At undgå kasko
Fra : Jeppe P

Dato : 24-04-06 15:22

Jeg har tidligere altid kørt rundt i gamle øser som blev betalt kontant, men
nu er det slut. Helt ny bil og pludselig skal jeg til at betale kasko, da
jeg kun har 1/3 til udbetalingen. En ekstraudgift på 12.000 om året da jeg
endnu ikke er elitebilist (på trods af at jeg er 35 - har boet og kørt i USA
i mange år, men den tæller ikke herhjemme)

Hvordan undgår jeg lige den, så jeg kun skal betale ansvar? Kan det betale
sig at tage et dyrt forbrugslån, så jeg kan betale hele bilen kontant, eller
er der andre alternativer? Kan det betale sig at tale med sin bank?

På forhånd tak.

Fra : -= JF =- priv

Dato : 24-04-06 15:38

"Jeppe P" <Jp@dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har tidligere altid kørt rundt i gamle øser som blev betalt kontant,
> men nu er det slut. Helt ny bil og pludselig skal jeg til at betale kasko,
> da

Jeg ville ikke turde undvære kaskoen...
Det vil da være pisse ærgeligt at komme ud til bilen og opdage at et
kvajhovede har bakket sin Scania ind i siden på den nye bil, og er kørt uden
at gi' sig til kende...

Mvh John

Fra : Otto J.

Dato : 24-04-06 17:37

> Jeg ville ikke turde undvære kaskoen...

Dén stemmer jeg for - hvis økonomien hverken kan bære at betale bilen
kontant eller undvære de 12.000,- om året, så ville jeg da slet ikke turde
køre i en spritny bil uden kasko... Hvad med at nøjes med en lidt mindre
udbetaling, så der bliver til forsikringen? Og har du shoppet lidt rundt for
at få dén pris? Jeg betaler hos Topdanmark det halve af dén pris jeg fik
oplyst første gang jeg spurgte, lidt over 8000,- som 28-årig
førstegangsbilist (Getz 1.1).

Mvh Otto

Fra : Elise Møller

Dato : 24-04-06 15:40

Jeg ville prøve forskellige forsikringsselskaber først.
Det er mulig at blive elitebilist straks.

Det kræver "kun" en villig forsikringsagent, som kan se fornuften i at tælle
din erfaring fra USA med samt tage hensyn til, at du ikke længere er 18 år.

Hvis du ikke har mange forsikringsudbetalinger i bagagen, så er du en mulig
og attraktiv ny kunde for mange forsikringsselskaber.

Desuden gør et godt tilbud fra et konkurrerende selskab ofte ens eget
forsikringsselskab meget mere medgørlig.

Per

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 24-04-06 22:24

> Desuden gør et godt tilbud fra et konkurrerende selskab ofte ens eget
> forsikringsselskab meget mere medgørlig.

Er det i så fald et selskab der er værd at blive i?

Hvis de "pludselig" kan sætte prisen ned (og stadig tjene penge på dig), må
det vel betyde, at snyder dig på nuværende tidspunkt?

Mvh

Jasper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-04-06 07:02

Elise Møller skrev:

> Det kræver "kun" en villig forsikringsagent, som kan se fornuften i at tælle
> din erfaring fra USA med samt tage hensyn til, at du ikke længere er 18 år.

De findes desværre bare ikke...

Jeg er 25, har hus og alt det der men ingen synes jeg skal belønnes med
at jeg har kørt de første snart 200000km siden jeg var 18..

I så fald nogle kender en villig en så modtager jeg gerne telefonnummer

> Desuden gør et godt tilbud fra et konkurrerende selskab ofte ens eget
> forsikringsselskab meget mere medgørlig.

Det har jeg endnu ikke opdaget.. "Desværre... vores pris er fast".

MVH