Svigtende trækkraft i MB
Fra : JaAndersen@gmail.com

Dato : 18-04-06 16:24

Har en Mercedes 190 E 2.3 fra 1986 der knap kan trække sig op ad
bakkerne :(

Der er skiftet tændrør, kabler, rotor + dæksel...

Snakkede med en der mente det måske var benzinfiltret - hvor sidder
det og er det til at skifte selv ?? (koster 130 kr i Biltema, så var
jo forsøget værd)

Andre ideer til hvad der kan være galt ?

Det er ikke undertryk i tanken :)

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-06 16:51

[...]

-------------------
- Stoppet luftfilter
- Utætte ventiler

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-04-06 17:17

Pludselig indtruffet eller blevet ringere og ringere over lang tid?

Niels

Fra : Bjarne

Dato : 18-04-06 19:40

In article <1145373844.645964.15790@u72g2000cwu.googlegroups.com>,
   JaAndersen@gmail.com writes:
> [...]
> det og er det til at skifte selv ?? (koster 130 kr i Biltema, så var
> jo forsøget værd)
> Andre ideer til hvad der kan være galt ?

Nu kan jeg ikke lige præcist huske gastrækket i en 190'er, men på en
123'er og en 126'er sidder der en "kugle" i selve gastrækket, som har
en tendens til at smuldre væk. Resultatet er præcist som du beskriver.

Start med at checke om du virkelig giver fuld gas når du træder pedalen
i bund. Få een til at træde speederen i bund og prøv så om du ude i motor
rummet kan give mere gas ved at trække i stængerne. Hvis du kan det, har
du fundet problemet og skal så bare finde den kugle der skulle have været
der. Den sidder imellem den første og anden stang der ligger vandret, inde i
en "skål", altså efter stangen der kommer op foran skillevæggen.

mvh,
Bjarne

Fra : JaAndersen@gmail.com

Dato : 18-04-06 19:42

Ringere og ringere, og nu er det slemt...

Luftfiltret blev skiftet for ca 9 måneder siden

Ville utætte ventiler ikke medføre tændingsbanken ?

Den døjer også sommetider lidt med at starte, idag startede den dog
uden problemer - men gik i stå 2 gange da den blev sat i gear

Dette skete mens motoren var kold (havde stået i carport hele natten
og gik i stå de 2 gange inden den nåede ud af indkørslen...)

Fra : MK

Dato : 18-04-06 19:45

<JaAndersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har en Mercedes 190 E 2.3 fra 1986 der knap kan trække sig op ad
> bakkerne. Andre ideer til hvad der kan være galt ?

Luftfilteret kan være tilstoppet. Og ellers er en sammenfalden
katalysator ofte grund til svigtende trækkraft, men din Mercer
fra '86 har næppe kat monteret...

Fra : JaAndersen@gmail.com

Dato : 21-04-06 09:38

Hmm,

Jeg legede lidt med speeder dimsen under luftfiltret - der hvor kablet
til pedalen sidder fast på...

Trykkede den helt i bund et par gange og vupti - nu kører bilen uden
problemer, den nærmest flyver afsted :)

Men hvad pokker er det så der har været galt ? Er det den kugle der
bliver nævnt eller ????

Fra : Bjarne

Dato : 21-04-06 12:11

In article <1145608671.292701.195110@e56g2000cwe.googlegroups.com>,
> [...]
> problemer, den nærmest flyver afsted :)
> Men hvad pokker er det så der har været galt ? Er det den kugle der
Det kunne det nemt være.
Som sagt sidder kuglen gemt inde i skålen så du skal have hovedet
helt ned for at se noget.

Du er nok nødt til at gennemgå hele trækket og kontrollere at alle
forbindelser er helt på plads. Samtidig kan du lige smøre alle
overgangene, det er et servicepunkt der tit udelades.

mvh,
Bjarne

Fra : JaAndersen@gmail.com

Dato : 21-04-06 13:43

Okay,

Jeg skriver mig bag øret at der sidder en lille kugle i reguleringen
til speederen - hvis det bliver galt igen :)

Indtil vidre tror jeg bare jeg kører vidre som den er... Man skal
aldrig skille noget af der virker (taler af erfaring !)

Men tak for hurtige svar