Støddæmpere til en BMW 320i E30 Touring
Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-04-06 07:03

Hej,

Hvordan skifter man ovenstående? Min kammerat har bilen og dem der sidder på
er lidt sløve, vi havde tænkt os selv at rode os ud i operationen med at
skifte dem.

Hvordan får man de gamle ud, skal de ud nedenfra eller overfra i tårnet?
Resten skal vi nok greje via bøger osv. Det er forøvrigt dæmperne i front
der er tale om.

mvh
Bjarne Haug
E36 325i

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 18-04-06 09:43

"Bjarne Haug" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Resten skal vi nok greje via bøger osv. Det er forøvrigt dæmperne i front

De skal ud nedefra, hvis bilen ikke er sænket i forvejen, bliver det nok
lidt besværligt for jer. Man skal klemme fjedrende sammen mens de sidder på
bilen, og derefter kan man presse dæmperen så meget sammen at man kan lirke
den ud. Dette kan dog ikke altid lade sig gøre uden at man skal have den del
hvor bremseskiver osv sidde på, ud af bærekuglen så man kan få dæmperen med
fjeder ned.

Mvh
Jacob

Fra : Bjarne Haug

Dato : 18-04-06 11:24

> [...]
> lirke den ud. Dette kan dog ikke altid lade sig gøre uden at man skal have
> den del hvor bremseskiver osv sidde på, ud af bærekuglen så man kan få

Hej Jacob

Den er sænket i forvejen, vi prøver at kigge på det, tak for tippet.

mvh
Bjarne