Fastgroet bachjul
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 14-04-06 21:41

Hej med jer

Jeg skulle jo have skiftet til sommerhjul i dag, og efter et par råd her i
gruppen løsnede jeg samtlige bolte en smule og trillede en tur i bilen med
belastning i sving mm.

Det løsnede 3 af 4 hjul, som var lige til at hive af. Men hjul nummer 4
driller en hel del. Det sidder faktisk RET godt fast. Jeg har prøvet alt
fra WD-40, gummihammer, lirken mm.

Hvad har i ellers af forslag i posen?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-04-06 22:13

Bo Kamp Dudek skrev:

> Hvad har i ellers af forslag i posen?

Har du prøvet med regulære tæsk af et ben anledt af en solid fod?

Hvad med 2 løse bolte kun lige skruet ind til og så en hård opbremsning?

MVH

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 15-04-06 06:05

[...]

> Har du prøvet med regulære tæsk af et ben anledt af en solid fod?

yes, har været der.. uden held..

[...]

> Hvad med 2 løse bolte kun lige skruet ind til og så en hård opbremsning?

jeg har prøvet med 5 løse bolte (2-3mm) og så en hård opbremsning, men
stadig uden held..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 14-04-06 22:36

On Fri, 14 Apr 2006 22:41:22 +0200, Bo Kamp Dudek
<bo@familiendudek.dk> wrote:

> [...]
>
>Det løsnede 3 af 4 hjul, som var lige til at hive af. Men hjul nummer 4
>driller en hel del. Det sidder faktisk RET godt fast. Jeg har prøvet alt

Løsne alle hjulbolte på det hjul der driller 1 omgang, kør en lille
tur, sving kraftigt fra side til side og se om fælgen ikke løsner sig
selv.

/Hans

Fra : Kasper L

Dato : 15-04-06 00:10

> Løsne alle hjulbolte på det hjul der driller 1 omgang, kør en lille
> tur, sving kraftigt fra side til side og se om fælgen ikke løsner sig
> selv.
>
> /Hans

Det vi gjorde da jeg var i praktik var, at vi fik den op i luften, en bolt
løst skruet i, og så et rigtig hårdt spark på hjulet. ;)

Kasper

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 15-04-06 06:06

[...]

> Det vi gjorde da jeg var i praktik var, at vi fik den op i luften, en bolt
> løst skruet i, og så et rigtig hårdt spark på hjulet. ;)

jeg har endda sparket siddende med ryglæn (carport), så der rigtigt kunne
komme tryk på, men stadig uden held..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 03:00

Bo Kamp Dudek wrote:
> jeg har endda sparket siddende med ryglæn (carport), så der rigtigt
> kunne komme tryk på, men stadig uden held..

Hmmm.... ikke for voldsom (Passaten har jo svage bærearme ved forhjulene!)
hehe

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 15-04-06 06:05

[...]

> Løsne alle hjulbolte på det hjul der driller 1 omgang, kør en lille
> tur, sving kraftigt fra side til side og se om fælgen ikke løsner sig
> selv.

har været der, men uden held..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 04:52

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> nummer 4 driller en hel del. Det sidder faktisk RET godt fast. Jeg
> har prøvet alt fra WD-40, gummihammer, lirken mm.

Jeg ville også gøre som Hans K. skriver.
Men når hjulene skal på igen, så kan du med fordel spraye noget kobberspray
på navet inden hjulet sættes på (mener jeg). Ret mig hvis jeg husker
forkert. Så er det nemmere at få af til næste sæson.
Husk at rengøre anlægsfladerne på både hjul (inderside) og nav.

/Peter

Fra : martin bjerre

Dato : 15-04-06 16:59

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse

> [...]
>ikke er en god kombination....alu`et "koger op" og så er hjulene ikke til
>at få af. Ganske alm. fedt, ikke for meget, er klart at foretrække.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 02:58

martin bjerre wrote:
> [...]
> og alu ikke er en god kombination....alu`et "koger op" og så er
> hjulene ikke til at få af. Ganske alm. fedt, ikke for meget, er

Har du samme erfaringer med kobberspray som kobberfedt?
Men vil da gerne tro at der kan være problemer ifm. alufælge.

/Peter

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 17-04-06 10:03

"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:4441183e$0$47072

Jeg studsede også lidt over den med kobber. Fra min sejlbåd ved jeg, at man
skal passe meget på med at blande forskellige metaller og så tilsætte salt.
Det skaber korrosion, hvor det "svageste" metal tærrer væk. I dette tilfælde
aluminium. Jeg ville bruge alm fedt.

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : NS

Dato : 17-04-06 12:20

Peter Ingsø Laursen skrev:
> [...]
> Det skaber korrosion, hvor det "svageste" metal tærrer væk. I dette tilfælde

Eller aluminumfedt. Men jeg ville nok også vælge
en alm. fedt, men husk den skal være af en type
der ikke suger vand ellers er det lige meget.

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-06 06:41

Bo Kamp Dudek skriver:

> Hvad har i ellers af forslag i posen?

Vold.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 15-04-06 07:11

[...]

update: her til morgen løsnede jeg igen hjulboltene og kørte lidt voldsomt
rundt i nabokvarteret, og den gang WD-40 natten over kombineret med volden
hjalp åbenbart.. nu er der i hvert fald sommer-fætre på..

tak for hjælpen

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-06 07:16

Bo Kamp Dudek skriver:

> update: her til morgen løsnede jeg igen hjulboltene og kørte lidt voldsomt
> rundt i nabokvarteret, og den gang WD-40 natten over kombineret med volden
> hjalp åbenbart.. nu er der i hvert fald sommer-fætre på..

Det er fedt, er det ikke

Klaus (der overvejer at skal til at finde sommerhjulene frem)
--
Udsmykning i stuen

Fra : Klaus G.

Dato : 15-04-06 08:33

> Klaus (der overvejer at skal til at finde sommerhjulene frem)

Overvejer? Det er sku da påske, det er nu de skal på! :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-06 08:32

"Klaus G." skriver:

> Overvejer? Det er sku da påske, det er nu de skal på! :)

Jeps, men konen forlanger havearbejde og jeg mangler en stor nok
vaskebalje til at lægge hjulene i blød i.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Propellen

Dato : 15-04-06 14:29

Bo Kamp Dudek skrev:
> [...]
> rundt i nabokvarteret, og den gang WD-40 natten over kombineret med volden
> hjalp åbenbart.. nu er der i hvert fald sommer-fætre på..

En anden gang, så er det op på donkraften. Under bilen, og slå på
indersiden af hjulet med den _store_ hammer. +2kg hammer! Så kommer det
af, før eller siden.

--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : Armand

Dato : 16-04-06 09:42

Bo Kamp Dudek skrev:
> [...]
> rundt i nabokvarteret, og den gang WD-40 natten over kombineret med volden

WD40/lign. virker ikke akut - Det har bedst af at sidde "natten over"!

--
Armand.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 15-04-06 09:01

Har du også prøvet met mukkerten og et bræt.

Løsn hjulbolte, hold bræt med den ene hånd, og mukkert med den anden hånd
mens du ligger dig
'under' bilen, placerer brættet på fælgen, og hamrer det en ordentlig en med
mukkerten.
drej herefter hjulet /4 omgang og gentag. fortsæt til hjulet falder af.

Bo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-06 09:03

Bo Rasmussen skriver:

> Har du også prøvet met mukkerten og et bræt.

(psst, han har fået dem af)

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 15-04-06 09:23

Ja, jeg så det godt, da jeg læste resten af tråden efter jeg havde fyret mit
svar af

Bo

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 17-04-06 10:00

> [...]
>
> Det løsnede 3 af 4 hjul, som var lige til at hive af. Men hjul nummer 4
> driller en hel del. Det sidder faktisk RET godt fast. Jeg har prøvet alt

Det er f.... ikke særligt snedigt lavet, at det ikke er muligt at skifte
hjul ved en punktering, medmindre man medbringer et halvt værksted og en
lift!!