|
| Skoda Fabia 1,9 TDI: Første eftersyn Fra : JAD |
Dato : 16-04-06 20:12 |
|
Min Skoda Fabia Combi 1,9 TDI Ambiente, årgang 9/2004, insisterer på, at det
efter 40.600 km er tid til et 50.000 km-eftersyn. (Der er 50.000
km-intervaller på denne model).
Et par spørgsmål til andre Fabia-ejere:
1) Har I været ude for, at det var nødvendigt at trille til service efter
kun 4/5 af det forventede kilometerantal? Jeg forventede, at bilen ville
hyle op efter ca. 48.000 km.
2) I hvor høj grad kan man tillade sig at blæse på advarslen fra cockpittet?
Der står ikke et km.antal efter skruenøglen, der angiver, at bilen skal til
service, og der har ikke været advarsler før i går.
3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn, hvis
der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
regner med, at det bliver ren rutine.
Tak for hjælpen!
Vh Jeff
| |
Klaus D. Mikkelsen (16-04-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-04-06 20:14 |
|
JAD skriver:
>
> 1) Har I været ude for, at det var nødvendigt at trille til service efter
> kun 4/5 af det forventede kilometerantal? Jeg forventede, at bilen ville
> hyle op efter ca. 48.000 km.
Det er longlife olie du kører på og der kan være op til 50kkm mellem
eftersynene
> 2) I hvor høj grad kan man tillade sig at blæse på advarslen fra cockpittet?
> Der står ikke et km.antal efter skruenøglen, der angiver, at bilen skal til
> service, og der har ikke været advarsler før i går.
Se servicebogen.
> 3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn, hvis
> der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
> regner med, at det bliver ren rutine.
Kommer meget an på værkstedet. Fik foretaget 30kkm på min Golf V for
1308,08 kr.
Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
| |
Kim (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Kim |
Dato : 17-04-06 16:30 |
|
..
>
>> 3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn, hvis
>> der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
>> regner med, at det bliver ren rutine.
>
> Kommer meget an på værkstedet. Fik foretaget 30kkm på min Golf V for
> 1308,08 kr.
>
>
> Klaus
1308,08 kr. så må det da være uden olieskift ?
Kim
| |
Klaus D. Mikkelsen (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 17-04-06 16:28 |
| | |
Ukendt (16-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-04-06 20:30 |
|
On Sun, 16 Apr 2006 21:11:33 +0200, "JAD"
<britonFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:
<...>
>
>1) Har I været ude for, at det var nødvendigt at trille til service efter
>kun 4/5 af det forventede kilometerantal? Jeg forventede, at bilen ville
>hyle op efter ca. 48.000 km.
Jeg mener at huske, at markedsføringen siger OP TIL 50 kkm mellem
serviceeftersyn, ingen garanti for at netop du kan køre så langt. Min
mors benzin-Fabia fra 2003 ville have skiftet olie efter ca. 6 kkm i
stedet for de 15, der står i servicebogen. Det viste sig, at der var
gået et helt år og en del korte ture, så det var OK.
>
>2) I hvor høj grad kan man tillade sig at blæse på advarslen fra cockpittet?
>Der står ikke et km.antal efter skruenøglen, der angiver, at bilen skal til
>service, og der har ikke været advarsler før i går.
Du behøver ikke gå i panik og holde stille, men hvis det var min bil,
ville jeg ringe og bestille tid på tirsdag og så køre videre som
normalt, indtil værkstedet har tid. Bilens computer analyserer dit
kørselsmønster og på den baggrund mener den, at oliens smøreevne nu er
på minimum.
>
>3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn, hvis
>der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
>regner med, at det bliver ren rutine.
Der er jeg blank.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet
| |
Preben Andersen (16-04-2006)
| Kommentar Fra : Preben Andersen |
Dato : 16-04-06 20:47 |
|
"JAD" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:444296e0$0$849$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> 3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn,
> hvis
> der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
> regner med, at det bliver ren rutine.
Jeg ved ikke med en Fabia, men jeg har lige fået lavet 1. service på min
Octavia, og det kostede godt kr. 3.000,-
mvh
Preben
| |
C. Caspersen (17-04-2006)
| Kommentar Fra : C. Caspersen |
Dato : 17-04-06 09:16 |
|
"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:44429f50$0$47047$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg ved ikke med en Fabia, men jeg har lige fået lavet 1. service på min
> Octavia, og det kostede godt kr. 3.000,-
Hvilken by ?
Mvh
Caspersen
| |
Preben Andersen (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Preben Andersen |
Dato : 17-04-06 09:34 |
|
"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:44434ea3$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg ved ikke med en Fabia, men jeg har lige fået lavet 1. service på
>> min
>> Octavia, og det kostede godt kr. 3.000,-
>
> Hvilken by ?
Fredericia.
mvh
Preben
| |
Armand (16-04-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-04-06 23:43 |
|
JAD skrev:
> Min Skoda Fabia Combi 1,9 TDI Ambiente, årgang 9/2004, insisterer på, at det
> efter 40.600 km er tid til et 50.000 km-eftersyn. (Der er 50.000
> km-intervaller på denne model).
>
> Et par spørgsmål til andre Fabia-ejere:
>
> 1) Har I været ude for, at det var nødvendigt at trille til service efter
> kun 4/5 af det forventede kilometerantal? Jeg forventede, at bilen ville
> hyle op efter ca. 48.000 km.
Er det ikke en enten(50.000km)/eller(12måneder) - rytmik?
--
Armand.
| |
Ham Selv [7500] (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Ham Selv [7500] |
Dato : 17-04-06 05:22 |
|
> Er det ikke en enten(50.000km)/eller(12måneder) - rytmik?
2 årgange kørte på dieselsiden med max. 50.000 km eller 2 år. I dag kører
alle modeller med max. 30.000 km eller 2 år.
Har I været ude for, at det var nødvendigt at trille til service efter kun
4/5 af det forventede kilometerantal?
Min 1.4 TDI PD Ambiente fra 09/04 indkaldte før påske til service. Den havde
kørt km 48.000 og skrev, at der var 2300 km til service, så jeg har bestilt
service til sidst i april.
Det bliver for øvrigt et 60.000 km eftersyn (mere omfattende end 30.000 km).
Det er Skoda´s politik med modellerne med 50.000 km serviceinterval.
Hilsen Per
| |
Armand (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-04-06 11:23 |
|
Ham Selv [7500] skrev:
>> Er det ikke en enten(50.000km)/eller(12måneder) - rytmik?
>
> 2 årgange kørte på dieselsiden med max. 50.000 km eller 2 år. I dag kører
> alle modeller med max. 30.000 km eller 2 år.
> Min 1.4 TDI PD Ambiente fra 09/04 indkaldte før påske til service. Den havde
> kørt km 48.000 og skrev, at der var 2300 km til service, så jeg har bestilt
> service til sidst i april.
Alt imens jeg overvågede service-nedtælleren på min 206HDi, sprang den
pludselig fra 1200km til 0 - Det skete på årsdagen for leveringen
hvilket matcher godt med Peugeot's rytmik á 30.000km eller 12mdr!
Derfor også mit spørgsmål á ovenfor!
--
Armand.
| |
Elise Møller (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Elise Møller |
Dato : 17-04-06 11:54 |
|
> Alt imens jeg overvågede service-nedtælleren på min 206HDi, sprang den
> pludselig fra 1200km til 0 - Det skete på årsdagen for leveringen hvilket
> matcher godt med Peugeot's rytmik á 30.000km eller 12mdr!
> Derfor også mit spørgsmål á ovenfor!
Skoda´s modeller gør muligvis det samme mth. 2 årsdagen for levering.
Hos Skoda er det km eller maks 24 mdr.
Jeff´s Fabia er fra 09/04 (det er min også), så den har endnu ikke nået
grænsen for 24 mdr.
Mvh. Per
Skoda Fabia 1.4 TDI PD Ambiente Combi 09/04
Skoda Fabia 1.2 HTP Ambiente 04/06
Suzuki DL650 V-strom K4
| |
C. Caspersen (17-04-2006)
| Kommentar Fra : C. Caspersen |
Dato : 17-04-06 09:16 |
|
"JAD" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:444296e0$0$849$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> 3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn, hvis
> der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
> regner med, at det bliver ren rutine.
3500-4500 kr afhængig af landsdel.
Mvh
Caspersen
| |
Anders Majland (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 17-04-06 10:30 |
|
>> 3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn, hvis
>> der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
>> regner med, at det bliver ren rutine.
>
> 3500-4500 kr afhængig af landsdel.
Jeg ved ikke om det er mere omfattende en det første 30Mm eftersyn på en
benziner - Men der gav vi 2342,98 kr ved 26137 km i Hobro.
--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Skoda fabia Kombi 1,2 12v 64hk 2004 - ~45000km
| |
Globator (18-04-2006)
| Kommentar Fra : Globator |
Dato : 18-04-06 08:39 |
|
Har just fået foretaget longlife service på min Fabia 1.9 TDI ved
40.000 km.
Pris 3.200 inkl. moms i Silkeborg
Lars
| |
Jeff (18-04-2006)
| Kommentar Fra : Jeff |
Dato : 18-04-06 10:26 |
|
Tak for alle svarene - selvom jeg nok blev lidt mere forvirret, end jeg
havde regnet med.
Nu har jeg ringet rundt til nogle autoriserede Skoda-forhandlere, og de
ligger typisk på ca. 5.200 kr. inkl. "opfriskning" af bremser.
Alle som én brugte de som undskyldning for den høje pris, at longlife-olien
var dyr. (Til gengæld må man forvente, at de indkøber så meget af den, at de
opnår en klækkelig rabat...)
Til sagen:
- Er der nogen, der har prøvet at få skiftet olien (billigere) andetsteds,
så man kan frabede sig dette? Uautoriseret værksted er fint...
- Er der nogen Skoda-ejere i Københavnsområdet, der har fået ordnet deres
50.000 km-eftersyn mærkbart billigere end 5.200, inkl. bremseeftersyn?
- Andre fif?
Tak for hjælpen!
Hilsen Jeff
"JAD" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:444296e0$0$849$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Min Skoda Fabia Combi 1,9 TDI Ambiente, årgang 9/2004, insisterer på, at
det
> efter 40.600 km er tid til et 50.000 km-eftersyn. (Der er 50.000
> km-intervaller på denne model).
>
> Et par spørgsmål til andre Fabia-ejere:
>
> 1) Har I været ude for, at det var nødvendigt at trille til service efter
> kun 4/5 af det forventede kilometerantal? Jeg forventede, at bilen ville
> hyle op efter ca. 48.000 km.
>
> 2) I hvor høj grad kan man tillade sig at blæse på advarslen fra
cockpittet?
> Der står ikke et km.antal efter skruenøglen, der angiver, at bilen skal
til
> service, og der har ikke været advarsler før i går.
>
> 3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn, hvis
> der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
> regner med, at det bliver ren rutine.
>
> Tak for hjælpen!
>
> Vh Jeff
>
>
>
>
>
>
>
>
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-04-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-04-06 10:36 |
|
Jeff skriver:
>
> Alle som én brugte de som undskyldning for den høje pris, at longlife-olien
> var dyr.
Vil de ikke rende og hønse. Jeg har stidgit fået laver 30kkm servide på
min GolfV til 1308,08kr, det er incl longlifeolie.
> - Er der nogen, der har prøvet at få skiftet olien (billigere) andetsteds,
> så man kan frabede sig dette? Uautoriseret værksted er fint...
Longlifeolien kan skifte til "normal" olie, men så bliver
serviceintervallerne kortere. Hvis du ikke bruger korrekt longlifeolie,
men fortsætter med longlife programmet, bortfalder motorgarantien
> - Er der nogen Skoda-ejere i Københavnsområdet, der har fået ordnet deres
> 50.000 km-eftersyn mærkbart billigere end 5.200, inkl. bremseeftersyn?
Bremser kan du få lavet alle steder.
Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
| |
Preben Andersen (18-04-2006)
| Kommentar Fra : Preben Andersen |
Dato : 18-04-06 11:30 |
|
"Jeff" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4444af64$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> Nu har jeg ringet rundt til nogle autoriserede Skoda-forhandlere, og
> de
> ligger typisk på ca. 5.200 kr. inkl. "opfriskning" af bremser.
> Alle som én brugte de som undskyldning for den høje pris, at
> longlife-olien
> var dyr. (Til gengæld må man forvente, at de indkøber så meget af den,
> at de
> opnår en klækkelig rabat...)
Så dyr er den heller ikke. T-Hansen sælger den til kr. 89,- pr liter.
Som nævnt tidligere har jeg netop givet godt 3000,- for en Octavia
(efter 41.000 km, ikke fordi den sagde til, men fordi jeg alligevel
skulle have skiftet skæve bremseskiver), så hvorfor skulle det være
dyrere på en Fabia?
Hvad mener de med "opfriskning af bremser"?
mvh
Preben
| |
Ukendt (18-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-04-06 14:22 |
|
"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4444bfaf$0$46977$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Jeff" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4444af64$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>> Nu har jeg ringet rundt til nogle autoriserede Skoda-forhandlere, og de
>> ligger typisk på ca. 5.200 kr. inkl. "opfriskning" af bremser.
>> Alle som én brugte de som undskyldning for den høje pris, at
>> longlife-olien
>> var dyr. (Til gengæld må man forvente, at de indkøber så meget af den, at
>> de
>> opnår en klækkelig rabat...)
>
>
> Så dyr er den heller ikke. T-Hansen sælger den til kr. 89,- pr liter.
> Som nævnt tidligere har jeg netop givet godt 3000,- for en Octavia (efter
> 41.000 km, ikke fordi den sagde til, men fordi jeg alligevel skulle have
> skiftet skæve bremseskiver), så hvorfor skulle det være dyrere på en
> Fabia?
> Hvad mener de med "opfriskning af bremser"?
Nyt rød eller gul maling på bremsekalibrene
--
Tom
| |
Armand (18-04-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-04-06 18:44 |
|
Preben Andersen skrev:
> "Jeff" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4444af64$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>> Nu har jeg ringet rundt til nogle autoriserede Skoda-forhandlere, og
>> de
>> ligger typisk på ca. 5.200 kr. inkl. "opfriskning" af bremser.
>> Alle som én brugte de som undskyldning for den høje pris, at
>> longlife-olien var dyr. (Til gengæld må man forvente, at de indkøber
>> så meget af den, at de opnår en klækkelig rabat...)
>
> Så dyr er den heller ikke. T-Hansen sælger den til kr. 89,- pr liter.
På regningen fra mit nyligt gennemførte 30.000km service på HDi'en,
fremgår det at jeg har måttet give 97,50kr/l incl. moms for den påfyldte
olie!
Selvom jeg godt kunne finde på at medbringe olie selv som protest mod
opskruede priser, gider jeg altså ikke ulejlige mig for de mindre end
10,-kr der er i forskel til T-Hansens :-|
--
Armand.
| |
Carsten Hjorth (18-04-2006)
| Kommentar Fra : Carsten Hjorth |
Dato : 18-04-06 20:35 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:hz91g.163$7x6.109@news.get2net.dk...
> Preben Andersen skrev:
>> "Jeff" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4444af64$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>
>>> Nu har jeg ringet rundt til nogle autoriserede Skoda-forhandlere, og de
>>> ligger typisk på ca. 5.200 kr. inkl. "opfriskning" af bremser.
>>> Alle som én brugte de som undskyldning for den høje pris, at
>>> longlife-olien var dyr. (Til gengæld må man forvente, at de indkøber så
>>> meget af den, at de opnår en klækkelig rabat...)
>>
>> Så dyr er den heller ikke. T-Hansen sælger den til kr. 89,- pr liter.
>
> På regningen fra mit nyligt gennemførte 30.000km service på HDi'en,
> fremgår det at jeg har måttet give 97,50kr/l incl. moms for den påfyldte
> olie!
> Selvom jeg godt kunne finde på at medbringe olie selv som protest mod
> opskruede priser, gider jeg altså ikke ulejlige mig for de mindre end
> 10,-kr der er i forskel til T-Hansens :-|
Nu kører den så heller ikke med den samme special olie som vw´s longlife
motorer, den olie du har fået, kan sikkert købes til det halve...
/Carsten
| |
Armand (18-04-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-04-06 21:10 |
|
Carsten Hjorth skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:hz91g.163$7x6.109@news.get2net.dk...
>> Preben Andersen skrev:
>>> "Jeff" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:4444af64$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>>
>>>> Nu har jeg ringet rundt til nogle autoriserede Skoda-forhandlere, og de
>>>> ligger typisk på ca. 5.200 kr. inkl. "opfriskning" af bremser.
>>>> Alle som én brugte de som undskyldning for den høje pris, at
>>>> longlife-olien var dyr. (Til gengæld må man forvente, at de indkøber så
>>>> meget af den, at de opnår en klækkelig rabat...)
>>> Så dyr er den heller ikke. T-Hansen sælger den til kr. 89,- pr liter.
>> På regningen fra mit nyligt gennemførte 30.000km service på HDi'en,
>> fremgår det at jeg har måttet give 97,50kr/l incl. moms for den påfyldte
>> olie!
>> Selvom jeg godt kunne finde på at medbringe olie selv som protest mod
>> opskruede priser, gider jeg altså ikke ulejlige mig for de mindre end
>> 10,-kr der er i forskel til T-Hansens :-|
>
> Nu kører den så heller ikke med den samme special olie som vw´s longlife
> motorer, den olie du har fået, kan sikkert købes til det halve...
>
Tråden har rodet lidt rundt i intervaller, men jeg (gen)ser nu at det er
50.000km's intervallet det drejer sig for i dette tilfælde og dét gør
jo nok sin forskel :-|
--
Armand.
| |
|
|