ford escort,er det en god bil,,.-
Fra : mvama

Dato : 15-04-06 04:57

hej jeg er ved at kæbe en ford escort 1,3c.jeg ville bare høre om den køre
godt sådan en motor eller er den skrøblig.og hvor trækker den,på forhjul
eller baghjulene.mvh michael...,-

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-04-06 05:31

"mvama" <mvama@hotmail.com> skrev :

>hej jeg er ved at kæbe en ford escort 1,3c.

okay ..... ??

(sikke mange oplysninger du kommer med)

>jeg ville bare høre om den køre godt sådan en motor

Det kan du vel høre, når du prøver den af, inden du lægger pengene ?

>.. eller er den skrøblig

Ja / nej

>.....og hvor trækker den,på forhjul eller baghjulene

Det er søreme ikke nemt at finde ud af ;(

Ser du - siden du er lidet informativ, er dit gæt ikke bedre end mit

- Escorten er en model der har været fremme siden ruder konges tid,

Den første kom i 68, som afløser for Anglia'en
mk II kom i 75

mk III kom i 1980 - da vendte motoren sig 90 grader (på tværs)

De resterende modeller, har jeg lykkelig fortabt erindringen om

Så der er et væld af modeller at vælge mellem : De gamle, havde en
normalt placeret motor, med træk på baghjul, de nyere (mk III) og
senere fik motoren den gale vej i halsen, og den endte på tværs -
hvorfor de typer normalt trækker foran

--
jan@stevns.net

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 08:52

"mvama" <mvama@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hej jeg er ved at kæbe en ford escort 1,3c.jeg ville bare høre om den køre
> godt sådan en motor eller er den skrøblig.og hvor trækker den,på forhjul
> eller baghjulene.mvh michael...,-

Generelt er ford motorer ok, men escort er den bil i programmet som ruster
aller mest af dem alle.

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-04-06 09:02

Hej!

Tom wrote:

> Generelt er ford motorer ok, men escort er den bil i programmet som ruster
> aller mest af dem alle.

Skarpt efterfulgt af Mondeo

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 12:09

> Hej!

> Skarpt efterfulgt af Mondeo

jow, men jeg tror faktisk at sierra klemmer sig ind imellem
(selvfølgelig ikke røde sierra....ingen nævnt ingen glemt)

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-04-06 14:54

Hej!

Tom wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> jow, men jeg tror faktisk at sierra klemmer sig ind imellem

Kan godt passe. Dog undtager vi lige Olesens - ellers får vi ikke fred
foreløbigt

> (selvfølgelig ikke røde sierra....ingen nævnt ingen glemt)

Er det Olesens eller hvorledes? Kan jeg sgutte huske...

Anyway, min (iøvrigt også røde) Escort bliver maskinpoleret på mandag. Har købt
poleremaskine og Farécla-produkter for en mindre formue og nu skal det være :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 15:12

> Hej!

> Kan godt passe. Dog undtager vi lige Olesens - ellers får vi ikke fred
> foreløbigt

Netop

> Er det Olesens eller hvorledes? Kan jeg sgutte huske...

Han har en rød sierra

> Anyway, min (iøvrigt også røde) Escort bliver maskinpoleret på mandag. Har
> købt poleremaskine og Farécla-produkter for en mindre formue og nu skal
> det være :)

Øh, du må da gerne tage min bil også, for nu at få en rimelig udnyttelse af
maskinen

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-04-06 16:19

Hej!

Tom wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Han har en rød sierra

Anede mig

> Øh, du må da gerne tage min bil også, for nu at få en rimelig udnyttelse af
> maskinen

Dvs. jeg kan øve mig på din maskine, og når jeg så ikke længere laver brølere,
kan jeg prøve på min egen? Ok, hvornår kan du være på Sjælland?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 15-04-06 22:15

> Generelt er ford motorer ok, men escort er den bil i programmet som
> ruster aller mest af dem alle.

Jada.
FOCs
Ford Escort 1981, 1,3 med 0,0 olieforbrug og ingen rust. Så alt afhænger af
produktionssted, vedligehold og årgang.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 23:01

"Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> skrev i en meddelelse

> Jada.
> FOCs
> Ford Escort 1981, 1,3 med 0,0 olieforbrug og ingen rust. Så alt afhænger
> af produktionssted, vedligehold og årgang.

Tror det ville være at stikke folk blår i øjnene ikke at omtale escort som
enormt dårlig rustbeskyttet. For hver gang du kan komme med et positivt
eksempel, vil mit gæt være at der er 10 dårlige.

Denne gruppe har også været vidende til mange sjove ting mht escort

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-04-06 23:16

Hej!

Tom wrote:

> Denne gruppe har også været vidende til mange sjove ting mht escort

Og det meste af dette har været rust. F.eks. er min Mk V ganske fin mht.
holdbarheden af stumperne, mens den har vist sig svag på specifikke steder mht.
korrosion :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 23:37

> [...]
> holdbarheden af stumperne, mens den har vist sig svag på specifikke steder

jep, det bekræftes også af brugtvognstest og forskellige rust-test at Ford
scorer helt i bund eller næsten helt i bund.
Desværre har Olesen vist ikke en escort, ellers var der 2 eksemplarer af
escort med 0-rust

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 08:01

> Desværre har Olesen vist ikke en escort, ellers var der 2 eksemplarer af
> escort med 0-rust

Nej, vi er jo nogle, som kører Sierra i denne gruppe..
Den ene mere smuk end den anden.

Så jeg er da helt sikker på, at vedligehold og efterfølgende
efterbehandling i tide, kan forlænge bilernes levetid betragteligt.
Men OK, der er vidst noget med 'under forruden' på nogle
Escorter, og det er jo synd, hvis det ikke opdages i tide.

-skal iøvrigt pudse bil idag, Sonax Xtreme '2', efterfulgt af '1'...

Fra : TDN

Dato : 16-04-06 08:53

> [...]
> godt sådan en motor eller er den skrøblig.og hvor trækker den,på forhjul

Her er en FDM brugtbils test:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/20F1B25C-9D62-4CAF-B289-380B30D33E05/0/068070.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 09:21

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "mvama" <mvama@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Her er en FDM brugtbils test:
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/20F1B25C-9D62-4CAF-B289-380B30D33E05/0/068070.pdf

hmm, går pointskalaen fra 1-5 eller fra 0-5 stjerner, jeg kan se at den
alligevel har fået 1 (EN) stjerne i rustmodstand

--
Tom

Fra : TDN

Dato : 16-04-06 09:30

> [...]
>
> hmm, går pointskalaen fra 1-5 eller fra 0-5 stjerner, jeg kan se at den
> alligevel har fået 1 (EN) stjerne i rustmodstand

Prøv at checke den dørstolpe på billedet, total rådden på en 5 år gammel bil
(test 9/2000 bil fra 1995)!!!!

Jeg ville ikke røre en bil der rustede efter så få år.

Mvh
Thomas