Hjælp! Min gamle Kadett smelter sikringen
Fra : Telemand

Dato : 16-04-06 21:17

Hjælp! Min gamle Kadett smelter sikringen, men den springer ikke.
Har mont. radio/cd og koblet til den sikring, hvor katastrofeblink, indv.
lys samt ur skal kobles til. Det står også på pladen til at dække
sikringsboksen.
Har nu været udsat for at (blad)sikringen smelter et par gange, men den er
ikke sprunget.
Bilen lader lidt over 13,5 volt, og det er jo ikke for meget, den må gerne
gå op på 14.
Hvor skal man søge efter fejlen???
Telemand

Fra : Henning

Dato : 16-04-06 21:32

On Sun, 16 Apr 2006 22:17:00 +0200, "Telemand" <skipper@nospamit.dk>
wrote:

> [...]
>Har mont. radio/cd og koblet til den sikring, hvor katastrofeblink, indv.
>lys samt ur skal kobles til. Det står også på pladen til at dække
Du skal gi' radioen egen sikring, alternativt sætte en større i
holderen du bruger.

Fra : alexbo

Dato : 16-04-06 21:44

"Telemand" skrev

> Hjælp! Min gamle Kadett smelter sikringen, men den springer ikke.

Dårlig forbindelse i sikringsholderen, det udvikler varme.
Når først det er sket een gang, så er det svært at redde, holderen er brændt
og giver ikke ordentlig forbindelse, lige meget hvor tit du skifter sikring,
og hvad størrelse du bruger.
Sæt radioen til et andet sted, måske cigartænderen eller direkte på
batteriet, med sin egen indskudssikring.

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 16-04-06 22:02

Telemand wrote:

> [...]
> den er ikke sprunget.
> Bilen lader lidt over 13,5 volt, og det er jo ikke for meget, den må

Som en anden skriver, det er selve sikringsholderen der er defekt.

Monter en løs sikringsholder, evt. en mere bare til radioen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : michael

Dato : 16-04-06 23:16

der er ingen forskæld om din sikring springer eller smelter!! (hvis det er
metallet i sikringen der smælter)

1).
hvis det er din autoradio der springer sikringen skal du prøve at koble den
diregte til dit batteri det giver mere strøm til din radio, og du slipper for
spændingsfald i dit i forevejen underdimintioneret ledningsnæt.

2).
Hvis du ikke hved hvad der får din sikring til at smælte skal du starte med at
tænde for ALT ind til at sikringen springer/mælter, prøv først uden tænding ON der
efter med tænding ON.

MVH
Michael
(også en trofast Kadett mand)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.107.97.239)

Fra : Telemand

Dato : 17-04-06 10:24

Undskyld, men fik måske ikke udtrykt at det er selve plasic'en på sikringen
der smelter og løber ned, så den bliver da noget varm. Men selve metallet er
helt.
Klippede i går ledningerne bagpå sikringsboksen, og monterede en ekstra
sikringsholder med tilhørende ledninger med 2 kronemuffer. Måske kan det
løse problemet. Ellers prøver jeg at gi' radioen egen sikring.
Kan det ske hvis der bliver sat ekstra strøm til som starthjælp? Har fået
starthjælp et par gange.
Telemand

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-04-06 10:55

Telemand skrev:

> Kan det ske hvis der bliver sat ekstra strøm til som starthjælp?

Nej
Hans
http://kortlink.dk/2hsd