Surt show...
Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-04-06 19:59

Fra : MK

Dato : 18-04-06 20:00

> www.pcworld.dk/art/7291?a=block&i=81

Et navigationsanlæg fritager jo ikke een for at tænke lidt selv...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-04-06 20:17

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Et navigationsanlæg fritager jo ikke een for at tænke lidt selv...
Den lader vi stå et øjeblik, jeg glemte at krydsposte til
satellit.navigation. Men sådan er det jo når automatikken overtager, og den
virker for godt, så bliver det hurtigt rutine ;).

Fra : MK

Dato : 18-04-06 20:26

> Men sådan er det jo når automatikken overtager, og den virker for godt, så
> bliver det hurtigt rutine

I know - kørte en dag i Sydtyskland ned af en ensrettet gade, fordi
mit anlæg "sagde", at jeg skulle :)
Blev opmærksom på fadæsen, fordi et par kolleger skreg af grin

Nuvel, der findes jo også historien om ham tyskeren i sin BMW 735i,
som en mørk og regnfuld nat kørte i havnen, fordi navi'en mente, der
var en bro

Fra : Armand

Dato : 18-04-06 20:35

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> http://www.pcworld.dk/art/7291?a=block&i=81

Herhjemme har et par tilfælde af bilister der raskt væk er kørt i havnen
ad færgerampen (uden færge), vækket mistanke om blind brug af
navigations-sytem!
Sådan set samme historie :-|

--
Armand.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-04-06 20:50

Armand expressed precisely :
> Herhjemme har et par tilfælde af bilister der raskt væk er kørt i havnen ad
> færgerampen (uden færge),

Det fatter jeg helt ærligt ikke hvordan man kan gøre. Man skal da være
ualmindeligt uopmærksom for ikke at opdage at der altså ikke er nogen
færge - de er jo ikke helt små sådan nogen...

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Armand

Dato : 18-04-06 21:00

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> ualmindeligt uopmærksom for ikke at opdage at der altså ikke er nogen
> færge - de er jo ikke helt små sådan nogen...

"Det går ellers godtnok stejlt op på denneher bro, hva'? - - - *PLASK*

--
Armand.

Fra : Klaus G.

Dato : 18-04-06 22:23

> "Det går ellers godtnok stejlt op på denneher bro, hva'? - - - *PLASK*

"Og hvad betyder det skilt med en bil der er ved at tippe i vandet"? "Hov,
var det en kæde jeg kørte i stykker"? "Og se lige hvor venlige folk er, de
vinker alle sammen" :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-04-06 11:54

> "Det går ellers godtnok stejlt op på denneher bro, hva'? - - - *PLASK*

Den flyvende bil er opfundet?!!

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-04-06 12:50

> Den flyvende bil er opfundet?!!

Ja, men projektet er strandet pga. finansielle probs. ;)).

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-04-06 17:38

> Ja, men projektet er strandet pga. finansielle probs. ;)).
UPS, jeg læste det som flyDende. Men så "faldet til jorden" da? ;)). Døde er
begge projekter.

Fra : Klaus G.

Dato : 18-04-06 20:47

> http://www.pcworld.dk/art/7291?a=block&i=81

Heh...

Minder mig om dengang jeg på arbejdet fulgte en kørevejledning fra krak.dk
til punkt og prikke. Jeg endte ved siden af en motorvej, hvor den gamle vej
så var blevet reduceret til en lille cykelsti under motorvejen :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-04-06 20:49

Klaus G. expressed precisely :
> Minder mig om dengang jeg på arbejdet fulgte en kørevejledning fra krak.dk
> til punkt og prikke. Jeg endte ved siden af en motorvej, hvor den gamle vej
> så var blevet reduceret til en lille cykelsti under motorvejen

Godt du ikke forsøgte venstresving på en vej med midterrabat sådan som
Krak også ind i mellem foreslår (selvom de vist har fået luset de
værste af dem ud).

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Klaus G.

Dato : 18-04-06 21:24

> Godt du ikke forsøgte venstresving på en vej med midterrabat sådan som
> Krak også ind i mellem foreslår (selvom de vist har fået luset de
> værste af dem ud).

Minder lidt om da jeg engang skulle finde midtdata i Viborg. Køre ned af en
vej, skal så lave et u-sving, køre 200m tilbage og så dreje til venste. Hvor
ikke spare de 200m frem, og dreje til højre med det samme? :) Det var også
krak.dk

Eller da jeg skulle mødes med kærsten for første gang i Herning, så havde
krak.dk lige glemt at den vej jeg skulle ned af var blevet spærret af for
ca. 1?år siden, DOH! Men hvad faen, jeg fandt hende ;)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-04-06 21:27

Klaus G. formulated the question :
> Eller da jeg skulle mødes med kærsten for første gang i Herning, så havde
> krak.dk lige glemt at den vej jeg skulle ned af var blevet spærret af for
> ca. 1?år siden, DOH! Men hvad faen, jeg fandt hende

De er ikke altid lige hurtige til det med at opdatere...

Men til deres forsvar kan man så sige at det er et enormt datasæt de
arbejder med, der er pænt mange veje og adresser i DK...

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Eliasen

Dato : 18-04-06 21:39

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
> Klaus G. formulated the question :
>
> De er ikke altid lige hurtige til det med at opdatere...
>
> Men til deres forsvar kan man så sige at det er et enormt datasæt de
> arbejder med, der er pænt mange veje og adresser i DK...

Og der er (større eller mindre) ændringer på 15% af vejnettet hvert år.

--
Eliasen
www.tomtom-user.dk - Europas største TomTom-forum.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-06 22:19

Henrik Stidsen skrev:
> De er ikke altid lige hurtige til det med at opdatere...
> Men til deres forsvar kan man så sige at det er et enormt datasæt de
> arbejder med, der er pænt mange veje og adresser i DK...

Og der er et eller to grundsæt af vejoplysninger som de så alle deles om
at bruge. På forskellig vis.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Eliasen

Dato : 18-04-06 22:40

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> Og der er et eller to grundsæt af vejoplysninger som de så alle deles
> om at bruge. På forskellig vis.

Det var der i hvert fald før i tiden. I dag er såvel TeleAtlas og Navteq
såvel som de respektive landes kortudbydere mere eller mindre
selvforsynende med data. TA har to mand kørende rundt i DK dagligt med
det ene formål at holde kortene opdateret.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-04-06 23:22

Eliasen skrev:
> [...]
> selvforsynende med data. TA har to mand kørende rundt i DK dagligt med
> det ene formål at holde kortene opdateret.

Hvilken uddannelse mon man skal have for at få sådan et job?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Eliasen

Dato : 18-04-06 23:30

> Hvilken uddannelse mon man skal have for at få sådan et job?

Ikke nogen speciel, ud over en voldsom interesse i cykelstier, grusveje,
motorvejsbroer og lignende.

Fra : Kim

Dato : 19-04-06 00:01

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke nogen speciel, ud over en voldsom interesse i cykelstier, grusveje,
> motorvejsbroer og lignende.

= adm på Tomtom.dk ??

Mvh, Kim

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-04-06 11:20

Eliasen skrev:

> Ikke nogen speciel, ud over en voldsom interesse i cykelstier, grusveje,
> motorvejsbroer og lignende.

*Skal* man cykle på de der stier?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-04-06 12:47

> *Skal* man cykle på de der stier?

kun hvis den går i den retning man skal..

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-04-06 18:10

> kun hvis den går i den retning man skal..
Ej heller når den er blokeret af parkerede biler eller fjolser, som ikke
overholder deres vigepligt. Så er man fritaget, og må befordre sig ad
kørebanen, til den gene det nu er :(.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-04-06 20:00

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> kun hvis den går i den retning man skal..

Prøver igen;

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-04-06 20:23

> Skal man *cykle* på de der stier?

Vi tager den igen, for dem som ikke er så hurtige ;): Ja, du må ikke parkere
el. på anden vis spærre dem.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-04-06 00:43

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Vi tager den igen, for dem som ikke er så hurtige ;): Ja, du må ikke parkere
> el. på anden vis spærre dem.

Så bliver jeg jo nødt til at skære den ud i pap.

Spørgsmålet handler ikke om _hvor_ det foregår, men om _hvordan._

Jeg hører jo til dem der *ikke* cykler.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-04-06 06:20

> Jeg hører jo til dem der *ikke* cykler.

Nej, det har jeg fundet ud af ;). En "30" knallert, scooter skal også
benytte dem, af og til bliver man overrasket, enten fordi der er foretaget
"konstruktive ændringer" på subj, eller fordi det er en "45", motorcykel som
syntes trafikken skrider bedre på cykelstien :(. Men som skrevet finder jeg
dem lige så tit blokeret :(.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-04-06 13:39

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> [...]
> syntes trafikken skrider bedre på cykelstien :(. Men som skrevet finder jeg

Kommer der, at naturlige årsager, ikke så tit, så det ved jeg ikke noget
om.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-04-06 15:21

En "30" knallert, scooter skal også
> Kommer der, at naturlige årsager, ikke så tit, så det ved jeg ikke noget
> om.

Du kan også blive overrasket når du tumler rundt "der ude", i dit store
"lokum" ;).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-04-06 17:08

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> En "30" knallert, scooter skal også
> Du kan også blive overrasket når du tumler rundt "der ude", i dit store
> "lokum" ;).

Jeg har nu aldrig kørt på cykelstierne med et 40 tons vogntog.

Men jeg har faktisk kørt på stisystemer med lastbil.

I et af mine første jobs som chauffør var jeg ansat til at køre i en
Mercedes 608 lastbil med ruf.

Og en del af mit job var at køre for hittegodskontoret og samle cykler
og knallerter ind.

Og kom der en anmeldelse om at der varet knallertvrag et eller andet
sted på Brabrandstien fik jeg besked om at køre på stierne frem til
stedet. "Jeg *har* vist dig hvor du kommer ind!"

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-04-06 18:43

> Jeg har nu aldrig kørt på cykelstierne med et 40 tons vogntog.

Men jvf. vores træfninger omkring højresvingsulykker, ved jeg du kommer tæt
på ;).
BTW. Nu er den gal igen. Hvorfor er det altid kvinder som det går udover?.
Er det fordi de stoler på "folk" er lige så forsigtige,opmærksomme og
opsatte på at overholde §'erne, som de selv?. For er stierne i byer mest
brugt af kvinder? ;). Er sikker på prob. altid har været der, nu er der
bare fokus på.

> Og kom der en anmeldelse om at der varet knallertvrag et eller andet sted
> på Brabrandstien fik jeg besked om at køre på stierne frem til stedet.
> "Jeg *har* vist dig hvor du kommer ind!"

Kender den godt, har cyklet der MEGET, både rundt om, ind til Søren
Frichsvej og Viby, men kan nu ikke huske du har forklaret noget. Never mind,
lad det ligge :).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-04-06 11:00

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> [...]
> opsatte på at overholde §'erne, som de selv?. For er stierne i byer mest
> brugt af kvinder? ;). Er sikker på prob. altid har været der, nu er der

Hvis det er den seneste konfrontation lastbil<>cyklist jeg har hørt om
kan jeg kun sige; "Man får hvad man betaler for."
(Hint: nationalitet af lastbil.)

> Kender den godt, har cyklet der MEGET, både rundt om, ind til Søren
> Frichsvej og Viby, men kan nu ikke huske du har forklaret noget. Never mind,
> lad det ligge :).

Det var nu også den besked jeg fik inden afgang, når der stor
knallertvrag og Brabrandstien på anmeldelsen. For ellers viste han godt
at jeg ville køre så tæt på, på vej, som jeg kunne og så slæbe vraget
hen til bilen.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : NS

Dato : 20-04-06 09:22

Finn Guldmann skrev:

> Så bliver jeg jo nødt til at skære den ud i pap.
>
> Spørgsmålet handler ikke om _hvor_ det foregår, men om _hvordan._
>
> Jeg hører jo til dem der *ikke* cykler.

Det skulle du ellers prøve. Køb en ny cykel med
udvendige gear. Det er noget helt andet end en
gammel, slidt og træls cykel. Sådan en cykel går
så let at det er en førnøjelse bare at mærke, hvor
gnidningsløst maskineriet går :).

NS

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-04-06 13:46

NS skrev:

> [...]
> noget helt andet end en gammel, slidt og træls cykel. Sådan en cykel går
> så let at det er en førnøjelse bare at mærke, hvor gnidningsløst

Jeg gentager: "Jeg hører jo til dem der *ikke* cykler."

Og bare rolig, jeg har hørt alle historierne om hvor godt og dejligt det
er. Jeg har også prøvet. Men nej. Det er og bliver aldrig noget for mig.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-04-06 23:37

Henrik Stidsen wrote:

> De er ikke altid lige hurtige til det med at opdatere...

Men er ens opdatering for tidlig går det også galt.

Jeg har vist tidliger respostet nedenstående historie, men det er så god at
den kan tåle det.

Citat:

Jeg har lige læst denne på www.tomtom-user.dk og synes, I - der ikke
følger med dér - liiige skal ha' den serveret. Forhistorien er dén, at
en del brugere har klaget over manglende aktualitet vedr.
kortmaterialet - at kortene i TT2 kke altid er/var helt up to date...

Erik skriver:
Jeg bliver nødt til at dele denne oplevelse med jer andre her i
forummet.

Med den nye TomTom 3 installeret, kørte min familie og jeg glad afsted
fra Ringkøbing til Århus for at besøge datteren. Med den nye TT3 er
det sidste stykke motorvej kommet med, så det glædede jeg mig til.

Fordi datteren bor i det sydlige Århus, guider TT3 mig ned ad E45,
hvorefter planen er at få mig på Århus Syd motorvejen ind mod centrum.

Da jeg kører sydpå ad E45, beder TT3 mig om at dreje fra og køre på en
anden motorvej. Der var ingen striber på afkørslen, og der manglede
vist også skilte, men pyt - hvis TT3 siger jeg skal dreje af, så
drejer jeg af.

Jeg kommer så op på den anden motorvej. Den ser fin ud. Splinterny
asfalt og lækker at køre på. Der er dog stadig ingen striber, men hvad
gør det.

Jeg kører lidt - fuld fart - 130 km/t - lækker asfalt.... så
forsvinder den modsatte kørebane pludselig. Nå, tænker jeg, den ligger
bare lidt væk.

Lidt længere henne passerer jeg nu en afkørsel, hvor der ikke er
asfalteret - der er kun grus og sand. Nu begynder jeg at blive en
smule mistænksom...

Pludselig kører jeg ned af en stor kant, og jeg kører nu ikke længere
på asfalt men på stabilgrus istedet. What? Og for ligesom at sætte
kronen på værket, så ligger der en enorm bunke jord midt på kørebanen
lidt længere henne med en gravko på toppen. Nu kunne jeg ikke komme
videre.

Her er det så, at familien i bilen vågner fra middagsluren, og spørger
mig, om vi snart er fremme, og hvor vi i øvrigt befinder os lige nu.
Hvad er det så lige man svarer?

Jeg gør selvfølgelig nu det, jeg skulle have gjort for længe siden:
Vender om og kører hele vejen tilbage igen til, hvor det begyndte at
gå galt.

Men... der var ikke afspærring før, men skal jeg love for at der er
nu. Jeg kan simpelthen ikke komme tilbage på normal vej, pga diverse
skilte, reflekser og anden afspærring. Til sidst er jeg nødt til at
standse bilen, stige ud og fjerne en masse afspærring for derved at få
mulighed for at komme tilbage civilisationen.

Pyha!!!

Moralen på denne historie er vel, at selvom man har TomTom med på
farten med de nyeste kort, så skal man lige huske at bruge sin sunde
fornuft.

Citat slut

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Eliasen

Dato : 19-04-06 00:28

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message

(Jeg quote-fuc... lige)

> Moralen på denne historie er vel, at selvom man har TomTom med på
> farten med de nyeste kort, så skal man lige huske at bruge sin sunde
> [...]

Det skal man helt sikkert. På min vej til Holstebro fra Århus, ville TT
have mig ad den nye omfartsvej ved Herning, altså tilbage mod Hammerum
ved den første rundkørsel for enden af motorvejen. Omfartsvejen åbner
vist først en gang senere i år...! :)

Noget af kortmaterialet er retfærdigvis ikke sendt på markedet endnu,
men alligevel...! :)

Fra : MK

Dato : 19-04-06 05:36

> [...]
> først en gang senere i år...! :)
> Noget af kortmaterialet er retfærdigvis ikke sendt på markedet endnu, men

Og så er der jo den obligaoriske - Erik skriver:

Fra : Thomas Landberg

Dato : 19-04-06 07:48

> Og så er der jo den obligaoriske - Erik skriver:
> Jeg bliver nødt til at dele denne oplevelse med jer andre her i
> forummet.

Egentligt utroligt så meget din historie minder om den som Uffe Ravn
postede....

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.

Fra : Brian

Dato : 19-04-06 18:54

Thomas Landberg wrote:

> Egentligt utroligt så meget din historie minder om den som Uffe Ravn
> postede....

Jojo, men historien er jo obligatorisk!

/Brian

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-04-06 22:51

Thomas Landberg wrote:

> Egentligt utroligt så meget din historie minder om den som Uffe Ravn
> postede....

*LOL*

Til orientering, er den oprindelige forfatter til indlæget her i gruppen

"Mugges POWER !"

Til dem som ikke helt kan genkende dette Usenethandle, kan jeg oplyse at han
underskriver sig som:

"/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)"

Mvh. Uffe Ravn

Fra : MK

Dato : 20-04-06 05:22

> *LOL*

Jep :)

> [...]
> "Mugges POWER !"
> Til dem som ikke helt kan genkende dette Usenethandle, kan jeg oplyse at

LOL - det var dengang

/Mogens
BMW og glad for DVD-navien