Dæk Jeg er på herrens mark. (205/50-15 240~
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 16-04-06 23:26

Hvad hulen skal man købe?
Det er til en ældre baghjulstrukket bil med lidt over 200 hk.
Jeg vil have grip, grip, grip. :)
Pris er rimeligt(under 1000 kr/stk.) underordnet da bilen kun skal have det
bedste :)

Har selv fundet et par forslag. Nogen der har erfaringer?
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=R-118185&dsco=23
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=R-105062&dsco=23
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=75901&dsco=23
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=747100&dsco=23
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=509776&dsco=23

Find selv på flere ;)

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : TDN

Dato : 17-04-06 08:18

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det bedste :)
>
> Har selv fundet et par forslag. Nogen der har erfaringer?

Her er måske lidt inspiration, godt nok er dimensionen større i testen (på
de bredeste) end cykeldæksdimensionen på Sierra'en

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/AD7640C3-5D0D-43FE-B989-5D6D6F5F4866/0/104109.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 17-04-06 19:39

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Her er måske lidt inspiration, godt nok er dimensionen større i testen (på
> de bredeste) end cykeldæksdimensionen på Sierra'en
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/AD7640C3-5D0D-43FE-B989-5D6D6F5F4866/0/104109.pdf

Har Pirelli på BMW'en, og det spiller max. - Desværre fås det dæk kun i
RunOnFlat version... :(
Måske skulle man gå efter Pirelli P6000 på Cossien.

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : John Sahl

Dato : 17-04-06 08:41

Morten Lorenzen wrote:
> [...]
> Jeg vil have grip, grip, grip. :)
> Pris er rimeligt(under 1000 kr/stk.) underordnet da bilen kun skal

Du skal da have et sæt gadeslicks på den fine racer! Du kommer
jo ikke til at køre sindsygt mange kilometer i den uanset, så det
må være vejen frem.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 17-04-06 19:34

> Du skal da have et sæt gadeslicks på den fine racer! Du kommer
> jo ikke til at køre sindsygt mange kilometer i den uanset, så det
> må være vejen frem.

Tak for de pæne ord, men hvis du tror den skal bruges til race, så tror du
forkert :)

-M

Fra : John Sahl

Dato : 17-04-06 20:01

Morten Lorenzen wrote:
> Tak for de pæne ord, men hvis du tror den skal bruges til race, så
> tror du forkert :)

Ok, jeg var ikke klar over det var en almindelig 1.6i "model Olesen"
du have købt

Fra : Brian

Dato : 17-04-06 20:21

John Sahl wrote:

> Ok, jeg var ikke klar over det var en almindelig 1.6i "model Olesen"
> du have købt

Antyder du dermed at Olesen's ikke er en racermodel ?

Vi husker vel alle hans beretning om, hvordan han ydmygede føreren
af en udbollet Honda Civic - flere gange

/Brian

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 18-04-06 21:45

"Brian" <mailto:nej@tak.du> skrev i en meddelelse
"Re: Dæk Jeg er på herrens mark. (205/50-15 240km/t)"

> Antyder du dermed at Olesen's ikke er en racermodel ?

Det var/er da den fremste af alle 1600'ere i hele DK :)

> Vi husker vel alle hans beretning om, hvordan han ydmygede føreren
> af en udbollet Honda Civic - flere gange

Den var ikke udkneppet, snarere en trimmet Vtec ;)

-M

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.214.50.179)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 18-04-06 21:47

"John Sahl" <mailto:spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Dæk Jeg er på herrens mark. (205/50-15 240km/t)"

> Ok, jeg var ikke klar over det var en almindelig 1.6i "model Olesen"
> du have købt

Heller ikke jeg ;)

-M
422 HK i garagen :)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.214.50.179)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-04-06 08:55

> [...]
> det bedste :)
>
> Har selv fundet et par forslag. Nogen der har erfaringer?

Skal du have grip, så fås nedensående i hvert fald i din størrelse, men
næppe under 1000 kr/stk.

Dunlop DZ02G
Yokohama A 048

Niels

Fra : John Sahl

Dato : 17-04-06 11:36

Niels Bengaard wrote:
> Yokohama A 048

Nemlig og tæt på prisen kan de vist godt fås.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 17-04-06 19:40

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Skal du have grip, så fås nedensående i hvert fald i din størrelse, men
> næppe under 1000 kr/stk.
>
> Dunlop DZ02G
> Yokohama A 048

Gælder det både i tørt og vådt føre? Hvad er prisen ca.? Og hvor?

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : John Sahl

Dato : 17-04-06 20:05

Morten Lorenzen wrote:

> Gælder det både i tørt og vådt føre? Hvad er prisen ca.? Og hvor?

Begge ovenstående dæk er semi-slicks, altså slicks med mønster,
godkendt til kørsel i trafikken. Det nederste er Nicolas Kiesas
foretrukne til gadebilerne.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-04-06 20:07

Morten Lorenzen wrote:

> Gælder det både i tørt og vådt føre? Hvad er prisen ca.? Og hvor?

Yokohama hos Gunner Åskov...
Jeg kører på dem til race, og jeg synes ikke at de er gode i vådt føre...
Der skøjter de sgu rundt (synes jeg)
Men på tør vej er de rigtig gode...
http://80.161.219.186/dpTiming/BaneRekKlasse.asp?RecId=204 mod
http://80.161.219.186/dpTiming/BaneRekKlasse.asp?RecId=228
Omgangstid: 54,620 stk. på gadedæk mod 52,219 stk. på slicks og i en bil,
der næsten koster det samme pr. omgang som jeg bruger pr. år...

Fra : NS

Dato : 17-04-06 12:35

Morten Lorenzen skrev:
> [...]
> bedste :)
>
> Har selv fundet et par forslag. Nogen der har erfaringer?

Noget der udseendemæssigt (mønster osv.) ligger
nogenlunde tæt på de originale 80'er dæk ville jeg
sige.

NS

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 17-04-06 19:36

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

> Noget der udseendemæssigt (mønster osv.) ligger nogenlunde tæt på de
> originale 80'er dæk ville jeg sige.

Jamen, det lyder som noget af det jeg leder efter. - Men har bare ikke haft
held til at finde det endnu.

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-04-06 09:15

Morten Lorenzen wrote:
> [...]
> have det bedste :)
>
> Har selv fundet et par forslag. Nogen der har erfaringer?

Jeg har sådan nogle her på min "vilde" Sierra:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=71438&dsco=23
(dog i 205/55-15)
Og dem er jeg ovenud tilfreds med, både på våd og tør vej.
Ved dog ikke om de kan hamle op med dine næsten dobblet så mange hypper.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-04-06 15:34

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote in

> Hvad hulen skal man købe?

Jeg har selv haft megen glæde af http://shor.ter.dk/936067693.

Egenskaberne er fine i såvel regn- som tørvejr, og jeg er især blevet
glædeligt overrasket over holdbarheden. Feedback synes jeg er fint -
omend dækket bliver mere upræcist mod enden af sin levetid.

Hvis man bruger sin bil i alm. gadetrafik har man IMHO mest brug for et
godt regndæk, da man aldrig vil kunne udnytte et semislicks
tørvejrsegenskaber i alm. trafik uden at blive skudt og hængt i nærmeste
lygtepæl.

/lars, 328i

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-04-06 10:23

Per Beer Hansen wrote:

> Jeg har sådan nogle her på min "vilde" Sierra:
> http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=71438&dsco=23
> (dog i 205/55-15)

Ditto.

--