Snydt af forhandler?? Hvilket dæk er bedst~
Fra : Michael Jensen

Dato : 12-04-06 17:33

Hejsa.

Det korte spørgsmål:

Hvilket dæk er bedst?

Goodyear Eagle F1, eller Michelin Pilot Sport?

Og historien bag:

Da jeg købte bil i december købte jeg samtidig alufælge med, og iflg
prisskiltet var det inklusive Goodyear Eagle F1 dæk. Vi blev dog enige om at
jeg skulle vente indtil det blev bedre vejr med at få dem, og de ville så
også vente med at montere dækkene på fælgene. Nu har jeg så netop fået min
bil, og til min store overraskelse sad der i stedet Michelin Dæk derpå.Det
jeg kan læse på dækkene lyder "Michelin Pilot Sport 225/40 ZR18 92Y Extra
Load". Har jeg fået et ringere dæk????

Med venlig hilsen

Michael jensen

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 12-04-06 17:41

FDM har lige lavet en test af sommerdæk ... prøv at se på www.fdm.dk

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-04-06 18:15

"Johnny B [2000]" skriver:

> FDM har lige lavet en test af sommerdæk ... prøv at se på www.fdm.dk

*** HOST ****
FDM har lige ovesat ADAC's test....

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Rasmus

Dato : 12-04-06 21:40

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "Johnny B [2000]" skriver:

> *** HOST ****
> FDM har lige ovesat ADAC's test....

www.adac.de/reifentest

.....og du skal ikke være medlem for at se testen.

/Rasmus

Fra : Niels

Dato : 12-04-06 18:56

Det afhænger jo helt af hvilke egenskaber man lægger vægt på! Det ene dæk
har sikkert fortrin fremfor det andet, og omvendt
Læs testene og bedøm selv! Hvis du ender med at tro at Goodyears dæk er det
bedste for dig, må du gå i flæsket på sælgeren - han må så bytte dækkene.

Goodyear og Michelin er begge anerkendte mærker, så du er ikke blevet
prakket noget ringe discountgummi på. Spørgsmålet er så blot hvad der passer
dig bedst - det er der ikke andre end dig der kan afgøre.

Vh.
Niels

PS: Michelin er vist oftest dyrere end Goodyear, så hvis det er en målestok,
du kan bruge ...

Fra : Psypher

Dato : 12-04-06 20:22

"Michael Jensen" <ugyldig@ugyldig.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Det korte spørgsmål:
>
> Hvilket dæk er bedst?
>
> Goodyear Eagle F1, eller Michelin Pilot Sport?

Jeg er sommetider i en biludstyrsforretning hvor jeg montere
dæk, hvis jeg skulle vælge ud fra hvad jeg har hørt fra dem
der har fået noget monteret samt komme med mine egne
erfarringer, så ville jeg klart vælge Michelin fremfor
Good Year, Good Year dækkene støjer mere samt bliver
hurtigere slidt.

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02 solgt

Fra : John Sahl

Dato : 12-04-06 20:24

Michael Jensen wrote:
> [...]
> i stedet Michelin Dæk derpå.Det jeg kan læse på dækkene lyder
> "Michelin Pilot Sport 225/40 ZR18 92Y Extra Load". Har jeg fået et

Hvilken bil, for det lader til at du har fået et "varevognsdæk" monteret..?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Michael Jensen

Dato : 12-04-06 20:48

"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> wrote in message

> Hvilken bil, for det lader til at du har fået et "varevognsdæk"
> monteret..?
>
> --

Ford Focus C-Max Van

\Michael jensen

Fra : John Sahl

Dato : 12-04-06 20:57

Michael Jensen wrote:
> Ford Focus C-Max Van

Så havde jeg ret. Bortset fra det, så fejler dækket du har fået så
absolut ingenting.

Fra : Michael Jensen

Dato : 12-04-06 21:27

> Så havde jeg ret. Bortset fra det, så fejler dækket du har fået så
> absolut ingenting.

Hmm, nej ok, det lader det ikke til. Har lige kørt en tur i bilen nu, og jeg
syntes egentlig det larmer en del i forhold til vinterdækkene (Michelin
Alpin på 16" Alu 205/55R16), men om det er indbildning, eller fakta havde
jeg lidt svært ved at bedømme. Jeg kan så se iflg. FDM's test at Goodyear
dækkene rent faktisk får bedre karakterer for støj, hvilket jo egentlig
irreterer mig lidt, men til gengæld får de så bedre karakterer på alle andre
punkter........ Så de er jo nok alt i alt et fornuftigere valg.

Kan være jeg skal lade ham slippe afsted med det. Syntes bare jeg burde have
fået besked!

\Michael

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-04-06 21:37

> Kan være jeg skal lade ham slippe afsted med det. Syntes bare jeg burde
> have fået besked!

Har i fået dækkene skrevet med på slutsedlen ? - da jeg handlede bil i
efteråret indgik der et sæt vinterhjul i handlen, og da jeg ønskede et
dækmærke som var forskellig fra det forhandleren umiddelbart snakkede varmt
for (mon ikke han fik bedre rabat på det mærke ?), så blev det specifikt
skrevet på slutsedlen hvilke dæk bilen skulle leveres med.
På den måde er der jo ikke noget at være i tvivl om.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Søren Pedersen

Dato : 13-04-06 20:58

> [...]
> (Michelin Alpin på 16" Alu 205/55R16), men om det er indbildning, eller
> fakta havde jeg lidt svært ved at bedømme.

Det skal nok passe. Dækket er bredere og har en lavere profil. Af samme
grund skal du nok også forvente flere km i dine vinterdæk, end i dine
sommersutter.

Mvh
Søren

Fra : Sorensen

Dato : 13-04-06 07:43

Nej, du er blevet betydeligere bedre stillet med Michelin dæk, både mht
levetid og støjniveau i hele dækkets levetid. Skynd dig at sende
forhandleren en tak af en eller anden slags. Good Year har vel været i
restordre ellers er jeg helt sikker på at de var monteret, da det er en
betydelig billigere dæk i indkøb.