Dårlig oplevelse med bilsælger....
Fra : Peter Juul

Dato : 25-04-06 19:37

God aften i stuerne...

Foranledet af nylig familieforøgelse og deraf følgende begyndende
pladsmangel på de årlige 4 - 5 københavnerture er jeg begyndt at kigge mig
omkring efter nyt køretøj.

Fruen og jeg er enige om en Renault Laguna Stc. af den "gamle model", dvs op
til tidlig 2001-model. Der er ikke mange af dem til salg, og slet ikke i
Nordjylland, hvor vi residerer. Derfor må vi så lede lidt rundt omkring i
landet.

I sidste uge fandt jeg en af slagsen på bilbasen.dk : pæn bil, nydelig
farve, fornuftigt kilometertal og frem for alt en rigtig god pris. Jeg
lavede aftale med sælger om at vi kom forbi i weekenden og så på bemeldte
automobil.

Således opløftede pakkede vi Megane'n i lørdags og drog til Odense, hvor
kareten var til salg.
Inden da havde jeg lavet en aftale med en lokal brugtvognshøker om at han
køber min bil, så alle sejl var sat til en bilhandel, der helst skulle gøre
alle glade.

Lagunaen var møgbeskidt ude og inde, men det beroede på manglende
klargøring, fik vi at vide, og jeg kunne osse se, at med vask, polering og
en omgang interiørrens kunne bilen blive rigtig fin.

Vi kørte en tur og var godt tilfredse - De forreste skiver var pilskæve, og
der var en "dunken" fra det ene baghjul (skævt dæk, tror jeg - de var ellers
helt nye), men ellers var det mest kosmetiske ting, der kunne klares med en
god omgang knofedt og et par stumper hist og her.

Tilbage hos forhandleren forhandlede vi... Og blev nogenlunde enige - Vi
ville meget gerne have bilen leveret i den kommende weeekend for at undgå
for mange km. på den lille grønne - sælger kunne ikke love noget, men ville
undersøge det til mandag, hvor vi ville få besked. Han ville desuden
"reservere" bilen til os så længe..

Mandag formiddag ringer min telefon - "Bilen kan ikke leveres til weekenden,
og er i øvrigt så godt som solgt til anden side" - og væk var han igen....
Jeg ringede hjem og overbragte nyheden med det resultat at fruen blev
stiktosset, greb knoglen og gav sælgeren en skideballe til 12 personer...
(Ville gerne ha' været fluen på væggen..... Hun kan blive edderspændt...
)

Det ændrer naturligvis ikke noget, men er jeg den eneste der mener at det er
en besynderlig måde at drive forretning på ??
Vi havde ellers kun hørt godt om forhandleren, men det billede er skisme en
anelse sløret efter den oplevelse...

Heldigvis er forhandler der vil købe Megane'n i fuldt sving med at finde en
bil til os. Så der kommer alligevel nok ny belægning i indkørslen snart :)

VenHils
Peter
pt. Renault Mégane RXT st.car...

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-04-06 19:45

"Peter Juul" <ptSLET@baandbySLET.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig omkring efter nyt køretøj.
>
> Fruen og jeg er enige om en Renault Laguna Stc. af den "gamle model",

[klip]

Lad os dog høre, hvad det er for en forhandler.

mvh
Preben

Fra : Christopher Stein

Dato : 26-04-06 10:48

Preben Andersen skrev:
> "Peter Juul" <ptSLET@baandbySLET.dk> skrev i en meddelelse

> [klip]
>

> Lad os dog høre, hvad det er for en forhandler.
>
> mvh
> Preben

det skulle ikke være A1 biler i nr åby?

Fra : Peter Juul

Dato : 26-04-06 16:58

"Christopher Stein" skrev

> det skulle ikke være A1 biler i nr åby?

Nope.... Firmaet handler med et større japansk mærke og et
amerikoreansk..... You do the math...

Ingen nævnt, ingen glemt.... :)

VenHils
Peter

Fra : BJ

Dato : 26-04-06 17:24

"Peter Juul" <ptSLET@baandbySLET.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nope.... Firmaet handler med et større japansk mærke og et
> amerikoreansk..... You do the math...

Nåh, hvorfor kørte i ikke over på Bondovej 18..;)

http://billisten.bilinfo.dk/volrat/bil.asp?id=198700838&marke=volvo&spec=&grpnr=10156

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 26-04-06 17:30

UPS .. Det var jo en Laguna:

http://billisten.bilinfo.dk/volrat/bil.asp?id=198700736&marke=volvo&spec=&grpnr=10156

tog igennem Fredericia:

http://billisten.bilinfo.dk/volrat/bil.asp?id=632100035&marke=volvo&spec=&grpnr=10156

men først over Kolding:

http://billisten.bilinfo.dk/volrat/bil.asp?id=227400108&marke=volvo&spec=&grpnr=10156

Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Juul

Dato : 26-04-06 18:02

"BJ" skrev

> UPS .. Det var jo en Laguna:
>
> http://billisten.bilinfo.dk/volrat/bil.asp?id=198700736&marke=volvo&spec=&grpnr=10156

Fine bil... Men en anelse i overkanten prismæssigt.. Og vi er i tvivl om den
opfylder pladsbehovet..

> tog igennem Fredericia:
>
> http://billisten.bilinfo.dk/volrat/bil.asp?id=632100035&marke=volvo&spec=&grpnr=10156

Se ovenfor

> men først over Kolding:
>
> http://billisten.bilinfo.dk/volrat/bil.asp?id=227400108&marke=volvo&spec=&grpnr=10156

Den har vi sandelig allerede forlængst overvejet - Men det er privat handel
på trods af annonceringen - sælger er fhv. ansat i biksen... Men den er med
i bruttotruppen

VenHils
Peter

Fra : Peter Juul

Dato : 26-04-06 17:59

"BJ" skrev

> Nåh, hvorfor kørte i ikke over på Bondovej 18..;)
>
> http://billisten.bilinfo.dk/volrat/bil.asp?id=198700838&marke=volvo&spec=&grpnr=10156
>
> --
Det' fordi, Herr Jørvad..... Det er så'n een vi allerede har

VenHils
Peter

Fra : BJ

Dato : 26-04-06 18:30

KLIP

> Det' fordi, Herr Jørvad..... Det er så'n een vi allerede har

LOL ... fine bil ... fruen har også haft sådan en..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Juul

Dato : 26-04-06 18:54

"BJ" skrev

> LOL ... fine bil ... fruen har også haft sådan en..
>
> --

Jeg er for så vidt osse kisteglad for bilen, men.... Den forestående jul
skal holdes i Københavnstrup - Og med barn, hund, oppakning osv. er der kun
plads til at den gren af familien kan få cd-er i gave... De kan jo være i
handskerummet Og så synes jeg at Megane'n er begyndt at stramme lidt
over skuldrene, fordi vi foretog den seneste færd til Dronningens by i
påsken i min fars Laguna 5-dørs '98... Væsentlig mere støjsvag, bedre plads
og (underligt nok) bedre benzinøkonomi...

Vores egen smed kileremmen på vej ud af døren, og gode råd var dyre..
Svigerapparatet vil jo så gerne se sit barnebarn.... Men det er umuligt
opdrive en kilerem til skøjten en langfredag (eller lørdagen derpå).
Heldigvis skulle mine mit ophav intet i påsken, så vi pakkede os sammen i
deres bil.

Hvis vi kører i vores egen fra Aalborg til hovedstaden (435 km.) kan vi
starte herfra med fuld tank og nå frem og halvvejs tilbage - Når vi når til
Kildebjerg v. Odense lyser for snarlig tankning (ca. 100 km. tilbage inden
nødstop..) I den gamle grønne nåede vi Skærup v. Vejle uden lys i lampen (og
ja, den virker..). Jeg tankede dog, da nerverne (læs: fruen) synes det var
på tide.. Og tanken er på 66 liter mod 60 i Megane'n - Derfor pludselige
tanker om en Laguna + det faktum at barnevognen kan være på langs i
grisekassen..

VenHils
Peter

Fra : BJ

Dato : 26-04-06 19:51

"Peter Juul" <ptSLET@baandbySLET.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> skal holdes i Københavnstrup - Og med barn, hund, oppakning osv. er der
> kun plads til at den gren af familien kan få cd-er i gave... De kan jo

Du er da en heldig kanut. Jeg må købe julegaver både til familien og mig
selv..

> Og så synes jeg at Megane'n er begyndt at stramme lidt over skuldrene,

Familien vokse jo også.

> fordi vi foretog den seneste færd til Dronningens by i påsken i min fars
> Laguna 5-dørs '98... Væsentlig mere støjsvag, bedre plads og (underligt
> nok) bedre benzinøkonomi...

Lagunaen _er_ jo også en større bil.

Måske den bedre benzinøkonomi skyldes en højere gearing og mindre
vindmodstand.

Samtidig er Lagunaen sikkert også meget bedre støjisoleret.

> Vores egen smed kileremmen på vej ud af døren, og gode råd var dyre..
> Svigerapparatet vil jo så gerne se sit barnebarn.... Men det er umuligt
> opdrive en kilerem til skøjten en langfredag (eller lørdagen derpå).

Jeg ved ikke om den er ganske speciel. Jeg ved dog at forlygtepæren i konens
hedengangne Clio II er det.

Den findes ikke på nogen servicestationer.

> Heldigvis skulle mine mit ophav intet i påsken, så vi pakkede os sammen i
> deres bil.

Nød lærer "nøgen" kvinde at spinde..

> [...]
> synes det var på tide.. Og tanken er på 66 liter mod 60 i Megane'n -
> Derfor pludselige tanker om en Laguna + det faktum at barnevognen kan være

Jeg synes at erindre, konens Megane i sin tid gik omkring 12,5 km pr. liter.

Jeg håber du finder en Laguna, der kan tilfredsstile både familien og
økonomichefen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Juul

Dato : 26-04-06 20:08

"BJ" skrev

> Du er da en heldig kanut. Jeg må købe julegaver både til familien og mig
> selv..

Jeg har sandelig folk til det... Men skidtet skal jo fragtes fra tid til
anden.. gaverne, altså

> Måske den bedre benzinøkonomi skyldes en højere gearing og mindre
> vindmodstand.
>
> Samtidig er Lagunaen sikkert også meget bedre støjisoleret.

Uden tvivl - Og ved 140 (speedometer) er omdrejningstallet ~ 500 o/min. mi
ndre
> Jeg ved ikke om den er ganske speciel. Jeg ved dog at forlygtepæren i
> konens hedengangne Clio II er det.
>
> Den findes ikke på nogen servicestationer.

Pærerne til en Megane er lagervare overalt, men remmen er lang som et liv,
og ikke til at opdrive på servicestationer. Jeg fik for øvrigt osse en
forkert ved den lokale Renault-pusher....

> Jeg synes at erindre, konens Megane i sin tid gik omkring 12,5 km pr.
> liter.

Vi kan mønstre omkring 13 til daglig med aircon og bredere dæk...

> Jeg håber du finder en Laguna, der kan tilfredsstile både familien og
> økonomichefen..

Som pudsigt nok er een og samme person..

VenHils
Peter

Fra : Søren Nielsen

Dato : 25-04-06 20:10

> [...]
>
> Foranledet af nylig familieforøgelse og deraf følgende begyndende
> pladsmangel på de årlige 4 - 5 københavnerture er jeg begyndt at kigge mig
Giv mekkeren blomster og chokolade, for det er en:

MØGKASSE, sådan en Renault. Spørg selv min lillebror, han kæmpede en dyr,
forgæves kamp med netop sådan en.

Hej

SkodaSøren

Fra : Peter Juul

Dato : 25-04-06 20:25

"Søren Nielsen" skrev

> MØGKASSE, sådan en Renault. Spørg selv min lillebror, han kæmpede en dyr,
> forgæves kamp med netop sådan en.

Deri er vi så ikke enige.... I min familie har der gennem tiderne været
adskillige Renault'er, og ingen har voldt alvorlige problemer.

Min egen Megane har udover alm. eftersyn kostet 1300 kr. til en knækket
forfjeder og 1995,- til en udstødning ved 126000 km.

Min far har en Laguna '98, der heller ikke har kostet alverden. Der er dog
gået en servopumpe + 2 tårnlejer, der ikke ligger i den billige ende.

Min svoger har haft 2 Laguna'er, en 2.0 RXT og en 3.0 V6, der heller ikke
har givet bøvl (Bortset fra at Audi, BMW og co. ikke ville trække til højre
for ham på motorvejen da de boede i Tyskland....)

Udover det, vægter jeg køreglæde højere end om bilen er billig at holde,
hvorfor jeg aldrig har haft fx. en japaner - Fine, problemfri biler, men
r**kedelige

Iøvrigt ved jeg fra mit job, at fx. VW ikke er specielt problemfri...

VenHils
Peter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-04-06 20:16

> Det ændrer naturligvis ikke noget, men er jeg den eneste der mener at det
> er en besynderlig måde at drive forretning på ??

Sådan er det desværre med mange selvstændige.

De er ikke forretningsfolk, fordi andre har fundet dem egnede til at
varetage netop kontakten til kunden.

Set med moderne service-øjne er det mildest talt ikke dem alle, der har
opfundet den dybe tallerken.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-06 09:45

Peter Juul wrote:
> Vi havde ellers kun hørt godt om forhandleren, men det billede er skisme en
> anelse sløret efter den oplevelse...

Man kan lave en moralskala sådan:

Skalaen går fra -uendelig over 0 til +uendelig

0-punktet er en vis hestehandler og bolighaj fra Låsby
2 er kødgrossister ala Skare og Thulin.
4 er hestehandlere generelt
8 er brugtvognsforhandlere generelt
100.000 er alm. moralske mennesker

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-06 09:54

"Christian B. Andresen" skriver:

> 2 er kødgrossister ala Skare

Glem lige at døm Skare.

Efter min erfaring er der måske nogle brådne kar interne i virksomheden
der burde have et los i røve, men kender jeg Kurt (Skare) ret, så er det
ikke med hans ordre at der er foretaget noget som helst ulovligt.

Politianmeldelsen går på en fortolkning af datoreglerne der ikke er 100%
fastlagt.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : -= JF =- priv

Dato : 26-04-06 10:50

Klaus D. Mikkelsen (Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den) kradsede følgende
besked i <444F3511.A5D93FA7@du.kan.finde.den>

> Glem lige at døm Skare.
>
> .......men kender jeg Kurt
> (Skare) ret, så er det ikke med hans ordre at der er foretaget noget
> som helst ulovligt.

Det er egentligt ret underordnet hvorvidt ejeren kender til at hans firma
bevidst sender halvfordærvet kød i butikkerne... Forretningen Skare har
svindlet, uanset hvem der kender til det!

At det så må være pissehamrende surt at få ødelagt sit gode navn og rygte -
og dermed måske sin forretning - er en helt anden snak!

--
Mvh. John

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-04-06 21:19

"-= JF =- priv" <o@o.o> skrev i en meddelelse

> At det så må være pissehamrende surt at få ødelagt sit gode navn og
> rygte - og dermed måske sin forretning - er en helt anden snak!

Kan se at gadens parlament er trådt i karakter, var det nu ikke en ide at
efterforske sagen og lade dem som skal det have ro dertil.

Alt anden gisning er da fuldstændig nonsens, og specielt med det værende
sandhedskodex blandt bladsmører (læs journalister),o)

go' av'tn i stu'en.

MVH Hans

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-06 12:39

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Glem lige at døm Skare.

Jeg har også altid haft det indtryk at det var kvalitet, og det som
jeg selv har købt i Metro har altid været godt.

> Efter min erfaring er der måske nogle brådne kar interne i virksomheden
> der burde have et los i røve, men kender jeg Kurt (Skare) ret, så er det
> ikke med hans ordre at der er foretaget noget som helst ulovligt.

Måske, jeg kender en tidligere ansat som har siddet i
indkøbsafdelingen, jeg skal have snakket med ham. Han arbejder dog
udenlands nu og er lidt svær at få fat i.

> Politianmeldelsen går på en fortolkning af datoreglerne der ikke er 100%
> fastlagt.

Og oprindelsesland og:
citat fra JP:
Desuden beskriver en tidligere tillidskvinde, hvordan mug hang ned ad
væggene, og hvordan medarbejderne blev advaret, når dyrlægen, der
skulle kontrollere hygiejnen, pludselig dukkede op.

- Når der dagligt var kød til overs, så blev det kørt på køl.
Når man så skulle skære af det igen tre dage senere, så fik det
samme kød bare en ny dato, siger Karen Cortsen.
citat slut.

FUT: dk.forbruger.

--
Christian