erfaringer omkring køb af Ford Escort st.c~
Fra : Frank R.

Dato : 14-04-06 20:13

Hej gruppe!

Jeg overvejer at købe en Ford Escort 1,6 CL St.car Stationcar fra 97.

Den står i knap 60.000 kr. og har kørt 137.000 km.

Udover den klassiske med at få en prøvetur og den slags, har I nogen
gode råd til hvad man skal kikke efter med hensyn til bilens stand,
gerne i forhold til lige denne model.

Regner med at få den FDM testet. Til den pris har jeg ikke råd til at
lade være.

--
Hilsen
Frank

Fra : alexbo

Dato : 14-04-06 20:25

"Frank R." skrev

> Udover den klassiske med at få en prøvetur og den slags, har I nogen
> gode råd til hvad man skal kikke efter med hensyn til bilens stand,
> gerne i forhold til lige denne model.

Du skal få en der har forstand på det til at se på bagvangerne, det der
ligner en lille rustplet kan blive til to nye vanger.
Og på en st.car er de lige den tand værre at skifte, 10-14.000 kr afhængig
af tid og sted.
Så har Excorten problemer med sikringsboksen, men den er måske skiftet, og
så dyr er den heller ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Frank R.

Dato : 15-04-06 07:31

On Fri, 14 Apr 2006 21:24:38 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>ligner en lille rustplet kan blive til to nye vanger.
>Og på en st.car er de lige den tand værre at skifte, 10-14.000 kr afhængig

Av. Den var nok straks værre. Kikkede godt nok under vognen da den
stod på pladsen og kunne ikke se noget af betydning, men godt at man
nu ved at man skal være ekstra opmærksom på det.

Regner jo så med at det bliver fanget i en FDM test hvis det bliver
den bil jeg vil have.

Har også kik på en WV Polo, men spørgsmålet er mere om jeg skal starte
en ny tråd for det spørgsmål?

--
Hilsen
Frank

Fra : Kito

Dato : 14-04-06 22:36

"Frank R." <frankras@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gerne i forhold til lige denne model.
>
> Regner med at få den FDM testet. Til den pris har jeg ikke råd til at

Jeg købte en for 1½ måned siden og den står stadig på værksted. Magen til
rustbunke skal man lede længe efter.
Den er fra 94 og har haft alle de fejl der kan tænkes.
Jeg er desværre ikke ret god til at købe brugt bil men det kan jeg betale
mig fra.

vh
Poul