Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev:
>Tom wrote:
>
>>> En fyldning kan nogle gange være
>>>nok, f.eks. på min Peugeot står der at
>>> anlægget godt kan tabe
>>> op til 5 % om året ved normalt brug.
>>> Og kommer "gassen" under minimum, ja
>>>så kører og stopper pumpen i en korte
>>> intervaller og køler altså ikke.
>>
>> Tja, jeg siger det såmen kun for at
>>man kan spare ca. 1.000 Kr hvis det
>> viser sig at den alligevel var utæt
>>og så skal repareres og fyldes endnu en
>> gang.
>> Jeg fik nemlig selv fyldt mit anlæg 2
>>gange før kondensatoren blev skiftet
>> så de 1000 Kr 1. gang var lige til gråspurvene
>
>Ja, men hvis ikke man kan få lavet en
>trykprøvning af anlægget for
>fyldning, hvordan ville du så
>forestille dig at det skulle opdages at
>det var utæt? Hvis anlægget virkelig
>kan "lække" op til 5% om året så
>kan jeg godt se at de 10 år anlægget nu
>er, kan være årsag til at det
>ikke fungere korrekt. Jeg syntes ikke
>det ville være så ultrafedt at
>starte ud med at skifte kondensator
>eller lign. uden at have den mindste
>ide til hvad der er galt.
>
>Så jeg skal bare have fundet et sted
>omkring Århus der kan lave service
>på sådan et anlæg, nogen der har et godt bud?
>
>Thomas
Superdæk service
www.sds.dk køre en fastpris på 595 kr eksl
kølemiddel for AC service. Dette er vist en meget normal pris
jeg fik selv lavet et service på min forrige Octavia hos Skoda
for ca 1000 kr inkl kølemiddel.
Men sørg nu for alt i verden, ligesom de andre siger at få
tjekket hele system godt og grundi igennem. Det kan jo også være
kompressorens kobling der er stået af, det er ført set.