/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Slet ingen som har en mening om diffentier~
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 17-04-06 19:16

Hej gruppe,

Det undrer mig i grunden at der ikke har været en tråd om forslaget om
differentierede hastighedsgrænser på landevej - men det er måske fordi
manden alle elsker at hade her i gruppen, har udtalt sig positivt om emnet
?
Jeg synes i hvert fald at det lyder som en god ide - der er mange
strækninger hvor farten kunne sættes op til 100, og sikkert også steder hvor
den kunne sættes ned til 70.

--
mvh

Andreas M. Hansen


 
 
MK (17-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 17-04-06 19:17


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4443db5c$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det undrer mig i grunden at der ikke har været en tråd om forslaget om
> differentierede hastighedsgrænser på landevej - men det er måske fordi
> manden alle elsker at hade her i gruppen, har udtalt sig positivt om emnet

Det skyldes, at der er en separat gruppe til den slags politisk stof !!!



Andreas M. Hansen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 17-04-06 19:20

> Det skyldes, at der er en separat gruppe til den slags politisk stof !!!

Det skulle da være første gang at denne ng ikke blev brugt til en gang debat
om sådan et emne...

mvh

Andreas M. Hansen


MK (17-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 17-04-06 19:23


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4443dc40$0$84014$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det skulle da være første gang at denne ng ikke blev brugt til en gang
> debat om sådan et emne...

Een gang skal være den første.....



Ukendt (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-04-06 19:50


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4443db5c$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej gruppe,
>
> Det undrer mig i grunden at der ikke har været en tråd om forslaget om
> differentierede hastighedsgrænser på landevej - men det er måske fordi
> manden alle elsker at hade her i gruppen, har udtalt sig positivt om emnet
> ?

Åhh, du har duracell batterier i tankerne

> Jeg synes i hvert fald at det lyder som en god ide - der er mange
> strækninger hvor farten kunne sættes op til 100, og sikkert også steder
> hvor den kunne sættes ned til 70.

Jaja lad os nu se. Jeg tror ikke der er den store lyst til at ændre noget
efter en SÅ blodig påske...den har godt nok kostet nogle unge liv.

Jeg er dog rimelig overbevist om at HVIS man ville ændre hastighedsgrænserne
så skulle det følges op med endnu strængere straffe som det er blevet det
efter vi fik 130 på motorvejene.
Måske med konfiskation af bilen, såfremt at overskridelsen er > 30%.

--
Tom



Thomas Rasmussen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 17-04-06 20:01

Tom wrote:

> Jeg er dog rimelig overbevist om at HVIS man ville ændre hastighedsgrænserne
> så skulle det følges op med endnu strængere straffe som det er blevet det
> efter vi fik 130 på motorvejene.

Det ville heller ikke gøre mig noget hvis det var tilfældet, dog så jeg
da gerne at man var lidt mere realistisk med hvor man hævede
hastighedsgrænsen, så det ikke ender ligesom fx. på E45 hvor der der
110km/t grænse allerede fra Sønderup afkørslen på vej mod Aalborg. Jeg
kan simpelthen ikke se hvorfor der skal være 110kmt der. Mener at kunne
huske de initielle forslag gik på et lille område der hvor der skulle
være 110 for derefter at blive til 130 igen indtil lige syd for Aalborg.
Men politikerne mente måske bare at det ville forvirre bilisterne, så de
besluttede at skære det over een kam?

> Måske med konfiskation af bilen, såfremt at overskridelsen er > 30%.

Det kan jeg så ikke se hvordan fa'en hører hjemme i debatten om
fartgrænser og straf for overskridelse af disse. Hvorfor skal fx. hele
familien straffes fordi eet medlem har kørt for stærkt? Forestil dig at
din kone/kæreste bliver snuppet for at køre for stærkt, det er måske dig
der har betalt bilen, men du skal så vinke farvel til de 2-500.000kr? Er
det rimeligt at du skal straffes for hvad en anden person har gjort?

Så istedet hellere 'nøjes' med at sætte straffen til at påvirke den
person som rent faktisk har overtrådt loven (konfiskering af kørekort
samt x år karantæne for at tage et nyt).

Thomas

Klaus D. Mikkelsen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-04-06 20:23

Thomas Rasmussen skriver:
>
> Det ville heller ikke gøre mig noget hvis det var tilfældet, dog så jeg
> da gerne at man var lidt mere realistisk med hvor man hævede
> hastighedsgrænsen, så det ikke ender ligesom fx. på E45 hvor der der
> 110km/t grænse allerede fra Sønderup afkørslen på vej mod Aalborg. Jeg
> kan simpelthen ikke se hvorfor der skal være 110kmt der. Mener at kunne
> huske de initielle forslag gik på et lille område der hvor der skulle
> være 110 for derefter at blive til 130 igen indtil lige syd for Aalborg.

Kan du sige Vejle - Lillbælt ?


Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Ukendt (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-04-06 20:29


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
news:4443e609$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

>> Måske med konfiskation af bilen, såfremt at overskridelsen er > 30%.
>
> Det kan jeg så ikke se hvordan fa'en hører hjemme i debatten om
> fartgrænser og straf for overskridelse af disse. Hvorfor skal fx. hele
> familien straffes fordi eet medlem har kørt for stærkt? Forestil dig at
> din kone/kæreste bliver snuppet for at køre for stærkt, det er måske dig
> der har betalt bilen, men du skal så vinke farvel til de 2-500.000kr? Er
> det rimeligt at du skal straffes for hvad en anden person har gjort?

I flg den nuværende lovgivning så må de faktisk konfiskere køretøjet såfremt
man bliver taget uden kørekort 3 gange så det er såmen ikke fordi det er så
utænkelig alligevel.

Citat fra justitsministeren:
Jeg har i forbindelse med min besvarelse af 21. oktober 2003 af spørgsmål
nr. 3 af 8. oktober 2003 fra Folketingets Retsudvalg redegjort for de
gældende regler om konfiskation. Som det fremgår af besvarelsen, der
vedlægges (ikke optrykt her), er der efter straffeloven og færdselsloven
mulighed for i visse tilfælde at konfiskere køretøjer, der er anvendt ved
overtrædelse af færdselsloven. Konfiskation af det anvendte køretøj kan i
helt særlige tilfælde ske, selv om ejeren af køretøjet ikke er ansvarlig for
overtrædelsen af færdselsloven.

--
Tom



Thomas Rasmussen (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 18-04-06 08:16

Tom wrote:

> I flg den nuværende lovgivning så må de faktisk konfiskere køretøjet såfremt
> man bliver taget uden kørekort 3 gange så det er såmen ikke fordi det er så
> utænkelig alligevel.
>
> Citat fra justitsministeren:
> Jeg har i forbindelse med min besvarelse af 21. oktober 2003 af spørgsmål
> nr. 3 af 8. oktober 2003 fra Folketingets Retsudvalg redegjort for de
> gældende regler om konfiskation. Som det fremgår af besvarelsen, der
> vedlægges (ikke optrykt her), er der efter straffeloven og færdselsloven
> mulighed for i visse tilfælde at konfiskere køretøjer, der er anvendt ved
> overtrædelse af færdselsloven. Konfiskation af det anvendte køretøj kan i
> helt særlige tilfælde ske, selv om ejeren af køretøjet ikke er ansvarlig for
> overtrædelsen af færdselsloven.

OK, det var jeg ikke klar over, men som jeg læser det du skriver her, så
er det kun i helt specielle tilfælde og hvor man fra sag til sag vurdere
om det er nødvendigt med en konfiskering af køretøjet... Kunne
forestille mig det i en sag hvor en person er frakendt kørekortet men
fortsætter med at køre i bilen uden kort... Men jeg kan ikke se det
relevant i en sag hvor det er en person med kort der har kørt for
stærkt... her må det være kørekortet der skal ryge, sammen med en
klækkelig bøde.

Thomas

claus b. p. (17-04-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 17-04-06 22:50


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:4443e34d$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4443db5c$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Jeg synes i hvert fald at det lyder som en god ide - der er mange
>> strækninger hvor farten kunne sættes op til 100, og sikkert også steder
>> hvor den kunne sættes ned til 70.
>
> Jaja lad os nu se. Jeg tror ikke der er den store lyst til at ændre noget
> efter en SÅ blodig påske...den har godt nok kostet nogle unge liv.
>
Hvad har det egentlig med hastighedsgrænser at gøre? Hvis man kører 160km/t+
er det vel ligegyldigt om hastighedsgrænsen er 70 eller 90.
Men ingen kan vel være uenige i, at hastighedsgrænsen skal vurderes efter de
lokale forhold, og ikke efter en tilfældig politikers ugentlige valgprogram.

/Claus



Ukendt (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-06 00:18


"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44440dfd$0$190$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> news:4443e34d$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4443db5c$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Jeg synes i hvert fald at det lyder som en god ide - der er mange
>>> strækninger hvor farten kunne sættes op til 100, og sikkert også steder
>>> hvor den kunne sættes ned til 70.
>>
>> Jaja lad os nu se. Jeg tror ikke der er den store lyst til at ændre noget
>> efter en SÅ blodig påske...den har godt nok kostet nogle unge liv.
>>
> Hvad har det egentlig med hastighedsgrænser at gøre? Hvis man kører
> 160km/t+ er det vel ligegyldigt om hastighedsgrænsen er 70 eller 90.

Ja men politikere tænker ikke sådan. De ser på at det er måske et dårligt
signal at tale om øget fart når der lige er slået en masse unge mennesker
ihjæl......sådan ca. blev det udlagt i radioen i dag.

> Men ingen kan vel være uenige i, at hastighedsgrænsen skal vurderes efter
> de lokale forhold, og ikke efter en tilfældig politikers ugentlige
> valgprogram.

tjo det er rigtig nok, men de skal jo på den anden side varetage vores alles
interesser som kan være meget modstridende og forskellige.

--
Tom



jan@stevns.net (17-04-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 17-04-06 20:04

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev :

>Det undrer mig i grunden at der ikke har været en tråd om forslaget om
>differentierede hastighedsgrænser på landevej - men det er måske fordi
>manden alle elsker at hade her i gruppen, har udtalt sig positivt om emnet
> ?

Eller også skal folk lige have fordøjet påsken ?

Nu er det ikke kun kaninen der har luftet tanken , Karsten Nonbo er
også ude med riven ;)

>Jeg synes i hvert fald at det lyder som en god ide - der er mange
>strækninger hvor farten kunne sættes op til 100, og sikkert også steder hvor
>den kunne sættes ned til 70.

Hovedtanken med at man yderligere skal differentiere hastighederne ,
fro derved at vise folk, at der er steder, hvor man kan gi' den lidt
ekstra, og andre, hvor man nok skal klappe hesten, er helt ok i min
bog -

Jeg kører meget , og ganske meget på diverse landeveje - så ja - jeg
mener også der er mange gode veje, hvor farten kunne øges - og de er
en del, hvor jeg nok ville sætte farten ned




--
jan@stevns.net

Hvem dælen har nu stillet en Nissan i min carport ???

John Sahl (17-04-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 17-04-06 20:06

Andreas M. Hansen wrote:
> Jeg synes i hvert fald at det lyder som en god ide - der er mange
> strækninger hvor farten kunne sættes op til 100, og sikkert også
> steder hvor den kunne sættes ned til 70.

Jeg er bare overbevist om at der er en bagtanke i hans handlinger,
først giver han lidt på landevejene, for der efter at stramme den lidt
nogen andre steder. I dont like him!

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Brian (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 17-04-06 20:15

John Sahl wrote:

> Jeg er bare overbevist om at der er en bagtanke i hans handlinger,
> først giver han lidt på landevejene, for der efter at stramme den lidt
> nogen andre steder. I dont like him!

Helt enig, han er alt for politisk... på den klamme måde.

/Brian



Henrik Stidsen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 17-04-06 20:22

Andreas M. Hansen brought next idea :
> Det undrer mig i grunden at der ikke har været en tråd om forslaget om
> differentierede hastighedsgrænser på landevej - men det er måske fordi manden
> alle elsker at hade her i gruppen, har udtalt sig positivt om emnet ?

Det er vel bare sådan at der kommer mest debat når det er upopulære
forslag der stilles :)

> Jeg synes i hvert fald at det lyder som en god ide - der er mange strækninger
> hvor farten kunne sættes op til 100, og sikkert også steder hvor den kunne
> sættes ned til 70.

Helt enig, og konklusionen at differencerede fartgrænser vil give
større respekt for skiltene tror jeg er lige i øjet.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.



Ukendt (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-04-06 20:27

On Mon, 17 Apr 2006 20:15:55 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Hej gruppe,
>
>Det undrer mig i grunden at der ikke har været en tråd om forslaget om
>differentierede hastighedsgrænser på landevej - men det er måske fordi
>manden alle elsker at hade her i gruppen, har udtalt sig positivt om emnet
> ?
>Jeg synes i hvert fald at det lyder som en god ide - der er mange
>strækninger hvor farten kunne sættes op til 100, og sikkert også steder hvor
>den kunne sættes ned til 70.

Jamen, der er da masser af steder, hvor man sagtens kunne tillade 90
eller 100 - et lysende eksempel er dele af Skovvejen til Kalundborg,
der er udlagt som motortrafikvej undtagen ved krydsende veje, men man
må stadig kun køre 80. (det er der så ikke ret mange, der kan finde ud
af - sikker vinder med en del klip og betingede frakendelser, hver
gang der er fartkontrol) Det samme gælder vel dele af den gamle A10 op
gennem Jylland og et hav af andre steder.
Jeg sidder bare med en fornemmelse af, at når Duracell og embedsmænd
har været inde over og vurdere, så ender vi med fartnedsættelse på
måske 25% af landevejene (masser af steder med god grund) og man øger
kun hastigheden på måske 5% af vejene. Man skal jo huske at alt skal
indrettes efter laveste fællesnævner.
Hvor er den egentlig henne, den der med at køre efter forholdene? Man
kunne jo bare hæve den generelle fartbegrænsning til 90 på landeveje
og så slå ned (og få domstolene med) de steder, hvor det ikke er smart
at køre 90+.
Men problemet er, at meget få kan finde ud af at tage hensyn til andre
ude i trafikken, det gælder fletteregler, afstand eller at køre efter
forholdene. Mange insisterer på, at hvis grænsen er fx. 80, så kan de
sq køre 80+ uanset regn, sne eller tåge. (ellers kan de jo ikke stå op
til normal tid og nå omkring børneinstitution med ungen og på arbejde
til tiden).
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet

Ukendt (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-06 16:27


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4443db5c$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...


> Jeg synes i hvert fald at det lyder som en god ide - der er mange

Det er tovligt.
Folk kan ikke administrere det.

Højere fart betyder også længere bremselængde,
hvis faren er på færde.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408892
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste