P-plads-skade
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-04-06 21:45

Ja, så fik man pyntet bilen igen, denne gang heldigvis med navn ved (der
findes enkelte ærlige personer endnu). Er der en hurtig og præcis ABC om
hvad jeg gøre? Har talt med manden, der lyder OK, og jeg har 'skriftlig
tilståelse', adr. m.v. og han har mit navn og adr. og fors.selskab.

2 gange på 20 kkm, bliver det ved sådan? Så vil jeg da købe en mere......

Hvordan med en lånebil, og hvor lang tid tager lidt lakrep.? Kan de gøre ret
meget ved en lakeret bagkofanger med lidt grater i, udover at skifte den?
(så slipper jeg nemlig også af med den gamle skade).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus G.

Dato : 15-04-06 22:16

> 2 gange på 20 kkm, bliver det ved sådan? Så vil jeg da købe en mere......

Pfffffff, kom igen når du er rigtig uheldig :)

Ikke engang 1500km rundede min bil da den blev påkørt første gang, det var
mine forældres nabo, så der blev betalt uden bøvl. Og så blev den påkørt
igen inden den havde rundt 3000km. Men denne gang meldte manden ikke sig
selv. Har haft fat i ham(ved hvem det er, bor i samme opgang), men han vil
ikke vedstå det, så der har jeg tabt.

Begge gange ridser i bagkofangeren, som kræver en nedslibning, og omlakering
:(

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 15-04-06 22:28

On Sat, 15 Apr 2006 22:45:02 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>meget ved en lakeret bagkofanger med lidt grater i, udover at skifte den?
>(så slipper jeg nemlig også af med den gamle skade).

Hum.. Der var en der bakkede ud i min venstre fordør - det tog 4 dage
på værksted. Min egen forsikring inkluderer lånebil, og du kan ikke
forvente at få lånebil dækket af modpartens forsikring, der
udelukkende dækker skader på dit køretøj/ting samt personskader.

** Lars

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-04-06 23:18

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev

> [...]
> forvente at få lånebil dækket af modpartens forsikring, der
> udelukkende dækker skader på dit køretøj/ting samt personskader.

Det er sjovt nok altid det, vi normalt tænkende tager som selvfølgeligheder,
der lige netop ikke er det. Så må jeg have fundet motorcyklen frem, med
mindre de kan love et eller andet (kort) vdr. rep.tid, eller min egen
forsikring, Tryg, 'giver ret til en bil'. Efter præmien at dømme, skulle de
nok kunne diske op med en Limousine.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-06 23:17

"Preben Riis Sørensen" skriver:

> [...]
> mindre de kan love et eller andet (kort) vdr. rep.tid, eller min egen
> forsikring, Tryg, 'giver ret til en bil'. Efter præmien at dømme, skulle de

Sidst jeg havde brug for det, udlejede mit værksted bil for 125 kr/døgn.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-04-06 16:01

Klaus D. Mikkelsen pretended :
> Sidst jeg havde brug for det, udlejede mit værksted bil for 125 kr/døgn.

Med frit antal kilometer ? Det kan nemlig hurtigt gå hen og blive dyrt
hvis man kører meget og skal betale pr. kilometer også! F.eks. har jeg
set en lånebil der kostede 2,50 pr kilometer ud over de første 50km/dag
- det ville koste mig 375kr/dag at køre i den til arbejde, ud over
brændstoffet!

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-06 19:09

Henrik Stidsen skriver:

> Med frit antal kilometer ?

Jeps, skulle dog selv betale brændstof.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-04-06 08:23

> [...]
> mindre de kan love et eller andet (kort) vdr. rep.tid, eller min egen
> forsikring, Tryg, 'giver ret til en bil'. Efter præmien at dømme, skulle

Det er _altid_ kaskoforsikreingen der stiller lånebil til rådighed, derfor
er det også altid egen forsikring som skal dække "lånebil".

Hvis eksempelvis du laver en soloulykke på din bil og du kun har
ansvarsforsikring, hvem skal så dække rep. af din bil ? dig selv der er ikke
andre til det.

Hvis du ved ulykken f.eks. nedlægger et vejskilt dækker din
ansvarsforsikring..

MVH Hans

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-04-06 20:02

Hej,

On Sun, 16 Apr 2006 00:18:01 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>mindre de kan love et eller andet (kort) vdr. rep.tid, eller min egen
>forsikring, Tryg, 'giver ret til en bil'. Efter præmien at dømme, skulle de
>nok kunne diske op med en Limousine.

Hah.. Min giver "bil i samme kategori" som ens egen - lejer hos Avis.

Fedt nok - så kunne jeg få en ny Saab 9-5 2.2t Touring Aut. som
lånebil - og det glædede vi os egentlig til at prøve. Hos BMW i Lund
var de flinke - "jeps, vi skal nok sørge for lånebilen står her" -
siger til manden (Bent-Jørgen) at vi gerne vil ha' en
kategori-whatever den nu hedder og gerne en Saab.

Mandag oprinder og GUESS WHAT... De havde skaffet os den sejeste Ford
Focus stc. 1.6i med manuelt gear, dejlig støj fra motor og vej på
motorvejen og halvautomatiske elruder foran og manuelle bagi Og
det er måske detaljer, men hvorfor hulen er den lavet så man skal åbne
bagklappen for at tænde lyset bag i bilen - hvis man åbner dørerne
tænder kun lyset foran ved bakspejlet?!

Hrmpf.. Som tilmed kørte 11,5 km/L ved jævn motorvejskørsel (cirka 130
km/t). Nu skal man jo ikke være kritisk, og selvfølgelig glad for
gratis lånebil stadigvæk - men det var da lidt surt.

Næste gang nogen banker ind i mig og jeg skal bruge en lånebil fra
forsikringen ordner jeg det selv så..

** Lars