Hvad koster en w124 300 TD 1990 i vægtafgi~
Fra : Globator

Dato : 21-04-06 19:55

Har fundet et flot eksemplar med 138.000 km på tælleren.

Mvh.

Lars

Fra : Kåre

Dato : 21-04-06 21:09

"Globator" <globator@gmail.com> skrev i en meddelelse
Har fundet et flot eksemplar med 138.000 km på tælleren.

Mvh.

Lars

7500,- årligt.
TD er turbodiesel?
300 D koster 7500,-, så om en TD koster mere ved jeg ikke, men næppe mindre.

Kåre

Fra : Jens

Dato : 21-04-06 21:42

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> 7500,- årligt.
> TD er turbodiesel?
> 300 D koster 7500,-, så om en TD koster mere ved jeg ikke, men næppe

TD er ikke turbodiesel men touringdiesel(stationcar) hvis det er en turbo
står der turbodiesel på bagsmækken, lad jer ikke snyde af TDskiltet.
Og 138000km på 16 år lyder lige lovlig usandsynligt i mine ører ca 8600km i
snit om året.
Der er mange brådne kar i MBforhandler/importør branchen så der er alt mulig
grund til at være på vagt.
MVH
Jens

Fra : Globator

Dato : 21-04-06 22:54

Var ikke med på at TD betyder Touringdiesel. Mit spørgsmål gik
egentlig på en turbo diesel.

Og bare rolig, jeg er særdeles skeptisk mht. km-tallet.

Mvh.

Lars

Fra : MK

Dato : 22-04-06 07:09

> Var ikke med på at TD betyder Touringdiesel. Mit spørgsmål gik
> egentlig på en turbo diesel.

Du kan tydeligt mærke forskel - en 177 hk's turbo-diesel rykker
ganske pænt og var på et tidspunkt verdens hurtigste diesel. Man
kan meget nemt bringe effekten over de 200 hk - holdbart !
(jeg kender een, der kører med det)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-04-06 07:45

MK wrote:

> Du kan tydeligt mærke forskel - en 177 hk's turbo-diesel rykker
> ganske pænt og var på et tidspunkt verdens hurtigste diesel.

Nu er der jo blot tale om en 90'er med "kun" 147 HK, den 177 HK's version
kom (svjh) først i 96-97.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : MK

Dato : 22-04-06 07:54

> Nu er der jo blot tale om en 90'er med "kun" 147 HK

UPS - en detalje :)
Det var iøvrigt dén, der blev udråbt som verdens hurtigste...

Forvirringen er total -> www.mercefreaken.com/modellene/124/124.htm

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-04-06 08:41

MK wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:yhk2g.22$1Y6.20@news.get2net.dk...

> UPS - en detalje :)
> Det var iøvrigt dén, der blev udråbt som verdens hurtigste...

En af mine brødre har sådan en og det er sq en dejlig bil, kan nemt følge
med trafikken og så på en behagelig måde

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Globator

Dato : 22-04-06 08:59

Turbodieselen kører ca. samme antal km/l som en almindelig 300 D, men
har en egenvægt som er noget højere.

Kan man udfra disse fakta antage at vægtafgiften er samme som 300 D
(7.500) pga forbruget eller højere pga. vægten?

Mvh.

Lars

Fra : MK

Dato : 22-04-06 09:03

> Turbodieselen kører ca. samme antal km/l som en almindelig 300 D, men
> har en egenvægt som er noget højere.

OK...

> Kan man udfra disse fakta antage at vægtafgiften er samme som 300 D
> (7.500) pga forbruget eller højere pga. vægten?

Det skiller ved 1.500 kg, hvor prisen ryger op i 10.000 kr
www.fdm.dk/public/biler/okonomi/afgift/vagtafgift.htm

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-04-06 09:06

Globator wrote:
> [...]
>
> Kan man udfra disse fakta antage at vægtafgiften er samme som 300 D
> (7.500) pga forbruget eller højere pga. vægten?

Ældre biler (mener det skiller i 97 engang) er beregnet udfra vægten (nyere
er beregnet udfra forbruget).
Læs om vægtafgiften her:
http://www.skm.dk/love/afgiftslove/?group=V

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Globator

Dato : 22-04-06 09:11

Av for den - på den forkerte side af 10.000 kr. er da grænsende til
optrækkeri.

Er der nogen der har en holdning til værditabet på sådan en svend,
for det kunne jo være med til at retfærdiggøre den høje
vægtafgift.

Forsikringen lyder på rimelige 6.000 pr. år med 2.200 i Selvrisiko.

Mvh.

Lars