"Soren Vittrup" <SLETvittrup@audiocompagniet.dk> skrev i en meddelelse
news:44475cc7$0$38717$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Kom gerne med lidt kommentarer og erfaringer om motorer til Audi A6 og
> Passat! Hvordan virker "Tip-Tronic" og holder det?
>
> Søren
Kører selv i en Audi A6 Avant 1,8T tiptronic fra 2002 - jeg har fået den
turbooptimeret til 188hk/320nm - og den har MASSER af "bøffer", den rykker
bare.
Jeg fik foretaget turbooptimering hos motormaster (
www.motormaster.dk) efter
anbefaling fra en audispecialist - der chipper de ikke bare bilen med en
"tilfældig" chip, men optimerer den eksisterende opsætning med samtidig
justering af wastegate m.m. så hele motoren er optimeret - derfor også den
store forbedring i nm som man ikke altid får med en simpel udskiftning af
chippen. Samtidig programmerer de også gearkassen så den kan håndtere de
ekstra hk og jeg har aldrig haft problemer -tiptronic gearkassen er holdbar
nok og skifter suverænt, dog har jeg fået min justeret lidt så skiftetiderne
er forøget med 60milisekunder da jeg syntes den skiftede lidt hård under
kraftig acceleration efter devicen "Hellere et lidt blødere skift end komme
60ms hurtigere fra 0-100".
Du kan jo også "gå amok" og vælge deres Step 7 tuning - så får du
396hk/480nm............det skulle jo nok være tilstrækkeligt til at trække
campingvognen op af bakkerne.
>>MK : Ja og??? - jeg har haft en BMW der stort set stod på værksted i de
>>8mdr jeg holdt den ud, indtil jeg solgte den bare for at slippe af med
>>den.....................og jeg har haft en BMW og en Audi der aldrig har
>>fået skiftet andet end viskerblade - der findes mandagsbiler indenfor alle
>>mærker og Audi A6 er imho generelt en suveræn bil med en uovertruffen
>>kvalitet og finish.
/Jesper