Pris og syn på brgt bil
Fra : kb

Dato : 17-04-06 18:25

Hej

Jeg er for øjeblikket ved at kigge på ny bil, som udskiftning for min
ældre bil.
I den forbindelse, håber jeg nogen kan hjælpe mig med en rimelig
salgspris for min bil.

Bilen er en Mazda 626 2.0 GT fra 88. Den har i skrivende stund gået
144.000 med den originale motor.
Bilen har været en garage bil.
Den skal synes oktober 2006

Hvad er en rimelig pris for denne?

Kan man syne en bil før den planlagte synsperiode?

På forhånd tak

Fra : Bo Velschow

Dato : 17-04-06 19:44

"kb" <klausbergh@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Denne hér er en 2.0 GT'er fra 90, der har gået 141 kkm:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=198303423&page=3
Den koster 30k hos en forhandler.

Denne hér er en 88'er, der har gået 225 kkm
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=719600038&page=4
- og den koster så kun 20k.

Da forhandleren nok skal tjene en 10-15k på bilen, skal du nok ikke regne
med at få mere en 10k for den - måske mere (givet som rabat), såfremt du
køber en ny bil hos forhandleren (hvilket ikke nødvendigvis er en god idé,
da man typisk i forvejen _uden_ at bytte en bil ind kan få gedigne rabatter
mange steder).

Solgt som privat kan du måske få 12-15k for den (helt afhængig af stand
osv.).

Mht. syn før tid:
"Stk. 3. Et køretøj, der er omfattet af pligt til periodisk syn, kan
fremstilles til frivilligt
periodisk syn i perioden indtil seks måneder før månedsdatoen i det år, hvor

køretøjet skal til periodisk syn, med den virkning, at det frivillige
periodiske syn

erstatter det periodiske syn, såfremt køretøjet godkendes."

Sakset fra
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap14.pdf
§70 s. 81.

- så du kan sagtens syne bilen, før du sælger den.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-04-06 21:03

"kb" <klausbergh@gmail.com> skrev i en meddelelse

Kan man syne en bil før den planlagte synsperiode?

Ja - i dit tilfælde er periodisk i 10. md. du kan køre bilen til "frivillig
syn", hvis du gør det inden for 6 mdr. før periodisk syn vil den ikke blive
indkaldt til det næste periodiske syn.

MVH Hans