Xantia problemer med startspærre
Fra : forups@vip.cybercity~

Dato : 21-04-06 22:38

Jeg har en Xantia station car, dec. 2000 og oplever periodisk fejl på
startspærren.
Nøglen bliver ikke genkendt, men efter at have forsøgt adskillige
gange 10 - 20 min.,
godkendes nøglen og starter som normalt. Nogle dage ingen problemer
andre dage
konstant.
Jeg har fået skiftet alle låse og nøgler for 1 år siden, har 4
nøgler der alle er prøvet
uden indikation af at en af dem har fejl.

En udlæsning af computeren har ikke givet nogen forklaring eller
fejlregistrering.

Er der nogen der har prøvet noget lignende eller har gode forslag ???

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 21-04-06 22:52

>En udlæsning af computeren har ikke givet nogen forklaring eller
>fejlregistrering.
>
>Er der nogen der har prøvet noget lignende eller har gode forslag ???

Min Xantia gjorde det, hvis jeg forsøgte at starte bilen men slap nøglen for
tidligt (så den ikke startede). Efter dette kunne bilen ikke startes før
nøglen havde været en tur ude af tændingen og i igen.
Jeg ved ikke om det kan være det samme - men prøv at tage nøglen helt ud af
tændingen næste gang, og sæt den i igen. Der sker altså et eller andet i det
øjeblik den sættes i.

/Kasper Hansen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 22-04-06 00:01

forups@vip.cybercity.dk wrote:
> [...]
> fejlregistrering.
>
> Er der nogen der har prøvet noget lignende eller har gode forslag ???

Så hut jeg visker står der noget i manualen om hvad man skal gøre, hvis
nøglen ikke umiddelbart genkendes af startspærren. Jeg har desværre ikke
min manual lige ved hånden.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-04-06 12:46

Er der nogen der har prøvet noget lignende eller har gode forslag ???

Pickup spolen som aflæser nøglen er defekt - den koster et par hundrede
kroner. Det er en standard PSA fejl.

mvh

Andreas M. Hansen