Bremseproblem på VW Golf 2
Fra : TexasFlood

Dato : 18-04-06 16:10

Min Golf 2 Pasadena ('91) har problemer med fodbremsen.
Når jeg træder ned på fodbremsen skal jeg de fleste gange træde pedalen
næsten i bund - andre gange virker den normalt ved at modstanden i pedalen
kommer omkring ca. 1/3 del nede.
Min ALB ventil er lidt utæt.
Kan problemet skyldes en defekt ALB ventil ?
Hvordan kontrollerer jeg selv om den virker ?

Kender ALB ventiler fra lastbiler, men har først nu stødt på den på min Golf
2.
Hvordan arbejder den fysisk på en Golf 2 ?
Hvor er forbindelsen mellem svingarm og ventil ?
MVH
Carsten

Fra : TexasFlood

Dato : 18-04-06 16:35

Ups - var lige lidt hurtig..

Jeg løftede lige vognen op og kravlede ind under for at se hvordan den
arbejder.
Det ser fint ud, men gummipakningen på det bevægelige stykke på ventilen er
mørnet istykker.

- Kan man få denne gummipakning løst eller skal der en helt ny ventil på ?
- Hvad er der galt siden jeg nogle gange skal træde fodbremsen næsten i bund
for at bremse og andre gange er den normal ?

MVH
Carsten

Fra : KO

Dato : 18-04-06 20:37

> [...]
> Golf 2.
> Hvordan arbejder den fysisk på en Golf 2 ?
> Hvor er forbindelsen mellem svingarm og ventil ?

Uden at være sikker kunne det også lyde som vacumforstærkeren. Men er slet
ikke sikker. Min gamle G2 havde ogsp en smule smule med bremsen. Men
sjældent.

Prøv www.golf2.dk De er kloge på Golf2 området

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-06 20:43

TexasFlood skriver:

> Min ALB ventil er lidt utæt.

ALB ventil ?

Lastventilen ved baghjulene ?
Skift den.

> Hvordan arbejder den fysisk på en Golf 2 ?

Højden på bagenden af bilen bestemmer bremseevnen på baghjulene

Gå et smut ind på volkswagen.msk.ru. Der liger masser af dokumenter på
en GII

Klaus
--
Pænt pynt i stuen: