/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nu koster Sonata'en penge!
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 14:27

Det måtte jo komme på et eller andet tidspunkt.

1900.00 kr.!

15.000 km. service udført lige før feriestart, så der var frisk olie
at køre stærkt på.

Service udført på aut. værksted i Storkøbenhavn, med de
mekanikerlønninger det nu indebærer.

På de seneste 4 biler jeg har haft, har regningen under ingen
omstændigheder været under 4.000 kr. uanset hvilken størrelse service
der har været tale om.

Jeg skal aldrig have Sonata, eller dermed beslægtede biler igen! )

Over 2.000 kr. mere at bruge på tant og fjas i Frankrig. Det vil tage
en rum tid at komme af med de kilo igen.

Jeg måtte samtidigt med gru konstatere et kollosalt olieforbrug!!

0.2 cl.!!

Så kom jeg jo i tanker om den olie som uværgerligt vil sidde tilbage
på papiret når man tørrer oliepinden af ved oliecheck.

Bensinøkonomien er også et vigtigt element i disse tider. Det endte
med et forbrug på hæderlige 11.2 km/l. hvor vi stadig har at gøre med
2.4 liter - 161 hk. og pløreturbine.

Dertil konstant indkobling af klima.

Alt i alt synes jeg stadig det er et glimragende slogan Hyundai har
valgt. (Der er nogen der kan).

--

Venlig hilsen
Folmer


 
 
Klaus D. Mikkelsen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-04-06 14:30

Folmer Rasmussen skriver:
>
> 1900.00 kr.!
>
> 15.000 km. service udført lige før feriestart, så der var frisk olie
> at køre stærkt på.

Fy for fasan det var dyrt.

30.000 km for 1308,08 kr på autoriseret volkefown værksted.


Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Folmer Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 14:57

On Fri, 21 Apr 2006 15:30:27 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:
>>
>> 1900.00 kr.!
>>
>> 15.000 km. service udført lige før feriestart, så der var frisk olie
>> at køre stærkt på.
>
>Fy for fasan det var dyrt.
>
>30.000 km for 1308,08 kr på autoriseret volkefown værksted.

>--

Jamen det er jo også en "bette bil".

Du har måske glemt, at min bil er større end en M-B C-klasse? )

Jeg kom lige i tanker om hollænderen der var henne og kigge på
Sonata'en på en tank i Frankrig.

Der var så meget næsefedt på udvendig side af mine ruder, så de måtte
pudses før vi kunne køre videre.

Hollænderen gik krumbøjet bort, alt imens han sagte mumlede, på bedste
mandevis: "Og så er den 5 cm. længere end min".

Han var fand'me tæt på at ville bytte lige over. .o)

--

Venlig hilsen
Folmer


Eliasen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Eliasen


Dato : 21-04-06 15:28


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:lloh42ho8avvucddrm7hbfcl692mrpcac6@4ax.com...
>
> Hollænderen gik krumbøjet bort, alt imens han sagte mumlede, på bedste
> mandevis: "Og så er den 5 cm. længere end min".
>

Det havde også været lidt mere høfligt af dig at tage dine bukser på,
når folk kigger ind ad sideruden på din bil.

--
Eliasen


Folmer Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 15:38

On Fri, 21 Apr 2006 16:28:21 +0200, "Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
>news:lloh42ho8avvucddrm7hbfcl692mrpcac6@4ax.com...
>>
>> Hollænderen gik krumbøjet bort, alt imens han sagte mumlede, på bedste
>> mandevis: "Og så er den 5 cm. længere end min".
>>
>
>Det havde også været lidt mere høfligt af dig at tage dine bukser på,
>når folk kigger ind ad sideruden på din bil.

>--

Hva' fa'en? Var du også på den tank? *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer


Asger Ellekrog (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Asger Ellekrog


Dato : 21-04-06 19:42


"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4448ec0c$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> news:lloh42ho8avvucddrm7hbfcl692mrpcac6@4ax.com...
>>
>> Hollænderen gik krumbøjet bort, alt imens han sagte mumlede, på bedste
>> mandevis: "Og så er den 5 cm. længere end min".
>>
>
> Det havde også været lidt mere høfligt af dig at tage dine bukser på, når
> folk kigger ind ad sideruden på din bil.
>
> --
> Eliasen

LOL!!



Klaus D. Mikkelsen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-04-06 17:11

Folmer Rasmussen skriver:
>
> Jamen det er jo også en "bette bil".
>
> Du har måske glemt, at min bil er større end en M-B C-klasse? )

Gør det den dyrere at servicere ?


Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Peter Weis (23-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 23-04-06 18:34

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Gør det den dyrere at servicere ?

Det tager mekanikeren længere tid at gå rundt om bilen og kontrollere
lygterne.

mvh
Peter

Klaus D. Mikkelsen (23-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-04-06 19:12

Peter Weis skriver:
>
> Det tager mekanikeren længere tid at gå rundt om bilen og kontrollere
> lygterne.

Aaaah, ~600 kr for at nå rundt om = 1½ time.

Jeg vidste ikke at den var _så_ stor.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Folmer Rasmussen (23-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-06 19:23

On Fri, 21 Apr 2006 18:10:49 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:
>>
>> Jamen det er jo også en "bette bil".
>>
>> Du har måske glemt, at min bil er større end en M-B C-klasse? )
>
>Gør det den dyrere at servicere ?

>--

Næh, men den geografiske beliggenhed er en ikke uvæsentlig detalje.

Jeg mener iøvrigt at kunne huske at netop du søgte nye græsgange,
fordi du syntes at de tog for meget for ulejligheden på din hjemegn.


--

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 21-04-06 15:08

Folmer Rasmussen skrev:
> Det måtte jo komme på et eller andet tidspunkt.
> 1900.00 kr.!
> 15.000 km. service udført lige før feriestart, så der var frisk olie
> at køre stærkt på.
> Service udført på aut. værksted i Storkøbenhavn, med de
> mekanikerlønninger det nu indebærer.
> På de seneste 4 biler jeg har haft, har regningen under ingen
> omstændigheder været under 4.000 kr. uanset hvilken størrelse service
> der har været tale om.
> Jeg skal aldrig have Sonata, eller dermed beslægtede biler igen! )
> Over 2.000 kr. mere at bruge på tant og fjas i Frankrig. Det vil tage
> en rum tid at komme af med de kilo igen.
> Jeg måtte samtidigt med gru konstatere et kollosalt olieforbrug!!
> 0.2 cl.!!
> Så kom jeg jo i tanker om den olie som uværgerligt vil sidde tilbage
> på papiret når man tørrer oliepinden af ved oliecheck.
> Bensinøkonomien er også et vigtigt element i disse tider. Det endte
> med et forbrug på hæderlige 11.2 km/l. hvor vi stadig har at gøre med
> 2.4 liter - 161 hk. og pløreturbine.
> Dertil konstant indkobling af klima.
> Alt i alt synes jeg stadig det er et glimragende slogan Hyundai har
> valgt. (Der er nogen der kan).
>
Hvad ekstraforbrug er der ved den der "nærgående-kæreste-udsmider" de
reklamerer med?

Eller den har du måske ikke installeret?


--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Folmer Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 15:14

On Fri, 21 Apr 2006 16:08:14 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:


>> Alt i alt synes jeg stadig det er et glimragende slogan Hyundai har
>> valgt. (Der er nogen der kan).
>>
>Hvad ekstraforbrug er der ved den der "nærgående-kæreste-udsmider" de
>reklamerer med?
>
>Eller den har du måske ikke installeret?
>

>--

A wed ikk' wa du snakker om?

Er det noget nyt de er begyndt med?

Er det på TV, eller.....?

--

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 21-04-06 17:13

Folmer Rasmussen skrev:
>>> Alt i alt synes jeg stadig det er et glimragende slogan Hyundai har
>>> valgt. (Der er nogen der kan).
>> Hvad ekstraforbrug er der ved den der "nærgående-kæreste-udsmider" de
>> reklamerer med?
>> Eller den har du måske ikke installeret?
>>
> A wed ikk' wa du snakker om?
> Er det noget nyt de er begyndt med?
> Er det på TV, eller.....?
>
Ja. Så den på Discovery.

Og den fortjener næsten en plads på Fjolletobak.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Tonni Madsen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Tonni Madsen


Dato : 22-04-06 00:49

>>>
>>Hvad ekstraforbrug er der ved den der "nærgående-kæreste-udsmider" de
>>reklamerer med?
>>
>>Eller den har du måske ikke installeret?
>>
>
>>--
>
> A wed ikk' wa du snakker om?
>
> Er det noget nyt de er begyndt med?
>
> Er det på TV, eller.....?
>


Du kan se den på forsiden af Hyundai.dk



Jakob Skovgaard (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 21-04-06 15:23

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev:
>Det måtte jo komme på et eller
>andet tidspunkt.
>
>1900.00 kr.!
>
>15.000 km. service udført lige før
>feriestart, så der var frisk olie
>at køre stærkt på.
>
>Service udført på aut. værksted i
>Storkøbenhavn, med de
>mekanikerlønninger det nu indebærer.
>
>På de seneste 4 biler jeg har
>haft, har regningen under ingen
>omstændigheder været under 4.000
>kr. uanset hvilken størrelse service
>der har været tale om.
>
>Jeg skal aldrig have Sonata, eller
>dermed beslægtede biler igen! )
>
>Over 2.000 kr. mere at bruge på
>tant og fjas i Frankrig. Det vil tage
>en rum tid at komme af med de kilo igen.
>
>Jeg måtte samtidigt med gru
>konstatere et kollosalt
>olieforbrug!!
>
>0.2 cl.!!
>
>Så kom jeg jo i tanker om den olie
>som uværgerligt vil sidde tilbage
>på papiret når man tørrer
>oliepinden af ved oliecheck.
>
>Bensinøkonomien er også et vigtigt
>element i disse tider. Det endte
>med et forbrug på hæderlige 11.2
>km/l. hvor vi stadig har at gøre med
>2.4 liter - 161 hk. og
>pløreturbine.
>
>Dertil konstant indkobling af klima.
>
>Alt i alt synes jeg stadig det er
>et glimragende slogan Hyundai har
>valgt. (Der er nogen der kan).
>
>--
>
>Venlig hilsen
>Folmer

Det var da ikke så galt, faktisk rigtig billigt.
Men det bliver nu stadig spændende at følge brugtvognspriserne,
da dette jo ikke har været koreaners stærke side.
Men Skoda havde jo samme problem for år tilbage, og det er i
hvert fald ikke noget problem mere.


Folmer Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 15:43

On 21 Apr 2006 14:22:52 GMT, Jakob Skovgaard
<jakob.dorte@MICOEmail.dk> (slet MICOE) wrote:


>
>Det var da ikke så galt, faktisk rigtig billigt.
>Men det bliver nu stadig spændende at følge brugtvognspriserne,
>da dette jo ikke har været koreaners stærke side.
>Men Skoda havde jo samme problem for år tilbage, og det er i
>hvert fald ikke noget problem mere.

>--

Det er jo svært at spå om, men jeg har besluttet at beholde bilen i en
5-6 år, hvis den bliver ved med at opføre sig som den gør nu, og så er
afskrivningen ikke det mest vigtige.

Jeg er efterhånden hærdet mht. afskrivninger. Må jeg i flæng nævne
Fiat Croma, Fiat Regata og Fiat Stilo.

Jeg har kun én forklaring.

Det var nogen fede biler.

--

Venlig hilsen
Folmer


Jakob Skovgaard (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 21-04-06 15:52

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev:
>>>Jeg er efterhånden hærdet mht.
>afskrivninger. Må jeg i flæng nævne
>Fiat Croma, Fiat Regata og Fiat Stilo.
>
>Jeg har kun én forklaring.
>
>Det var nogen fede biler.
>
>--
>
>Venlig hilsen
>Folmer

Ja der er vist ikke rigtig nogle af de biler, der har formådet
at holde en ordenlig brugtvognspris. Hvad kostede den Stilo
egenligt i værditab???

Mvh
Jakob


Folmer Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 16:07

On 21 Apr 2006 14:52:07 GMT, Jakob Skovgaard
<jakob.dorte@0K2OMmail.dk> (slet 0K2OM) wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev:
>>>>Jeg er efterhånden hærdet mht.
>>afskrivninger. Må jeg i flæng nævne
>>Fiat Croma, Fiat Regata og Fiat Stilo.
>>
>>Jeg har kun én forklaring.
>>
>>Det var nogen fede biler.
>>
>>--
>>
>>Venlig hilsen
>>Folmer
>
>Ja der er vist ikke rigtig nogle af de biler, der har formådet
>at holde en ordenlig brugtvognspris. Hvad kostede den Stilo
>egenligt i værditab???

>--

30.000 kr. om året.

--

Venlig hilsen
Folmer


Jakob Skovgaard (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 21-04-06 16:11

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev:
>On 21 Apr 2006 14:52:07 GMT, Jakob Skovgaard
><jakob.dorte@0K2OMmail.dk> (slet 0K2OM) wrote:
>
>>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev:
>>>>>Jeg er efterhånden hærdet mht.
>>>afskrivninger. Må jeg i flæng nævne
>>>Fiat Croma, Fiat Regata og Fiat Stilo.
>>>
>>>Jeg har kun én forklaring.
>>>
>>>Det var nogen fede biler.
>>>
>>>--
>>>
>>>Venlig hilsen
>>>Folmer
>>
>>Ja der er vist ikke rigtig nogle af de biler, der har formådet
>>at holde en ordenlig brugtvognspris. Hvad kostede den Stilo
>>egenligt i værditab???
>
>>--
>
>30.000 kr. om året.
>
>--
>
>Venlig hilsen
>Folmer

Håber det var på 1 år


Leo Jensen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 21-04-06 17:44


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:r7th429mdr8avdvh14eug5subgs3l5lpr4@4ax.com...
> On 21 Apr 2006 14:52:07 GMT, Jakob Skovgaard
> <jakob.dorte@0K2OMmail.dk> (slet 0K2OM) wrote:
>
>>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev:
>>>>>Jeg er efterhånden hærdet mht.
>>>afskrivninger. Må jeg i flæng nævne
>>>Fiat Croma, Fiat Regata og Fiat Stilo.
>>>
>>>Jeg har kun én forklaring.
>>>
>>>Det var nogen fede biler.
>>>
>>>--
>>>
>>>Venlig hilsen
>>>Folmer
>>
>>Ja der er vist ikke rigtig nogle af de biler, der har formådet
>>at holde en ordenlig brugtvognspris. Hvad kostede den Stilo
>>egenligt i værditab???
>
>>--
>
> 30.000 kr. om året.

Det var da egentlig ikke galt. Seneste model af Honda Civic med 20000 km om
året kostede mig også 30000 om året, og servicen var bestemt dyrere end på
Sonata'en her. Men den var driftsikker...

Leo



Jakob Skovgaard (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 21-04-06 17:57

Leo Jensen <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev:
>
>"Folmer Rasmussen"
><folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:r7th429mdr8avdvh14eug5subgs3l5lp
>r4@4ax.com...
>> On 21 Apr 2006 14:52:07 GMT, Jakob Skovgaard
>> <jakob.dorte@0K2OMmail.dk> (slet
>> <0K2OM) wrote:
>>
>>>Folmer Rasmussen
>>><folmer@rasmussen.mail.dk> skrev:
>>>>>>Jeg er efterhånden hærdet mht.
>>>>afskrivninger. Må jeg i flæng nævne
>>>>Fiat Croma, Fiat Regata og Fiat Stilo.
>>>>
>>>>Jeg har kun én forklaring.
>>>>
>>>>Det var nogen fede biler.
>>>>
>>>>--
>>>>
>>>>Venlig hilsen
>>>>Folmer
>>>
>>>Ja der er vist ikke rigtig nogle af
>>>de biler, der har formådet
>>>at holde en ordenlig
>>>brugtvognspris. Hvad kostede den Stilo
>>>egenligt i værditab???
>>
>>>--
>>
>> 30.000 kr. om året.
>
>Det var da egentlig ikke galt.
>Seneste model af Honda Civic med 20000 km om
>året kostede mig også 30000 om året,
>og servicen var bestemt dyrere end på
>Sonata'en her. Men den var
>driftsikker...
>
>Leo

Nu skal man jo lige huske et par faktore mere.
Hvad koster bilen fra ny?
Hvor mange km har bilen kørt
Hvor lang tid har man haft bilen.

Så %vis værdi tab er lidt bedre, især når man tager højde for
antal kørte km.



Folmer Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 19:11

On Fri, 21 Apr 2006 18:43:37 +0200, "Leo Jensen"
<maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:r7th429mdr8avdvh14eug5subgs3l5lpr4@4ax.com...
>> On 21 Apr 2006 14:52:07 GMT, Jakob Skovgaard
>> <jakob.dorte@0K2OMmail.dk> (slet 0K2OM) wrote:
>>

>>
>> 30.000 kr. om året.
>
>Det var da egentlig ikke galt. Seneste model af Honda Civic med 20000 km om
>året kostede mig også 30000 om året, og servicen var bestemt dyrere end på
>Sonata'en her. Men den var driftsikker...

>--

Driftsikker?

Hvis du dermed mener at Fiat'en kunne starte og køre hver dag, så ja.

Jeg kan ikke leve med biler der pludseligt finder på at klimaanlægget
skal køre fuld varme, når der i forvejen er 30 grader udenfor.

Det er heller ikke rimeligt at en airbag i passagersiden holder op med
at virke 2 måneder efter garantiudløb, uden at der kunne blive tale om
kulance.

Jeg véd godt at der findes mennesker der kalder det noget meget
finere, specielt hvis det er en overfiat (Alfa).

Jeg har i mange år forsøgt at forlige mig med den specielle italienske
måde at bygge biler på, fordi de s'gu kører godt, men de har trukket
for mange veksler på min tålmodighed.

De mindre detaljer som at det skal tage 2 mekanikere 30 minutter at
skifte forlygtepærerne, er Fiat jo ikke alene om.

Der er dømt ciao.

--

Venlig hilsen
Folmer


Ukendt (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-04-06 20:41


"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:44490bd4$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> året kostede mig også 30000 om året, og servicen var bestemt dyrere end på
> Sonata'en her. Men den var driftsikker...

Hvad mener folk med driftsikker ?
Jeg kender ærlig talt IKKE ret mange,
som ikke kan starte, hvis de går ned til
deres bil for at køre en tur.
Ej heller nogle, som måtte transporteres
hjem af Falck fra et fjernt sted.

Min cykel er også driftsikker, selvom
den skal ha' lidt luft af og til..



Leo Jensen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 21-04-06 21:12


"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
news:44493547$0$99994$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:44490bd4$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> året kostede mig også 30000 om året, og servicen var bestemt dyrere end
>> på Sonata'en her. Men den var driftsikker...
>
> Hvad mener folk med driftsikker ?

OK: Jeg mente: Der gik aldrig noget i stykker. Aldrig. At viskerne så havde
urimelige mål, så man kun kunne købe dem et sted, nemlig hos Honda, som
skulle have 150-200 kr pr stk, det var så noget af det der trods alt holdt
driftomkostningerne oppe på et passende niveau.
Min 2CV er også driftsikker, har vel svigtet 3-4 gange de sidste 21 år.

Leo



Ukendt (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-04-06 18:48

On Fri, 21 Apr 2006 17:07:26 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>On 21 Apr 2006 14:52:07 GMT, Jakob Skovgaard
><jakob.dorte@0K2OMmail.dk> (slet 0K2OM) wrote:
>
>>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev:
>>>>>Jeg er efterhånden hærdet mht.
>>>afskrivninger. Må jeg i flæng nævne
>>>Fiat Croma, Fiat Regata og Fiat Stilo.
>>>
>>>Jeg har kun én forklaring.
>>>
>>>Det var nogen fede biler.
>>>
>>>--
>>>
>>>Venlig hilsen
>>>Folmer
>>
>>Ja der er vist ikke rigtig nogle af de biler, der har formådet
>>at holde en ordenlig brugtvognspris. Hvad kostede den Stilo
>>egenligt i værditab???
>
>>--
>
>30.000 kr. om året.

Det var da rimelig billigt sluppet for at køre ny Fiat. Jeg tror,
benzinmodellerne er dyrere - i hvert fald ud fra de brugtpriser man
ind imellem ser.
Men hva' fan......din Hyundai er lige så dyr som Xsaraen pr. km, og vi
har to serviceeftersyn bag os, både 20 og 40 kkm Uden målbart
olieforbrug - de to forlygtepærer snakker vi ikke om
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet

Rasmus Lauritsen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Rasmus Lauritsen


Dato : 22-04-06 00:42

Folmer Rasmussen wrote:
> On 21 Apr 2006 14:52:07 GMT, Jakob Skovgaard
> <jakob.dorte@0K2OMmail.dk> (slet 0K2OM) wrote:
>
>> Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev:
>>>>> Jeg er efterhånden hærdet mht.
>>> afskrivninger. Må jeg i flæng nævne
>>> Fiat Croma, Fiat Regata og Fiat Stilo.
>>>
>>> Jeg har kun én forklaring.
>>>
>>> Det var nogen fede biler.
>>>
>>> --
>>>
>>> Venlig hilsen
>>> Folmer
>> Ja der er vist ikke rigtig nogle af de biler, der har formådet
>> at holde en ordenlig brugtvognspris. Hvad kostede den Stilo
>> egenligt i værditab???
>
>> --
>
> 30.000 kr. om året.
>


Hvornår solgte du din Stilo? Jeg ved, at min far som også har en Stilo
har opgivet at sælge den uden alt for store afskrivninger. Fiat har lige
lanceret en model "Ciao" eller noget i den stil. Der var masser af
udstyr osv. til en meget lav pris. Det gav lige brugtpriserne endnu et
tryk nedaf. :-/

mvh.
Rasmus

Jørgen M. Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 21-04-06 17:30


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> 1900.00 kr.!
>
> 15.000 km. service udført lige før feriestart,

_____SNIP_____

> Jeg måtte samtidigt med gru konstatere et kollosalt olieforbrug!!
>
> 0.2 cl.!!


Det var dog abnormt, skynd dig at køre den i havnen inden du bliver ruineret
;). Jeg er sikker på, hvis jeg skal have bil i dag vil jeg "se den vej". Men
som det ser ud nu, beholder jeg Skodaaaen; den opfylder mit behov, og kan
efterhånden kun indbringe "håndører" ift. en ny.



Folmer Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 19:15

On Fri, 21 Apr 2006 18:29:34 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>> 1900.00 kr.!
>>
>> 15.000 km. service udført lige før feriestart,
>
>_____SNIP_____
>
>> Jeg måtte samtidigt med gru konstatere et kollosalt olieforbrug!!
>>
>> 0.2 cl.!!
>
>
>Det var dog abnormt, skynd dig at køre den i havnen inden du bliver ruineret
>;). Jeg er sikker på, hvis jeg skal have bil i dag vil jeg "se den vej". Men
>som det ser ud nu, beholder jeg Skodaaaen; den opfylder mit behov, og kan
>efterhånden kun indbringe "håndører" ift. en ny.

>--

Jeg synes s'gu også at det efterhånden går for vidt.

Man prøver efter bedste evne at være økonomisk ansvarlig, og så levnes
der ikke engang mulighed for at man kan ryste en dråbe olie af pinden,
fordi røret er for snævert.

--

Venlig hilsen
Folmer


Ukendt (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-04-06 20:39


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:d38i42tqrlr896437diollm0jofpsb79ht@4ax.com...

> Jeg synes s'gu også at det efterhånden går for vidt.


Jeg mener, din bil er ret ny ?
Så som sådan, er dine erfaringer
vel kun at forvente.

Jeg selv, kører i en 20 år gammel vogn,
har ikke været på værksted nu i snart
et års tid, og det er jeg da også glad for..,o)



Folmer Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 20:48

On Fri, 21 Apr 2006 21:39:24 +0200, "Olesen" <n/a> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:d38i42tqrlr896437diollm0jofpsb79ht@4ax.com...
>
>> Jeg synes s'gu også at det efterhånden går for vidt.
>
>
>Jeg mener, din bil er ret ny ?
>Så som sådan, er dine erfaringer
>vel kun at forvente.
>
>Jeg selv, kører i en 20 år gammel vogn,
>har ikke været på værksted nu i snart
>et års tid, og det er jeg da også glad for..,o)

>--

Ja, det kunne jeg da godt forestille mig.

Noget andet er så, hvor betryggende det er for os andre.

--

Venlig hilsen
Folmer


Ukendt (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-04-06 21:13


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:oldi42ds2i06r2sns1koic2629e91kdjf7@4ax.com...

> Noget andet er så, hvor betryggende det er for os andre.

Tror jeg ikke.
En bil kan godt være iorden,
uden at frekventere et værksted, ikke ?



jk (23-04-2006)
Kommentar
Fra : jk


Dato : 23-04-06 08:33

"Olesen" <n/a> wrote in message
news:444934eb$0$105$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg mener, din bil er ret ny ?
> Så som sådan, er dine erfaringer
> vel kun at forvente.
> Jeg selv, kører i en 20 år gammel vogn,
> har ikke været på værksted nu i snart
> et års tid, og det er jeg da også glad for..,o)

Jeg tror godt Folmer kan "belave" sig på at forvente noget tilsvarende
fremover, hvis min Santa Fe er noget at sammenligne med, jeg har nemlig kun
oplevet tilsvarende ting som bl.a. minimalt/eller stort set ikke
eksisterende olieforbrug. Min Santa Fe er lidt over 3 år gammel og har kørt
140.000km uden de store problemer (andet end service) - så hvis der sidder
nogle hyundai-tvivlere rundt omkring, må de da efterhånden være overbevist
! - det man så kan være en lille smule irriteret over er, at Hyundai er
begyndt at skrue op for prisen som f.eks. ifbm. den nye Santa Fe til kr.
499.995,00 også kaldet en halv mille ;o(

/JK



MK (21-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 21-04-06 17:47


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:nemh42tlu4o9onagibrr6dfh0mso7kvhb0@4ax.com...

> Alt i alt synes jeg stadig det er et glimragende slogan Hyundai har
> valgt. (Der er nogen der kan).

Ja, det er lækkert for dig. Du har jo også noget, du skal ha' hentet



Folmer Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 19:17

On Fri, 21 Apr 2006 16:47:26 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:nemh42tlu4o9onagibrr6dfh0mso7kvhb0@4ax.com...
>
>> Alt i alt synes jeg stadig det er et glimragende slogan Hyundai har
>> valgt. (Der er nogen der kan).
>
>Ja, det er lækkert for dig. Du har jo også noget, du skal ha' hentet

>--

Første sætning er jeg naturligvis helt enig i. .o)

Derefter er jeg bange for at du har tabt mig. Hvad er det jeg skal
have hentet?

--

Venlig hilsen
Folmer


MK (21-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 21-04-06 19:21


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:k98i425vudodbpk8soc3bpkaac7nvl90nf@4ax.com...

> Derefter er jeg bange for at du har tabt mig.

Sikkert på grund af din høje alder

> Hvad er det jeg skal have hentet?

Fiat'ens heftige afskrivning...



Folmer Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 19:38

On Fri, 21 Apr 2006 18:20:44 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:k98i425vudodbpk8soc3bpkaac7nvl90nf@4ax.com...
>
>> Derefter er jeg bange for at du har tabt mig.
>
>Sikkert på grund af din høje alder
>
>> Hvad er det jeg skal have hentet?
>
>Fiat'ens heftige afskrivning...

>--

Nååårh ja. *LOL*

Jeg er glad for at der ikke blev spurgt til Croma'en.

Den vil jeg helst ikke snakke om.

--

Venlig hilsen
Folmer


Thomas J. (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 21-04-06 19:11

Den Fri, 21 Apr 2006 15:26:36 +0200 sendte Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> følgende røgsignaler:

>Det måtte jo komme på et eller andet tidspunkt.
>
>1900.00 kr.!
>
>15.000 km. service udført lige før feriestart, så der var frisk olie
>at køre stærkt på.

Så må den rumme i omegnen af 4,5 liter eftersom det kostede ca. 160 kr
mindre da Getz' en fik skiftet blod ved 15.000 km.

Mht. til olieforbrug, så er det det samme med min Hyundai: Der bruges
mere olie ved olietjek end ved kørslen.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

Folmer Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 19:39

On Fri, 21 Apr 2006 20:10:47 +0200, Thomas J.
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

>Den Fri, 21 Apr 2006 15:26:36 +0200 sendte Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> følgende røgsignaler:
>
>>Det måtte jo komme på et eller andet tidspunkt.
>>
>>1900.00 kr.!
>>
>>15.000 km. service udført lige før feriestart, så der var frisk olie
>>at køre stærkt på.
>
>Så må den rumme i omegnen af 4,5 liter eftersom det kostede ca. 160 kr
>mindre da Getz' en fik skiftet blod ved 15.000 km.
>
>Mht. til olieforbrug, så er det det samme med min Hyundai: Der bruges
>mere olie ved olietjek end ved kørslen.

>--

Jeg kan kun sige ja til det hele.

--

Venlig hilsen
Folmer


MK (21-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 21-04-06 19:43


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:gk9i42dvkmv38775c93igima2f75jdp7rj@4ax.com...

>> Der bruges mere olie ved olietjek end ved kørslen.

> Jeg kan kun sige ja til det hele

? -> checker den ikke olieniveau'et elektrisk?



Folmer Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 19:58

On Fri, 21 Apr 2006 18:42:40 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:gk9i42dvkmv38775c93igima2f75jdp7rj@4ax.com...
>
>>> Der bruges mere olie ved olietjek end ved kørslen.
>
>> Jeg kan kun sige ja til det hele
>
>? -> checker den ikke olieniveau'et elektrisk?

>--

Nej, det gør den ikke, og det er jeg umanerligt glad for.

Jeg er så meget chauffør at jeg har det decideret skidt med ikke
personligt at have trukket oliepinden.

Jeg har kørt Fiat, så jeg har en sund skepsis overfor den slags
"moderne" grejer.

Flere af de arbejdsbiler jeg kører i, har denne feature, og det huer
mig s'gu ikke.

Det er sikkert både gammeldags og alt muligt andet, men visse ting vil
jeg gerne selv have kontrol med.

Det er naturligvis noget andet med akademikere og andre højlærde. Der
er forskel på paratviden og specialviden, hvilket man ikke er i tvivl
om, hvis man under sig selv den fornøjelse at betragte ovennævnte
gruppe på en tankstation beliggende i nærheden af deres reservater.


Så så, der er jo altid de få der falder udenfor, så ikke sur nu, vel.
)

--

Venlig hilsen
Folmer


MK (21-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 21-04-06 20:07


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:f4ai429j6jhjn1nb4lg73pd0tnsdq7a3hc@4ax.com...

> Nej, det gør den ikke

Jamen dog - den feature har mine biler haft i mange år.
Bl.a. min '82 Ford Sierra 2,3 Ghia aut. !!!

> og det er jeg umanerligt glad for.
> Jeg er så meget chauffør at jeg har det decideret skidt med ikke
> personligt at have trukket oliepinden.
> Jeg har kørt Fiat, så jeg har en sund skepsis overfor den slags
> "moderne" grejer
> Flere af de arbejdsbiler jeg kører i, har denne feature, og det huer
> mig s'gu ikke.

Uha da da :)

> Det er sikkert både gammeldags og alt muligt andet, men visse ting vil
> jeg gerne selv have kontrol med.

Pjat....

> Det er naturligvis noget andet med akademikere og andre højlærde. Der
> er forskel på paratviden og specialviden, hvilket man ikke er i tvivl
> om, hvis man under sig selv den fornøjelse at betragte ovennævnte
> gruppe på en tankstation beliggende i nærheden af deres reservater.

Forudfattet?

> Så så, der er jo altid de få der falder udenfor, så ikke sur nu, vel.

Rolig nu - jeg er skutte sur.



Folmer Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 20:32

On Fri, 21 Apr 2006 19:07:13 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:f4ai429j6jhjn1nb4lg73pd0tnsdq7a3hc@4ax.com...
>
>> Nej, det gør den ikke
>
>Jamen dog - den feature har mine biler haft i mange år.
>Bl.a. min '82 Ford Sierra 2,3 Ghia aut. !!!

>--

Havde den virkelig elektrisk oliestandskontrol? I det herrens år 1982?

>--

>> Flere af de arbejdsbiler jeg kører i, har denne feature, og det huer
>> mig s'gu ikke.
>
>Uha da da :)

>--

*LOL*

Ja, det er grove løjer.

Desuden har vognmanden ikke mulighed for at se at det er en omhyggelig
og påpasselig chauffør han engang har ansat.

Vognmænd får megen tid til at gå med at kigge ud af vinduet i
"hjørnekontoret" og holde øje med den slags detaljer.

>--


>> Det er sikkert både gammeldags og alt muligt andet, men visse ting vil
>> jeg gerne selv have kontrol med.
>
>Pjat....

>--

Jaja, men holder komfuret op med at fungere p.gr.a. oliemangel, er det
ikke forsømmelse fra min side, og det gør søvnen jeg skal hav, mens
jeg venter på vejservice, meget mere rolig.

>--

>> Det er naturligvis noget andet med akademikere og andre højlærde. Der
>> er forskel på paratviden og specialviden, hvilket man ikke er i tvivl
>> om, hvis man under sig selv den fornøjelse at betragte ovennævnte
>> gruppe på en tankstation beliggende i nærheden af deres reservater.
>
>Forudfattet?

>--

Nej s'gu.

Egne iagttagelser på Statoil på Bernstorffsvej når der skal "pusles"
bil på vej hjem fra embede.

>--

>> Så så, der er jo altid de få der falder udenfor, så ikke sur nu, vel.
>
>Rolig nu - jeg er skutte sur.

>--

Det er jeg glad for. Du tilhører jo gruppen jeg satiriserer over, så
jeg ville bare være på den sikre side.

--

Venlig hilsen
Folmer


MK (21-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 21-04-06 20:39


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:i7ci42pg46b41t1dr3mct6qqe9and7a7ae@4ax.com...

>>Jamen dog - den feature har mine biler haft i mange år.
>>Bl.a. min '82 Ford Sierra 2,3 Ghia aut. !!!

> Havde den virkelig elektrisk oliestandskontrol? I det herrens år 1982?

Ja, sån en Sierra havde ALT muligt udstyr - og det virkede sgu' :)



Ukendt (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-04-06 20:47


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:Axa2g.53848$d5.208570@newsb.telia.net...
>
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:i7ci42pg46b41t1dr3mct6qqe9and7a7ae@4ax.com...
>
>>>Jamen dog - den feature har mine biler haft i mange år.
>>>Bl.a. min '82 Ford Sierra 2,3 Ghia aut. !!!
>
>> Havde den virkelig elektrisk oliestandskontrol? I det herrens år 1982?
>
> Ja, sån en Sierra havde ALT muligt udstyr - og det virkede sgu' :)


Har jeg mon set en Ghia uden elruder foran ?
Mindes jeg, men måske det var en 'ener'...(læs: wanna b) Ghia.
For Ghia'r har vel alt ekstraudstyret mener jeg.



MK (21-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 21-04-06 21:13


"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
news:444936cb$0$144$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Har jeg mon set en Ghia uden elruder foran ?

Næppe

> Mindes jeg, men måske det var en 'ener'...(læs: wanna b) Ghia.

Jep

> For Ghia'r har vel alt ekstraudstyret mener jeg.

Ja, den/min havde alt udstyr: f.eks. 4 el-ruder...



Ukendt (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-04-06 22:53


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:71b2g.53852$d5.208474@newsb.telia.net...
>
> "Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
> news:444936cb$0$144$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Har jeg mon set en Ghia uden elruder foran ?
>
> Næppe
>
>> Mindes jeg, men måske det var en 'ener'...(læs: wanna b) Ghia.
>
> Jep
>
>> For Ghia'r har vel alt ekstraudstyret mener jeg.
>
> Ja, den/min havde alt udstyr: f.eks. 4 el-ruder...

Var en Ghia så altid 4-dørs ? *S*
Ej, jeg tror altså også jeg har set en Ghia
Fiesta uden soltag.
Nå pyt.



Folmer Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 20:51

On Fri, 21 Apr 2006 19:39:12 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:i7ci42pg46b41t1dr3mct6qqe9and7a7ae@4ax.com...
>
>>>Jamen dog - den feature har mine biler haft i mange år.
>>>Bl.a. min '82 Ford Sierra 2,3 Ghia aut. !!!
>
>> Havde den virkelig elektrisk oliestandskontrol? I det herrens år 1982?
>
>Ja, sån en Sierra havde ALT muligt udstyr - og det virkede sgu' :)

>--

Det kunne jeg til gengæld godt forestille mig.

Hvorfor er de monstro gået væk fra det igen?

Jeg havde på et tidspunkt en boss, som havde en Focus Ghia, og der
mener jeg bestemt ikke der forefandtes slige detaljer.

--

Venlig hilsen
Folmer


Jørgen M. Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 21-04-06 21:02


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor er de monstro gået væk fra det igen?
>
De har travlt med at holde rusten fra dørene? ;).



H3nrik V! (21-04-2006)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 21-04-06 22:01

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:Axa2g.53848$d5.208570@newsb.telia.net

>>> Jamen dog - den feature har mine biler haft i mange år.
>>> Bl.a. min '82 Ford Sierra 2,3 Ghia aut. !!!
>
>> Havde den virkelig elektrisk oliestandskontrol? I det herrens år
>> 1982?
>
> Ja, sån en Sierra havde ALT muligt udstyr - og det virkede sgu' :)

Altså decideret niveau-måler eller bare en "nu er du omkring
minimums-mærket" måler som f.eks. både min og din tidligere Omega havde.

I øvrigt har jeg ikke meget pænt at sige om oliestandsmåleren i min fars
C5 - jeg har haft lånt den en gang, hvor den ved tænding blinkede i
displayet og gjorde opmærksom på, at den var under minimum. Ud og trække
pinden - den stod vel knap en mm under MAX mærket... Dét var så ikke nogen
stor overraskelse for min far, der nu har for vane at kontrollere manuelt...

--
mvh H3nrik!

http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1471



Ole Thomsen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 22-04-06 05:37

Folmer Rasmussen wrote:
>
> Det er naturligvis noget andet med akademikere og andre højlærde. Der
> er forskel på paratviden og specialviden, hvilket man ikke er i tvivl
> om, hvis man under sig selv den fornøjelse at betragte ovennævnte
> gruppe på en tankstation beliggende i nærheden af deres reservater.
>> o)
>
> Så så, der er jo altid de få der falder udenfor, så ikke sur nu, vel.

Jeg melder mig frivilligt selv om jeg hverken er akademiker eller
højlærd, bare høj.

Den viden om biler jeg tidligere opbyggede af privatøkonomiske årsager
har jeg på manisk vis fortrængt, nu hvor jeg kan købe nye biler og endda
køre dem på værksted til service.

Min nyligt solgte RAV4 havde jeg motorhjelmen åbnet på to gange i løbet
af 3 år, modstræbende, da jeg løb tør for sprinklervæske mellem to
servicebesøg.

En bil er at betragte som en blackbox, der på forunderlig vis betjenes
vha. pedaler, stænger og hjul. Punktum.



Ole Thomsen


Jan W Nielsen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 21-04-06 20:28

> Det måtte jo komme på et eller andet tidspunkt.
> 1900.00 kr.!

Ja, det er dælme meget vogn til pengene - det kan der vist ikke være nogen
tvivl om - forstår godt, du er glad for den.

Nu håber jeg bare, jeg får min nye Vectra 2,0 T i den kommende uge - så er
jeg også glad.



--
/Jan W Nielsen



Folmer Rasmussen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-04-06 20:43

On Fri, 21 Apr 2006 21:27:46 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> Det måtte jo komme på et eller andet tidspunkt.
>> 1900.00 kr.!
>
>Ja, det er dælme meget vogn til pengene - det kan der vist ikke være nogen
>tvivl om - forstår godt, du er glad for den.
>
>Nu håber jeg bare, jeg får min nye Vectra 2,0 T i den kommende uge - så er
>jeg også glad.
>
>

>--

Jamen hva' fa'en?

Har du ikke fået den endnu?

Jeg kan så i ventetiden trøste dig med, at både franskmænd og tyskere
har taget den til sig.

Der kører rigtigt mange af dem nede i Europa i alle modelvarianter.

Jeg véd du havde en liste du kunne vælge fra.

Jeg synes det er lidt synd, at den nye Dacia Logan ikke var opført på
denne liste. *LOL*

Jeg havde mulighed for at tage et nærmere kig på dette vidunder i
Frankrig, hvor de har fået en vis udbredelse. (Renault-licens).

Den bil er bare gennemført. Gennemført skrammel, altså!

Det er totalt til grin, at en fabrik som Renault, der efterhånden får
5 stjerner i EURO-Ncap for alt de laver, vil have noget som helst at
gøre med sådan en gang l..t.

Men kan den ellers typegodkendes, skal den sikkert nok blive solgt i
DK også. Det kan jo ikke blive billigt nok.

En helt klar sag for T. Hansen. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer


Jan W Nielsen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 21-04-06 21:04

> Har du ikke fået den endnu?

Nøh - to måneders leveringstid.

> Det er totalt til grin, at en fabrik som Renault, der efterhånden får
> 5 stjerner i EURO-Ncap for alt de laver, vil have noget som helst at
> gøre med sådan en (Dacia) gang l..t.

Enig.

--
/Jan W Nielsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste