Omdrejningstæller V8
Fra : Henrik

Dato : 21-04-06 20:47

Hej

Kigger man i f.eks. Bilxpertens katalog har de masser af omdrejningstællere,
men alle sammen til 4 og 6 cylindrede motorer. Vil en sådan kunne virke
korrekt opå en V8 motor?

Og et tillægsspørgsmål; Hvad er max tilrådelige omdrejninger på en ikke
tunet Rover 3,5 liter V8 af ældre årgang mon?

Henrik

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-04-06 22:11

"Henrik" <ike@gylidg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> tunet Rover 3,5 liter V8 af ældre årgang mon?

Jeg mener den har max. effekt omkring 4500 rpm - så med tanke på det er
en ældre amerikansk konstruktion vil jeg sige max. 5500 rpm.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 22-04-06 09:17

On Fri, 21 Apr 2006 23:11:29 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>ikke
>
>Jeg mener den har max. effekt omkring 4500 rpm - så med tanke på det er
>en ældre amerikansk konstruktion vil jeg sige max. 5500 rpm.

I følge gamle numre af Bil Revyen havde de max effekt ved 5200 o/min.
Men max omdrejningstal er nok ikke meget højere end det.
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-04-06 22:24

> [...]
omdrejningstællere,
> men alle sammen til 4 og 6 cylindrede motorer. Vil en sådan kunne

Jeg har forresten en "rigtig" V8 omdr.tæller på lager, kørt 1 sæson, du
kan se den her :
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=ATM%2D5780

smid mig en mail hvis det har interesse - husk at slette FJERN i
adressen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-04-06 22:22

Henrik skriver:

> Kigger man i f.eks. Bilxpertens katalog har de masser af omdrejningstællere,
> men alle sammen til 4 og 6 cylindrede motorer. Vil en sådan kunne virke
> korrekt opå en V8 motor?

Nej. Men gang selv sammen.

Klaus
--