Lakforsegler/voks - hvilken ?
Fra : TDN

Dato : 23-04-06 09:31

Skal have købt noget nyt da der kun er en bette slat tilbage af det gamle.

Hvad kan anbefales ? bilen er rød (ikke falmet), den får en gang lakrens
inden.

Har hørt at Ultra Glozz er godt - er det korrekt. I så fald har FDM tilbud
på 500 ml. UltraGlozz Superpolish før kr. 275 nu kr. 175 er det en ok pris?

På forhånd tak

Mvh
Thomas

Fra : Kent Glerup

Dato : 23-04-06 11:05

On Sun, 23 Apr 2006 10:30:38 +0200, "TDN"
<tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>på 500 ml. UltraGlozz Superpolish før kr. 275 nu kr. 175 er det en ok pris?

Det skulle efter sigende være godt!
Jeg bruger selv Sonax Extreme, hvilket også sagtens kan anbefales

/Kent Glerup

Fra : Henrik

Dato : 23-04-06 17:16

"TDN" skrev i en meddelelse
> Skal have købt noget nyt da der kun er en bette slat tilbage af det gamle.
>
> Hvad kan anbefales ? bilen er rød (ikke falmet), den får en gang lakrens
> inden.

Prøv Wenol Polish med Carnaubavoks .. det renser, polerer og vokser i én
arbejdsgang (at du så oveni købet kan lægge en lakforsegler ovenpå, ligesom
de professionelle, skader jo ikke)

Den fåes vist hos de fleste reservedelsbutikker

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-06 17:36

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har hørt at Ultra Glozz er godt - er det korrekt. I så fald har FDM tilbud
> på 500 ml. UltraGlozz Superpolish før kr. 275 nu kr. 175 er det en ok

Jeg er til Turtle Wax og Sonax.
Havde en slat extreme2 fra sidste år
og en nyere extreme1.

Gav bilen to gange.
Først en 2'er med mild slibemiddel,
og en 1'er uden.

UltraGlozz er ingen polish i gængs forstand.
Det er et middel, som hærder på lakken.
Altså nærmest en gang klarlak, omend ganske tynd.
Pas på lister og læs anvisningen godt.

Fra : ct

Dato : 23-04-06 17:55

ultraglozz er efter min mening det bedste jeg indtil nu har prøvet
har været igennem basta, turtle, sonax og ultraglozz
sonax er på en tæt 2. plads

claus

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-06 20:46

"ct" <claus@fjerndettekjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> ultraglozz er efter min mening det bedste jeg indtil nu har prøvet
> har været igennem basta, turtle, sonax og ultraglozz
> sonax er på en tæt 2. plads

Sonax m.fl. er en helt anden type produkt
end Ultragloss/zz.
UG er ikke en voks.
Det er en substans, som hærder
med en glasagtig overflade til følge,
iflg. deres hjemmeside..

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-06 23:07

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> "ct" <claus@fjerndettekjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
>
> Sonax m.fl. er en helt anden type produkt
> [...]

blah, blah...UG holder ikke mere end 2-3 mdr på min mondeo, så er overfladen
ru igen. Ca. samme oplevelse som med Sonax.
Jeg VIDSTE at UG oversælger deres produkter men skulle alligevel prøve.
Engang var talen om 1 års holdbarhed osv.......sådan noget f*s at komme med.
Min mondeo bliver bare brugt til alm. kørsel hver dag året rundt 25.000
Km/år......det holder ederm... ikke 1 år sådan noget UG....(så skal bilen
måske stå i garage før det gør)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-06 17:28

> blah, blah...UG holder ikke mere end 2-3 mdr på min mondeo, så er
> overfladen ru igen. Ca. samme oplevelse som med Sonax.

Hehe.
Ja, din Mondeo har været meget speciel tror jeg
Selv min røde lak uden klarlak er ikke ru efter sidste
polering, ca. 8 måneder siden. Det perler stadig.

> Jeg VIDSTE at UG oversælger deres produkter men skulle alligevel prøve.

Hvodden oversælger ?
Der skal jo være en kunde.

> [...]
> med. Min mondeo bliver bare brugt til alm. kørsel hver dag året rundt
> 25.000 Km/år......det holder ederm... ikke 1 år sådan noget UG....(så skal

Nej jeg ved ikke rigtig.
Men samme erfaring, mht 1 års holdbarhed mv., er heller
ikke meget værd på min kammerats Polo med en Ditec-behandling
til MANGE penge, som skal opfriskes for at 'vedligeholdes'..jatak..
mange penge på få år til dêt job...

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-06 17:48

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Hehe.
> Ja, din Mondeo har været meget speciel tror jeg

Næh den er nok mere typsik end atypisk

> Selv min røde lak uden klarlak er ikke ru efter sidste
> polering, ca. 8 måneder siden. Det perler stadig.

og netop dette får mig på tanken at din bil IKKE står ude under åben himmel
24,000 timer hver dag endsige bliver brugt til kørsel hver dag året rundt og
med hastigheder der bevæger sig op på det tilladte.
Det holder nok aldrig 8 mdr. ved en bil der bliver BRUGT

> Hvodden oversælger ?
> Der skal jo være en kunde.

Det blev "solgt" af en Hr Lars som også var forhandler af UG og at det
skulle kunne holde i 12 mdr...(my a**)

> [...]
> ikke meget værd på min kammerats Polo med en Ditec-behandling
> til MANGE penge, som skal opfriskes for at 'vedligeholdes'..jatak..

Det kan jeg da også skrive under på. Min Sierra fik en prof. behandling til
2.500 Kr som en del af min "rabat". Det holdt faktisk i kortere tid en en
alm Sonax behandling.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-06 21:43

> og netop dette får mig på tanken at din bil IKKE står ude under åben
> himmel 24,000 timer hver dag endsige bliver brugt til kørsel hver dag året
> rundt og med hastigheder der bevæger sig op på det tilladte.

Kørte 7 første år i Esbjerg uden ekstra undervognsbehandling, ja.
Stået i lukket garage fra 7-14 år, hvor jeg fik den. Stået ude siden
men fået påkrævet pleje.

> Det kan jeg da også skrive under på. Min Sierra fik en prof. behandling
> til 2.500 Kr som en del af min "rabat". Det holdt faktisk i kortere tid en
> en alm Sonax behandling.

Det burde dog ikke være muligt, da en Ditec behandling
også påfører noget 'fastere end voks', som derfor burde
ha' en lak, hvis porer er fyldt fysisk ud, og derved reflektere
lyset på en måde, så den skinner mere.
Men OK..selvgjort er velgjort, metallic eller ej.,o)