Hjælp - Problem med Kyro II
Fra : Daniel

Dato : 16-06-01 21:18

Jeg har netop fået mit Hercules 3D prophet 4500 Kyro II kort - så vidt så
godt

I 2D kører den bare perfekt.

Men hvis jeg forsøger, at starte et 3D spil, så som Toca II eller Serious
Sam, går det galt.

Maskinen fryser og jeg får følgende fejlmeddelelse:
"System Error
Memory parity error detected.
System halted."

Min maskine er en Siemens Scenic 850 PII400 med 192 MB ram, kiss scsi
dvd-ram drev og Toshiba dvd-rom drev 12x/48x. Motherboardet er et D1107-A
ATX board med et Intel 82440BX chipset med en Phenix NuBIOS v4.06. Operativ
systemet er Windows ME. (Maskinen er lidt svag, men jeg regner med at
opgraderer den til en PIII700-800, når dette problem er løst.)

Jeg kører med den nyeste bios opgradering samt den nyeste driver fra
Hercules hjemmeside, desuden har jeg slået ECC checking fra i bios'en.

Kan det være en hardware fejl på grafik kortet eller?

På forhånd tak for hjælpen!!!

Med venlig hilsen

Daniel

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-06-01 22:23

Daniel wrote:

> [...]
> Sam, går det galt.
>
> Maskinen fryser og jeg får følgende fejlmeddelelse:

Det lyder mere som en ram fejl.

Prøv og fjern et enkelt ram modul og ser om det ændre noget.

Mvh

Bruno

Fra : Daniel

Dato : 17-06-01 08:13

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

Serious

> Det lyder mere som en ram fejl.
>
> Prøv og fjern et enkelt ram modul og ser om det ændre noget.
>
> Mvh
>
> Bruno

Hej Bruno

Det har jeg prøvet - desværre uden resultat. Har du andre ideer?

Med venlig hilsen

Daniel