis der er betongulv og bilen er
miljøbehandlet af en godkendt virksomhed.
Opbevaring af uindregistrerede biler må kun ske på betondækkede arealer.
Hvis det er udendørs så skal der være afløb med godkendt olieudskliller.

Her kommer et klip fra Motorhistorisk Samråd:
http://www.dmkf.dk/miljoe.htm
Alle kommuner er forpligtet til at holde tilsyn med, om der i kommunen sker
overtrædelse af miljøbeskyttelsesreglerne, herunder om opbevarede køretøjer
og "stumper" skal betragtes som "affald", som skal fjernes som farlige for
miljøet.

Miljøstyrelsen har i en vejledning til kommunerne opstillet 6 forskellige
kriterier, som kommunen kan bruge ved den konkrete vurdering af, om et
køretøj skal betragtes som "affald". Det drejer sig om følgende:

-1: Køretøjet er ikke økonomisk reparérbart.
-2: Køretøjet kan ikke indregistreres uden forudgående syn (synsrapport).
-3: Køretøjet har været uindregistreret (afmeldt fra Motorregisteret) i en
længere periode (mere end 6 måneder), og der er ikke synlige tegn på, at
istandsættelse er iværksat.
-4: Ophugning af køretøjet er påbegyndt.
-5: Køretøjet er overtaget fra sidste registrerede ejer med henblik på
ophugning.
-6: Køretøjet er afleveret til affaldshåndtering på en registreret
ophugningsvirksomhed.

Hvis kriterierne under 5. eller 6. er opfyldt, så er køretøjet som
hovedregel altid affald. Men hvis der er tale om kriterierne nævnt under 1.
- 4., mener Miljøstyrelsen, at flere kriterier skal være opfyldt samtidig,
for at køretøjet kan betragtes som affald.

Hygge,
Basse

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-04-06 22:21

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg har godt nok været kriminel så...

Jeg må åbenbart til at betragte mig selv som storkriminel.

Mvh. Uffe Ravn