Fik et tilbud på en Mondeo. Er den værd at~
Fra : Benny Højvælde

Dato : 22-04-06 23:27

En af mine venners døtre er blevet heste tosset og nu skal de have en større
bil til at trække hestetraileren. (de kære børn)

Jeg kan få den til hvad han blev tilbudt af forhandleren.

Bilen er:
Rød Ford Mondeo 1,8 (vist i) station car (dvs 5 dørs)
Kørt en kvart million.
1996 model registreret 1. gang midt i 12. måned 1995.

Ikke noget væsentlig synlig rust (har ikke været under endnu). Tagbøjler. En
del ekstraudstyr mm.
Skal synes lige inden nytår.

Jeg skal give 28 kkr. Er det en passende pris?
Og hvad er bilens svagheder, som jeg skal kigge efter når jeg går under den?

Benny

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-04-06 01:17

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> skrev :

>Jeg skal give 28 kkr. Er det en passende pris?

Nej !

højst 20 Kkr. - det er jo en 10 år gammel æske, så den forhandler der
ville gi' den pris, kunne det være ganske interessant at kende navnet
på ;)
--
jan@stevns.net

Hvem dælen har nu stillet en Nissan i min carport ???

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-06 07:37

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal give 28 kkr. Er det en passende pris?
> Og hvad er bilens svagheder, som jeg skal kigge efter når jeg går under

Hejsa

Det kan nu sagtens være at den pris holder. Husk på at indeholdt i den
byttepris forhandleren tilbyder OGSÅ er rabatten på den nye. Så lad os sige
han vil give 20k for den gamle, så tilbyder han altså rabat på 8k på den
nye.
Du bør måske forelægge sælger dette og foreslå i deler rabatten. 28 K vil
jeg mene er den pris han kan opnå i en privat handel til vilkårlige købere -
altså er det hverken et godt tilbud eller et dårligt tilbud til dig - det er
bare prisen.
Hvis der ikke er rust i den, kan det dog være en ide at springe til, hvis du
ellers syntes bilen er ok - de årgange fra Ford plejer at være godt
angrebne...

Mvh Tommy

Fra : Rasmus

Dato : 23-04-06 09:47

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg skal give 28 kkr. Er det en passende pris?
> Og hvad er bilens svagheder, som jeg skal kigge efter når jeg går under

Nu så jeg de andre indlæg og checkede lige bilbasen, priserne på sådan en
Mondeo svinger temmeligt meget lige fra omkring 20k -> 40k, og ved
forhandlere 20k -> 50k
For mig at se virker det lidt spøjst at der er så stort udsving i priserne
på en bil i samme model/årgang/km

Men det kunne jo have noget at gøre med at nogle af dem er i meget dårlig
stand.

/Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-06 09:54

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forhandlere 20k -> 50k
> For mig at se virker det lidt spøjst at der er så stort udsving i priserne

Sikkert fordi nogle er vildt gejlede med spoiler skørter og blå thansen lys
(de dyre)

--
Tom

Fra : P Kaasing

Dato : 23-04-06 10:16

> [...]
>
> Jeg skal give 28 kkr. Er det en passende pris?
> Og hvad er bilens svagheder, som jeg skal kigge efter når jeg går under

Vi har sådan en Mondeo st.car fra 11/95 1.8i GLX, der har kørt ca det samme,
260000. Vi har ingen udgifter haft på den bil, andet end almindeligt slid.
Vores går også forbavsende langt på literen, 14 km ved vores kørsel, og jeg
har ikke specil let speederfod
Dog skal du se efter rust hvis den ikke er efterbehandlet. Specielt
skærmkanter kan være medtagne. Men ellers alletiders dejlige bil. Faktisk
den første bil jeg har beholdt i mere end 2 år, vi har haft den i fire nu,
og kørt 120000 km i den.
Men hvis du skal køre meget med heste trailer eller andet på krogen, ville
jeg nok gå efter en større motor.

/Poul

Fra : Christopher Stein

Dato : 24-04-06 08:00

P Kaasing skrev:
> [...]
> og kørt 120000 km i den.
> Men hvis du skal køre meget med heste trailer eller andet på krogen, ville

Har også kun positive ting at sige om mondeoen..

kig dog efter følgende typiske fejl ved den:

-Bærearmsbøsninger der er løse i vulkaniseringen
-Rust... (kig den godt igennem på lift)
-Det vandrør der løber til højre for bundkarret (er skruet på med et
beslag) har en tendens til at tære..
-En benziner har tendenser til slidte hydrauliske
ventilspillerumsudlignere hvis ikke den rigtige olie (5w30) er blevet
brugt.. (den der tik-tik-diesel lyd) - ikke noget farligt, men kan være
irriterende at høre på.
-Fjedrene (de originale) har en tendens til at knække-især de forreste.
-Temperaturmåleren er nogen gange defekt (mindre detalje)
-Det ALLER største problem (om man vil) er de skrøbelige kofangere.. du
skal nærmest puste til dem for at de flækker..
-tærede bremserør kan også være et problem, især i førersiden over
benzintanken
-defekt T-stykke (gummi) i motorrum der kan give åndssvag kængurukørsel
og ujævn tomgang.. (det koster 50,- hos ford - så det er et godt middel
at få afslag i prisen på uden at man skal være bekymret for at det er
noget stort.....)
-det ER set at der er brændt en udstødningsventil eller to..

....Jeg har selv oplevet et par "fejl" - hvis det er det de kaldes.. :)
...men ikke noget der har fået mig til at miste interessen..