|
| De sluger stadig kameler. :o) Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 22-04-06 18:41 |
|
Bilmagasinet har prøvekørt den nye Hyundai Santa Fe.
Som jeg har været inde på før har de lugtet lunten om hvor det bærer
hen med Hyundai. Nemlig samme vej som for Skoda. Altså fremad.
De vrider sig som orm i sprit, men det er altså en fin bil, der både
ligner det ene og det andet dyrere bilmærke.
Vi er helt derhenne hvor de er nede i petitesser som udformningen af
et dørhåndtag til bagdøren for at de kan finde noget negativt at sige.
Dieselmotoren er de helt i ekstase over.
Jeg véd det er ren skadefryd, men jeg har gået og småhumret hele dagen
over den udvikling.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Brian (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 22-04-06 18:47 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> Jeg véd det er ren skadefryd, men jeg har gået og småhumret hele dagen
> over den udvikling.
Ja, det er skønt at de laver biler som er værd at købe uden at de
koster spidsen af en jetjager.
Men, som du selv er inde på med Skoda, så ryger prisen nok også
snart op på sådan en Korea-spand
/Brian
| |
Eliasen (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Eliasen |
Dato : 22-04-06 19:05 |
|
"Brian" <nej@tak.du> wrote in message
news:444a6c16$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Men, som du selv er inde på med Skoda, så ryger prisen nok også
> snart op på sådan en Korea-spand
>
Tja, egentlig en simpel markedsmekanisme. Jo flere der vil købe, jo
dyrere bliver den. Ikke meget nyt under solen dér. Er det ikke i første
fase af processen, er det til gengæld sikkert at det kommer lidt senere.
--
Eliasen
| |
Brian (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 22-04-06 20:35 |
|
Eliasen wrote:
> Tja, egentlig en simpel markedsmekanisme. Jo flere der vil købe, jo
> dyrere bliver den. Ikke meget nyt under solen dér. Er det ikke i
> første fase af processen, er det til gengæld sikkert at det kommer
> lidt senere.
Jojo, udbud og efterspørgsel gælder jo stadig - men ikke desto
mindre må selv Folmer indse, at Hyundai's priser er en stor del
af deres nuværende succes. Når de engang koster de samme penge
som noget europæisk, bliver forventningerne højere.
/Brian
| |
Folmer Rasmussen (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 22-04-06 20:52 |
|
On Sat, 22 Apr 2006 21:34:32 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>Eliasen wrote:
>
>> Tja, egentlig en simpel markedsmekanisme. Jo flere der vil købe, jo
>> dyrere bliver den. Ikke meget nyt under solen dér. Er det ikke i
>> første fase af processen, er det til gengæld sikkert at det kommer
>> lidt senere.
>
>Jojo, udbud og efterspørgsel gælder jo stadig - men ikke desto
>mindre må selv Folmer indse, at Hyundai's priser er en stor del
>af deres nuværende succes. Når de engang koster de samme penge
>som noget europæisk, bliver forventningerne højere.
>--
Ikke helt enig.
Det er jo det der er så attraktivt ved Hyundai, nemlig at du får stort
set hele pakken i ekstraudstyr i en godt samlet bil til en del under
hvad andre skal have.
Der er åbent hus i næste week-end hos Hyundai, fordi de introducerer
den nye 2.0 Sonata.
Fis hen og f en prøvetur. Du vil blive forbavset over kvaliteten i de
nyere modeller.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Rasmus (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 22-04-06 22:20 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:l32l42l2hdjek1tblf8dnsbikrqtgi95jp@4ax.com...
> On Sat, 22 Apr 2006 21:34:32 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>
>>Eliasen wrote:
>>
>>> Tja, egentlig en simpel markedsmekanisme. Jo flere der vil købe, jo
>>> dyrere bliver den. Ikke meget nyt under solen dér. Er det ikke i
>>> første fase af processen, er det til gengæld sikkert at det kommer
>>> lidt senere.
>>
>>Jojo, udbud og efterspørgsel gælder jo stadig - men ikke desto
>>mindre må selv Folmer indse, at Hyundai's priser er en stor del
>>af deres nuværende succes. Når de engang koster de samme penge
>>som noget europæisk, bliver forventningerne højere.
>
>>--
>
> Ikke helt enig.
>
> Det er jo det der er så attraktivt ved Hyundai, nemlig at du får stort
> set hele pakken i ekstraudstyr i en godt samlet bil til en del under
> hvad andre skal have.
>
> Der er åbent hus i næste week-end hos Hyundai, fordi de introducerer
> den nye 2.0 Sonata.
>
> Fis hen og f en prøvetur. Du vil blive forbavset over kvaliteten i de
> nyere modeller.
Jeg var nu noget skuffet over kvalitet af interiøret af Sonata'en da jeg så
den på Biler i Bella.....
Det virkede meget som noget billigt plastik bras, bare følelsen når man
holdt ved rattet gav mig associationer til min gamle Opel Corsa....
/Rasmus
| |
Regnar Bang Lyngsø (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Regnar Bang Lyngsø |
Dato : 23-04-06 01:27 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> Det er jo det der er så attraktivt ved Hyundai, nemlig at du får stort
> set hele pakken i ekstraudstyr i en godt samlet bil til en del under
> hvad andre skal have.
Euro NCAP?
Midterkonsollen ligner IMHO noget der er skidt ud af en thansen-brochure.
Det spændende bliver naturligvis holdbarheden på længere sigt samt
værditab - så det er godt vi har dig i gang som testkanin
Knus
Regnar
| |
Klaus D. Mikkelsen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 23-04-06 05:49 |
|
Regnar Bang Lyngsø skriver:
>
> Det spændende bliver naturligvis holdbarheden på længere sigt samt
> værditab - så det er godt vi har dig i gang som testkanin
Han er jo vant til det tsore tab. Men tabet kan jo ikke blive over 1/4
mill.
Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
| |
Folmer Rasmussen (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 22-04-06 19:13 |
|
On Sat, 22 Apr 2006 19:47:26 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Jeg véd det er ren skadefryd, men jeg har gået og småhumret hele dagen
>> over den udvikling.
>
>Ja, det er skønt at de laver biler som er værd at købe uden at de
>koster spidsen af en jetjager.
>
>Men, som du selv er inde på med Skoda, så ryger prisen nok også
>snart op på sådan en Korea-spand
>--
Nu gik hele indholdet i dit indlæg tabt for mig, fordi jeg blev helt
fixeret af det allersidste du skrev.
Gå ud og vask din mund med sæbe, og tag tastaturet med for en
sikkerheds skyld.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Brian (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 22-04-06 20:39 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> Nu gik hele indholdet i dit indlæg tabt for mig, fordi jeg blev helt
> fixeret af det allersidste du skrev.
>
> Gå ud og vask din mund med sæbe, og tag tastaturet med for en
> sikkerheds skyld.
)-; ebæs go dnav dem kif ted ta ,terutatsat åp teplujh rah ted gej rebåh
un - regalkeb geJ
nairB/ - http://www.webcalc.net/calc/0267.php
| |
Folmer Rasmussen (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 22-04-06 20:53 |
|
On Sat, 22 Apr 2006 21:39:06 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Nu gik hele indholdet i dit indlæg tabt for mig, fordi jeg blev helt
>> fixeret af det allersidste du skrev.
>>
>> Gå ud og vask din mund med sæbe, og tag tastaturet med for en
>> sikkerheds skyld.
>
> )-; ebæs go dnav dem kif ted ta ,terutatsat åp teplujh rah ted gej rebåh
>un - regalkeb geJ
>
>nairB/ - http://www.webcalc.net/calc/0267.php
>--
Ja, det smager ikke godt. *LOL*
Så ka' du lære det, ka'du!
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ukendt (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-04-06 19:37 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:h7qk4298rqkv7ipt8vudf7j0s4oq2gao55@4ax.com...
> Bilmagasinet har prøvekørt den nye Hyundai Santa Fe.
>
> Som jeg har været inde på før har de lugtet lunten om hvor det bærer
> hen med Hyundai. Nemlig samme vej som for Skoda. Altså fremad.
Set fra denne lokation, så bevæger disse to mærker sig ingen steder hen hvor
vores veje krydses
> De vrider sig som orm i sprit, men det er altså en fin bil, der både
> ligner det ene og det andet dyrere bilmærke.
Hmm må hellere tale pænt om mærke da vi er underleverandør til dem
> Vi er helt derhenne hvor de er nede i petitesser som udformningen af
> et dørhåndtag til bagdøren for at de kan finde noget negativt at sige.
> Dieselmotoren er de helt i ekstase over.
Er det ikke MB der har lavet den? (eller også husker jeg galt)
> Jeg véd det er ren skadefryd, men jeg har gået og småhumret hele dagen
> over den udvikling.
Ja de er ved at komme efter det, men det er priserne nu også
Priser excl. moms og på gule plader kan vi ikke bruge til noget
--
Tom
| |
Folmer Rasmussen (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 22-04-06 19:50 |
|
On Sat, 22 Apr 2006 20:37:24 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:h7qk4298rqkv7ipt8vudf7j0s4oq2gao55@4ax.com...
>> Bilmagasinet har prøvekørt den nye Hyundai Santa Fe.
>>
>> Som jeg har været inde på før har de lugtet lunten om hvor det bærer
>> hen med Hyundai. Nemlig samme vej som for Skoda. Altså fremad.
>
>Set fra denne lokation, så bevæger disse to mærker sig ingen steder hen hvor
>vores veje krydses
>--
Kommer du nogensinde så langt som til et vejkryds?
Jeg var af den overbevisning at absolut al din tid gik med at holde
rusten fra livet i en ældre Ford-vogn?
Evt. overskydende tid går med montering af T. Hansen-gejl. *LOL*
Jeg kan naturligvis tage fejl, meeen.....
>--
>> De vrider sig som orm i sprit, men det er altså en fin bil, der både
>> ligner det ene og det andet dyrere bilmærke.
>
>Hmm må hellere tale pænt om mærke da vi er underleverandør til dem
>--
Ja, det ville klæde dig.
Véd du hvordan man gør det? *LOL*
>--
>> Vi er helt derhenne hvor de er nede i petitesser som udformningen af
>> et dørhåndtag til bagdøren for at de kan finde noget negativt at sige.
>> Dieselmotoren er de helt i ekstase over.
>
>Er det ikke MB der har lavet den? (eller også husker jeg galt)
>--
Det tror jeg ikke at denne sydtyske sidegadeforretning har noget med
at gøre.
>--
>> Jeg véd det er ren skadefryd, men jeg har gået og småhumret hele dagen
>> over den udvikling.
>
>Ja de er ved at komme efter det, men det er priserne nu også
>Priser excl. moms og på gule plader kan vi ikke bruge til noget
>--
Hvis man er til den slags, så er ½ mille vel ikke så galt for sådan en
café-ræser?
I betragtning af at selv Bilmagasinet ikke rigtigt kan få skovlen
under den.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ukendt (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-04-06 20:07 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9auk429iscat1tq4oua9beli96639hgonh@4ax.com...
> On Sat, 22 Apr 2006 20:37:24 +0200, "Tom"
> <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
>>
>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>news:h7qk4298rqkv7ipt8vudf7j0s4oq2gao55@4ax.com...
>>> Bilmagasinet har prøvekørt den nye Hyundai Santa Fe.
>>>
>>> Som jeg har været inde på før har de lugtet lunten om hvor det bærer
>>> hen med Hyundai. Nemlig samme vej som for Skoda. Altså fremad.
>>
>>Set fra denne lokation, så bevæger disse to mærker sig ingen steder hen
>>hvor
>>vores veje krydses
>
>>--
>
> Kommer du nogensinde så langt som til et vejkryds?
>
> Jeg var af den overbevisning at absolut al din tid gik med at holde
> rusten fra livet i en ældre Ford-vogn?
Nej det har jeg "mine" folk til )
> Evt. overskydende tid går med montering af T. Hansen-gejl. *LOL*
>
> Jeg kan naturligvis tage fejl, meeen.....
det ER afmonteret igen
>>> De vrider sig som orm i sprit, men det er altså en fin bil, der både
>>> ligner det ene og det andet dyrere bilmærke.
>>
>>Hmm må hellere tale pænt om mærke da vi er underleverandør til dem
>
>>--
>
> Ja, det ville klæde dig.
>
> Véd du hvordan man gør det? *LOL*
hm
>>--
>
>>> Vi er helt derhenne hvor de er nede i petitesser som udformningen af
>>> et dørhåndtag til bagdøren for at de kan finde noget negativt at sige.
>>> Dieselmotoren er de helt i ekstase over.
>>
>>Er det ikke MB der har lavet den? (eller også husker jeg galt)
>
>>--
>
> Det tror jeg ikke at denne sydtyske sidegadeforretning har noget med
> at gøre.
Mener bare at MB leverer knowhow / licens til en af risgnasker-mærkerne
>>> Jeg véd det er ren skadefryd, men jeg har gået og småhumret hele dagen
>>> over den udvikling.
>>
>>Ja de er ved at komme efter det, men det er priserne nu også
>>Priser excl. moms og på gule plader kan vi ikke bruge til noget
>
>>--
>
> Hvis man er til den slags, så er ½ mille vel ikke så galt for sådan en
> café-ræser?
>
> I betragtning af at selv Bilmagasinet ikke rigtigt kan få skovlen
> under den.
Jeg kunne sikkert da jeg er temmelig forudindtaget
--
Tom
| |
Folmer Rasmussen (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 22-04-06 20:10 |
|
On Sat, 22 Apr 2006 21:06:35 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:9auk429iscat1tq4oua9beli96639hgonh@4ax.com...
>> On Sat, 22 Apr 2006 20:37:24 +0200, "Tom"
>> <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>>
>>>> Vi er helt derhenne hvor de er nede i petitesser som udformningen af
>>>> et dørhåndtag til bagdøren for at de kan finde noget negativt at sige.
>>>> Dieselmotoren er de helt i ekstase over.
>>>
>>>Er det ikke MB der har lavet den? (eller også husker jeg galt)
>>
>>>--
>>
>> Det tror jeg ikke at denne sydtyske sidegadeforretning har noget med
>> at gøre.
>
>Mener bare at MB leverer knowhow / licens til en af risgnasker-mærkerne
>--
Det er den der Ssang-Yong - Rexton tror jeg nok.
>--
>> I betragtning af at selv Bilmagasinet ikke rigtigt kan få skovlen
>> under den.
>
>Jeg kunne sikkert da jeg er temmelig forudindtaget
>--
Siger du det?? *LOL*
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
KASO (23-04-2006)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 23-04-06 12:42 |
|
> Hvis man er til den slags, så er ½ mille vel ikke så galt for sådan en
> café-ræser?
>
> I betragtning af at selv Bilmagasinet ikke rigtigt kan få skovlen
> under den.
Nu har sikkerhed og rustbeskyttelse heller aldrig interesseret ovennævnte
"Brian-magasin" nævneværdigt....
| |
Folmer Rasmussen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 23-04-06 13:48 |
|
On Sun, 23 Apr 2006 13:42:17 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:
>> Hvis man er til den slags, så er ½ mille vel ikke så galt for sådan en
>> café-ræser?
>>
>> I betragtning af at selv Bilmagasinet ikke rigtigt kan få skovlen
>> under den.
>
>Nu har sikkerhed og rustbeskyttelse heller aldrig interesseret ovennævnte
>"Brian-magasin" nævneværdigt....
>--
Nej, det er ikke deres force.
Jeg bruger dem som argument fordi de altid har været efter biler som
er produceret i Asien
Ligegyldigt hvor gode og driftsikre de biler har været, så forstuvede
de hellere tungen, end sagde noget pænt om dem.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Lars Jensen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Lars Jensen |
Dato : 23-04-06 21:33 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
> On Sun, 23 Apr 2006 13:42:17 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:
>> Nu har sikkerhed og rustbeskyttelse heller aldrig interesseret ovennævnte
>> "Brian-magasin" nævneværdigt....
>
>> --
>
> Nej, det er ikke deres force.
>
> Jeg bruger dem som argument fordi de altid har været efter biler som
> er produceret i Asien
>
> Ligegyldigt hvor gode og driftsikre de biler har været, så forstuvede
> de hellere tungen, end sagde noget pænt om dem.
Det er ikke helt korrekt...
Så hut jeg vidsker, var der ikke mange grimme ord om den nye Mazda MX5 -
tvært om....
Og den nye Honda Civic, den mener jeg også at huske, at de ikke kunne
rose nok...
Men om de to er produceret i Asien, har jeg ikke lige Googlet...
Lars B
| |
KASO (24-04-2006)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 24-04-06 06:11 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:lltm4214scjb2dndc56ku8l6ic8ecd55qq@4ax.com...
> On Sun, 23 Apr 2006 13:42:17 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:
>
>>> Hvis man er til den slags, så er ½ mille vel ikke så galt for sådan en
>>> café-ræser?
>>>
>>> I betragtning af at selv Bilmagasinet ikke rigtigt kan få skovlen
>>> under den.
>>
>>Nu har sikkerhed og rustbeskyttelse heller aldrig interesseret ovennævnte
>>"Brian-magasin" nævneværdigt....
>
>>--
>
> Nej, det er ikke deres force.
>
> Jeg bruger dem som argument fordi de altid har været efter biler som
> er produceret i Asien
>
> Ligegyldigt hvor gode og driftsikre de biler har været, så forstuvede
> de hellere tungen, end sagde noget pænt om dem.
Tjah - de har dog visse undtagelser, men som udgangspunkt, kan en god bil
kun være produceret af Audi, BMW eller VW (eller mere eksotiske fabrikker
med supersportsvogne) iflg. BM.
Dog er redaktørens Multipla en undtagelse - det er jo en fantastisk bil (og
sikkerheden er som bekendt ganske irrelevant)
| |
Lars Bisgaard (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Lars Bisgaard |
Dato : 22-04-06 19:51 |
|
>
> Ja de er ved at komme efter det, men det er priserne nu også
> Priser excl. moms og på gule plader kan vi ikke bruge til noget
>
> --
> Tom
Joo Tom, den kan vi jo som ved alle andre 4*4 bruge til at sammenligne
priser med ... :) + moms så har du den privat og så er det problem jo
løst.. hvis ellers man har råd til misundelses afgiften.. :)
Mvh
Lars Bisgaard
| |
Jasper Norman Ahrens~ (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ |
Dato : 22-04-06 23:53 |
|
Det er muligt at man får meget plads for pengene i en Hyundai, KIA eller
hvad de nu hedder. Men jeg synes nu alligevel, at det er plat, og lidt
pinligt for køberne, at de køber en koreansk kopi af en Mercedes! For man
skal sgu lede længe efter en ingeniør / designer, der er mindre opfindsom
end ham, der tegnede Sonata´en. Men smart... Dét var han
Hvis jeg tog til Korea, og havde købt et ur der lignede et Rolex lige så
meget, som en Sonata ligner en MB, ville jeg blive bedt om, at lade det
ligge i lufthavnen
--
Mvh Jasper
e-mail: ahrensbach@FJERNESpc.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes
| |
Klaus D. Mikkelsen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 23-04-06 05:50 |
|
Jasper Norman Ahrensbach skriver:
>
> Hvis jeg tog til Korea, og havde købt et ur der lignede et Rolex lige så
> meget, som en Sonata ligner en MB, ville jeg blive bedt om, at lade det
> ligge i lufthavnen
Sonata ligner sku langt fra en Mercedes...
Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
| |
MK (23-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 23-04-06 10:49 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:h7qk4298rqkv7ipt8vudf7j0s4oq2gao55@4ax.com...
> Som jeg har været inde på før har de lugtet lunten om hvor det bærer
> hen med Hyundai. Nemlig samme vej som for Skoda. Altså fremad.
Hvilken plads har "fabrikatet" på top 10?
| |
Folmer Rasmussen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 23-04-06 11:37 |
|
On Sun, 23 Apr 2006 09:49:00 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:
>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:h7qk4298rqkv7ipt8vudf7j0s4oq2gao55@4ax.com...
>
>> Som jeg har været inde på før har de lugtet lunten om hvor det bærer
>> hen med Hyundai. Nemlig samme vej som for Skoda. Altså fremad.
>
>Hvilken plads har "fabrikatet" på top 10?
>--
Det er der jo flere svar på.
Hvis du mener i antal solgte biler, så har "folk" ikke overvundet
deres fordomme endnu, men bare vent......!
Hvis du mener som fabrikant, er de i øjeblikket nr. 9, med et mål om
at være nr. 5 i år 2009.
Det vil komme bag på mig, hvis det ikke lykkes.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Jørgen M. Rasmussen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 23-04-06 12:25 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1vlm425onnjtg8e94u6tkfiif29qpvk3nu@4ax.com...
> Det er der jo flere svar på.
>
> Hvis du mener i antal solgte biler, så har "folk" ikke overvundet
> deres fordomme endnu, men bare vent......!
>
Det har kun betydning, hvis man høre til dem, som køber den bil, naboen
syntes man skal købe ;)).
| |
Esben Juul Sørensen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 23-04-06 11:35 |
|
> De vrider sig som orm i sprit, men det er altså en fin bil, der både
> ligner det ene og det andet dyrere bilmærke.
>
> Vi er helt derhenne hvor de er nede i petitesser som udformningen af
> et dørhåndtag til bagdøren for at de kan finde noget negativt at sige.
> Dieselmotoren er de helt i ekstase over.
>
> Jeg véd det er ren skadefryd, men jeg har gået og småhumret hele dagen
> over den udvikling.
Hehe - det er rigtigt - og generelt en positiv udvikling.
Den konkurrence og effiktivitet der præger bilindustrien er i rivende
udvikling. Ikke bare på produktionssiden men også udviklingssiden.
Fortjenesterne har aldrig været mindre - og alt det kommer kunderne tilgode.
Men i sådanne virksomheder med marginal fortjeneste kan det godt være lidt
svært at arbejde en gang imellem. Nogen bilmærker sparer igennem -
naturligvis på alt det som kunden ikke kan se. Det er ikke altid positivt.
Min erfaring fra bilindustrien er at man virkelig får præcis det man betaler
for. At hyundai overrasker er fedt. Men man skal sætte det i perspektiv til
de forventninger folk har.
Ved siden af det hele er der jo prestige (nogen kalder det mærkesnobberi) -
og det signal man sender.
MVH Esben
| |
Folmer Rasmussen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 23-04-06 11:47 |
|
On Sun, 23 Apr 2006 10:34:53 GMT, "Esben Juul Sørensen"
<crap@hellhole.com> wrote:
>> De vrider sig som orm i sprit, men det er altså en fin bil, der både
>> ligner det ene og det andet dyrere bilmærke.
>>
>> Vi er helt derhenne hvor de er nede i petitesser som udformningen af
>> et dørhåndtag til bagdøren for at de kan finde noget negativt at sige.
>> Dieselmotoren er de helt i ekstase over.
>>
>> Jeg véd det er ren skadefryd, men jeg har gået og småhumret hele dagen
>> over den udvikling.
>
>Hehe - det er rigtigt - og generelt en positiv udvikling.
>
>Den konkurrence og effiktivitet der præger bilindustrien er i rivende
>udvikling. Ikke bare på produktionssiden men også udviklingssiden.
>
>Fortjenesterne har aldrig været mindre - og alt det kommer kunderne tilgode.
>Men i sådanne virksomheder med marginal fortjeneste kan det godt være lidt
>svært at arbejde en gang imellem. Nogen bilmærker sparer igennem -
>naturligvis på alt det som kunden ikke kan se. Det er ikke altid positivt.
>
>Min erfaring fra bilindustrien er at man virkelig får præcis det man betaler
>for. At hyundai overrasker er fedt. Men man skal sætte det i perspektiv til
>de forventninger folk har.
>
>Ved siden af det hele er der jo prestige (nogen kalder det mærkesnobberi) -
>og det signal man sender.
>--
Du har ret.
En anden vinkel på tingene er, at jeg lige så gerne køber en Hyundai,
fremfor et bilmærke med snobbeeffekt, for derefter et par måneder
senere at erfare at den nyindkøbte bil sælges med en allerhelvedes
stor rabat, eller alternativt med en udstyrspakke i überklasse.
Ved daglig læsning af nyvognsannoncer ser man lige i øjeblikket
voldsomt meget af den slags.
"Din" koncern har heller ikke holdt sig tilbage hvad det angår.
Når der så diskuteres afskrivninger, synes jeg det er mere behageligt
at nappe afskrivningen på en Hyundai, som man selvfølgelig har gjort
sig overvejelser om inden købet, end at skulle sluge en ved købet
ukendt afskrivning fordi prestigemærket finder det for godt at fyre en
kampagne af.
Du véd - ærlighed varer længst. )
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
MK (23-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 23-04-06 12:20 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:l8mm425m8imjf591j905a2uhfl8me8bbi1@4ax.com...
> Når der så diskuteres afskrivninger, synes jeg det er mere behageligt
> at nappe afskrivningen på en Hyundai, som man selvfølgelig har gjort
> sig overvejelser om inden købet, end at skulle sluge en ved købet
> ukendt afskrivning fordi prestigemærket finder det for godt at fyre en
> kampagne af. Du véd - ærlighed varer længst.
Du kender vel ikke afskrivningen på en Hyundai allerede?
I så faald er du synsk :)
| |
Folmer Rasmussen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 23-04-06 13:55 |
|
On Sun, 23 Apr 2006 11:20:00 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:
>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:l8mm425m8imjf591j905a2uhfl8me8bbi1@4ax.com...
>
>> Når der så diskuteres afskrivninger, synes jeg det er mere behageligt
>> at nappe afskrivningen på en Hyundai, som man selvfølgelig har gjort
>> sig overvejelser om inden købet, end at skulle sluge en ved købet
>> ukendt afskrivning fordi prestigemærket finder det for godt at fyre en
>> kampagne af. Du véd - ærlighed varer længst.
>
>Du kender vel ikke afskrivningen på en Hyundai allerede?
>I så faald er du synsk :)
>--
Nej og ja.
Jeg kender den jo, hvis jeg beholder den længe nok.
Hvis jeg derimod kun beholder den til f.eks. garantien udløber, så er
det mere usikkert.
Det kommer bl.a. an på den succes/fiasko bilmærket får i ejertiden.
Har man købt 3 nye Fiat'er, så er afskrivninger desuden et stykke nede
på listen ved overvejelser om bilkøb.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Jan W Nielsen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 23-04-06 12:11 |
|
> Min erfaring fra bilindustrien er at man virkelig får præcis det man
> betaler
> for.
Hvis "det man betaler for" skal opfattes som synonymt med "den kvalitet man
betaler for", så er det grundlæggende forkert.
Prisen på en vare eller tjenesteydelse bestemmes i et frit og gennemsigtigt
marked af udbud og efterspørgsel.
Generelt er faktorer som manglende konkurrence, afgifter, kundernes
manglende overblik og lignende forhold langt mere afgørende for prisen end
"det man betaler for"/"den kvalitet som man betaler for".
Jeg er fint klar over, at man i en Hyundai går en lille smule på kompromis
med nogle enkelte ting i forhold til mere etablerede mærker, men ellers
kunne man i forlængelse af ovenstående sagtens anlægge følgende synspunkt:
Den lave pris på Sonata skyldes primært forhold som forbrugernes manglende
viden om produktets tekniske kvalitet og forbrugernes behov for "personlig
branding" - den skyldes ikke manglende kvalitet.
> Ved siden af det hele er der jo prestige (nogen kalder det
> mærkesnobberi) -
> og det signal man sender.
Du er selv opmærksom på det, ser det ud til.
--
/Jan W Nielsen
| |
Folmer Rasmussen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 23-04-06 13:57 |
|
On Sun, 23 Apr 2006 13:10:49 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
>Hvis "det man betaler for" skal opfattes som synonymt med "den kvalitet man
>betaler for", så er det grundlæggende forkert.
>
>Prisen på en vare eller tjenesteydelse bestemmes i et frit og gennemsigtigt
>marked af udbud og efterspørgsel.
>--
Vil du ikke nok, som det indsigtsfulde menneske jeg kender dig som,
forklare mig samdrægtigheden mellem dit udsan og bensinpriserne?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Esben Juul Sørensen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 23-04-06 15:04 |
|
> Vil du ikke nok, som det indsigtsfulde menneske jeg kender dig som,
> forklare mig samdrægtigheden mellem dit udsan og bensinpriserne?
Jeg har lige tanket på den billigste station i Gøteborg - til 12.54 SEK for
98 oktan !!!
VH Esben
- der cykler på arbejde eller tager firmabilen :)
| |
Folmer Rasmussen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 23-04-06 15:12 |
|
On Sun, 23 Apr 2006 14:03:37 GMT, "Esben Juul Sørensen"
<crap@hellhole.com> wrote:
>> Vil du ikke nok, som det indsigtsfulde menneske jeg kender dig som,
>> forklare mig samdrægtigheden mellem dit udsan og bensinpriserne?
>
>Jeg har lige tanket på den billigste station i Gøteborg - til 12.54 SEK for
>98 oktan !!!
>--
Kursen taget i betragtning, er det vel ikke så galt ift. de danske
priser.
Dagsprisen i det område hvor jeg bor ligger på 10.46 DKR. med et
mindre fradrag for ubemandede stationer.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
MK (23-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 23-04-06 15:18 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:fl2n42hd2hr7frvk3l1nvsmd6q7sbu1rac@4ax.com...
> Dagsprisen i det område hvor jeg bor ligger på 10.46 DKR. (benzin)
Jeg har lieg tanket diesel i Sydhavnsområdet - 8,25 DKR
| |
Esben Juul Sørensen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 23-04-06 15:23 |
|
> Kursen taget i betragtning, er det vel ikke så galt ift. de danske
> priser.
Jeg tjener min løn i svenske kroner så jeg er ligeglad med hvad det koster i
DK :)
Men du har ret - det er altid omkring 50 øre billigere i Sverige set på
listeprisen..
VH Esben
| |
Jan W Nielsen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 23-04-06 20:16 |
|
>>Prisen på en vare eller tjenesteydelse bestemmes i et frit og
>>gennemsigtigt
>>marked af udbud og efterspørgsel.
> Vil du ikke nok, som det indsigtsfulde menneske jeg kender dig som,
> forklare mig samdrægtigheden mellem dit udsan og bensinpriserne?
Jo, gerne - hvad vil du vide..?
--
/Jan W Nielsen
| |
Esben Juul Sørensen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 23-04-06 15:22 |
|
> Hvis "det man betaler for" skal opfattes som synonymt med "den kvalitet
man
> betaler for", så er det grundlæggende forkert.
Jeg har ikke den fjerneste forstand på markedsøkonomi men med den smule
viden jeg har set fra min synsvinkel gør følgende sig gældende i
bilindustrien skrevet kort og forenklet:
1. Produktionsmetoder optimeret, marginale forskelle mellem bilfabrikanter
pr. segment
2. Udviklingsomkostninger minimeret vha. samarbejde og enormt store enheder
mhb. deling af platform, elarkitektur, drivliner osv. Marginale forskelle
mellem bilfabrikanter pr. segment
3. Underleverandører presset til grænsen - samme resultat som ovenstående
(mange underleverandører leverer til mange bilfabrikanter i samme segment)
4. Stort udbud og konkurrence = marginale fortjenester
Det efterlader kun få variable:
1. Kvaliteten på de enkelte dele
2. Begrænset test af delsystemer / kompletfunktioner (= kvalitetsproblemer
men store ressourser at spare)
3. Genbrug / erfaring fra tidligere modeller (bl.a. sikkerhedskonstruktioner
osv.)
Der er sikkert regionale forskelle - bl.a. pensionspresset for Ford Motor
Company & GM osv. men jeg er grundlæggende af den overbevisning som jeg
skrev i ovenstående post.
Og det med signalværdien betyder selvfølgelig en del også - ellers ville BMW
ikke kunne sælge noget som helst med 50 producerede biler pr. mande-år.
Derfor er det netop ikke relevant at sammenligne på tværs af bilsegmenter
(det er heller ikke Hyundai som er et af de 3-4 reference-mærker min
arbejdsgiver anvender til test). Set som produkt får man derfor cirka det
man betaler for.
VH Esben
| |
MK (23-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 23-04-06 16:34 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:m4M2g.54082$d5.208592@newsb.telia.net...
<clip af en hel masse fornuftigt>
> Og det med signalværdien betyder selvfølgelig en del også - ellers ville
> BMW
> ikke kunne sælge noget som helst med 50 producerede biler pr. mande-år.
Ævl - en BMW sælges bl.a. grundet baghjulstrækket, der jo ikke
findes fandens mange procenter af. Og høster desuden den ene sejr
efter den anden på racerbanerne. Dét sælger også billetter...
| |
Esben Juul Sørensen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 23-04-06 16:44 |
|
> > Og det med signalværdien betyder selvfølgelig en del også - ellers ville
> > BMW
> > ikke kunne sælge noget som helst med 50 producerede biler pr. mande-år.
>
> Ævl - en BMW sælges bl.a. grundet baghjulstrækket, der jo ikke
> findes fandens mange procenter af. Og høster desuden den ene sejr
> efter den anden på racerbanerne. Dét sælger også billetter...
Jeg mener vi er helt enige!
Grunden til at de kan sælge deres ret avancerede biler er netop at de høster
(dyrekøbte) erfaringer som kan anvendes i deres biler. Det er bare
skidedyrt - men således skideheldigt at kunderne vil betale ekstra for
bilerne for deres image (med rette) er så stærkt!
Har jeg misforstået noget?!? :)
VH Esben
| |
Jørgen M. Rasmussen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 23-04-06 17:18 |
|
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
> news:m4M2g.54082$d5.208592@newsb.telia.net...
>
>> Og det med signalværdien betyder selvfølgelig en del også - ellers ville
>> BMW
>> ikke kunne sælge noget som helst med 50 producerede biler pr. mande-år.
>
> Ævl - en BMW sælges bl.a. grundet baghjulstrækket,
Ævl, de fleste købere i det segment, aner ikke en hujende fis om biler og
deres teknik, fordele/ ulemper. De køber et image, og ved stort set ikke
mere om deres bil, end der kan læses i brochuren, databladet. Men det
adskiller dem ikke fra andre ;).
| |
MK (23-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 23-04-06 17:37 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:444ba8bc$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ævl, de fleste købere i det segment, aner ikke en hujende fis om biler og
> deres teknik, fordele/ ulemper. De køber et image, og ved stort set ikke
> mere om deres bil, end der kan læses i brochuren, databladet.
Det stemmer ikke - folk der køber BMW, Alfa og lignende har som
regel en rimelig interesse i biler eller i at køre dem. Derfor vælger de
modllen. Der findes selvfølgelig også den anden type...
| |
Jørgen M. Rasmussen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 23-04-06 17:48 |
|
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse news:63O2g.54099
> Det stemmer ikke - folk der køber BMW, Alfa og lignende har som
> regel en rimelig interesse i biler eller i at køre dem. Derfor vælger de
> modllen. Der findes selvfølgelig også den anden type...
>
Alfa måske,for den er så speciel, har sådan et ry.... . Øvrige tænker mere
på det image de udstråler ved at køre, eje den.
| |
MK (23-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 23-04-06 17:50 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:444bafc3$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Alfa måske,for den er så speciel, har sådan et ry.... . Øvrige tænker mere
> på det image de udstråler ved at køre, eje den.
Hvad beror du din skråsikkerhed på?
| |
Jørgen M. Rasmussen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 23-04-06 18:09 |
|
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse news:HeO2g.54101
>> Alfa måske,for den er så speciel, har sådan et ry.... . Øvrige tænker
>> mere på det image de udstråler ved at køre, eje den.
>
> Hvad beror du din skråsikkerhed på?
Du mener at de adskiller sig fra andre?, dem jeg kender ved lige så lidt om
biler som flertallet... ;). 80-90% køber med bilens image som 1. priority,
igen kan Skoda trækkes frem. Dengang var man jo moden til indlæggelse, hvis
man vedkendte sig ejerskab ;).
>
| |
MK (23-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 23-04-06 18:14 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:444bb4c5$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Du mener at de adskiller sig fra andre?
Som jeg beskriver det, ja...
> dem jeg kender ved lige så lidt om biler som flertallet
Er så ikke tilfældet for mig
> igen kan Skoda trækkes frem. Dengang var man jo moden til indlæggelse,
> hvis man vedkendte sig ejerskab
Jeg skal undlade at kommentere det !
| |
Ukendt (24-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-04-06 06:31 |
|
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
>> Du mener at de adskiller sig fra andre?
>
> Som jeg beskriver det, ja...
>
Du tillægger dem flere evner end berettiget ;).
> Er så ikke tilfældet for mig
>
Skribenter i denne NG er langt bedre informeret end andre!!.
Dengang var man jo moden til indlæggelse,
>> hvis man vedkendte sig ejerskab
>
> Jeg skal undlade at kommentere det !
Det er heller ikke nødvendigt. Man kan jo bare se på gadebilledet ;).
| |
Brian (24-04-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 24-04-06 15:17 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Skribenter i denne NG er langt bedre informeret end andre!!.
Noteret til næste gang man ender i en bundløs diskussion
/Brian
| |
Jan W Nielsen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 23-04-06 20:22 |
|
>> Ævl, de fleste købere i det segment, aner ikke en hujende fis om biler og
>> deres teknik, fordele/ ulemper. De køber et image, og ved stort set ikke
>> mere om deres bil, end der kan læses i brochuren, databladet.
> Det stemmer ikke - folk der køber BMW, Alfa og lignende har som
> regel en rimelig interesse i biler eller i at køre dem.
Det kunne være interessant at undersøge, hvor meget danske købere af nye
BMW´er faktisk ved om bilerne og disses teknik.
Personligt tror jeg, deres viden er uhyre begrænset, og at de primært køber
socialt tilhørsforhold. Jeg tror, det samme gør sig gældende for ditto Alfa
Romeo.
(Naturligvis er der undtagelser - og naturligvis vil der være flere
teknikvidende, der køber Alfa og BMW, end der er i Suzuki-segmentet.)
--
/Jan W Nielsen
| |
MK (24-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 24-04-06 06:35 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:444bd381$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det kunne være interessant at undersøge, hvor meget danske købere af nye
> BMW´er faktisk ved om bilerne og disses teknik.
Der var vist en undersøgelse på tidspunkt - blev vist herinde...
| |
Ukendt (24-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-04-06 08:06 |
|
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> news:444bd381$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Det kunne være interessant at undersøge, hvor meget danske købere af nye
>> BMW´er faktisk ved om bilerne og disses teknik.
>
> Der var vist en undersøgelse på tidspunkt - blev vist herinde...
Det er vist en (din ) fortolkning af det som ForenedeDanskecaMpister
offentliggjorde for 1-2 år side. Sjovt som at det ene øjeblik svines de til
som ukompetente, det næste kan deres udsagn godt bruges, tages til indtægt
som den skinbarlige sandhed ;)).
| |
MK (24-04-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 24-04-06 09:14 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:444c77f4$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det er vist en (din ) fortolkning af det som ForenedeDanskecaMpister
> offentliggjorde for 1-2 år side. Sjovt som at det ene øjeblik svines de
> til som ukompetente, det næste kan deres udsagn godt bruges, tages til
> indtægt som den skinbarlige sandhed
Og du vender og drejer ordene, som du selv ønsker det.
Jeg skriver blot, at der vist var en undersøgelse - jeg skriver
ikke at dens resultat kan bruges, idet jeg ikke husker indholdet.
Som den objektive skribent, jeg i bund og grund er, (husk mit
link til den gennemrustede Alfa) nævner jeg blot muligheden
for, at man kunne få en vurdering via dén artikel.
Men det interesserer dig næppe - at høre ovenstående !
| |
Brian (24-04-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 24-04-06 15:22 |
|
MK wrote:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
>> Det kunne være interessant at undersøge, hvor meget danske købere af
>> nye BMW´er faktisk ved om bilerne og disses teknik.
>
> Der var vist en undersøgelse på tidspunkt - blev vist herinde...
Den undersøgelse gik mere på tilfredshed og mærkeloyalitet - hvor både
BMW og Alfa ligger i top på sidstnævnte.
/Brian
| |
Jan W Nielsen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 23-04-06 20:19 |
|
> Jeg har ikke den fjerneste forstand på markedsøkonomi..
Ahh - sæt nu ikke dit lys under en skæppe..
> 1. Produktionsmetoder optimeret, marginale forskelle mellem bilfabrikanter
> pr. segment
Jeg ved ikke helt, hvad du mener med "bilfabrikanter pr. segment" - mener du
segment som i prisklasser..?
> 2. Udviklingsomkostninger minimeret vha. samarbejde og enormt store
> enheder
> mhb. deling af platform, elarkitektur, drivliner osv. Marginale forskelle
> mellem bilfabrikanter pr. segment
Jeg forstår alle ord - men ikke meningen...
--
/Jan W Nielsen
| |
Esben Juul Sørensen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 23-04-06 20:28 |
|
> Jeg ved ikke helt, hvad du mener med "bilfabrikanter pr. segment" - mener
du
> segment som i prisklasser..?
Segment som i: minibiler, små biler, mellemklasse, jobklasse, premium,
luksus/limousiner, sportsvogne osv., find selv på flere. Læg dog mærke til
at det skilder på flere variable. Ikke bare størrelse og pris kan beskrive
et segment.
> > 2. Udviklingsomkostninger minimeret vha. samarbejde og enormt store
> > enheder
> > mhb. deling af platform, elarkitektur, drivliner osv. Marginale
forskelle
> > mellem bilfabrikanter pr. segment
>
> Jeg forstår alle ord - men ikke meningen...
Samarbejde på tværs af afdelinger, på koncernniveau, eller endda flere
forskellige bilfabrikanter osv.
Store enheder = én stor udviklingsafdeling laver én
platform/elarkitektur/drivlinie osv. som anvendes i et flertal bilmodeller -
enten inden for samme mærke eller andre mærker inden for (eller uden for)
samme koncern...
VH Esben
| |
ejs@stofanet.dk (23-04-2006)
| Kommentar Fra : ejs@stofanet.dk |
Dato : 23-04-06 12:04 |
|
Jeps - det er en pointe.
Men jeg ser ikke noget mærekligt i at biler er en handelsvare med
priskampagner som tøj er det ved udsalg hvor du kan få mærkevarer
til under halv pris.
Det er konsekvensen af at kunderne kan forhandle om prisen... På biler
er det bare et følsomt emne fordi det er så stor en investering.
VH Esben
| |
Folmer Rasmussen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 23-04-06 13:50 |
|
On 23 Apr 2006 04:04:06 -0700, ejs@stofanet.dk wrote:
>Jeps - det er en pointe.
>
>Men jeg ser ikke noget mærekligt i at biler er en handelsvare med
>priskampagner som tøj er det ved udsalg hvor du kan få mærkevarer
>til under halv pris.
>
>Det er konsekvensen af at kunderne kan forhandle om prisen... På biler
>er det bare et følsomt emne fordi det er så stor en investering.
>--
I orden med mig, men når folk diskuterer afskrivning, skal de bare ha'
nosser nok til også at huske den slags afskrivning på deres
prestigebiler.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Lauge Abildgaard (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Lauge Abildgaard |
Dato : 23-04-06 16:34 |
|
>
> Som jeg har været inde på før har de lugtet lunten om hvor det bærer
> hen med Hyundai. Nemlig samme vej som for Skoda. Altså fremad.
>
> De vrider sig som orm i sprit, men det er altså en fin bil, der både
> ligner det ene og det andet dyrere bilmærke.
>
> Vi er helt derhenne hvor de er nede i petitesser som udformningen af
> et dørhåndtag til bagdøren for at de kan finde noget negativt at sige.
> Dieselmotoren er de helt i ekstase over.
>
> Jeg véd det er ren skadefryd, men jeg har gået og småhumret hele dagen
> over den udvikling.
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer
Tjaeh hvis man kan leve med en "ny" bil der har finish og køreegenskaber som
en europæisk bil to generationer bagud - så ok med mig.
Taler om Sonata, har ikke set den nye Santa, men gætter på at den ligner
Sonata.
/Abildgaard
| |
Jørgen M. Rasmussen (23-04-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 23-04-06 17:42 |
|
"Lauge Abildgaard" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:444b9e53$0$84014
> Tjaeh hvis man kan leve med en "ny" bil der har finish og køreegenskaber
> som en europæisk bil to generationer bagud - så ok med mig.
>
Hvis alternativet er at købe en 2 generationer gl., brugt, europæisk bil,
dårligere udstyret etc., så er man godt hjulpet med en ny Hyundai, Kia ;).
| |
|
|