Syn Polo forureningsproblem
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-04-06 11:05

Husstandens Polo var kørt til syn - uden at jeg havde været blandet ind i
det. Resultatet var selvfølgelig - pga. af min manglende assistance :) - at
den dumpede. Årsagen var for høj forurening.

3½ måned siden var der sat ny udstødning på den hos Quikpot i Esbjerg og det
var ikke sat ordentligt på (det er altså ikke kun oliefiltre de ikke kan
finde ud af at spænde ordentligt (prøvet dét 2 gange))(Så fik jeg den ud
igennem sidebenene :)) - men kan det være årsagen til forureningen? Det
påstod den kære bilsynsmand nemlig.

I eftermiddag monteres nye tændrør og luftfilter, så må - vi - prøve igen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-04-06 11:43

> [...]
> påstod den kære bilsynsmand nemlig.
>
> I eftermiddag monteres nye tændrør og luftfilter, så må - vi - prøve igen.

Hvor lang køretur var bilen ude på før den blev synet?
Hvis turen var under 10-15km, så er det muligvis der fejlen ligger.
Har selv oplevet det med egen bil.
Den dumpede til synet.
Fejlen var at katalysatoren var kold, efter en tur på ca. 10-12km
Før omsynet fik bilen en tur på motorvejen på ca 20-25km.
Tallene var fine ved omsynet.

At det så også kan være noget med monteringen, det er da muligt.
Men ellers lyder nyt luftfilter + nye tændrør også fornuftigt nok

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-04-06 12:29

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor lang køretur var bilen ude på før den blev synet?

Turen til synshallen er 15-20 km, noget af det på motortrafikvej, men jeg
kender ikke hastigheden da jeg ikke selv var med.

> Hvis turen var under 10-15km, så er det muligvis der fejlen ligger.

Og jeg ved heller ikke hvor lang tid hun ventede.

> At det så også kan være noget med monteringen, det er da muligt.
> Men ellers lyder nyt luftfilter + nye tændrør også fornuftigt nok

Ja, nemlig ja :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Snorenossen

Dato : 20-04-06 16:02

Prøv at tjekke din Lambdasonde !
Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-04-06 17:18

> I eftermiddag monteres nye tændrør og luftfilter, så må - vi - prøve igen.

Jeg har prøvet igen - den dumpede. Igen var det ikke mig der var til syn med
den, så jeg ved ikke hvor tæt den var på at bestå. Men den var i hvert fald
varm nok.

Så skal den vel på værksted?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-06 17:52

> [...]
> med den, så jeg ved ikke hvor tæt den var på at bestå. Men den var i hvert

Tja, hvis du ikke selv kan montere en katalysator så skal den nok.
Jeg tror ikke at der er fejl ved motorstyringen så er den ikke liiiige ved,
men derimod langt over det tilladte i forurening.
Dog KUNNE en defekt EGR ventil også være årsagen

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-04-06 21:18

> [...]
> ved, men derimod langt over det tilladte i forurening.
> Dog KUNNE en defekt EGR ventil også være årsagen

Kan supplere med at første syn var 1.8, anden gang var 1.6 - den skal ned på
1.03 ...

EGR-ventil ... er det noget tomgangsnoget?
--
Per, Esbjerg