nissan Primera 2.0
Fra : chris

Dato : 22-04-06 20:28

købte fo 6 md siden en super lækker Nissan Primera 2.0 Tekna fra 2003, med
masser af ekstra udstyr. Jeg elsker den bil, men pga. nyt arbejde bruger jeg
den kun til bykørsel, og det er den alt for dyr til. er der en som kender
til god benzin økon. bil til, jeg har ikke den store forstand på det. den
skulle gerne kunne rumme kone og 3 børn

CK

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-04-06 21:08

"chris" <dsl160941@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> kender til god benzin økon. bil til, jeg har ikke den store forstand på
> det. den skulle gerne kunne rumme kone og 3 børn

Hej Chris,

Når du skal have plads til at transportere 2 voksne og 3 børn så kræves der
en hel del plads for at gøre det sikkert og komfortabelt.
Til det formål har du allerede en bil i den rigtige størrelse - efter min
mening så vil det være økonomisk en dårlig ide at begynde at sælge og købe
en anden bil for at kunne spare marginalt på brændstofsomkostningerne - det
er bestemt ikke billigt at sælge og købe.

Andreas M. Hansen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-04-06 22:22

> så vil det være økonomisk en dårlig ide at begynde at sælge og købe en
> anden bil for at kunne spare marginalt på brændstofsomkostningerne...

De nye Primeraer drikker som en tidligere borgmester i Farum - det er
fuldkommen vildt - man skulle tro, de alle havde mere end 300 hk.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 22:25

On Sat, 22 Apr 2006 23:21:30 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>De nye Primeraer drikker som en tidligere borgmester i Farum - det er
>fuldkommen vildt - man skulle tro, de alle havde mere end 300 hk.

Alle biler i den størrelse, der udelukkende kører bykørsel vil være
ganske slemme at tanke. Derfor kan Primera'en da godt være dyrere end
de andre - men mon ikke omkostningerne ved en handel kan betale
forskellen i et pænt stykke tid. En 2003'er købt for 6 mdr. siden kan
ejeren nemt risikere at få budt 30-50000 under, hvad han har givet for
den.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-04-06 22:29

> mon ikke omkostningerne ved en handel kan betale
> forskellen [på benzinforbruget] i et pænt stykke tid.

Jo - medmindre man handler privat og gør en god handel på både salget af
Primeraen og købet af en anden.

--
/Jan W Nielsen

Fra : chris

Dato : 23-04-06 16:18

Tak for de mange svar

Fra : KASO

Dato : 24-04-06 08:07

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]

Selv med tidens benzinpriser kunne man ønske, at han havde holdt sig til at
drikke benzin....
(aht. skatteyderne)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-04-06 19:08