Peugeot 206 2,0 HDI motorstyring
Fra : MB

Dato : 15-04-06 13:21

Hej med jer

Jeg har behov for at vide om motorstyringen i min 206'er er fra Siemens
eller Bosch samt serienummeret herpå. Hvordan kan jeg se det???

Med venlig hilsen

Morten
Aalborg

Fra : Markrene

Dato : 15-04-06 14:00

MB skrev:
> [...]
>
> Jeg har behov for at vide om motorstyringen i min 206\'er er fra Siemens
> eller Bosch samt serienummeret herpå. Hvordan kan jeg se det???

hej morten

ved ikkelige om din bil er det sammen men jeg har haft kontakt tiil et værksted og alle peugout kan køre på bosch men der err også nogen der ikke kan køre på andet.... siemens kender jeg ikke så til men ved det andet

Fra : Thomas Landberg

Dato : 15-04-06 14:24

> Jeg har behov for at vide om motorstyringen i min 206'er er fra Siemens
> eller Bosch samt serienummeret herpå. Hvordan kan jeg se det???

Den er helt sikkert med Bosch, da 206 2.0HDi ikke er lavet med Siemens. Du
skal næppe bruge serienummeret på motorstyringen, men blot nummeret (hvad
det så end hedder, men det er ikke et fortløbende nummer). Det står på selve
motorstyringen og starter nok med 0281 010 XXXX.
Alternativt kan du køre op til mig i Hjallerup og jeg skal give dig
nummeret.
Hvad skal du bruge det til?

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.

Fra : MB

Dato : 15-04-06 14:36

"Thomas Landberg" wrote

> [...]
> selve motorstyringen og starter nok med 0281 010 XXXX.
> Alternativt kan du køre op til mig i Hjallerup og jeg skal give dig

Jep det er lige præcis det nummer som jeg er ude efter. Som du nok allerede
har regnet ud er det til brug i forbindelse med chiptuning. Se evt.
nedenstående link

http://cgi.ebay.de/Tuningchip-Chiptuning-fuer-Peugeot-206-HDI-Chip_W0QQitemZ8054213808QQcategoryZ72655QQrdZ1QQcmdZViewItem

Har du iøvrigt noget kendskab til dette firmas produkter?

Fra : Thomas Landberg

Dato : 15-04-06 18:03

> [...]
>
> Har du iøvrigt noget kendskab til dette firmas produkter?

Kender ikke firmaet, men det er sq ikke vildt tillidsvækkende at de ikke
ved, at 206 2.0HDi ikke kommer med Siemens motorstyring. Er det meningen, at
du selv lige vil lodde chippen i? Ved du hvad en ny styreboks koster, hvis
dit loddearbejde ikke går helt som planlagt?

Fra : MB

Dato : 16-04-06 22:56

"Thomas Landberg" wrote:
> [...]
> at du selv lige vil lodde chippen i? Ved du hvad en ny styreboks koster,
> hvis dit loddearbejde ikke går helt som planlagt?

Havde det været en chip til en PlayStation havde jeg nok selv loddet den i,
men havde en ide om at finde en som har noget erfaring med det, så jeg er
sikker på at det bliver gjort rigtigt...

Syntes i hvert fald at det lyder billigt, og når man først engang har haft
en chiptunet bil (Octavia 1,9), er det sgu svært at undvære en...

Fra : Møller

Dato : 15-04-06 16:07

"MB" <mb@mb.mb> wrote in message
> Hej med jer
>
> Jeg har behov for at vide om motorstyringen i min 206'er er fra Siemens
> eller Bosch samt serienummeret herpå. Hvordan kan jeg se det???

Pil den ud og se efter

Tag lige en polsko af først. Eller begge hvis du er lidt usikker på fingrene

Det kan være Siemens, Bosch eller Magneti Marelli

http://www.google.com/search?sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rls=GGGL,GGGL:2006-10,GGGL:en&q=magneti+marelli+ecu+peugeot+206
http://www.google.com/search?sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rls=GGGL,GGGL:2006-10,GGGL:en&q=siemens+ecu+peugeot+206
http://www.google.com/search?hl=da&rls=GGGL,GGGL:2006-10,GGGL:en&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=bosch+ecu+peugeot+206&spell=1
http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/diagnost/config/inj206/encon1.htm

mvh
Møller

Fra : Møller

Dato : 15-04-06 16:19

"Møller" <em@g.2.n.dk> wrote in message

> "MB" <mb@mb.mb> wrote in message

> Pil den ud og se efter

Det er vel ikke fordi du bil pille ved motorstyringen ;-]

Jeg glemte lige denne:
http://www.peugeot.dk/services/AfterSales/?57694f390473828f9e4c37650297ca62

Og denne
http://www.dtu.dk/upload/dtu%20kommunikation/dynamo/dynamo4/motorstyring.pdf