At prutte om prisen
Fra : Zeki

Dato : 20-04-06 17:40

Kommer i tvivl om hvorledes bilforhandlere forholder sig med fabriksnye. Kan
der også tit her være succes med at prutte om prisen (f.eks få ekstraudstyr
gratis), eller ligger priserne - til forskel fra brugte - her fast?

På forhånd tak.

mvh
Zeki

Fra : Kim

Dato : 20-04-06 18:45

"Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ekstraudstyr
> gratis), eller ligger priserne - til forskel fra brugte - her fast?

Det kan med rimelighed da godt betale sig at prutte lidt.
Jeg har lige skrevet slutsedel på 1 stk ny Skoda Fabia 1.9 tdi (desværre
først til levering 1-8).
Min oplevelse var klart at det med at prutte "bare lidt" om prisen i den
grad ender ud med en ´"ganske fornuftig" timeløn

Kim

Fra : mohr

Dato : 20-04-06 19:18

"Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan med rimelighed da godt betale sig at prutte lidt.
> Jeg har lige skrevet slutsedel på 1 stk ny Skoda Fabia 1.9 tdi (desværre
> først til levering 1-8).

Tillykke - Håber du bliver lige så glad for din, som jeg er for min

> Min oplevelse var klart at det med at prutte "bare lidt" om prisen i den
> grad ender ud med en ´"ganske fornuftig" timeløn

Helt enig. Afhængig af mærke/ model, kan der være ganske meget at hente.

\Morten

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 20-04-06 19:42

Kim <no@spam.dk> skrev:

>"Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeps, hentede engang ca 10000 kr på en fabriksny Octavia i ren
handel, ved at besøge ca 6 forhandlere. Bare vær fræk, spil
hårdt ud, sig det skal være billigt, du har jo alle kortene på
hånden, for forhandleren skal ikke tage noget i byt.

Fra : Broegger

Dato : 20-04-06 20:11

Jakob Skovgaard <jakob.dorte@V1GO2mail.dk> (slet V1GO2) skrev

> [...]
> hårdt ud, sig det skal være billigt, du har jo alle kortene på
> hånden, for forhandleren skal ikke tage noget i byt.

ja, jeg fik ca 23K på meget kort tid på en ny Octavia i ren handel. Desuden
noget udstyr. Det tog under en time, så det er da en ok løn.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : mohr

Dato : 21-04-06 08:47

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

> ja, jeg fik ca 23K på meget kort tid på en ny Octavia i ren handel.
> Desuden
> noget udstyr. Det tog under en time, så det er da en ok løn.

Interessant - hos hvilken forhandler? Min far står overfor at købe en ny
Octavia, men kan ikke få sig forhandlet frem til mere end 18K i rabat.

\Morten

Fra : Broegger

Dato : 23-04-06 17:30

"mohr" <mohr.fjern-dette..@mail.dk> skrev

> [...]
>
> Interessant - hos hvilken forhandler? Min far står overfor at købe en
> ny Octavia, men kan ikke få sig forhandlet frem til mere end 18K i

Skanderborg.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : mohr

Dato : 23-04-06 17:50

> Skanderborg.

Tak!

\Morten

Fra : JS

Dato : 20-04-06 21:12

Kim wrote:
> Min oplevelse var klart at det med at prutte "bare lidt" om prisen i
> den grad ender ud med en ´"ganske fornuftig" timeløn

10.000 ?

Fra : Kim

Dato : 21-04-06 00:02

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 10.000 ?

De 10000 var den umiddelbare "rabat" der blev tilbudt - bare for at jeg
spurgte.
Omvendt så voksede rabatten ganske væsentligt, da jeg pegede ud på min gamle
G2'er årgang 1985 (seriøst gennemrustet - og ikke nævneværdig pæn) og
spurgte hvad han så ville give yderligere hvis han IKKE skulle have den i
bytte.
Efter så at have brugt lidt tid på at få handlet lidt omkring en længere
liste af "det løse" udstyr, var prisen alligevel gået så meget op i det røde
felt igen. Da var jeg så nødt til at fremmumle noget omkring at jeg da vist
var gået så meget i chok at jeg nok ikke kunne køre hjem igen - og derfor
nok var nødt til at lade G2'ern blive stående og læne sig op af deres salgs
lokale i et par dage.
Og vipti - så passede prisen

Desværre døde G2'ern (jævnfør tidligere indlæg) på vej hjem fra det indkøb
:-/
Men det var åbenbart mere end den kunne bære på sine efterhånden hårdt
prøvede skuldre.

Kim

Fra : Henning

Dato : 20-04-06 21:06

On Thu, 20 Apr 2006 18:40:14 +0200, "Zeki" <zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>der også tit her være succes med at prutte om prisen (f.eks få ekstraudstyr
>gratis), eller ligger priserne - til forskel fra brugte - her fast?

Er oppe og vende jævnligt - kodeordet er "flåderabat". Fremsig
formularen - Ford giver ~80.000 i rabat på Mondeo, Toyota giver
~60.000 på Avensis og så videre, og så videre. Der stilles oftest ikke
krav til kørselsbehov, skulle det bliver nødvendigt snakker du dig fra
det. Du skal bare markere at du ved, der gives disse rabatter.
Søg på "flåderabat" på Google og bliv meget klogere

Fra : MK

Dato : 20-04-06 21:14

> Er oppe og vende jævnligt - kodeordet er "flåderabat".

Desuden er der jo muligheden for at købe en grå-importeret
via autoforhandlere som Lindholm Biler.

Endvidere kan man "tjene" lidt på at købe en kampagne-/udstyrsmodel:
http://skoda.dk/kundeservice/pdf/Kampagnepriser_Fabia_Tour_2006.pdf

Fra : Zeki

Dato : 20-04-06 21:22

> Er oppe og vende jævnligt - kodeordet er "flåderabat". (...) Søg på
> "flåderabat" på Google og bliv meget klogere

Eller forvirret. Der står meget om hvem og hvor, men ikke en definition.
Hvad hulen er "flåderabat"?

Mvh
Zeki

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 20-04-06 21:27

"Zeki" <zeki@nope.dk> writes:

> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Eller forvirret. Der står meget om hvem og hvor, men ikke en definition.
> Hvad hulen er "flåderabat"?

Vel fx. som når hele P-korpset triller rundt i små grønne Yaris'er:
Stordriftsfordele ved salg og service.

Fra : Broegger

Dato : 20-04-06 21:42

> [...]

> det. Du skal bare markere at du ved, der gives disse rabatter.
> Søg på "flåderabat" på Google og bliv meget klogere

Og Skoda siger de IKKE giver flåderabat, men det er en lodret løgn. Bare
spørg om Nordiania giver den samme pris. Det gør de ikke!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk