Hvem gad købe denne..?
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-04-06 15:48

Hej folkens

Uden at ville forulempe ejeren - hvad fa´en gad købe den her Mercedes til
250.000 kroner..?

http://www.autoatlas.dk/bilbase/?did=115095&cid=43102

Mage til stor, sløv, gammel umoderne kasse skal man sgu lede længe efter,
IMO.

Ikke engang da modellen kom frem for 15 år siden var den smart - i dag
ligner den en joke - en gravid hval - en forvokset sæbekassebil.

Hvad mener I..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Martin Kiefer

Dato : 22-04-06 16:30

> Hej folkens
>
> Uden at ville forulempe ejeren - hvad fa´en gad købe den her Mercedes til
> 250.000 kroner..?

Smag og behag er jo heldigvis forskellig. Rent poersonligt ville jeg nok
have kigget efter en der var et par år nyere og i den "nye" model. Men så
koster den nok også en del mere end de 250.000 den her står til.

> Mage til stor, sløv, gammel umoderne kasse skal man sgu lede længe efter,
> IMO.

Det er de fleste biler fra 1997 vel i dag. altså umoderne.

> Ikke engang da modellen kom frem for 15 år siden var den smart - i dag
> ligner den en joke - en gravid hval - en forvokset sæbekassebil.

Tænker du her på den nyeste udgave af S-klassen eller...? jeg er ikke helt
med.

> Hvad mener I..?

At smag og behag som sagt er forskelligt.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/

Fra : Leonard

Dato : 22-04-06 17:21

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Hvad mener I..?

At det virker som om du er misundelig ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : John Sahl

Dato : 22-04-06 17:22

Leonard wrote:

> At det virker som om du er misundelig ...

På hvad dog?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Leonard

Dato : 22-04-06 17:52

"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> wrote:

>På hvad dog?

Det undrer også mig, men hvorfor ellers spilde tid på at debattere et
stort skrummel med køreegenskaber som en bus?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : John Sahl

Dato : 22-04-06 18:06

Leonard wrote:
> Det undrer også mig, men hvorfor ellers spilde tid på at debattere et
> stort skrummel med køreegenskaber som en bus?

Din undren fik dig jo til at svare

Fra : SB

Dato : 22-04-06 22:50

> Din undren fik dig jo til at svare
>
> --
> John Sahl,
> http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Ja jeg ville da godt have den bil
men har heller ikke behov for at komme fra 0 til 3 klip i kortet på 5 - 6
sekunder

Søren

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-04-06 22:20

> På hvad dog?

Det ved jeg fa´me heller ikke - for det første kunne jeg købe en hel flok af
dem, hvis jeg ville, for det andet er den totalt til grin i mine øjne.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 18:55

> At det virker som om du er misundelig ...
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
> ::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Hehe.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-04-06 22:06

> At det virker som om du er misundelig ...

Ha-ha-ha...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-04-06 17:32

> [...]
>
> Ikke engang da modellen kom frem for 15 år siden var den smart - i dag
> ligner den en joke - en gravid hval - en forvokset sæbekassebil.

Jeg kan høre du mere er til en lille fiks lyserød Kia Picanto.

Stor, ja, det elsker dem der køber den.
Sløv, ikke specielt, 10,6 fra 0 til 100 og 210 på toppen, måske er du vant
til bedre?
Gammel, vel egentlig ikke, kun 9 år.
Umoderne? Mercedes største modeller har ofte så meget ny teknologi at de
stadig efter 10 år ikke er bagud i forhold til mange andre bilmærker.
Smart, nej med garanti ikke, de folk der køber Mercedes vil ikke have smarte
biler.
Hvem vil købe den skriver du, det vil et fåtal af danskere, markedet er ikke
stort, men der er heller ikke særligt mange at vælge imellem. Det er vel
nærmest en liebhaverbil.

Niels

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-04-06 22:10

> Sløv, ikke specielt, 10,6 fra 0 til 100 og 210 på toppen, måske er du vant
> til bedre?

Ja - min gamle Vectra så ikke alene nyere ud - den var også klar kvikkere
end den møgkasse der.

> Gammel, vel egentlig ikke, kun 9 år.

Modellen er nu 15 år gammel - men det tæller i princippet kun til modellen
fordel - ikke til eksemplarets fordel.

> Smart, nej med garanti ikke, de folk der køber Mercedes vil ikke have
> smarte biler.

Hmm....

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 22-04-06 17:34

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
>
> Ikke engang da modellen kom frem for 15 år siden var den smart - i dag
> ligner den en joke - en gravid hval - en forvokset sæbekassebil.

At der er folk der gerne vil prøve at eje en stor Mercer... jeg undre
mig også at der er folk som vil give 450-500.000 for en VW (Passat)...
jeg tror ikke jeg ville ofre 250.000 på ovenstående bil, men jeg ville
så heller ikke ofre det dobbelte for at få en ny passat.

Thomas

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-04-06 18:26

> [...]
>
> Ikke engang da modellen kom frem for 15 år siden var den smart - i dag
> ligner den en joke - en gravid hval - en forvokset sæbekassebil.

Jeg elsker den.
Vil have den...nu.
Men må ikke for min kone...

Ja...

Michael

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-04-06 22:15

> Jeg elsker den.
> Vil have den...nu.

Hvorfor dog..? *oprigtigt nysgerrig*

Personligt synes jeg, den er en øjebæ - den har slet ikke denne models
skønhed:

http://olechowski.com.pl/komis1/2_54.jpg

Den her er da også vogn - og altså ikke bare hvalfisk, som den jeg begyndte
denne tråd med..

http://www.highwayone.com/Images/Photos/Mercedes/McWhorter/00zzzz2.jpg

--
/Jan W Nielsen

Fra : Leif Neland

Dato : 23-04-06 06:20

> Hvorfor dog..? *oprigtigt nysgerrig*
>
> Personligt synes jeg, den er en øjebæ - den har slet ikke denne models
> skønhed:
>
> http://olechowski.com.pl/komis1/2_54.jpg

Jeg kan ikke se forskel...

Leif

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-04-06 09:07

> Jeg kan ikke se forskel...

Leif - du trænger til hjælp:

http://tinyurl.com/fpt3q

--
/Jan W Nielsen

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-04-06 16:25

> Hvorfor dog..? *oprigtigt nysgerrig*

Fordi jeg syntes om den.
Den er stor som en hval. På størrelse med en god stor 'kaner', men med en
fantastisk god kvalitet.

En Mercedes fra 1997 er i mange tilfælde bedre eller ligevis udstyret både
luxus og sikkerhedsmæssigt end de fleste andre tyske biler. Denne her har et
komfortindex i særklasse alene pga. af dens køreegenskaber ved ganske
almindelig ligeudkørsel på landevej/motorvej.
Nu ved jeg godt at der er en horde af selvudnævnte bileksperter her, som
mener at en bil skal være hurtig om hjørnerne. Det er den her ikke, men til
gengæld holder den stilen hele vejen.

I 1994 havde jeg en Ford Granada 2.1 Diesel fra 1982 som var sløv som en
Indisk ko, men var perfekt på motorvejen. Den var en super rejse-langt-vogn,
ligeledes er Mercedes'en her.
2.8 liter motor på ca. 200 heste? (aner ikke hvor mange den har) er rigeligt
til at æde de fleste biler i ethvert lyskryds grand prix.

Derudover har den plads til hele familien og vennerne og svigermor og hunden
og en Hyundai som reservetank.

Michael

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-04-06 20:25

> Fordi jeg syntes om den.
> [..en masse mere.]

Ok - point taken..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 18:56

On Sat, 22 Apr 2006 16:47:40 +0200, "Jan W Nielsen"
> [...]

>Ikke engang da modellen kom frem for 15 år siden var den smart - i dag
>ligner den en joke - en gravid hval - en forvokset sæbekassebil.

Hvad pokker, den kan da jorde min HDI Hvis man nu gerne vil eje en
bil med stjerne på med masser af plads og stadig til at betale
benzinregningen på, er det da en mulighed. At du så ikke ville eje den
og jeg heller ikke er en helt anden sag. Derfor skal der nok være
nogle stykker, der gerne vil eje bilen og lad dem så bare købe den,
det er heller ikke alle, der er til en Vectra
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 22-04-06 19:25

> [...]
> nogle stykker, der gerne vil eje bilen og lad dem så bare købe den,
> det er heller ikke alle, der er til en Vectra

Nææ gamle opler ruster, mere end gamle MB'er, og nye MB'er ruster mere end
nye Opel'er....
Livet er ikke nem... :)

Lars Bisgaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-04-06 22:16

> Hvis man nu gerne vil eje en
> bil med stjerne på med masser af plads og stadig til at betale
> benzinregningen på.

Den kører 7,5 km/ltr - ved meget forsigtig kørsel - er det "til at betale
benzinregningen på - måske.

> Derfor skal der nok være
> nogle stykker, der gerne vil eje bilen og lad dem så bare købe den,
> det er heller ikke alle, der er til en Vectra

Det har du ret i - nogle mennesker kan have de særeste lyster..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 22:22

On Sat, 22 Apr 2006 23:16:25 +0200, "Jan W Nielsen"

>Den kører 7,5 km/ltr - ved meget forsigtig kørsel - er det "til at betale
>benzinregningen på - måske.

Ikke for mig - men'eh hvad går V8'eren eller V12'eren.
Formodentlig endnu mindre.

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-04-06 19:35

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Ikke engang da modellen kom frem for 15 år siden var den smart - i dag
>ligner den en joke - en gravid hval - en forvokset sæbekassebil.

Man køber den da heller ikke fordi den skal være smart.'

>Hvad mener I..?

Siger ordet "komfort" dig ikke et eller andet

Har du nogensinde selv kørt sådan en fætter i grunden ?

Jeg havde absolut ikke noget mod sådan en basse, men ikke til *den*
pris

--
jan@stevns.net

Hvem dælen har nu stillet en Nissan i min carport ???

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 22-04-06 19:53

> --
> jan@stevns.net
>
> Hvem dælen har nu stillet en Nissan i min carport ???

Nu går den ikke længere.. hvad er det for en Nissan du har fået ? :)

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-04-06 21:30

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev :

>Nu går den ikke længere.. hvad er det for en Nissan du har fået ? :)

Tror nok den hedder Sunny 1,sløv - en 91'er ;)

Den skal nu hurtigt videres til en af tøserne ;)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-04-06 22:18

> Har du nogensinde selv kørt sådan en fætter i grunden ?

Ja - blot med en meget større motor og ALT i udstyr - inklusive cremelæder
og røde knapper overalt - også bagi.

> Jeg havde absolut ikke noget mod sådan en basse, men ikke til *den*
> pris

Bevares - den er da fin - men så mange penge for så stor, grim og umoderne
en bil, der ALDRIG bliver en klassiker - selv de mest indædte
Mercedes-afantikere indrømmer som regel, at de ikke er stolte af den der
øjebæ.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-04-06 22:21

> [...]
>en bil, der ALDRIG bliver en klassiker - selv de mest indædte
>Mercedes-afantikere indrømmer som regel, at de ikke er stolte af den der

Vi kan hurtigt være enige om at prisen er gal ;)

Men øjebæ, vil jeg satme (pardon_my_french!) ikke kalde den

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-04-06 22:30

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-06 22:25

jan@stevns.net skriver:

> Jeg havde absolut ikke noget mod sådan en basse, men ikke til *den*
> pris

Du kan jo få en spritny hjundaj til den pris...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-04-06 01:12

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Du kan jo få en spritny hjundaj til den pris...

Måske - jeg havde ifald hapset Merceren ;)

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-04-06 16:06

> jan@stevns.net skriver:

> Du kan jo få en spritny hjundaj til den pris...

Jo, men hvem pokker vil have en spritny Jondai.....

Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-06 17:11

Michael Kirkegaard skriver:

> Jo, men hvem pokker vil have en spritny Jondai.....

Folmer...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Thomas J.

Dato : 23-04-06 22:25

Den Sun, 23 Apr 2006 17:05:48 +0200 sendte "Michael Kirkegaard"
<flirtinggoose@hotmail.com> følgende røgsignaler:

>"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

>Jo, men hvem pokker vil have en spritny Jondai.....

Det vil jeg.
Men jeg ville aldrig købe en brugt Hyundai....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-06 22:23

Jan W Nielsen skriver:

> [...]
>
> http://www.autoatlas.dk/bilbase/?did=115095&cid=43102
>
> Mage til stor, sløv, gammel umoderne kasse skal man sgu lede længe efter,

Hey, der er også købere til Ford Scorpio....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-04-06 22:27

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Hey, der er også købere til Ford Scorpio....

klart ;)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-04-06 22:31

> Hey, der er også købere til Ford Scorpio....

Den var ikke pæn..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Leonard

Dato : 22-04-06 22:38

>Den var ikke pæn..

Den nye model er da grimmere end den gamle
Så sætningen skal vel være: Den var pæn.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-06 08:31

> [...]
>
> Ikke engang da modellen kom frem for 15 år siden var den smart - i dag
> ligner den en joke - en gravid hval - en forvokset sæbekassebil.

Tjae... som andre skriver er det jo en smagssag. Personligt syntes jeg kun
den er for stor, når man skal parkere i de ofte for små p-båse.

Jeg har kørt hyrevogn i sådan en fyr der, bare årgang 93 og med 5 l motor.
Jeg ved ikke hvor sløv 2,8'eren er, men med de benzinpriser og sådan en vægt
er det nok bedst med en 2,8 fremfor 500.
Jeg har ihvertfald ALDRIG tabt et gran prix i den - til gengæld har jeg tit
puttet 100 kr benzin af egen lomme i (jeg var lidt flov over km/l, som ikke
sjældent lå omkring 5 km/l eller derunder)

Nå, men hvis luksus, plads og komfort (nåja, og blær) ikke er et parameter,
så er der vel ikke så meget tilbage at sige.

Personligt ville jeg aldrig købe den, men kun fordi jeg ikke vil bruge så
mange penge på en brugt bil og fordi jeg vil græde, hver gang jeg skulle
tanke.

Mvh Tommy