Snydt .....
Fra : BJ

Dato : 25-04-06 22:58

Drømmen om en importeret Audi TT endte med et tab på 90.000 kr.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3694830/

Be carefull out there...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Dinovo

Dato : 25-04-06 23:16

Ingen tvilv om det er surt, men ... den gyldne regel på nettet er:
forudbetal ALDRIG (undtaget handel med kreditkort). Og da slet ikke
beløb i den størrelsesorden. Så ber man jo næsten om det, undskyld
jeg siger det.

/Dinovo

Fra : Anders Majland

Dato : 26-04-06 13:21

> Ingen tvilv om det er surt, men ... den gyldne regel på nettet er:
> forudbetal ALDRIG (undtaget handel med kreditkort).

Det kan være svært at undgå. I tyskland er kredit kort ikke så udbredte og
ved privathandel slet ikke en option

> Og da slet ikke
> beløb i den størrelsesorden. Så ber man jo næsten om det, undskyld
> jeg siger det.

Min holdning er også at man ikke skal forudbetale mere end man har råd til
at miste ...

Og var det mig der havde fået lyst til en italiensk TT'er til 90000kr havde
jeg nok også ofret en flybillet derned og så kørt den hjem...

Det dyreste jeg havde købt med forudbetaling var en mc. Men det endte med at
sælger faktisk sendte den afsted inden han havde fået pengene pga af nogle
misforståelser med transportfirmaet der skulle bringe den herop. De stod
"pludseligt" hos ham inden pengene var nået frem (tager jo en 3-5 dage) så
eneste sikkerhed sælger havde for at der ville komme nogle penge var at jeg
kunne emaile ham et screenshot af fra min netbank (noget der ligesågodt
kunne være lavet i photoshop).

Fra : John Sahl

Dato : 26-04-06 00:17

BJ wrote:
> Drømmen om en importeret Audi TT endte med et tab på 90.000 kr.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3694830/
>
> Be carefull out there...

Jeg får en del henvendelser fra folk der har fundet "gode tilbud" der
ude, hvor jeg må fortælle dem at de er ved at blive svindlet. Trist for
dem, men rart at kunne hjælpe, trods alt.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Dinovo

Dato : 26-04-06 15:46

> Det kan være svært at undgå. I tyskland er kredit kort ikke så udbredte og
> ved privathandel slet ikke en option

Absolut - men så mener jeg helt klart at så skal man slet ikke
forudbetale. Netop det med at forudbetale står nu også meget klart
nævnt hos mobile.de (var det ikke der han havde fundet bilen). De
skriver at der er mange svindler og at man aldrig skal forudbetale.
Så som du også siger; brug pengene på en flybillet og flyv op og se
bilen live og få en aftale med ens egen bank om en lokal filial du evt
kan hæve pengene i dernede hvis det bliver aktuelt.

/Dinovo

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 16:35

> Drømmen om en importeret Audi TT endte med et tab på 90.000 kr.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3694830/
>
> Be carefull out there...

Tja jeg "korser" mig stadig over at der findes folk som hopper på de
forskellige limpinde. Men ok, hvis man bare indbetaler (mange) penge til
vildt fremmede personer så for min skyld i orden.

OK at man ikke lige gennemskuer diverse tilbud med det samme, men så snart
pengene skal forudbetales til personer, så er der alt mulig grund til at
vurdere om det er det rigtige at gøre. Så kan man da i det mindste bruge
VISA eller andre betalingsmåder som garanterer mod svindel.....og i øvrigt
er 90.000 da så mange penge at man aldrig forudbetaler uden at bruge Escrow
eller lign.

--
Tom