Felica i bad
Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 14:39

Jeg har en Skoda Felicia 1,6 fra dec. 99.
Jeg har oplevet et mærkeligt problem - bilen bliver våd indvendig. Der kan
ligge en 'lille' vandpyt på gummimåtten - selv når det bare har været vådt
vejr og vi ikke har kørt i den.

Jeg har tjekket kølervæsken - måske der var en utæthed, men beholderen
bevarer væsken fint. Der bliver fugtigt på det stykke stof eller skumgummi,
som sidder under rattet - over pedalerne - der hvor plastikken holder op -
måske drypper det herfra.

Jeg fatter bare ikke, hvor bilen kan være utæt... nogen der har nogen bud
eller skal jeg have taget nogen billeder af det for at forklare det?

/Kenneth

--
Uden ansvar

/NumZie - worst case scenario!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-04-06 16:38

"NumZie" <eter9tysnabelahotmail.com> skrev i en meddelelse
.. Der bliver fugtigt på det stykke stof eller skumgummi,
> som sidder under rattet - over pedalerne - der hvor plastikken holder op -
> måske drypper det herfra.

Utæt forrude, stoppet vandkasse så det kommer ind i gennem kabineluften.

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 19:23

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> "NumZie" <eter9tysnabelahotmail.com> skrev i en meddelelse
> . Der bliver fugtigt på det stykke stof eller skumgummi,
>>
> Utæt forrude, stoppet vandkasse så det kommer ind i gennem kabineluften.

Betyder det at jeg skal have NY forrude i eller hvad gør jer?

/Kenneth

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-04-06 04:30

"NumZie" <eter9tysnabelahotmail.com> skrev i en meddelelse

> Betyder det at jeg skal have NY forrude i eller hvad gør jer?

Glasset fejler sikkert ikke noget, men et sted ved kanten kan den være utæt.
Måske fordi der er rustet hul :(.

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-06 12:52

> "NumZie" <eter9tysnabelahotmail.com> skrev i en meddelelse

> Glasset fejler sikkert ikke noget, men et sted ved kanten kan den være
> utæt. Måske fordi der er rustet hul :(.

Dvs jeg skal have en mekaniker til at undersøge det? Bilen er nemlig i
rigtig god stand og der er ingen rust overhovedet på resten af bilen (også
undervognsbehandlet mv) - så skulle bare undre mig, hvis den var utæt der...

/Kenneth

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-04-06 13:16

"NumZie" <eter9tysnabelahotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dvs jeg skal have en mekaniker til at undersøge det?

Hvis du ikke selv vil ligge og rode, sprøjte vand på. Han har heller ikke
andre muligheder.

Fra : tb

Dato : 22-04-06 17:27

> [...]
> ligge en 'lille' vandpyt på gummimåtten - selv når det bare har været vådt

på min gamle felicia kom det ind pga tæring hvor forruden sad. Det kom så
desværre ind lige over sikringsboksen, så den stod og kortsluttede godt og
grundigt :-/

Da jeg fik skiftet forrude, lappede de tærringen, men sagde at de før havde
set dette...

Fra : Kell Petersen

Dato : 24-04-06 10:38

> [...]
> grundigt :-/
>
> Da jeg fik skiftet forrude, lappede de tærringen, men sagde at de før

Ja ,, det er sikkert en lille tæring ,, men rens eventuelt hjørnerne ved
forruden /motorhjelmen , for blade og andet skidt som ikke hører til der ,,
og så er der en lilke dækplade nederst ved forruden ..

Så af med viskerarmene og løsne de 4-8 skruer ,, og kig under den plade om
der er hul..

Hvis det er en bil, du ikke satser andet på , end at transportere dig , så
kan du købe noget acrylfugemasse , og proppe i , hvis du finder nogle små
huller ..
Eller skal det nok være , glasfiber spartelmasse..

Er det derimod en bil du satser mere på ,, så få det lavet ordenligt med det
samme..