/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
rust i Mercedes C+E
Fra : Per Sørensen


Dato : 15-04-06 23:37

Hvordan er det lige med rustproblemerne i C220 og den "nye" E220 fra 2003.
Er rustproblemerne løst (med hensyn til det katastrofale omfang vi tidligere
har set beskrevet her i gruppen og i diverse magasiner)?

Hvad skal jeg ellers være opmærksom på. Bilerne har kørt små 200.000 km.

Jeg har efterhånden fået konen overbevist om at vi ikke kan leve uden en
stjerne. Jeg har kig på et par tyske som jeg tror jeg vil forsøge mig med
hvis ikke jeg bliver klogere...

mvh Per Sørensen



 
 
moi? (15-04-2006)
Kommentar
Fra : moi?


Dato : 15-04-06 23:51

Per Sørensen den 16-04-2006 00:36:
> Hvordan er det lige med rustproblemerne i C220 og den "nye" E220 fra 2003.
> Er rustproblemerne løst (med hensyn til det katastrofale omfang vi tidligere
> har set beskrevet her i gruppen og i diverse magasiner)?
>
> Hvad skal jeg ellers være opmærksom på. Bilerne har kørt små 200.000 km.
>
> Jeg har efterhånden fået konen overbevist om at vi ikke kan leve uden en
> stjerne. Jeg har kig på et par tyske som jeg tror jeg vil forsøge mig med
> hvis ikke jeg bliver klogere...
>
> mvh Per Sørensen
>
>

Bræk stjernerne af i et ubevogtet øjeblik og smid dem på et par kadetter
aka st. car.

Når rusten i skærmkanterne bliver for slem, klipper du moderat med en
pladesaks

Mission completed and problems solved
German Cars
- with stars om them

Ole Gaarde Kristense~ (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 16-04-06 03:34

"Per Sørensen" <mit_fornavn@overmarken.dk> skrev i en meddelelse
news:4441757b$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hvordan er det lige med rustproblemerne i C220 og den "nye" E220 fra 2003.
> Er rustproblemerne løst (med hensyn til det katastrofale omfang vi
tidligere
> har set beskrevet her i gruppen og i diverse magasiner)?
>
Det må siges at være løst. Har i hvert fald intet set til det de senere år.
I december skiftede min vognmand en C220 CDI stc. ud med en E220 CDI stc.
I C'eren vi frikørte var der ikke skyggen af rust - den var årgang 2003.
Samtidig har jeg ikke hørt fra nogen kolleger at der skulle være rust i
deres biler.
De værste problemer var på W210-modellerne og specielt årgangene 2000 og
2001 var ikke særligt heldige.
Eneste større problem med vores C-klasse var at den på et tidspunkt skulle
have et nyt styremodul til gearkassen, og det skulle så efterfølgende
softwareopdateres. Ellers har der faktisk kun været mindre problemer med
den.

> Hvad skal jeg ellers være opmærksom på. Bilerne har kørt små 200.000 km.
>
Ja så er de jo lige kørt til

Hvis du skal have automatgear:
Hvis du vælger en E'er så se om du kan finde en der er produceret efter
oktober 2003. Så har den nemlig den nyeste udgave af SBC-bremsesystemet
(SBC-2), og det er virkeligt dejligt hvis man kører meget bykørsel. Det har
nemlig en funktion hvor man kan få bremsen til at holde bilen stille som om
du satte gearstangen i P. Synes det lød som noget gejl indtil jeg fik prøvet
det. Nu vil jeg for alt i verden ikke undvære det. Den har samtidig en
funktion til køkørsel hvor bilen selv bremser når man slipper speederen.

Ellers bare vær på dupperne som ved enhver anden bilhandel. Check at alt
virker som det skal - det du kan checke selvfølgelig.

> Jeg har efterhånden fået konen overbevist om at vi ikke kan leve uden en
> stjerne. Jeg har kig på et par tyske som jeg tror jeg vil forsøge mig med
> hvis ikke jeg bliver klogere...
>
God fornøjelse med jagten - og den sidste overtalelse

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Carsten Hjorth (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Hjorth


Dato : 16-04-06 09:36

> Det må siges at være løst. Har i hvert fald intet set til det de senere
> år.
> I december skiftede min vognmand en C220 CDI stc. ud med en E220 CDI stc.
> I C'eren vi frikørte var der ikke skyggen af rust - den var årgang 2003.

Og den lader vi lige stå.... en ´03 uden rust? der kan selv en Kia være med?
Personligt vil jeg se en hel "generation" af ruststærke biler før jeg føler
mig overbevist.

/Carsten



Ole Gaarde Kristense~ (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 16-04-06 14:35

"Carsten Hjorth" <carstenfjernhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:44420202$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Det må siges at være løst. Har i hvert fald intet set til det de senere
> > år.
> > I december skiftede min vognmand en C220 CDI stc. ud med en E220 CDI
stc.
> > I C'eren vi frikørte var der ikke skyggen af rust - den var årgang 2003.
>
> Og den lader vi lige stå.... en ´03 uden rust? der kan selv en Kia være
med?
> Personligt vil jeg se en hel "generation" af ruststærke biler før jeg
føler
> mig overbevist.
>
Vi er som sådan helt enige, men de tidligere rustproblemer viste sig jo
nærmest inden første olieskift - og det ser man ikke mere. Hvordan bilerne
så ser ud om 10 år? Vi venter i spænding

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



MK (16-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 16-04-06 20:14


"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44424801$0$47051$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hvordan bilerne så ser ud om 10 år? Vi venter i spænding

Glem det - vi får det næppe at vide, thi bilerne er rustede op



Ole Gaarde Kristense~ (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 18-04-06 03:20

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:UHw0g.53117$d5.208083@newsb.telia.net...
>
> "Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:44424801$0$47051$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> > Hvordan bilerne så ser ud om 10 år? Vi venter i spænding
>
> Glem det - vi får det næppe at vide, thi bilerne er rustede op
>
Bare det ikke sker pludseligt - sådan puff - hov hvor blev bilen af

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Barfly. (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Barfly.


Dato : 16-04-06 10:45


"Per Sørensen" <mit_fornavn@overmarken.dk> wrote in message
news:4441757b$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hvordan er det lige med rustproblemerne i C220 og den "nye" E220 fra 2003.
> Er rustproblemerne løst (med hensyn til det katastrofale omfang vi
> tidligere har set beskrevet her i gruppen og i diverse magasiner)?
>
> Hvad skal jeg ellers være opmærksom på. Bilerne har kørt små 200.000 km.
>
> Jeg har efterhånden fået konen overbevist om at vi ikke kan leve uden en
> stjerne. Jeg har kig på et par tyske som jeg tror jeg vil forsøge mig med
> hvis ikke jeg bliver klogere...
>
> mvh Per Sørensen
>
FDM motor 8-2004

I juni og juli-nummeret af
Motor har vi skrevet, hvordan
Mercedes E-klasse (1995-2002),
C-klasse (1993-2001) og forrige
version af S-klassen (1990-1998)
ruster p.g.a. dårlig rustbeskyttelse
og dårlig lakvedhæftning. Nu har
FDM fundet bevis for, at den seneste
S-klasse også ruster.
FDM behandler for tiden to sager.
Den ene omhandler en S500,
som fra ny i 2000 kostede 2,4 millioner
kr. Her har ejeren fået udskiftet
bagklappen og en bagskærm
på grund af rust.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste