OS9.1 er på vej
Fra : Martin Petersen

Dato : 04-01-01 18:01

Fra : Peter Kiil

Dato : 05-01-01 01:16

Har kørt med 9.1GM en uges tid nu....... Kører rigtig godt!

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 05-01-01 12:48

Peter Kiil <peterkiil@hotmail.com> wrote:

> Har kørt med 9.1GM en uges tid nu....... Kører rigtig godt!
>
> /peter

Har den fået den nye Open Transport (3.0)????

Jeg VIL have den nye Open Transport!!!!!!!!

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 05-01-01 13:04

peterkiil@hotmail.com,Ny-Internet writes:
>Har kørt med 9.1GM en uges tid nu....... Kører rigtig godt!

Hvad med nogen detaljer? Vi er nok mange der er nysgerrige... Jeg kører
dansk os, så det har ikke været muligt at tyvstarte, men jeg vil gerne
høre, hvadjeg kan forvente i forhold til 9.0

Mvh Ben

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 05-01-01 15:26

"Ben Knudsen /NNFBEN" <ben@net.dialog.dk> writes:

> Hvad med nogen detaljer? Vi er nok mange der er nysgerrige... Jeg kører
> dansk os, så det har ikke været muligt at tyvstarte, men jeg vil gerne
> høre, hvadjeg kan forvente i forhold til 9.0

Der står "Mac OS 9.1" når du starter op

Ellers er der et par nye tastaturgenveje i Finderen, en lille smule
mere stabilt overordnet set og derudover ikke ret meget.

Der er sikkert nogle der kan/gider liste alle de nye versionsnumre på
udvidelser/kontrolpaneler for dig.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 05-01-01 17:12

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> mere stabilt overordnet set og derudover ikke ret meget.
>
> Der er sikkert nogle der kan/gider liste alle de nye versionsnumre på

Send os en tekstprofil fra din Apple System Profiler...

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 06-01-01 02:33

root@NOSPAM.com (DJ Supreme (aka Peter Perlsø)) writes:

> Send os en tekstprofil fra din Apple System Profiler...

Det ville jo for alvor være i strid med NDA

Thomas

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 06-01-01 10:58

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> Det ville jo for alvor være i strid med NDA
>
> Thomas

NDA? Nillers Dunse Anhænger? Notorisk Dansk Asylansøger?

Fra : Simon T

Dato : 06-01-01 11:50

Prøv med Non Disclosure Agreement...
- - -

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 06-01-01 12:20

Simon T <c973474@student.dtu.dk> wrote:

> Prøv med Non Disclosure Agreement...
> - - -

Jaaja, det siger de allesammen ;)

Fra : Peter Gersmann

Dato : 06-01-01 12:34

In article <1emtbke.1e1slvwn68570N@76.ppp1-31.worldonline.dk>,
root@NOSPAM.com (DJ Supreme (aka Peter Perlsø)) wrote:

> Jaaja, det siger de allesammen ;)

Well - det ville nok ikke blive godt modtaget, hvis en ansat hos Århus
Universitet brød en NDA.

Apple har jo for blot et par måneder siden politianmeldt egne ansatte og
droppet aftaler med ATI for noget tilsvarende.

Og hvor sjovt er det at holde juleaften, hvis man kender indholdet af
pakkerne?

//Peter Gersmann

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 06-01-01 14:56

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> [...]
> droppet aftaler med ATI for noget tilsvarende.
>
> Og hvor sjovt er det at holde juleaften, hvis man kender indholdet af

Jeg vil gerne vide om jeg overhovedet skal investere i "pakken"...
derfor.

Ellers kunne det jo tænkes at en anonym person kom til at poste et Apple
SYstem Profiler rapport fra OS 9.1 her i gruppen. :)

Fra : N/A

Dato : 06-01-01 16:58

Fra : bogus@hmhm.dk

Dato : 06-01-01 16:58

Report Created:06/01/01 at 16:51:04

Memory overview
Disk cache: 7168K
Virtual memory: is off
Built-in memory: 224 MB
Location Size Memory type
J3 64 MB DIMM
J4 128 MB DIMM
J5 32 MB DIMM
Video memory: 16 MB
Backside L2 cache: 1 MB
Hardware overview
Machine ID: 510
Model name: Power Macintosh G3 series
Keyboard type: Apple Extended Keyboard (ISO)
Attributes: Audio card
Processor info: PowerPC G3
Machine speed: 333 MHz
Nanokernel version: 2.21
Nanokernel pool extends: 0
Nanokernel scheduled CPUs:1
Production information
ROM revision: $77D.45F2
Serial number: Not applicable
Software bundle: Not applicable
Sales order number: Not applicable
Control Panels
Number of files found = 51
File Name • € Version File size Last modification
date
ACTION Utilities € 2.0b4 140K 08/07/99 at
11:59:57
Adobe Gamma € 3.2 272K 22/02/00 at
20:45:05
Aladdin Compression € 5.5 68K 09/11/99 at 0:00:00
Configuration Manager € 4.0.4 36K 22/01/98 at
16:01:11
DAVE Sharing 2.5 136K 02/02/00 at
10:10:50
ISDN GeoPort Setup 2.0f1 652K 05/06/00 at
13:33:32
NetBIOS 2.5.3f3 1.46 MB 22/11/00 at 9:46:33
PDFWriter Shortcut € 2.0f1 12K 26/10/99 at
17:36:55
SAGEM ISDN PPP 2.0.8f1 200K 05/06/00 at
13:32:12
Serial2ISDN € 1.1f1 88K 05/01/01 at
14:35:28
True Finder Integration € 5.5 180K 09/11/99 at 0:00:00
Appearance • € 1.1.4 624K 26/08/99 at
12:00:00
Apple Menu Options • € 1.1.8 76K 03/01/01 at
16:21:50
Apple-menuvalg • 1.1.7 68K 27/01/00 at
12:00:00
AppleTalk • € 1.1 212K 01/10/96 at
12:00:00
ColorSync • € 3.0.3 112K 09/10/00 at
12:00:00
Control Strip • € 2.0.3 36K 21/09/00 at
12:00:00
Date & Time • € 8.3 144K 15/09/00 at
12:00:00
DialAssist • 4.0 36K 23/10/00 at
12:00:00
Energibesparelse • 2.5.5 220K 26/01/00 at
12:00:00
Energy Saver • 3.0.2 144K 30/10/00 at
12:00:00
Extensions Manager • € 4.0.4 172K 24/07/98 at
12:00:00
File Exchange • € 3.0.4 596K 23/09/00 at
12:00:00
File Sharing • € 9.0.2 520K 27/09/00 at
12:00:00
General Controls • € 8.0 48K 14/09/00 at
12:00:00
Internet • € 1.0.2 268K 12/09/00 at
12:00:00
Keyboard • € 8.5.2 92K 09/10/00 at
12:00:00
Keychain Access • € 2.2 692K 17/09/00 at
12:00:00
Launcher • 3.1.3 64K 23/08/99 at
12:00:00
Location Manager • 2.0.1 372K 25/09/00 at
12:00:00
Lyd • 8.1.3 140K 29/02/00 at
12:00:00
MacTCP DNR • € 1.0 4K 26/08/99 at
12:00:00
Memory • € 8.1.3 84K 27/09/00 at
12:00:00
Modem • € 4.0 148K 23/10/00 at
12:00:00
Monitors • € 8.6.1 112K 25/09/00 at
12:00:00
Mouse • € 8.1.1 60K 10/08/00 at
12:00:00
Multiple Users • € 1.2.2 856K 03/01/00 at
12:00:00
Numbers • € 7.1

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-01-01 18:06

In article <B67CFF32.132A%bogus@hmhm.dk>, <bogus@hmhm.dk> wrote:

> Report Created:06/01/01 at 16:51:04

Hvorfor i alverden har du installeret den oveni et dansk OS?

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : Peter Gersmann

Dato : 06-01-01 18:25

In article <B67CFF32.132A%bogus@hmhm.dk>, <bogus@hmhm.dk> wrote:

> Software Update • € 1.2 204K 09/10/00 at
> 12:00:00
> Softwareopdatering • 1.1.1 152K 29/02/00 at
> 12:00:00

Skal man give den som brutal amatør, så er ovenstående ret godt gået:

1. At smække et US system ned i en dansk systemmappe - PRO!

2. Dit cover Martin - du bor Sjællandsgade i Århus. PRO!

3. Hvor gennemtænkt er det når en forfatter bryder rettighederne på
andres værker? PRO!

//Peter Gersmann

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-01-01 18:44

> [...]

> 2. Dit cover Martin - du bor Sjællandsgade i Århus. PRO!
>
> 3. Hvor gennemtænkt er det når en forfatter bryder rettighederne på

Hej Peter

Jeg sidder med en underlig fornemmelse af at du tror at jeg er "bogus
...."
Jeg er den Martin Petersen der startede denne tråd, og når jeg lige
føler mig lidt alarmeret er det fordi:
Jeg bor i Sjællandsgade i Århus.
Jeg er forfatter.
Jeg aner ikke hvad det er for nogle rettigheder du tænker på??

Måske gider du lige klargøre dette - eller evt. erkende at du har "skudt
ved siden af".

Desuden: Hvad betyder PRO?

Måske er der en navnebror her i gaden som du med rette sigter på,
who knows?

v.h

Martin Petersen
Sjællandsgade 119.b1.h
8000 Århus C

Fra : Peter Gersmann

Dato : 06-01-01 18:56

In article <1emttbc.yclkrs1tco1b8N%martinmarius@petersen.mail.dk>,
martinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) wrote:

> [...]
> Jeg bor i Sjællandsgade i Århus.
> Jeg er forfatter.
> Jeg aner ikke hvad det er for nogle rettigheder du tænker på??

Sorry - det så ud til at posten kom fra dig. Skal meget beklage hvis det
ikke er tilfældet. Det ville jo være pinligt at blive taget i at have
det rod af et system.

Det nemmeste er nok at lade BSA gøre deres arbejde - de scanner i
forvejen de danske newsgroups.

//Peter Gersmann

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-01-01 19:11

> [...]

> det rod af et system.
>
> Det nemmeste er nok at lade BSA gøre deres arbejde - de scanner i

Jeg forstår ikke hvorfor det så ud til at posten kom fra mig. Hvor ser
du det? Jeg kan i hvert fald ikke se det i "bogus'" header. Det eneste
sted jeg forekommer er under "references" hvor trådens bidragsydere er
listet.

Og hvad er det for noget med nogle rettigheder? Jeg fatter ikke hvad det
har at gøre med en systemprofil på OS9.1. Eller for den sags skyld med
mig. Kan du ikke lige forklare lidt nærmere?

Endelig: Hvad/hvem er "BSA"?

v.h

Martin

Fra : Peter Gersmann

Dato : 06-01-01 19:38

In article <1emtuem.1auwp4hv8xxqrN%martinmarius@petersen.mail.dk>,
martinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) wrote:

> Jeg fatter ikke hvad det
> har at gøre med en systemprofil på OS9.1. Eller for den sags skyld med
> mig. Kan du ikke lige forklare lidt nærmere?

Nu har det jo ikke noget med dig at gøre.

Det hørte til "hvad er en NDA" tidligere i denne tråd. At aflevere en
systemprofil for et ikke eksisterende/frigivet stykke software er enten
et falsum eller et bevis for uretmæssig brug af systemet og derved en
overtrældelse af lov om ophavsret.

> Endelig: Hvad/hvem er "BSA"?

Forestil dig et kobbel af dobermannpinchere klonet med jurister på
resultatløn.

Du kan se mere på www.bsa.org

//Peter Gersmann

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-01-01 20:01

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Nu har det jo ikke noget med dig at gøre.

Tak for din klokkeklare erkendelse! Og det er vel det nærmeste vi kommer
en slags beklagelse over at antyde en uhæderlighed hos en anden person
uden at have checket ordentligt.

(fra tidligere post:)
>3. Hvor gennemtænkt er det når en forfatter bryder rettighederne på
andres værker? PRO!

Jeg er sgu stadig noget sur over at du bare fyrer sådan en ud i
universet. "Immerfreundlich ... Moof!

Men OK, nok om det nu. Peace on earth og lad os komme videre.

Martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-01-01 20:51

In article <1emtwjc.d66grrhjdbvwN%martinmarius@petersen.mail.dk>,
> [...]

> Tak for din klokkeklare erkendelse! Og det er vel det nærmeste vi kommer
> en slags beklagelse over at antyde en uhæderlighed hos en anden person

En stavefejl kan man vel ikke skyde skylden på. Dertil er forskellen
mellem Martin og Peter samt Petersen og Kiil vel lidt for stor (jeg har
ikke set fruen poste her, så jeg går ud fra at jeg har ret i min
antagelse).

Bortset fra det, så var området næsten rigtigt, så du (Martin) kan vel
cykle over til Grønnegade og høre om du må se OS 9.1 i funktion.

Var der nogen der sagde Big Brother?

Fra : Peter Gersmann

Dato : 06-01-01 21:23

In article <nogen-05DCBF.20505506012001@news.inet.tele.dk>, Martin
Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Bortset fra det, så var området næsten rigtigt, så du (Martin) kan vel
> cykle over til Grønnegade og høre om du må se OS 9.1 i funktion.
>
> Var der nogen der sagde Big Brother?

Det er vel OK at man kan gøres ansvarlig for sine handlinger - uanset om
man gør noget dumt i byen eller på nettet.

//Peter

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-01-01 21:29

In article
<moof.immerfreundlich-6FD383.21223806012001@news.get2net.dk>, Peter
Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Det er vel OK at man kan gøres ansvarlig for sine handlinger - uanset om
> man gør noget dumt i byen eller på nettet.

Hvad, er "Big Brother" nu også negativt ladet?

Bortset fra det, så er det sgu lidt svært at vænne sig til at det er
forholdsvist let at finde ud af hvem folk er.

I de gode gamle dage kunne man ringe til Sofie fra 4x og fnise og smække
røret på fordi man ikke turde sige mere, uden at hun ringede op 2
sekunder senere og spurgte hvad det var der var så sjovt.

Fra : N/A

Dato : 07-01-01 00:33

Fra : Peter Kiil

Dato : 07-01-01 00:33

Nu er det jo ikke så svært at spore et anonymt indlægs kilde! Der står jo
alt hvad man skal bruge i header filen! Det var mest på grund af PBP post:

Ellers kunne det jo tænkes at en anonym person kom til at poste et Apple
SYstem Profiler rapport fra OS 9.1 her i gruppen. :)

Men godt arbejde Sherlock og Watson!

/peter

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-01-01 02:09

Hej Peter m.fl.

Du har så evigt ret.... Det er længe siden, jeg har fundet ud af, hvem der er
hvem her -))))

Men bortset fra det... Hvis man bryder en NDA, så bliver man smidt ud af
tester gruppen, - og man kommer ikke ind igen... - Man er 'for ever
blacklisted...'

Jeg er selv med i flere testteams, og jeg skal nok vare mig for at sige noget
om hvilke produkter, det drejer sig om....

Og så er der jo de forskellige 'listige' steder, hvor man kan hente
forskelligt software til eget brug, men desværre har jeg ikke været istand til
at downloade OS 9.1, - og det selvom, jeg meget gerne skulle have fat i den
til netop nogle af de tests, jeg pt sidder med.... SUK!

mvh. Erik Riohard

Peter Kiil wrote:

> [...]
> town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
> sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Jan Jonasen

Dato : 07-01-01 16:52

> [...]
> at downloade OS 9.1, - og det selvom, jeg meget gerne skulle have fat i den
> til netop nogle af de tests, jeg pt sidder med.... SUK!

Som ADC medlem kan du jo bare hente beta udgaverne, du er da stadig
medlem ikke?

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Ny signatur søges.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-01-01 04:37

Hej Jan

Jo, jeg er stadig medlem, men jeg er ikke betatester for Apple, så jeg kan ikke
bare hente 9.1, - desværre...

mvh. Erik Richard

Fra : Gunnar Holse

Dato : 06-01-01 20:15

> Endelig: Hvad/hvem er "BSA"?

Business Software Alliance - vore dages svar på Hjul og Stejle. Ledet af
Microsoft (knock yourself out) med det formål at begrænse, bekæmpe og
afstraffe pirateri. Men en utidig gengivelse af indholdet i en iøvrigt
gratis systemopdatering tænker jeg nok de er riimelig ligeglade med - eller
ihvertfald ikke spilder ressourcer på. Men du har jo osse andet at tænke på,
som f.eks. at rydde op i din systemmappe :)

/GH

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-01-01 20:19

Gunnar Holse <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> Men du har jo osse andet at tænke på,
> som f.eks. at rydde op i din systemmappe :)

Moaar, det var altså ikke mig.
(Ikke alt Peter Gersman skriver er rigtigt ...)

v.h
Martin

Fra : Gunnar Holse

Dato : 07-01-01 05:53

"Martin Petersen" <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote in message

> Moaar, det var altså ikke mig.
> (Ikke alt Peter Gersman skriver er rigtigt ...)

Hold nu op. Det var jo dig. Og Peter har altid ret. Altid.

/GH

Fra : Peter Gersmann

Dato : 07-01-01 14:35

In article <8BS56.7683$zH2.322009@news000.worldonline.dk>, "Gunnar
Holse" <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> Og Peter har altid ret. Altid.

OK. Lyt så godt efter:

1. 1,5 GHz G5 får premiere på MacWorld i en maskine til under 1300 USD.

2. Apples næste GUI hedder ikke Aqua - af den simple grund, at der ikke
kommer noget GUI til Mac OS X. Derimod kommer der et Virtual User
Environment (VUE) med navnet eWorld, hvilket får produkter fra
Microsoft, Sony og en håndfuld pingviner til at ligne noget fra den
tidlige stenalder.

3. Maskinerne vil fra på tirsdag blive leveret uden mus men med
datahandsker.

Og siden jeg "altid har ret":

4. Skatten falder til 33% med tilbagevirkende kraft.

//Peter

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 07-01-01 21:44

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> OK. Lyt så godt efter:
>
> 1. 1,5 GHz G5 får premiere på MacWorld i en maskine til under 1300 USD.

Nix, du citerer rapporten forkert, det er under 1300 DKr. :)

> [...]
> Environment (VUE) med navnet eWorld, hvilket får produkter fra
> Microsoft, Sony og en håndfuld pingviner til at ligne noget fra den

Yngre bondestenalder eller jægerstenalderen? :)

> 3. Maskinerne vil fra på tirsdag blive leveret uden mus men med
> datahandsker.

Og telepatisk interface. Og dens AirPort II kort kan sende data gennem
tiden gennem et indbygget ormehul. Og den har en 44" skærm, men kan
stadig passe i en skoletaske. Mens du sover renser den dine tænder for
spinat og kafferester, og den renser også luften i det lokale du
befinder dig i. Desuden kastrerer den automatisk mennesker, som
kvalificerer sig til "darwin awards", indenfor en rækkevidde af 10
meter.

Og så gør den din frisure pæn at se på.

(af samme grund har Bill Gates forudbestilt 100 enheder).

> Og siden jeg "altid har ret":
>
> 4. Skatten falder til 33% med tilbagevirkende kraft.

Må vi så gå ind i Folketingssalen på mandag og kaste med
flødeskumskager? Please?

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-01-01 21:58

In article <1emvodq.k5aggc1tp32vgN@27.ppp1-16.worldonline.dk>,
> [...]

> meter.
>
> Og så gør den din frisure pæn at se på.
>
> (af samme grund har Bill Gates forudbestilt 100 enheder).

Det var vel heller ikke for tidligt at han blev kastreret

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 07-01-01 22:04

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Det var vel heller ikke for tidligt at han blev kastreret

Enig! Han har løftet et tungt åg fra menneskehedens skuldre ved at
fjerne sine muligheder for at "bidrage" til den genetiske pøl! ;)

Fra : Frederik Sampras Lun~

Dato : 09-01-01 21:31

Og så er han grim!

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 10-01-01 10:37

Frederik Sampras Lundberg <FLundberg@pbk.dk> wrote:

> Og så er han grim!

Også det! ;)

Fra : N/A

Dato : 07-01-01 15:21

Fra : Peter Kiil

Dato : 07-01-01 15:21

LOL!

/peter

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 07-01-01 14:22

> Business Software Alliance - vore dages svar på Hjul og Stejle. Ledet af
> Microsoft (knock yourself out)

Det er ikke løgn. BSA er kendt for at buste pirater eller firmaer, som
ikke har licenserne i orden - for derefter at tvinge disse til (under
trusler med absurd store retssager):

1) Lovligt købe software de bruger - fair nok.

2) For en årrække være forpligtet til kun at bruge software X - hvilket
betyder Microsoft XXX. Fair??

Jeg ved ikek om det er sådan i Danmark - sådan ER det dog i
storbritannien.

PS: Jeg tror BSA er voldsomt og grusomt ligeglade et *gratis* stykke
*Apple* software, som nogen har sendt en systemprofil om. En sølle
tekstfil med nogle versionsnumre for softwarekomponenter.

Big Furry Deal!

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 07-01-01 21:44

DJ Supreme (aka Peter Perlsø) <root@NOSPAM.com> wrote:

> [...]
>
> 1) Lovligt købe software de bruger - fair nok.
>
> 2) For en årrække være forpligtet til kun at bruge software X - hvilket

Ah, mon dog. Det er vist nok kun firmaer, der ønsker at opnå nogle
fordelagtige rabatter, og fordi IT-chefen er blevet hjernevasket...

Men, i øvrigt er "selvangivelsen" en sjov ting. Når man har en Microsoft
Select-aftale, kan man "være så heldig" at blive "tilfældigt udvalgt" af
revisionsfirmaet til at fremkomme med en KOMPLET liste over alt
installeret MS-software på alle relevante computere. Derefter
sammenholder revisionen antallet af anvendte licenser og Select-aftalen,
og vil, hvis de finder det nødvendigt, udbede sig licenspapirer at
software udenfor denne aftale...

....Og så er det jo rigtigt lækkert at have et par fossile pc'er med
Windows 3.1 og så prøve at huske *hvilket* loftsrum, at licenspapirne
blev arkiveret på, så de kan være parat, hvis det skulle blive
nødvendigt.

Thomas Tvegaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-01-01 03:21

Hej Peter

> [...]
> trusler med absurd store retssager):
>
> 1) Lovligt købe software de bruger - fair nok.

Enig. - Men de ikke bare tvinger under trusler, men de indgiver rent faktisk
også politianmeldelser. Det er set - også her i landet, og de vandt sagen.

> 2) For en årrække være forpligtet til kun at bruge software X - hvilket
> betyder Microsoft XXX. Fair??

Det er så til gengæld hverken fair eller lovlig hverken her i landet eller
noget andet sted i lande, der er tilsluttet WTO.

BSA kan ikke tvinge nogen til at bruge et bestemt firmas produkter, men de
kan tvinge et firma, der bliver opdaget til at købe licenser til det produkt,
som der er svindlet med, - det være sig Microsoft eller Corel, RagTime eller
AppleWorks. Plus at der skal betales en bøde for hver ikke-købt licens, -
typisk licensbeløb + 3 gange licensbeløb som bøde.

> Jeg ved ikek om det er sådan i Danmark - sådan ER det dog i
> storbritannien.

For 3-4 år siden, da BSA for alvor begyndte at røre på sig, foretog de sammen
med Told & Skat i Esbjerg en undersøgelse (kald det bare en razzia) hos en
del firmaer, hvilket resulterede i, at et større firma derovre måtte
registrere, betale licensafgift/købe programmer + betale bøder for mere end
300.000Dkr. - dels til Corel Corporation, dels til vores altid slunkne
statskassse....

Så jo, BSA er særdeles aktive herhjemme også, men de er kloge nok til at
alliere sig med Told & Skat, fordi BSA _ingen_ myndighed har her i landet, -
eller for dens sags skyld i nogen andre lande uden for USA, men det er jo
sådan, at de fleste, der har dårlig samvittighed bliver noget nervøse, når et
sådan par fyre dukker op med jakkesæt og slips og ber om at se
licenspapirerne. Kom de alene, kan man bare bede dem ryge og rejse, men
kommer de sammen med en repræsentant fra T&S, - så er det straks en anden
sag.....

> PS: Jeg tror BSA er voldsomt og grusomt ligeglade et *gratis* stykke
> *Apple* software, som nogen har sendt en systemprofil om. En sølle
> tekstfil med nogle versionsnumre for softwarekomponenter.

Det tror jeg såmænd også, de er. For det er slet ikke BSA, der kommer ind i
billedet, hvis du bryder en NDA aftale. Så er det de civile myndigheder i
form af en politianmeldelse for aftalebrud og loven om industrispionage. Det
lyder voldsomt, men ikke desto mindre er det tilfældet.

så har du underskrevet en NDA er du juridisk forpligtet på at holde mund om
det produkt, hvorom det drejer sig, og det gælder i alle lande, der er
tilknyttet WTO. Jeg spurgte en jurist, før jeg skrev under på min første NDA,
om de regler også gjalt her, og det bekræftede han.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 07-01-01 14:22

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Det nemmeste er nok at lade BSA gøre deres arbejde - de scanner i
> forvejen de danske newsgroups.
>
> //Peter Gersmann

Spændende - så er der altså mulighed for at vi bliver opsøgt af mystiske
mænd i sorte trenchcoats hvis vi udtaler os "softwarepolitisk ukorrekt"?

Fra : Jacob S=?ISO-8859-1?~

Dato : 07-01-01 00:19

in article 1emrpw2.1fq1xsuboo6f4N@29.ppp1-31.worldonline.dk, DJ Supreme aka
Peter Perlsø at root@NOSPAM.com wrote on 05/01/01 17:12:

> Send os en tekstprofil fra din Apple System Profiler...

Report Created:07/01/01 at 0:16:19

Memory overview
Disk cache: 8160K
Virtual memory: is off
Built-in memory: 512 MB
Number of empty RAM slots: 0 ()

Location Size Memory type
DIMM0/J21 128 MB PC100-222S
DIMM1/J22 128 MB PC100-222S
DIMM2/J23 128 MB PC100-222S
DIMM3/J24 128 MB PC100-322S
Backside L2 cache: 1 MB
Hardware overview
Machine ID: 406
Model name: Power Mac G4 (AGP graphics)
Keyboard type: Apple Extended Keyboard
Processor info: PowerPC G4
Machine speed: 400 MHz
Nanokernel version: 2.21
Nanokernel pool extends: 12
Nanokernel scheduled CPUs:1
uni-n: 3
Network overview
Ethernet built-in Link: up Speed: 100 Mbps Duplex: full
Modem
Name: Power Mac G4 (AGP graphics) Internal 56K
Protocol: V.90
Version: V2.300-V90
Open Transport
Installed: Yes
Active: Yes
Version: 2.7.4
AppleTalk
Installed: Yes
Active: Yes
Version: 60
File sharing: is off
Default AppleTalk zone: Not available
Active network port(s): Ethernet built-in
This network: 65280
This node: 128
Router: <not available>
Hardware Address: 00.0A.27.91.2A.7A
TCP/IP
Installed: Yes
Active: Yes
Version: 2.7.4
Personal Web Sharing: is off
USB Printer Sharing: Not running (v1.0.1)
Netmask: 255.255.255.0
IP address: 192.168.1.3
Default gateway address: 192.168.1.1
Domain:
Name server address: 212.54.64.170
Production information
ROM revision: $77D.45F6
Boot ROM version: $0003.24f1
Mac OS ROM file version: 6.1
Serial number: - -0000
Software bundle:
Sales order number:

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 13:13

Fra : Peter Kiil

Dato : 05-01-01 13:13

Nope! Ingen OT 3.0..... 9.1 benytter 2.7.4.....

/peter

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 05-01-01 17:12

Peter Kiil <peter@kiil.net> wrote:

> Nope! Ingen OT 3.0..... 9.1 benytter 2.7.4.....
>
> /peter
> --

Skod! OT 3.0 har et LÆKKERT nyt brugerflade, som jeg mægtigt gerne vil
have fingrene i...