Q: Pris på brugt Golf 2
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 15-04-06 18:35

Vores goe gamel Golf 2 er lige belevet total skadet, og skadevolderens
forsikring skal nu takserer en pris - Hvad kan vi forvente og hvad er den
værd ???

Golf 2 1.6 GL fra 88
Benzin version
75hk
5 gear
5 dørs med central lås
Servo
Soltag
El spejle
katalysator
Anhænger træk
Ny synet efter stor service
Splinter ny udstødning
Har lige fået Pava behandling for 3000kr

Importeret fra sydtyskland for 2,5 år siden hvor vi gav 60.000kr for den med
det hele
Bilen er endnu helt fri for rust, bortset fra nogen enkelte steder i
bagklappen og fordøren, som let kan laves med noget sandpapir og noget
lakstift...

Vil mene at en tilsvarende vil koste 40.000kr

Hvad kan en taksator finde på at stille os i udsigt ???

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 18:48

On Sat, 15 Apr 2006 19:34:52 +0200, "Morten Bo Jensen"
<giant[AT]@post.cybercity[DOT]dk> wrote:

> [...]
>lakstift...
>
>Vil mene at en tilsvarende vil koste 40.000kr
>
>Hvad kan en taksator finde på at stille os i udsigt ???

Puuh-ha. De handles jo fra ca. 10K og opefter. Der er ikke andet at
gøre end at finde al dokumentation på bilen frem og sandsynliggøre at
en bil i samme stand vil koste jer de 40K eller forhåbentlig tætter på
de 60K, som den anden stod jer i. Find alle billeder, regninger mv.
frem og måske er det en ide at finde nogle biler på mobile.de og regne
lidt på hvad de vil koste med danske skilte. Her kunne i jo prøve at
bruge den afgift, der er betalt for den nu skadede bil.
Jeg ved ikke, om det er relevant for jer, men somme tider kan det være
smart selv at beholde vraget, hvis der er noget, der kan bruges fra
den.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : BJ

Dato : 15-04-06 18:52

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

Prøv på http://www.bilbasen.dk

Årgangen findes dog ikke, men den ældste og mest lignende er ikke så meget
værd.

Hvor meget har bilen kørt siden 1988..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 15-04-06 21:23

"BJ" <> Hvor meget har bilen kørt siden 1988..?

112000km

Fra : BJ

Dato : 15-04-06 21:35

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]@post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> "BJ" <> Hvor meget har bilen kørt siden 1988..?
>

> 112000km

O.k.

Den hedengangne Renault 5 GTS 115.000 km.

Det var endda meningen, den skulle have været gemt/vedligeholdt for at kunne
deltage i oldtimerræs.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : JBH

Dato : 15-04-06 19:10

> [...]
> lakstift...
>
> Vil mene at en tilsvarende vil koste 40.000kr
>
> Hvad kan en taksator finde på at stille os i udsigt ???

En standardbil med den alder ?...10-20K. og så kan du måske forhandle dig
til handle 5-10k mere hvis den var pæn.

Mvh
JBH

Fra : BJ

Dato : 15-04-06 19:25

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> En standardbil med den alder ?...10-20K. og så kan du måske forhandle dig
> til handle 5-10k mere hvis den var pæn.

Det kunne jeg ikke med en 98% perfekt Renault GTS.

Den var vel 30kkr værd for mig, men gik for 23.000 kr.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 15-04-06 21:23

> Det kunne jeg ikke med en 98% perfekt Renault GTS.
>
> Den var vel 30kkr værd for mig, men gik for 23.000 kr.

Dårligt nyt

Fra : BJ

Dato : 15-04-06 21:36

KLIP

> Dårligt nyt

Jeg gjorde i hvert fald i mit tilfælde, hvad jeg kunne, men det hjalp ikke.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 15-04-06 21:22

> En standardbil med den alder ?...10-20K. og så kan du måske forhandle dig
> til handle 5-10k mere hvis den var pæn.

Jamen, det er jo ikke en standard bil - Ved godt at det måske ikke er
verdens 8 vidunder, men en Import Golf i GL klassen med alt det ekstra
udstyr vil være langt mere værd, det er jeg sikker på !!

Vil helt klart mene at f.eks. 30.000 er i underkanten, da bilen var meget
meget pæn og kun havde 112000 på bagen !!

Fra : Niels Bengaard

Dato : 15-04-06 20:07

> Vil mene at en tilsvarende vil koste 40.000kr
>
> Hvad kan en taksator finde på at stille os i udsigt ???

Så vidt jeg kan se på bilbasen kan man få import golf 1,6 hos forhandlere
for ca. 25-35.000 kr, hvor de dyreste er fra 1989 og har kørt ca. 120.000
km.
Så 40.000 er nok for meget, med mindre du da kan finde andre end dem jeg
lige så, eller din har kørt ingenting.

Niels

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 15-04-06 21:20

> Så vidt jeg kan se på bilbasen kan man få import golf 1,6 hos forhandlere
> for ca. 25-35.000 kr, hvor de dyreste er fra 1989 og har kørt ca. 120.000
> km.

Alle er i dårligere stand end vores eller de har kørt langt mere...

> Så 40.000 er nok for meget, med mindre du da kan finde andre end dem jeg
> lige så, eller din har kørt ingenting.

DEn havde kørt 75000 da vi overtog den, og nu 112000km

Fra : Niels Bengaard

Dato : 15-04-06 22:08

> Alle er i dårligere stand end vores eller de har kørt langt mere...

Hvad med denne, den er nyere og har kørt mindre.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=665400280&page=2

Eller tilsvarende
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=620000470&page=2

Dem kan man da bruge som udgangspunkt, og så kan man jo vurdere for og imod
i forhold til din og prissætte efter det.
Har man købt ny udstødning og undervognsbehandling igår er det bare surt,
det gør ikke bilen mere værd.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 20:20

> Har man købt ny udstødning og undervognsbehandling igår er det bare surt,
> det gør ikke bilen mere værd.

ARRRGGGHHH - Er det virkelig rigtigt ???

Jeg mener... En ny (brugt) tilsvarende skal vel også ha´ ny udstødning og
pava for at matche !!

???

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-04-06 20:48

> ARRRGGGHHH - Er det virkelig rigtigt ???
>
> Jeg mener... En ny (brugt) tilsvarende skal vel også ha´ ny udstødning og
> pava for at matche !!
>
> ???

Hvor meget vil du da selv give mere for en bil der lige har fået ny
udstødning og undervognsbehandling kontra en der ser ens ud, men ikke har
fået gjort det?

Niels

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-04-06 20:33

> [...]
> værd ???
>
> Hvad kan en taksator finde på at stille os i udsigt ???
Det er sq trist man ikke kan "tvinge" taksator til at finde en
tilsvarende til det som han prissætter bilen til. De er tit "lidt"
for smålige. Nogen gange kan det dog hjælpe at kræve
en uvildig syn og skønsmand (hvis det stadig kan lade sig gøre).
Pøj pøj med vurderingen.

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 15-04-06 21:25

> Det er sq trist man ikke kan "tvinge" taksator til at finde en
> tilsvarende til det som han prissætter bilen til.

Er du sikker på det ???

Hvis man nu sagde at man ikke ville ha´ pengene, men vil ha´ en ny bil !!

> Nogen gange kan det dog hjælpe at kræve
> en uvildig syn og skønsmand (hvis det stadig kan lade sig gøre).

Hvem foretager et sådant ???

Fra : Niels Bengaard

Dato : 15-04-06 22:00

> Er du sikker på det ???

Selvfølgelig værdisættes bilen ud fra hvad man kan finde tilsvarende til. Er
bilen unik er det naturligvis svært, men en som din kan da værdisættes. Der
er jo en del af dem til salg på bilbasen.
Jeg vil heller ikke starte med at være negativ, de par totalskader jeg
kender til, er i begge tilfælde endt med at ejeren fik mere end han havde
regnet med.

> Hvis man nu sagde at man ikke ville ha´ pengene, men vil ha´ en ny bil !!

Det kan man ikke vælge. Det er beskrevet i policen at man får pengene
svarende til bilens værdi.

> Hvem foretager et sådant ???

De kan taksatoren forklare. Bliver i ikke enig om værdien kan du bare sprøge
til hvordan i kommer videre, hvis han da ikke selv forklarer det.
Men husk at sige fra hvis du er uenig.

Niels

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-04-06 22:19

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> De kan taksatoren forklare. Bliver i ikke enig om værdien kan du bare
> sprøge til hvordan i kommer videre, hvis han da ikke selv forklarer det.

Lige mine ord (sååån da )

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 15-04-06 21:24

Måske hjælper det at både skadevolder og os er forsikret i samme slevskab
(Top Danmark)

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 21:48

> [...]
> lakstift...
>
> Vil mene at en tilsvarende vil koste 40.000kr
>
> Hvad kan en taksator finde på at stille os i udsigt ???

Glem hvad du har givet for den og find en tilsvarende bil som matcher bedst
det som du havde liiige inden uheldet skete. Det er det som du har krav på
at få i erstatning....husk lev. omkostninger da det jo også er noget du skal
betale for at få en tilsvarende på nummerplader m.m.

Kan du ikke blive enig med taksatoren så sig at du vil lade sagen gå videre
til overtaksator, det hjalp i mit tilfælde. De prøver godt nok med at så
skal du indgive en skriftlig klage osv....og det er så det man gør. Jeg fik
taksator til at flytte sig over 20.000 Kr fra sit første bud på 40.000 Kr
ved at ville køre sagen videre, så det endte med 60.000 Kr.

Det er MEGET vigtigt man har gjort sit forarbejde grundigt med at undersøge
markedet samt have dok. for ens egens bils tilstand og så bare være stædig
og holde sig til det man har undersøgt.

--
Tom

Fra : TDN

Dato : 16-04-06 07:21

> [...]
> lakstift...
>
> Vil mene at en tilsvarende vil koste 40.000kr
>
> Hvad kan en taksator finde på at stille os i udsigt ???

Mit bud er ca. 30.000 kr. Du har givet ALT for meget for den uanset stand.
For 60.000 kunne du have købt en Golf 3 årgang 1992-96 også for 2 år siden.
Forsikringen tager næppe hensyn man er blevet snydt ved købet (det mener jeg
du er, check hvor meget og ny bil du kan få for kr. 60.000!).

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 20:23

> [...]
> siden. Forsikringen tager næppe hensyn man er blevet snydt ved købet (det
> mener jeg du er, check hvor meget og ny bil du kan få for kr. 60.000!).

Jeg vil sige at jeg ikke har givet for lidt, men du skal huske at den var i
super fed stand, og at den blev leveret med en vis "garanti", stor service,
ny tanrem med mere... En ny importeret Golf i den stand kan helt sikkert
matche mange nyere biler, rent kvalitets mæssigt... Den havde kun kørt
75.000

En nyere Golf 3 import bil uden rust ligger også højere i pris... Typisk
over 70.000

Fra : Brian

Dato : 16-04-06 20:41

Morten Bo Jensen wrote:
> En ny importeret Golf i den stand
> kan helt sikkert matche mange nyere biler, rent kvalitets mæssigt...
> Den havde kun kørt 75.000

Den holdning er heldigvis temmelig udbredt - til stor glæde for
os med en aldrende Golf vogn

> En nyere Golf 3 import bil uden rust ligger også højere i pris...
> Typisk over 70.000

Medmindre der var noget ved din Golf der gjorde den anderledes
end de fleste der kører herhjemme i forvejen, tror jeg du
forventer for meget.

Men som nævnt andre steder i tråden - du skal huske at få
beskrevet bilen ned i mindste detalje. Jeg fik smadret en bil
jeg havde givet 40K for 9 måneder inden den blev totalskadet,
og endte med at få 60K udbetalt for den. Jeg skrev at en ny i samme
stand ville koste mig omkring 70K, og havde sendt et par annoncer
med af en tilsvarende bil i det prislag.

At jeg havde fået min røverbilligt, var jo ligegyldigt for taksatoren

/Brian