Hvornår blev Audi A6 galvaniseret?
Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 20:55

Jeg sidder lige og kigger på en A6 fra 96. Altså en tidligere model. Er der
nogen der ved om den er galvaniseret?

Mvh Tommy

Fra : MK

Dato : 20-04-06 20:58

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg sidder lige og kigger på en A6 fra 96. Altså en tidligere model. Er
> der nogen der ved om den er galvaniseret?

Det er den - Audi 100 startede med galvanisering ifm. modelår '87

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 21:27

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Det er den - Audi 100 startede med galvanisering ifm. modelår '87

Ok, mærkeligt, jeg har lige nu været på tanken og der var en audi 100, vel
fra 90 eller deromkring. Den var godt anløben i skærmkanter og samling
mellem forskærm og dør (altså i panelet), men ok, den ka jo ha boet på en
grusvej og måske ved vesterhavet.

Mvh Tommy

Fra : MK

Dato : 20-04-06 21:31

> [...]
> fra 90 eller deromkring. Den var godt anløben i skærmkanter og samling
> mellem forskærm og dør (altså i panelet), men ok, den ka jo ha boet på en

Eller dårligt/forkert repareret efter en skade?

Fra : jes rokkjær

Dato : 20-04-06 21:23

Hej TBJ
Se efter skærmkanter og bunden af døre

mvh Jes

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 21:25

"jes rokkjær" <jes.rokkjaer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej TBJ
> Se efter skærmkanter og bunden af døre

Hvorfor?

--
Tom

Fra : Thomas Krath

Dato : 20-04-06 21:27

> Hvorfor?

Man bør nyde synet af så gammel en bil, som ikke er rusten :) Hva' ellers??
Det burde du da vide med din store viden inden for biler!!! :)

--
Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 21:51

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man bør nyde synet af så gammel en bil, som ikke er rusten :) Hva'
> ellers?? Det burde du da vide med din store viden inden for biler!!! :)

LOL!

--
Tom

Fra : jes rokkjær

Dato : 20-04-06 21:40

> "jes rokkjær" <jes.rokkjaer@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor?
>
> --
> Tom

Hej Tom
Min Chef har lige fået lavet rust i 4 døre og skærmkanter A6 årg. 97

Mvh Jes

Fra : MK

Dato : 20-04-06 21:42

"jes rokkjær" <jes.rokkjaer@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Min Chef har lige fået lavet rust i 4 døre og skærmkanter A6 årg. 97

Jeg kender en '94-udgave, der ikke har antydning af rust overhovedet !
Een ejer og intet at se nogen steder- nypris 550.000 kr...

Fra : mk\(5220\)

Dato : 20-04-06 21:45

> Hej Tom
> Min Chef har lige fået lavet rust i 4 døre og skærmkanter A6 årg. 97
>
> Mvh Jes

...og det blev vel betalt af Audi ?

Mvh Morten

Fra : jes rokkjær

Dato : 20-04-06 22:00

"mk(5220)" <mok@geocities.com> skrev i en meddelelse

> ..og det blev vel betalt af Audi ?
>
> Mvh Morten

Hej Morten
Nej ikke så vidt jeg ved
Mvh Jes

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 21-04-06 07:27

"jes rokkjær" <jes.rokkjaer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej TBJ
> Se efter skærmkanter og bunden af døre
>
> mvh Jes

Ja, og se på forklappen, som også ruster lettere, da den er ret udsat.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-04-06 07:16

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse news:4447e700$0$894

> Jeg sidder lige og kigger på en A6 fra 96. Altså en tidligere model. Er
> der nogen der ved om den er galvaniseret?

Det er den, men det gør den ikke rustfri, det er kun en bedre behandling som
uskyder probs. lidt ;). Jeg tror godt du kan finde steder den er "ulden i
kanten", Octi og Passat, som er galva. på samme måde, har fx. probs v.
håndgrebet på bagklappen. Det kan "gnave" sig igennem lak&galva., og så har
du balladen :((.

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 21-04-06 14:55

> [...]
> "ulden i kanten", Octi og Passat, som er galva. på samme måde, har fx.
> probs v. håndgrebet på bagklappen. Det kan "gnave" sig igennem lak&galva.,

Nemli´ ja, der er kun en garanti! Den ruster! Men bare senere end de fleste
andre...

/Carsten

Fra : Kell Petersen

Dato : 24-04-06 10:48

Mange biler blev vel også kun behandlet med galvanisering på de ofte udsatte
steder , mener at Mazda i 91érne
tog paneler og dørbunde..på 626éren

så det er vel også noget med at holde vægten nede..

??
Hvormange biler er fuld galvaniseret..?