Skvat Punto med startproblemer
Fra : Studen

Dato : 23-04-06 12:54

Hej NG

Så er den fannerme gal igen med skvatten ('96 1.2 60hk). Startermotoren har
igennem længere tid lydt af h*lvede til, men har dog kunnet starte kareten.
Forleden var det slut med at starte - om det så var startmotoren vides ikke,
men den blev skiftet under banden og svovlen i går. Desværre vil den fine
italienske kvalitet stadig ikke samarbejde. Den får umiddelbart masser af
benzin (tændrørene var godt våde ved inspektion) og der er også gnist på
tændrørene (lagt på motoren med hætten på).

Der er blevet arbejdet godt og grundigt med den nye startermotor, og jeg
(vi) har forsøgt at løbe pjatten igang uden held.

Har I nogen ideer til videre fejlsøgning/afhjælpning? Der har simpelthen
været så meget galt med dette fine stykke mekanik, at intet desværre kan
udelukkes. Prøver nu at skrue alle tændrør ud i håb om, at problemerne
skyldes pjaskvåde tændrør/cylindre.....

På forhånd tak

Morten

Fra : Studen

Dato : 23-04-06 18:29

"Studen" <studen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> umiddelbart masser af benzin (tændrørene var godt våde ved inspektion) og
> der er også gnist på tændrørene (lagt på motoren med hætten på).

Så kører vidunderet igen.... The "Italian Stallion" fik åbenbart mere saft
end hvad godt var....

Det var heldigt jeg fik den kørende igen. Så behøver jeg ikke skubbe den ud
over en italiensk klippeside - næ nej, den kan søreme køre selv ;)

Tak for inputs;)

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-06 06:26

"Studen" <studen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for inputs;)

Når nu ingen er så kloge som du selv, ville det være rart hvis du tilslut
fortalte hvordan du afhjælp probs. Det kunne jo være vi så kunne hjælpe en
anden ;).