V: Min Vectra
Fra : Ukendt

Dato : 18-04-06 23:03

Hey NG,

For at gøre en kort historie lang - så drejer det sig om at jeg det sidste
års tid har været forelsket i en anden mands.... bil...

Dét drejer sig om en Vectra B anno 99, naturligvis med V-motor :) Jeg har
kendt hende de sidste 2 år, ved hvor godt hun er passet og plejet. Ud over
et pænt udseende, "lettere stylet", så er der lagt et par daler eller 10
under motorhjelmen. Hvilket betyder, at det faktisk er det eneste vogntøj,
der nogensinde direkte har jordet mig på motorvej - det var der forelskelsen
opstod.

Nuvel, jeg har indtil i dag ikke ment jeg har villet bruge "så" mange penge
på ny vogn - men der bød sig pludselig en køber til min...

Indlægget går egentlig ud på, hvor meget jeg kan tage for den - er lidt i
vildrede.

På BilBasen findes der 2 af samme model...:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=888549
Denne er en årgang ældre, og har kørt 98.000km kortere end min egen, og har
17" fælge.

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=891001
Anden vogn, er samme årgang - og har gået 5.000km kortere.

Til forskel fra disse 2, har min fartpilot og boardcomputer. Ud over dét, så
har bilen en 20.000km "gammel" forstærket kobling, gearkassen har gået
145.000km (std. gearkasse ligger i garagen), frisk tandrem, vandpumpe,
termostat, tændrør, bremboskiver hele vejen rundt, mintex klodser, samt nye
håndbremsebakker - alt skiftet i april måned. Jeg har ligeledes et stempel
fra Applus her i april.

Godt nok har min gået længst, men det er så vidt jeg ved, også den eneste
6-cylindrede Opel Vectra / Calibra med 6-trins closeratio gearkasse.

Indtil jeg blev spurgt om hvad min kostede, ville jeg ikke nævne en pris,
fordi den ikke kunne indbringe hvad jeg mente den skulle koste - men så
sammenlignede jeg med de andre på BilBasen... OG mener at min også er den
dyreste af de 3.

Hvad mener i?

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra 24v - Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)

Fra : N.J.H.

Dato : 19-04-06 06:36

I betragtning af det lyder som om din bil har været "brugt". Så skal du nok
ned omkring 15- 20.000 for at få den solgt. Men så skal du nok også syne
den.
Beklager.
mvh
njh

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-04-06 06:49

"N.J.H." <NJH@oncable.dk> skrev :

>Beklager.

Du har vist nada kendskab til en Vectra v6'er ;)
--
jan@stevns.net

Hvem dælen har nu stillet en Nissan i min carport ???

Fra : Bjørn

Dato : 19-04-06 07:22

"N.J.H." <NJH@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh
> njh
>
> "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

Den er skam synet :)

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-06 15:40

> I betragtning af det lyder som om din bil har været "brugt". Så skal du nok
> ned omkring 15- 20.000 for at få den solgt. Men så skal du nok også syne
> den.

Arhh.. Rolig nu - det er altså en V6 med en masse lir, som Bjørn har, og ikke bare
en 1,6 eller 2,0.

Det er en rigtig hurtig bil som mange unge sikkert vil finde spændende.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:147.29.137.98)

Fra : Brian

Dato : 19-04-06 18:42

Bjørn wrote:

> [...]
> pris, fordi den ikke kunne indbringe hvad jeg mente den skulle koste
> - men så sammenlignede jeg med de andre på BilBasen... OG mener at

Folk er alt for fokuseret på km. tallet - selv når de køber en 10 år
gammel bil.

Min havde kørt 136.000 Km da jeg skippede den, og folk der ringede på den,
troede jeg havde skruet den tilbage. Omvendt når den har kørt 200.000+ Km
tror folk at de skal have bilen gratis...

Men hva' er problemet - hvis du har en køber på hånden, skal han vel
bare ud at rulle en tur i den - så sælger bilen sig selv

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-06 19:47

> [...]
> troede jeg havde skruet den tilbage. Omvendt når den har kørt 200.000+ Km
> tror folk at de skal have bilen gratis...

Tror du har ret. Jeg husker for et par år siden var jeg ved en FORhanDler
med min mondeo for bare at høre hvad den var værd. Den havde kørt ca.
210.000 Km og så spørger sælgeren "hvor meget har den kørt ?"...."210.000
Km"....."Er du sikker på at det ikke er under 200.000 Km?" og dette
spørgsmål gentog han ca. 3 gange, men for f.. når den nu HAVDE kørt så langt
Det betyder åbenbart ALT for nogle folk at den har kørt under 200.000 Km
selv om der ved bare alm vedligehold er 500.000 Km eller mere i motoren
)

--
Tom

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 19-04-06 20:17

> [...]
> Det betyder åbenbart ALT for nogle folk at den har kørt under 200.000 Km
> selv om der ved bare alm vedligehold er 500.000 Km eller mere i motoren

Hmmm...jeg tør sgu slet ikke tænke på hvad min 'deo med 318.000 km på
tælleren er værd

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-04-06 20:16

"Jacob Bjørn" skriver:

> Hmmm...jeg tør sgu slet ikke tænke på hvad min 'deo med 318.000 km på
> tælleren er værd

1200 kr, hvis den har plader på...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 19-04-06 20:57

> "Jacob Bjørn" skriver:

> 1200 kr, hvis den har plader på...

Ja det er sgu nok ikke helt forkert......

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-04-06 21:58

"Jacob Bjørn" skriver:

> Ja det er sgu nok ikke helt forkert......

Glæd dig over at afskrivningen til gengæld er 0.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 20-04-06 15:17

> "Jacob Bjørn" skriver:

> Glæd dig over at afskrivningen til gengæld er 0.

Ja det er altid noget......

Fra : Bjørn

Dato : 20-04-06 09:52

> Bjørn wrote:
>
> Men hva' er problemet - hvis du har en køber på hånden, skal han vel
> bare ud at rulle en tur i den - så sælger bilen sig selv

En anden skribent her i gruppen prøvede min Vectra i starten af maj sidste
år - der stod den også til salg. Der gik vist ikke en måned før han selv
havde hentet en hjem fra Tyskland :)

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 09:59

"Bjørn" <mailto:bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Min Vectra"

> En anden skribent her i gruppen prøvede min Vectra i starten af maj sidste
> år - der stod den også til salg. Der gik vist ikke en måned før han selv
> havde hentet en hjem fra Tyskland

LOL - selverkendelse må man sige

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Bjørn

Dato : 20-04-06 10:37

<Kendis > skrev i en meddelelse

> "Bjørn" <mailto:bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> "Re: Min Vectra"

> LOL - selverkendelse må man sige

Hehe, det kan da være noget om... Min stod dog også rigeligt højt i pris
dengang; mest for at se om en køber kunne lokkes til at give væsentlig over
markedsprisen for den på dét tidspunkt.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 11:06

> [...]

> dengang; mest for at se om en køber kunne lokkes til at give væsentlig over

Kender det

Var det Henrik V, du tænkte på ?

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Bjørn

Dato : 20-04-06 11:24

> "Bjørn" <mailto:bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> "Re: Min Vectra"

> Kender det
>
> Var det Henrik V, du tænkte på ?

Jep

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 11:33

"Bjørn" <mailto:bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Min Vectra"

> Jep...

Nåhhhh, så forstår jeg bedre.
ROFL

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : H3nrik V!

Dato : 20-04-06 16:35

> Nåhhhh, så forstår jeg bedre.
> ROFL

Forstår hvad? At jeg ikke købte Bjørns? Eller at jeg selv måtte eje een af
slagsen? ;)

--
mvh H3nrik!

Fra : H3nrik V!

Dato : 20-04-06 16:34

<Kendis> skrev i en meddelelse

> Kender det
>
> Var det Henrik V, du tænkte på ?

Ja nemlig ja...

--
mvh H3nrik!

Fra : H3nrik V!

Dato : 20-04-06 16:34

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> En anden skribent her i gruppen prøvede min Vectra i starten af maj
> sidste år - der stod den også til salg. Der gik vist ikke en måned
> før han selv havde hentet en hjem fra Tyskland :)

Ikke helt rigtigt... Det hyrede jeg John Sahl til at klare... ;)

--
mvh H3nrik!

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 19-04-06 21:55

> [...]
>
> --
> Mvh Bjørn :)
> Opel Vectra 24v - Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)

Hej Bjørn

Var det ikke noget med en på gule plader i stedet , stadig 2,5i v6 fra 99 ,
st. car sølvgrå, og super flot ..

Den kan du få rigtig billigt

Thomas (51929010)

Fra : Bjørn

Dato : 20-04-06 09:51

"Thomas marq Hansen" <9135588m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Bjørn
>
> Var det ikke noget med en på gule plader i stedet , stadig 2,5i v6 fra 99
> , st. car sølvgrå, og super flot ..
>
> Den kan du få rigtig billigt

Ellers tak :)

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-04-06 10:02

Hej Bjørn,

Hvorfor pludselig sælge ? - det skulle vel ikke være fordi du er blevet
lammetævet af en større bamse i en kone-volvo i påsken...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-06 10:02

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Hvorfor pludselig sælge ? - det skulle vel ikke være fordi du er blevet
> lammetævet af en større bamse i en kone-volvo i påsken...

ROFL - det hørte vi aldrig til - så det er han nok

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Bjørn

Dato : 20-04-06 10:43

> "Andreas M. Hansen" skriver:

> ROFL - det hørte vi aldrig til - så det er han nok

Hold dog op, hvor er I vittige

Til trods for at jeg kørte forbi den afkørsel hvor Volvoen står tættest 4
gange i løbet af påsken, men vi nåede ikke at finde et tidspunkt vi kunne
lege på.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 11:44

> [...]

> gange i løbet af påsken, men vi nåede ikke at finde et tidspunkt vi kunne

Manden sidder i det vestfranske område og gnasker rødvin i sig.
Det vil han hellere, end køre fra en Vectra V6...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Bjørn

Dato : 20-04-06 12:16

> "Bjørn" <mailto:bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> "Re: Min Vectra"

> Manden sidder i det vestfranske område og gnasker rødvin i sig.
> Det vil han hellere, end køre fra en Vectra V6...

Frankrigsturen er grunden til at det ikke kunne lade sig gøre i denne omgang
:)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-04-06 15:42

> Hvorfor pludselig sælge ? - det skulle vel ikke være fordi du er blevet
> lammetævet af en større bamse i en kone-volvo i påsken...

Det tror jeg ikke, du skal regne med.

Hvis den Volvo kan nakke Bjørns Vectra, så kan jeg nakke Joachim B Olsen i
kuglestød. ;-.)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 20-04-06 16:19

> Hvorfor pludselig sælge ? - det skulle vel ikke være fordi du er blevet
> lammetævet af en større bamse i en kone-volvo i påsken...

En hurtig udregning giver et vægt-effekt forhold på:

Tunet Opel: 1100/200 = 5.5 kg / hk
Tunet Volvo: 1600/330 = 4.8 kg / hk

Et lille minus for aut i Volvoen men et stort plus for momentforløbet pga.
de to turboer.

Jeg vil tro at Opelen blir tævet - men nok ikke lammetævet :)

VH Esben

Fra : H3nrik V!

Dato : 20-04-06 16:39

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> En hurtig udregning giver et vægt-effekt forhold på:
>
> Tunet Opel: 1100/200 = 5.5 kg / hk
> Tunet Volvo: 1600/330 = 4.8 kg / hk

*Host* Da min Vectra næsten magen til Bjørns er importeret VED jeg, hvad den
vejer... Så det bliver et lidt ringere vægt/effektforhold til Vectra'en

> Et lille minus for aut i Volvoen men et stort plus for momentforløbet
> pga. de to turboer.

Det lille minus bliver nok større af at Bjørn's Vectra kører med 6-trins
knurrekasse - det gør en verden til forskel på så'n en bil...

> Jeg vil tro at Opelen blir tævet - men nok ikke lammetævet :)

Vægt/effekt taler for det, men en aut. kasse kan ta' en del. Dog er der så
fordel af at man kan lave accelerationen lige godt hver gang...

--
mvh H3nrik!

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 20-04-06 21:59

> Vægt/effekt taler for det, men en aut. kasse kan ta' en del. Dog er der så
> fordel af at man kan lave accelerationen lige godt hver gang...

Ja - det er en klar fordel med aut. Misser man et gear i man eller får
koblet trælst til taber man meter. Omvendt vil et aggressivt og godt skift i
en manuel gøres lidt hurtigere end aut'en plus de tættere udvekslinger som
ud nævner... ;)

VH Esben

Fra : MK

Dato : 20-04-06 22:05

> [...]
> en manuel gøres lidt hurtigere end aut'en plus de tættere udvekslinger som

MB og BMW sportsmodeller leveres kun med aut., fordi dét
for de fleste vil være det hurtigste at køre "hurtigt" med. Du
skal være mere end almindelig rutineret, hvis du i en bil med
alm. gear skal følge een med aut. (alt andet lige ift. kræfter)

Jeg har oplevet det bunkevis af gange i såvel min Camaro Z28
som BMW 530d aut.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-04-06 17:06

> Tunet Opel: 1100/200 = 5.5 kg / hk
> Tunet Volvo: 1600/330 = 4.8 kg / hk

Det er ikke Store Bjørns tunede Volvo T6, som Lille Bjørn skal køre imod -
så ville Lille Bjørn tabe stort - med det samme T6' eren har fat med
forhjulene.

Det er Store Bjørns anden Voldo (en S40 2,4i) med 170-180 hk, som Lille
Bjørn skal køre i mod.

Store Bjørn er sikker på, at den har topspeed på mere end 230 km/t, selvom
bøgerne siger, den kun kører 220 km/t.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 20:28

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> En hurtig udregning giver et vægt-effekt forhold på:
>
> Tunet Opel: 1100/200 = 5.5 kg / hk

1225/185,5 :)

På vægt er den dog tungere - har fået den vejet, men husker ikke det præcise
tal... 50-70kg tungere end hvad der står på papirerne så hut jeg visker

> Et lille minus for aut i Volvoen men et stort plus for momentforløbet pga.
> de to turboer.
>
> Jeg vil tro at Opelen blir tævet - men nok ikke lammetævet :)

Skal jeg dyste mod S80'eren vil jeg tro jeg bliver lammetævet - nuvel, jeg
hænger vel nogenlunde på indtil midten starten/midten af 3. gear - men så er
det garanteret også slut :)

Men som Hr W. Nielsen siger; så er det kone-bilen jeg skal lege med :)

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 20-04-06 21:56

> Men som Hr W. Nielsen siger; så er det kone-bilen jeg skal lege med :)

ok - det missede jeg, hehe... Det burde ikke være noget problem for dig
så...

Nu vi er ved Volvo kontra Opel. Holdte idag i en kø til et lyskryds hvor en
såkaldt "nysvensker" holdte og gassede sin alt for gejlede Opel Calibra (fed
nok bil imo). Jeg kunne dog ikke modstå fristelsen for at overdøve - så jeg
satte den gamle s80 jeg kørte i - i neutral og dappede den lidt lige ud for
Calibraen der havde nedrullede vinduer (I kender typen ;).

Der ligger en V8 i bilen og efter den havde brølt lidt var der ro :)
Calibraen fulgte iøvrigt efter et stykke tid - de var meget nysgerrige (der
står 2.5T på bagsmækken - men den har 2 udstødningsrør :)

VH Esben

Fra : Karsten Andersen

Dato : 23-04-06 09:05

Thu, 20 Apr 2006 21:27:41 +0200, skrev "Bjørn"
<bjorn[at]norgaardsweb.dk>, på 35 linier, i
<4447e0b7$0$850$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :

> [...]
>tal... 50-70kg tungere end hvad der står på papirerne så hut jeg visker

Har du da haft den på vægten uden benzin?
Alle biler har en netto vægt uden benzin.
så vollen vil også være det tungere.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Bjørn

Dato : 24-04-06 08:36

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Thu, 20 Apr 2006 21:27:41 +0200, skrev "Bjørn"
> <bjorn[at]norgaardsweb.dk>, på 35 linier, i
> <4447e0b7$0$850$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :

> Har du da haft den på vægten uden benzin?

Nej - det har jeg ikke. Det er hovedregning :)

Hvis ikke jeg husker forkert, så vejede den 1380kg med mig i, og halv tank.

1380 - mig = 1300.

1300 - benz = ~1270.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 24-04-06 11:05

Mon, 24 Apr 2006 09:35:40 +0200, skrev "Bjørn"
<bjornnorgaardsweb.dk>, på 39 linier, i
<444c7fa4$0$128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, :

> [...]
>
>Nej - det har jeg ikke. Det er hovedregning :)
>
>Hvis ikke jeg husker forkert, så vejede den 1380kg med mig i, og halv tank.

De 45 kg er vel bare extra udstyr + olie og vand

--
MVH Karsten
Horsens