Ustabil tankmåler i 323F
Fra : Peter Fløistrup Poul~

Dato : 18-04-06 22:58

Hej,

Jeg har en 323F 1.6 Glx fra '90

Hvis jeg tanker min bil helt op ser tankmåleren umiddelbart ud til at
virke som den skal. Men når den når ned på, hvad jeg tror er ca. 30-35
liter tilbage i tanken så forsvinder måleren bare fuldstændig. Den går
helt i bund.

Og nu har jeg jo så haft den dumme vane (vidste i benzin er dyrt?) kun
at tanke for et par hundrede kroner af gangen, og så ser det ud som om
tanken altid er tom..

Har i nogen bud på hvad der er galt. Hvad der kan gøres, og om det kan
svare sig at gøre noget overhovedet...

Peter F. Poulsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-04-06 23:19

Peter Fløistrup Poulsen wrote:

> Har i nogen bud på hvad der er galt.

Slidt tankføler

> Hvad der kan gøres,

Tankføleren skal skiftes

> og om det kan
> svare sig at gøre noget overhovedet...

Hvis du er til rigtig lavbudget stikker du en bambuspind i tanken og måler

Er du matematisk anlagt kører du efter kilometertælleren

Er du den nervøst anlagte type køber du en reservedunk og fylder den op.

Den dyreste er helt klart at skifte tankmåleren, men måske vil det give dig
en mindre stresset hverdag.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Peter Fløistrup Poul~

Dato : 19-04-06 12:53

Uffe Ravn skrev:
> Tankføleren skal skiftes

Er det noget "man" selv gør? Og ved du noget om hvad det beløber sig til?

Tak for dit svar.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-04-06 13:11

> Er det noget "man" selv gør?

Jeg ved ikke hvad "man" gør, jeg ville ihvertfald gøre det selv.
Man skal bare være opmærksom på at tanken kan være så rusten at den ikke
bliver tæt efter følerskift.

Og selvfølgelig omgås benzin(dampe) med fornøden forsigtighed.

> Og ved du noget om hvad det beløber sig
> til?

De er som regel ikke billige.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Peter Fløistrup Poul~

Dato : 19-04-06 13:41

Uffe Ravn skrev:

> Jeg ved ikke hvad "man" gør, jeg ville ihvertfald gøre det selv.
> Man skal bare være opmærksom på at tanken kan være så rusten at den ikke
> bliver tæt efter følerskift.

Okay, jeg vil prøve at kigge på det. Tanken er kun et par år gammel, så
jeg håber ikke den er for rusten.

Tak for hjælpen.

Fra : Klaus G.

Dato : 18-04-06 23:36

> Har i nogen bud på hvad der er galt. Hvad der kan gøres, og om det kan
> svare sig at gøre noget overhovedet...
Da tankmåleren i min gamle bil også var lidt ustabil, så tankede jeg altid
helt op, nulstillede triptælleren, og når jeg havde kørt 700km. så var det
ved at være tid til at tanke igen :)

Men hvorfor kun tanke 200kr. af gangen, det kommer jo ud på et alligevel?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 19-04-06 06:11

> [...]
> ved at være tid til at tanke igen :)
>
> Men hvorfor kun tanke 200kr. af gangen, det kommer jo ud på et alligevel?

Det gælder jo næsten om at fylde tanken op, før prisen stiger igen...

Leif

Fra : Klaus G.

Dato : 19-04-06 11:54

> Det gælder jo næsten om at fylde tanken op, før prisen stiger igen...

Præcis, men hvis man så kun vil tanke for, lad os sige 200kr. fordi det er
torsdag, og priserne først falder søndag, så har man fået omkring 20liter,
og i midt tilfælde, så skulle jeg bare sigte efter 900km, i stedet for de
700km på triptælleren, da den gamle benzin sluger kun kan tøffe 10-11km/l.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Peter Fløistrup Poul~

Dato : 19-04-06 12:54

Klaus G. skrev:
> [...]
> 700km på triptælleren, da den gamle benzin sluger kun kan tøffe 10-11km/l.

Ja det er nu heller ikke fordi jeg er i tvivl om hvornår jeg ikke kan
kører længere, den matematik kan jeg godt selv regne ud...det er såmænd
mest af forfængelighed (?) jeg ville høre hvor stor operation det var at
få rettet op indikatoren.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-04-06 12:35

"Peter Fløistrup Poulsen" <peter@dotpeter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kører længere, den matematik kan jeg godt selv regne ud...det er såmænd
> mest af forfængelighed (?) jeg ville høre hvor stor operation det var at

Hvad med et besøg ved en hugger .. ??

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter Fløistrup Poul~

Dato : 20-04-06 15:08

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Hvad med et besøg ved en hugger .. ??

Lyder som en god ide..

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-04-06 22:21

> Lyder som en god ide..

Borset fra at tankføleren ER en sliddel, og ALLE de tankfølere jeg har haft
ude af en tank har været slidte.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Peter Fløistrup Poul~

Dato : 19-04-06 12:53

Klaus G. skrev:
> Men hvorfor kun tanke 200kr. af gangen, det kommer jo ud på et alligevel?

Som sagt dårlig vane, jeg render næsten altid rundt med en "dobbelt-las"
i lommen...