Er der nogen i Gruppen som har super/speci~
Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-04-06 13:13

Med det mener jeg har I f.eks en virkelig fed Mustang, Aston Martin eller
andet?

Samtidigt med at jeg roder med min egen bil osv så er jeg også ivrig amatør
fotograf, bryllupper og portrætter osv.
Men det har i længere tid været interessant for mig at kaste mig lidt over
at tage billeder af biler, så hvis der er nogen som har noget ud over det
sædvanlige og er interesseret i at få nogle gode billeder af sin bil, så vil
jeg gerne lege lidt med det, uden vederlag selvfølgelig, det ren hobby hvad
det her angår.
Der burde nok komme nogle sjove billeder ud af det og du/I får da alt hvad
jeg tager.

Det skal helst være i KBH området.

vh
Bjarne Haug
BMW E36 325i

Fra : Basse

Dato : 18-04-06 15:10

Jeg kender en der mistede en Lamborghini GT400 efter at nogle meget
bilinteresserede fyre havde været ude og fotografere den i den lade hvod var
opstaldet i venten på penge..
Et par dage efter at de havde været der var porten brudt op og dytten væk.

Hygge,
Basse

Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-04-06 15:25

"Basse" <schmonkei@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> opstaldet i venten på penge..
> Et par dage efter at de havde været der var porten brudt op og dytten væk.

Tak for det Basse,
nu er der vist ingen mulighed for mig at fotografere noget som helst.

Og Basse med den kommentar afspejler det vist at du ikke kender nogen med
format til sådan en bil

Håber ikke at alle i Gruppen har den indskrænkede form for indlevelse og
sympati.
Det sq ligeså slemt som at stjæle synes jeg.

Jeg er ikke interesseret i at løbe nogen steder med nogen bil og hvis folk
er bange kan de jo bare undlade at lade den fotografere, i bund og grund kan
man jo sikre sig ved ikke at afsløre hvor bilen er parkeret, såfremt det er
et problem.

mvh
Bjarne

Fra : Thomas J.

Dato : 18-04-06 15:41

Den Tue, 18 Apr 2006 16:24:32 +0200 sendte "Bjarne Haug"
<crap@haug.co.uk> følgende røgsignaler:

>Jeg er ikke interesseret i at løbe nogen steder med nogen bil....

Det vil én med skumle bagtanker nok også sige til ejeren.

>... og hvis folk
>er bange kan de jo bare undlade at lade den fotografere,.....

De personer ville nok heller ikke have svaret dig før Basses indlæg.

>.... i bund og grund kan man jo sikre sig ved ikke at afsløre
> hvor bilen er parkeret, såfremt det er et problem.

Hvordan vil du så fotografere den?
Vil du da køres rundt i byen med bind for øjnene en times tid
forinden?

Jeg kan sagtens følge dig i dit oprindelige indlæg, men som verden er
skruet sammen, tror jeg at du må nøjes med biludstillinger.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-04-06 15:55

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:s4u9425mhcgmsl3avtipjauq3ahhk74vf6@4ax.com...
> [...]
>
> Jeg kan sagtens følge dig i dit oprindelige indlæg, men som verden er
> skruet sammen, tror jeg at du må nøjes med biludstillinger.

Sørme godt vi fik afsløret den bandit med det samme...

MVH Leo Jensen

(Min Jag og min 2CV står i åben carport, uha...)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-04-06 15:58

Leo Jensen wrote:
> (Min Jag og min 2CV står i åben carport, uha...)

Ja, du må heller for den 2CV gemt væk...

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-04-06 21:22

meddelelse news:4444fe5c$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, du må heller for den 2CV gemt væk...

Ja-ja, nysynet uden anmærkninger, 30 år gammel, det er vel ikke så tosset

Leo

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-04-06 21:34

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in

> Ja, du må heller for den 2CV gemt væk...

Tag endelig ikke fejl... 2CV'er i god stand er investeringsobjekter idag.

Fra : Per O.

Dato : 18-04-06 16:40

"Basse" <schmonkei@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> opstaldet i venten på penge..
> Et par dage efter at de havde været der var porten brudt op og dytten væk.

det er nok også grunden til at alle der ejer en bil som er mere end to
kroner værd holder på at nummerpladen skal blændes af når billederne af
bilen vises. Tro mig, de som vil finde en sådan bil sidder ikke og kigger på
bilbilleder, for almindelige mennesker kan altså ikke få bilejerens adresse
uden videre. Jeg ved godt der går historier om folk som kan det ene og det
andet, men de som kan gider altså ikke føjte land og rige rundt efter en
Opel Raket eller en Golf i veteranudgave, bare fordi ejerne har klasken en
samling kitch fra T Svansen eller lignende på bilen. Det er stadig en gammel
bil, og dermed uinteresant for de som virkelig kan stjæle en bil. Enhver med
nogenluinde normal omløb under kasketten gider ikke rende med en gammel BMW
malet i babyblå med brede fælge, eller en Golf som ligner er reklamefremstød
for det lokale automalerværksted! Den slags biler er der jo ingen som vil
købe. Nææ, så hellere en diskret BMW 540i eller lignende .. dem vil selv
Tyskerne købe.
Hvem vil også fotografere en luksusbil som ejeren ikke kan køre udenfor en
dør fordi han ikke har råd til at indregistrere bilen? Den slags skal da
fotograferes i de rette omgivelser, og det er ikke i en gammel lade. Hvem
opstalder i øvrigt en Lamborghini i en lade der bare kan brækkes op uden at
der går en alarm og uden at bilen på nogen måde er sikret?? Det lugter da af
mangel på sikring af sine værdier (læs dumhed).
Men det er vel generelt med den slags som med alle andre former for
fotografering, man skal være fordigtig med hvem man entrerer med. Der er jo
ingen som forhindrer en i at tage oplysninger på fotografen, samt at bede om
en adresse på en hjemmeside hvor nogle af hans/hendes billeder ligger.
Fotografens fulde adresse og telefonnummer kunne vel også tjekkes ... så kan
man vist ikke tjekke mere. Hvis man så stadig er paranoid, skulle man måske
overveje en uge eller to på den lukkede.

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-04-06 16:47

> [...]
> ... så kan man vist ikke tjekke mere. Hvis man så stadig er paranoid,
> skulle man måske overveje en uge eller to på den lukkede.

Hej Per,

Jeg er 100% enig med dig, fine billeder forøvrigt.

mvh
Bjarne

Fra : Per O.

Dato : 18-04-06 16:52

KLIP

> Hej Per,
>
> Jeg er 100% enig med dig, fine billeder forøvrigt.

dine er også flotte .. især det med pigen ved den blå båd er jeg vild med!

Per O.

Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-04-06 16:54

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> KLIP

> dine er også flotte .. især det med pigen ved den blå båd er jeg vild med!
>
> Per O.

Ja, hehe tak for det, det er jeg også selv, hun var der bare helt tilfældigt
og så lykkedes det mig med tele at tage nogle stykker. Det er en
konstallation man sjældent løber ind i.

mvh
Bjarne

Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-04-06 16:42

Hehehe klart sjove besvarelser.
Det kunne jo være, jeg har da i hvert fald ikke løbet med bruden til de
bryllupper jeg har fotograferet hahaha.
Ja, man må hellere tage penge for det, så er folk tryggere. Pyt, jeg finder
en anden løsning.

Hvis der nu var nogen som ville synes det var sjovt at forevige deres
køretøj lidt, så kan de jo se mere her: www.photonet.dk

mvh
Bjarne

ps. ren straffeattest kan fremvises på forelangende.
pps. jeg ved hvor der er en DB9'er og den er der endnu.

Fra : John Sahl

Dato : 18-04-06 17:36

Bjarne Haug wrote:
> [...]
> sin bil, så vil jeg gerne lege lidt med det, uden vederlag
> selvfølgelig, det ren hobby hvad det her angår.

Prøv at vise hvad du kan få ud af mere almindelige biler i første omgang, så
skal du nok få opgaverne med de mere eksotiske biler hen af vejen.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Thomas Krath

Dato : 18-04-06 18:27

> Med det mener jeg har I f.eks en virkelig fed Mustang, Aston Martin
> eller andet?

Har noget tilsvarende en Mustang, men at betegne en Mustang o.lign. for
superbil er måske liiiige.... ;)

--
Mvh/TK
Chevrolet Camaro Z28 5,7 liter V8 ;)

Fra : Brian

Dato : 18-04-06 18:32

Thomas Krath wrote:

> Har noget tilsvarende en Mustang, men at betegne en Mustang o.lign.
> for superbil er måske liiiige.... ;)

Det vil jeg nok mene, der kører efterhånden en del Chevy'er i alle
størrelser

/Brian

Fra : Thomas Krath

Dato : 18-04-06 18:38

> Det vil jeg nok mene, der kører efterhånden en del Chevy'er i alle
> størrelser

*LOL* ja det har du sgu ret i ;) Men der kører også mange Ford'er ;)

--
Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav

Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-04-06 18:42

> Har noget tilsvarende en Mustang, men at betegne en Mustang o.lign. for
> superbil er måske liiiige.... ;)
>

> --
> Mvh/TK
> Chevrolet Camaro Z28 5,7 liter V8 ;)

Tjoe, men med forbehold for super/special hehe, Camaro Z28, hvornår er den
fra?

Tjae, jeg tror en Mustang nok er en superbil for mange som ikke har mulighed
for at komme over i sådan en fætter.

mvh
Bjarne Haug
BMW E36 325i

Fra : Thomas Krath

Dato : 18-04-06 19:24

> Tjoe, men med forbehold for super/special hehe, Camaro Z28, hvornår
> er den fra?

1997.

Men har haft mange andre specialbiler.... men ikke superbiler som Ferrari
Enzo, Porsche Carrera GT, McLaren F1, Mercedes McLaren SLR o.lign. ;)

Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-04-06 19:07

Så der er par billeder af nogle af mine biler her på siden:
http://www.photonet.dk/more.htm

mvh
Bjarne

Fra : John Sahl

Dato : 18-04-06 19:14

Bjarne Haug wrote:
> Så der er par billeder af nogle af mine biler her på siden:
> http://www.photonet.dk/more.htm

Undskyld jeg siger det, men der er intet specielt og lækkert over
dine bilbilleder. Tænk mere kreativt, gå tættere på, spot de fede
detaljer og vis at du kan andet end så mange andre.

Fra : MK

Dato : 18-04-06 19:24

> Undskyld jeg siger det, men der er intet specielt og lækkert over
> dine bilbilleder.

Slam !

www.thhe-foto.dk

Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-04-06 19:50

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> "John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Slam !

> www.thhe-foto.dk

Forøvrigt lækre billeder du har på det site, især de brobilleder finder jeg
interessant, kan godt lide den enkelt og lige efter bogen komposition du har
lagt i dem.

vh
Bjarne

Fra : MK

Dato : 18-04-06 19:54

"Bjarne Haug" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Forøvrigt lækre billeder du har på det site, især de brobilleder finder
> jeg interessant, kan godt lide den enkelt og lige efter bogen komposition
> du har lagt i dem.

Det Thomas H, der har gjort billederne. Han er ren amatør
men gør det enormt godt. Jeg ved ikke, om bil-billederne er
at finde via linket, men han er ret skrap til at få en masse ud
af det.

Sad og kiggede lidt på billederne fra Albertslund - en kedelig
egn ved Kbh., præsenteret på en flot måde af Thomas H...

Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-04-06 19:54

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> "John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Slam !

> www.thhe-foto.dk

Pudsigt dine skibe, jeg var selv inde at kigge på den store luksusliner,
F.... den var stor, nok noget af det mest heftige jeg har set realtime.

Fra : John Sahl

Dato : 18-04-06 19:55

MK wrote:
> Slam !

Så hårdt var det dog - ikke - ment, mere som konstruktiv kritik

> www.thhe-foto.dk

Ja, Thomas har helt sikkert et godt øje for det. Og jeg glæder mig
til at se hvad han får ud af hans tur til Le Mans i år.!

Fra : MK

Dato : 18-04-06 20:13

> Ja, Thomas har helt sikkert et godt øje for det. Og jeg glæder mig
> til at se hvad han får ud af hans tur til Le Mans i år.!

Hmm - ska han derned?
Han bliver nok "hoffotograf" for Audi fremover

Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-04-06 19:38

> [...]
> dine bilbilleder. Tænk mere kreativt, gå tættere på, spot de fede
> detaljer og vis at du kan andet end så mange andre.

I know, der er nu heller ikke noget med de biler som bejler til at gå
nærmere til dem synes jeg. Jo, jeg kan sagtens gøre noget sjovt og det er jo
det jeg havde tænkt mig, men det kommer nok og snart for den sags skyld
Den der 5D'er skal jo luftes.

vh
Bjarne

Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-04-06 19:48

> [...]
> dine bilbilleder. Tænk mere kreativt, gå tættere på, spot de fede
> detaljer og vis at du kan andet end så mange andre.

Er dette bedre? Måske kan man lige alligevel få noget interessant ud af
dette indlæg Tak for kritikken forøvrigt:

http://www.photonet.dk/bil/IMG_5694.jpg
http://www.photonet.dk/bil/IMG_5695.jpg

vh
Bjarne

Fra : John Sahl

Dato : 18-04-06 20:01

Bjarne Haug wrote:
> Er dette bedre? Måske kan man lige alligevel få noget interessant ud
> af dette indlæg Tak for kritikken forøvrigt:

Ja, det er faktisk bedre. Specielt det sidste - dog synd med hegnet
man kan se du har stået bagved.

> http://www.photonet.dk/bil/IMG_5694.jpg
> http://www.photonet.dk/bil/IMG_5695.jpg

Og rart at du tog min kritik for det den var, nemlig konstruktiv!

Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-04-06 20:57

> [...]
> man kan se du har stået bagved.

> Og rart at du tog min kritik for det den var, nemlig konstruktiv!

Jeg har arbejdet med 3D grafik en del år og det er første gang jeg kaster
mig over biler, så jeg skal lige "skyde" mig ind på det. Så kommer det nok
snigende, jeg er godt klar over de små finurligheder som de andre ikke tager
osv. Så mon ikke, hold øje med min hjemmeside det kan være der kommer lidt
snart.

mvh
Bjarne

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-06 20:38

Bjarne Haug skriver:

> Med det mener jeg har I f.eks en virkelig fed Mustang, Aston Martin eller
> andet?

Du kan da starte med Jan's "Spirillen", den kender de fleste vidst og
bliver den stjålet, skal er den noget let at genkende

KLaus
--
Pænt pynt i stuen: