Garage fællesskab...
Fra : Bjarne Haug

Dato : 24-04-06 12:27

Der er så mange som har kunst klubber, fotoklubber og med dertil hørende
lokaler osv. Men findes der noget lignende for folk med biler?

Jeg bor i KBH og ville egentlig gerne give en månedlig sum for at være med i
sådan et værkstedsfællesskab.

Jeg ved godt man kan tage til lav selv bil og hvad de ellers hedder, men at
kunne tage et sted hen og selv låse sig ind og sysle med bilen ville være
perfekt.. F.eks en gammel lade eller noget med en grav, og så kunne folk jo
selv sponsorere værktøj/medbringe og måske endda låne special ting af
hinanden af og til...

Findes det? Eller er det utopia?

mvh
Bjarne Haug
BMW E36 325i

Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-04-06 19:17

"Bjarne Haug" <crap@haug.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> folk jo selv sponsorere værktøj/medbringe og måske endda låne special ting

Har i mine unge (nej yngre) dage været med i sådanne "klubber".
Man skal kende hinanden for ellers går det galt.
Det første sted var det kammier og kammiers kammier. Der forsvandt
værktøj/ting. Alt skulle låses inde. Det var et flop.
Det næste sted kendte alle hinanden godt og det virkede. Hver fik tildelt
et område, og så var der et fællesområde (som skulle være ryddet efter brug)
Det fungerede godt og alle havde stor glæde af det.
Mit råd vil derfor være: Lav kun en værkstedsklub med venner du kender,
og som du kender godt. Ellers skal alt låses inde og ideen med at låne
specialværktøj af hinanden går af fløjten.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-06 19:48

"Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Mit råd vil derfor være: Lav kun en værkstedsklub med venner du kender,
> og som du kender godt. Ellers skal alt låses inde og ideen med at låne
> specialværktøj af hinanden går af fløjten.

Vores firma har på 2 lokationer nogle temmelig store værksteder hvor vi i
alt er 900 medlemmer som kan gå og fuske med egne biler. Her forsvinder
værktøjet selvfølgelig også.
Man har derfor valgt et skabssystem med 10 skabe med låse. Så lægger man
dagen i forvejen en seddel med det specialværktøj som man skal bruge i et af
skabene og tager nøglen med. Dagen efter har et bestyrelsesmedlem så sørget
for at lægge det bestilte værktøj i skabet som man så kan bruge og låse inde
igen efter brug (nøgle smides i postkasse).
Ellers slæber man selv sit eget værktøj med og kan så bruge lift, grav, Co2,
boremaskiner, drejebænke, dækmontering m.m.

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-04-06 07:37

> [...]
Co2,
> boremaskiner, drejebænke, dækmontering m.m.

Korrektion: Sådan foregår det kun på det "nordligste" af værkstederne - jeg
er selv medlem af det "sydligste"
Hos os er alt værktøj og hjælpemidler (kobberfedt, WD40 osv) låst inde i et
rum. En nøgle til dette rum kan man så erhverve sig mod et depositum på 150
kr. Man får så en nøgle og et antal mærker - man låser sig så ind i rummet
og tager det værktøj man skal bruge, samtidigt med at man lægger et mærke.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bjarne Haug

Dato : 25-04-06 18:02

> [...]
> og tager det værktøj man skal bruge, samtidigt med at man lægger et mærke.

Hvordan kommer man med i sådan et foretagende?

vh
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-06 18:12

"Bjarne Haug" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan kommer man med i sådan et foretagende?

Man søger job i virksomheden, så står der tilbud om 80 fritidsklubber

--
Tom

Fra : Bjarne Haug

Dato : 25-04-06 18:24

> Man søger job i virksomheden, så står der tilbud om 80 fritidsklubber
>
> --
> Tom

Top, kan I bruge en julemand en dag om året? hohoho

Kan godt se at det er utopi, hmmm en skam.

vh
Bjarne

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-04-06 18:35

> Man søger job i virksomheden, så står der tilbud om 80 fritidsklubber

Og virksomheden hedder ????

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-06 18:49

> Og virksomheden hedder ????

danfoss, sauer-danfoss, siemens, danfoss-drives, .... kan snart ikke engang
selv huske alle de firmaer det efterhånden består af.

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-04-06 19:26

> [...]
> folk jo selv sponsorere værktøj/medbringe og måske endda låne special ting

Jeg kunne godt tænke mig noget lignende i Frederikssund området.
Jeg har ledt i et stykke tid uden at finde noget, så stederne hænger ikke på
træerne.

Niels